2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharona95

Berichten: 787
Geregistreerd: 08-04-11
Woonplaats: Hoevelaken

2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 12:36

Hallo allemaal!

Nu ik continue al die leuke verhalen voorbij zie komen, kriebelt het bij mij ook om er eens een te maken. Dus hier komt ons verhaal van afgelopen jaar!

Januari:
We waren net weer aan het werk, sinds 5 december mocht ik weer beginnen met rijden. Vooral het longeren pakten we veel mee, aangezien hij toch bijna 3 maanden had stilgestaan, op het stappen na. Het verbaasde mij dan ook hoe goed hij er nog uitzag, hij had er in ieder geval wel zin in!
Afbeelding

Februari:
In Februari gebeurde er niet zoveel, het was koud en donker en we waren een beetje aan het aanrommelen, het ging allemaal niet zo fijn!

Maart:
In Maart ging het opeens allemaal super goed! We kregen een nieuwe instructrice en gingen iedere week naar dressuur en 'spring'les. We gingen heel hard vooruit en zo kwam de startkaart ook steeds dichterbij, maar ik zou Sharona niet zijn als ik hem niet durfde aan te vragen omdat ik bang was dat we te snel zouden gaan haha.
Afbeelding

April:
In April werd mijn zadel volledig aangepast, na heel wat gedoe dat hij steeds niet goed lag, besloten dat de kussens volledig zouden worden vervangen. Ondertussen kregen we een leenzadel mee, een Tribal.. Heel slim van de zadelmaker, want dat zadel was echt fantastisch!! Uiteindelijk ook besloten dat we een nieuwe zouden aanmeten, ik ben er nog steeds enorm blij mee!
Afbeelding


Mei:
5-5-2013 Leusden-centrum 154 & 178
11-5-2013 Nijkerk 185 & 185 - twee keer 2e prijs


In mei was het dan zover: de startkaart was binnen *\o/*! Gauw ingeschreven voor een wedstrijd in Leusden, die echt RAMPZALIG ging. Maar goed, het was de eerste keer op ander terrein sinds ik hem had (op crossterrein na). De proef was het ergste nog niet, ik eindigde met 154 en 178 punten, wat er na kwam was echt ongelovelijk. We hebben er ongeveer 2,5 uur over gedaan om fernando in de trailer te krijgen, uiteindelijk niet eens onze trailer. Twee super lieve mensen die wij op die wedstrijd hadden leren kennen, boden aan om Fernando thuis te brengen als hij wel naast hun hengst wilde komen staan. Dat is gelukt dus zo kwamen we thuis. Hierna meteen besloten dat als het de volgende keer niet soepel zou gaan, we iemand langs zouden laten komen om te helpen met trailerladen.
De keer erna op wedstrijd, ging het een stuk soepeler aangezien er nog een ander paard mee was, maar het kon vele malen beter dan een half uur langs stilstaan op de klep.
Ik heb Esther de Vries langsgekomen en jeetjemina, wat ben ik blij dat ik dat heb gedaan.. Trailerladen zal altijd een issue blijven bij veel spanning, maar ik weet nu hoe ik er mee om moet gaan en hij staat er toch iedere keer weer netjes op. :D

Juni:
4-6-2013 Hoevelaken 190 & 192 - 2e en 3e prijs
5-6-2013 Hoevelaken 187 & 194 - 4e en 1e prijs
8-6-2013 Eerste selectie outdoor Barneveld 187 & 189 - 4e en 5e prijs


In Juni hebben we meerdere wedstrijden gehad, waaronder een 2 daagse wedstrijd bij ons op de club (die recht tegenover onze stal zit, dus ideaal). Hij liep die dagen erg fijn en we hebben dan ook een eerste, tweede, derde en vierde prijs mee naar huis genomen.

