De juiste galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
M_H
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-11-13

De juiste galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 13:36

Ik denk dat hier al veel vaker een topic over is geopend, maar ik heb een wat ander probleem erbij.

Ik heb ontzettende moeite om met het paard waar ik op rij (manege paard) in de rechter galop aan te springen. Als ik beenhulpen geef krijg ik al heel snel kramp in mijn kuiten. Ik hoop dat er iemand is die me duidelijk kan uitleggen hoe ik in de juiste galop aan te springen zonder dat ik meteen ontzettende kramp krijg? De linkergalop gaat makkelijk, ook omdat mijn paard dat heel makkelijk doet.


paarden369
Berichten: 115
Geregistreerd: 09-06-13
Woonplaats: zutphen

Re: De juiste galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:38

Niet teveel aan de buitenste teugel trekken dan trek je ze hoofd om en kan die niet met het goede been aanspringen

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:39

Probeer eerst te schakelen met je paard. Zodat hij een fatsoenlijke reactie geeft op je kuithulp. Zodra hij aan het been is, leg je je buitenbeen achter de singel, binnenbeen op de singel en zorg voor een ontspannen binnenhand. En zorg ervoor dat je op je binnenste zitbeentje blijft zitten, anders krijg je de verkeerde lengtebuiging.
Laatst bijgewerkt door Hamont op 17-11-13 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

De beste scheermachine aanbiedingen! Scheerapparaten voor paarden

Milty
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:39

Gewoon je binnenbeen op de singel, buitenbeen net achter de singel en dan kneepjes geven. Gewoon veel blijven oefenen en desnoods aan je instructeur/instructrice vragen of hij/zij je wil helpen met aanspringen, dus ipv 3 rondjes galop 3 keer aanspringen.

M_H
Berichten: 2
Geregistreerd: 11-11-13

Re: De juiste galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 14:08

Dankjewel, daar kan ik denk ik wel wat mee. Ik heb donderdag weer les dus dan zal ik plaatsen hoe het is gegaan. Maar @Hamont: wat bedoel je precies met binnenste zitbeentje?

Yasmijntje

Berichten: 2084
Geregistreerd: 13-09-13

Re: De juiste galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:17

Probeer niet gespannen te gaan zitten.
Weet jij zelf toevallig waardoor je zo snel kuitkramp krijgt? Want ikzelf heb daar eigenlijk nooit last van.
Misschien moet je watmeer ontspannen en je paard heel duidelijke hulpen geven.
Succes!:D

Selina

Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: De juiste galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:18

Zorgen dat het paard meer naar binnen buigt, dus bv op een volte dan gaat het meestal goed.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Anoniem

Re: De juiste galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:35

Binnenhand opzij en naar voren, buitenhand eraan, binnenbeen op de singel, buitenbeen begrenst de achterhand, en dat een kleine schep-beweging met je binnenzitbeenknobbel. Geen kneepjes geven.

DorienA

Berichten: 489
Geregistreerd: 29-06-12
Woonplaats: Noord-Holland

Re: De juiste galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 07:41

Misschien kun je proberen in de hoek meer stelling te vragen, waardoor het voor het paard moeilijker wordt om dan in de verkeerde galop aan te springen, of inderdaad op een volte zoals hier boven genoemd wordt.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:15

M_H schreef:
Dankjewel, daar kan ik denk ik wel wat mee. Ik heb donderdag weer les dus dan zal ik plaatsen hoe het is gegaan. Maar @Hamont: wat bedoel je precies met binnenste zitbeentje?

Wiebel eens van links naar rechts als je op je paard zit, dan voel je twee beenderen waar je op zit (van je zelf he) dat zijn je zitbeenknobbels.

Afbeelding
Afbeelding
Dit is wel het bekken van van een man, maar dit was het enige plaatje waar het goed stond aangeduid.

ElanJV

Berichten: 203
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Angeren

Re: De juiste galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:42

Misschien zijn je beugels wat aan de korte kant? Dan kreeg ik vroeger ook eerder kramp.
Beugels dus misschien gaatje langer, hakken uitdrukken, aanspringen in de hoek en gelijk wat stelling vragen aan je paard. Binnenbeen netjes op de singel, buitenbeen achter de singel. Succes :)

Odet♡ Taake♡ Dymphie♡


sander_lotte

Berichten: 1578
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Zutendaal(België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:58

En wat als dit niet lukt? Mijn ruitertje krijgt mijn pony maar niet in de rechtergalop...
Ik heb haar al de standaarddingen laten doen: juiste stelling, binnenbeen op de singel, buitenbeen achter de singel, op binnenste zitbeenknobbel gaan zitten,... maar pony weigert om rechts aan te springen. Soms wil het wel eens (per ongeluk) lukken, maar links lijkt zijn favoriete kant te zijn.

Links galopperen op de rechterhand ziet er thans écht niet comfortabel uit, de ruiter voelt zelf ook dat het weer de verkeerde galop is, het zit voor haar echt niet lekker. Er zijn weken bij dat het ruitertje mijn pony niet 1 keer in de juiste rechtergalop krijgt. Links is geen enkel probleem, en pony luistert ook goed naar het been, als ze de hulpen geeft springt hij in galop. Pony doet ook niet vervelend bij de galop op de rechterhand, hij springt gewoon rustig links aan alsof er niets aan de hand is, het enige probleem is dat ze hem onmogelijk op de rechter galop krijgt.

Ik weet dat het niet eenvoudig is om van achter de pc te zeggen hoe het moet, maar misschien is er toch iemand die mij toch van achter zijn/haar pc kan helpen :Y)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 8 bezoekers