Dit was de eerste dag:
Afbeelding

En de tweede dag:
Afbeelding

Ook besloten we op het allerlaatste moment mee te doen met de selecties voor het gelderse, er was nog precies 1 plekje en die hebben wij opgevuld.
Eigenlijk ging alles mis behalve de proeven; de trailerlichten deden het niet goed, fernando deed lastig met de trailer opgaan, we reden verkeerd en waren de weg kwijt, stonden vast achter een trailer die was vastgelopen in het mulle zand en waren ook nog eens te laat voor de proeven waardoor ik hooguit 5 minuten kon losrijden.
Ondanks alles twee redelijk fijne proeven gereden en we werden dan ook 4e en 5e!

Daarnaast waren we druk met punten verzamelen om mee te mogen dingen naar de sponsorship van Pavo & Trust, dus ook met de wilcardactie van bokt deden wij mee met dit topic: [RIJ-ITP] Fernando: The very best of me

Juli:
JAAA DAAR WAS DE UITSLAG, ik kon het niet geloven, Fernando en ik hadden de wildcard gewonnen: we mochten naar de clinic op Horse Event!!
[RIJ-ITP] Fernando: The very best of me

"En toen.. kwamen de nummers 1 en 2 in zicht. De nummers 1 en 2 hadden echter evenveel punten JoleenVDB met haar merrie Zillion en Sharona95 met Fernando kwamen gelijk uit op 138 punten. Bokker JoleenVDB stelt haar paard zeer correct voor en ook Sharona95 weet, de nog wat jonge en groene, Fernando goed voor zich te laten werken. De energie en plezier straalt erbij beiden af. Beiden hadden het gelijk aantal punten. Vooraf was bepaald dat bij een gelijke uitslag het cijfer voor 'samenwerking ruiter en paard' doorslaggevend zou zijn. Joleen scoorde daar totaal van zeven juryleden 27 punten, Sharona 28.5.

Daarmee is Sharona (en haar paard Fernando) de winnaar van de wildcard!"


Ik was super blij met deze beoordeling, al helemaal aangezien we nogal wat tegenslagen hadden gehad.

6-7-2013 Tweede selectie Voorthuizen 186 en 205 - 2e prijs
18-7-2013 Nijkerk 208 & 200 - 1e en 3e prijs


Uiteraard bleven we niet alleen maar in de bak met dit heerlijke weer, maar gingen we ook naar buiten: één van de dingen die ik het meest eng vind :')
Afbeelding

Augustus:
9-8-2013 Gelderse kampioenschappen Ruurlo 194 - 8e plaats
10-8-2013 Gelderse kampioenschappen Ruurlo 191 - 8e plaats


We hadden ons geselecteerd voor de Gelderse Kampioenschappen, helemaal geweldig! We maakten er direct een weekendje weg van, die erg geslaagd was. We mochten na de eerste dag door naar de finale.

Afbeelding

Omdat dit zo goed ging, hebben we besloten om deze maand ook de overstap naar het L1 te maken, dat ging beter dan verwacht!

17-8-2013 Bunschoten-Spakenburg 186 & 191 - twee keer 1e prijs
28-8-2013 Hoevelaken 181 & 193 - 4e en 2e prijs


September:
8-9-2013 Leusden-Centrum 200 & 204 - twee keer 1e prijs
29-9-2013 Soest 178 & 192 - 3e en 5e plaats


In September gingen wij lekker verder met de wedstrijden en keken we uit naar de clinic van Emmelie Scholtens op Horse Event.
In Leusden haalden we een topscore in het L1, het ging dan ook echt heel fijn!
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1235382_575359539188555_316122659_n.jpg

Afbeelding

Afbeelding

En toen kwam HORSE EVENT!!! *\o/* *\o/*

Het was in één woord geweldig, wat heb ik een hoop geleerd in die korte tijd, iedereen die naar je kijkt, wauw!!
We kwamen aan en ik was doodzenuwachtig, dus Fernando pakte dit over met het losrijden, maar zodra we in de ring/hal waren was dit helemaal weg, het was alleen maar helemaal kicken!!
Emmelie begon met de vragen wat iedereen doet met de training en alles, en we mochten op onze eigen manier losrijden zodat zij goed kon beoordelen wat je allemaal kon en deed met je paard en wat anders zou moeten/kunnen.

Je zag Fernando echt veranderen tijdens de clinic, hij ging steeds fijner lopen en ik verbaasde me, ik wist hoe fijn hij kon lopen, maar zo mooi stabiel en zeker?

Nog redelijk gespannen:
Afbeelding

Pasjes naar voren en weer terug, en dan niet wachten tot hij terug komt maar terug is terug en naar voren is naar voren, werkte wel!
http://www.mijnalbum.nl/Foto550-44GNIT7J.jpg

En nog eentje met Emmelie :D
Afbeelding

Helaas wonnen we de sponsorship niet, we gingen als 6e door naar de finale dankzij bokt en werden 2e geplaatst door Emmelie Scholtens, waardoor we op een 3e plaats uitkwamen! Desondanks een super dag gehad en had het niet willen missen!! Dus: BOKT BEDANKT!! <3

Oktober:
In Oktober deden we het even rustig aan na het hele gebeuren van Horse Event, dat is toch wel heel wat voor een 5 jarige, vond ik dan. Deze maand zijn we dan ook niet op wedstrijden gegaan maar hebben we genoten van het nog redelijk mooie weer en zijn we gaan oefenen op stukjes langs de weg, helemaal alleen haha. We komen steeds een stukje verder!

November:
Arianne kwam gezellig langs om Fernando op de foto te zetten, ik ben er nog steeds blij mee!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In November hoopten we ons laatste puntje in het L1 binnen te halen, aangezien het L1 ons heel makkelijk afging en we continue prijs hadden. Lekker op wedstrijd thuis en het puntje kwam er!

9-11-2013 Hoevelaken 186 & 190 - twee keer 2e prijs

Daarna zijn we voor het eerst onderling L2 gestart, een geslaagde start met 186 punten dus klaar voor het L2!

30 november werd onze eerste keer L2, met de selecties weliswaar, of dit een succes zou worden zou ik niet weten, maar proberen kan geen kwijt. En hij liep fijn!! De oefeningen gingen minder, waardoor we daar echt 4en of 5en hadden, maar door de proef heen was hij super, we haalden dan ook een klein puntje (180 en 11e), dus we zijn nu officieel L2, wat ben ik trots op mijn paardje.


December:

December is nog maar net begonnen dus daar kan ik nog niet veel over vertellen. 14 december hebben wij de tweede selectie voor de regiokampioenschappen, ik ben benieuwd hoe we dan rijden!

Mijn voornemens voor 2014:
- Strandrit
- Bosrit
- M1 starten
- Selecteren voor de hippiade
- Blessurevrij jaar
- GENIETEN!

En ik sluit het topic af met het volgende:
Ik heb Fernando nu 2 jaar en mijn vorige paard verkopen en hem kopen is de beste beslissing die ik de afgelopen jaren heb genomen. Fernando is mijn maatje en ik zou me geen dagelijks leven zonder hem kunnen voorstellen, ja hoe penny het ook klinkt, het is echt waar!
Hij heeft ervoor gezorgd dat ik ben doorgegaan en niet heb opgegeven op de momenten waarop ik het moeilijk had, hij is mijn allerbeste vriendje en zoals een vriendinnetje van mij laatst stuurde:

My best friend, never says a word to me. And even then, he does the right things!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sharona95 op 09-12-13 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:39

Wat een mooi overzicht!
Erg leuk dier zeg :9

ValerieV

Berichten: 314
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Spakenburg

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:46

Mooi overzichtje! Gaaf paard heb je daar zeg! <3
geniet er lekker van!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:51

Leuk overzicht zeg! knap dier!

sophianemo

Berichten: 796
Geregistreerd: 31-07-11

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:58

Hij is zo knap :~

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:43

Mooi paard! En hij kan lekker sjouwen zeg. Jullie komen er wel

Sharona95

Berichten: 787
Geregistreerd: 08-04-11
Woonplaats: Hoevelaken

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 16:04

Haha dankjullie voor de leuke reacties! :D

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:40

Fernando is zo leuk he ! <3 <3 Prachtig overzicht en ik hoop hem in 2014 weer een keer voor de lens te hebben hoor! :j

ElineThera

Berichten: 2286
Geregistreerd: 19-07-05

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:18

Die sjouwt lekker. Wat knap dat je die beslissing genomen hebt en dat je heerlijk aan het genieten bent van je paard :) soms is het goed om zo'n knoop door te hakken. Fernando is echt gaaf om te zien en kan ook nog eens heerlijk lopen. Geniet van 2014 en van Fernando :D

_Zeppelin

Berichten: 782
Geregistreerd: 12-07-09

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:24

Die foto's van die clinic, wauw!
Erg mooi dier :9

Darah3

Berichten: 2808
Geregistreerd: 18-06-13

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:25

Wauw wat een verschrikkelijk mooi paard heb je onder je kont :oo
Mooi overzicht van jullie jaar!

Sharona95

Berichten: 787
Geregistreerd: 08-04-11
Woonplaats: Hoevelaken

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 23:29

Jeetje wat een leuke reacties allemaal zeg!

Ari, uiteraard kom jij hem in 2014 weer lekker op de foto zetten!

Elinethera, ik ben ook echt blij met de keuze, ookal was het in het begin echt wennen met zo'n jong paard; ik zou niet meer anders willen! Bedankt voor je leuke reactie, genieten doe ik zeker :D

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 00:53

Wat hwb je m mooi aan t lopen.
Leuk overzicht

ulle_nina
Berichten: 196
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: hilversum

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 01:24

prachtig paard !!! maar dat wist je al he!! en zoo lief dat je ons noemt in het trailerverhaal...je verdient t en je prachtige paard ook!! veel succes in de toekomst en miss komen we elkaar nog een keer tegen

liefs amanda en douwe

lshannah
Berichten: 417
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: 075

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 01:35

Wat een plaatje!! Leuk overzichtje :)

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 01:42

Wauw wat een ontzettend mooi dier! En een heel leuk overzicht, jullie hebben een mooi jaar gehad :)

p.s. van welk merk is je zwarte rijjasje?

Sharona95

Berichten: 787
Geregistreerd: 08-04-11
Woonplaats: Hoevelaken

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 17:19

Bedankt iedereen!!

Jeeetje Amanda, je weet niet hoe vaak ik het vertel, zo'n superactie van jullie, we zijn er nog steeds heel erg blij mee!

Jaime_ was echt een topjaar inderdaad! Mijn jasje is een anky, staat ook te koop trouwens!

RivellaLight

Berichten: 656
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:44

Mooi overzicht met een prachtige afsluiter! Pech dat het een beetje penny klinkt ;) :P
Veel succes @ de selectie!

Xannee100

Berichten: 160
Geregistreerd: 25-02-10

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:20

Wauw, ik heb het nooit heel erg op 'paarden' meer op pony's maar deze .. wauw verliefd!! wat een combie <3

LisaD

Berichten: 2278
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Almere

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:27

Wauww, wat een paard <3! En wat een combi zijn jullie :D!

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:35

Wat een paard!!! super verhaal!

xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:29

Prachtig paard!
Op naar de volgende jaren :)

lieskehh

Berichten: 1002
Geregistreerd: 05-12-04
Woonplaats: Vlijmen

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:29

Echt een super gaaf beestje!!
Heel mooi overzicht ook! :)

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:51

Wat een knappe vos!! Leuk combi zijn jullie!! Veel succes nog! ;)

Licor

Berichten: 2949
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: 2013: met als hoogtepunt Horse Event dankzij bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:54

Wat een super leuk paard!
Klinkt als een topjaar :)