geduld, geduld en geduld, maar het vertrouwen groeit!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

geduld, geduld en geduld, maar het vertrouwen groeit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 20:54

Afbeelding

Eigenlijk verdiend dit paard wel een topic met een overzicht met wat we bereikt hebben, want al heeft het ons bloed, zweet en tranen gekost, ik ben erg trots en blij met dr!

Verstijnens Areina, een merrie van Scandic x Sit this one out, geboren 2005, fokmerrie totdat ik eind juli 2010 via via op stal kwam en een nieuw project zocht om te rijden. Ik kreeg van de eigenaar de keuze uit 2 zusjes, Areina of haar jongere zusje, beide groen dus moest beslissen op basis van in stal en los in de bak. Hoewel Arein absoluut niet aanhankelijk was en echt op zichzelf leek, sprak haar lopen mij zo aan dat de keus op haar viel.

Ze had toen nog een veulen aan de voet maar heel rustig aan begonnen met wat te rijden, want ze was wel zadelmak maar ondertussen ook alweer 2 jaar geleden dat er iemand opgezeten had. Rustig begonnen we aan de longeerlijn maar al snel konden we los en ging het fijn, ze was ontzettend werkwillig maar had ook een duidelijk eigen karakter, alles moest het liefst op haar manier. Het moeilijkste toen al was ontspannen en vertrouwen hebben.

Een filmpje van die beginperiode


Januari 2011-april 2011
Januari 2011 was het tijd voor ons wedstrijddebuut, het veulen was er ondertussen af en de training was wat fanatieker. Losrijden was fijn, maar natuurlijk wat spannend op ander terrein, maar toen we de ring binnenkwamen gingen we vanaf de EB-lijn net zo hard weer achteruit de ring uit, juryhokjes waren levensgevaarlijk. (en anders waren het de hekjes wel, de bloemen, de kantine, altijd wel iets) Met veel rust en hulp van de eigenaar kregen we haar altijd wel weer zo ver dat we de ring rondkwamen, maar vaak wel met een te strak paard. Nadeel hiervan was dat ze ook wel heel knap werd en de punten ons dus om de oren vlogen, in 10 proeven hadden we 24 winstpunten :+

Zomerseizoen 2011
Mei 2011 tijd voor ons debuut in het L2 en begon het zomerseizoen, en hier werd de spanning wel minder maar vond ik ons nog niet voldoende klaar en hebben we dit seizoen vrij weinig gestart. Wel reden we de kringselecties voldoende voor een afvaardiging naar de Brabantse kampioenschappen. Hier reden we een goede eerste dag en haalden we een knappe 5de prijs, de tweede dag was helaas minder en eindigden we in de middenmoot.
De week na de kampioenschappen hadden we pech, door een ongelukje op de wei moest ze op rust en hield ons zomerseizoen op.

Afbeelding

Afbeelding

Winterseizoen 2011-2012
Vanwege de blessure begon ons winterseizoen pas laat en hebben we de selecties gemist. We hebben om in het ritme te komen nog 2x L2 gestart voordat we aan de 30 winstpunten zaten en half januari de overstap gemaakt naar het M1. Op ons debuut stond er een zeer enge kruiwagen in een hoek, waardoor we echt teveel fouten hadden waardoor we ook voor het eerst geen winst behaalde. De wedstrijden erop compenseerde ze dit echter weer en stegen de punten weer en haalde we mooie scores. Omdat we echter zo snel gingen en we last bleven houden van spanning, deze winter weinig gestart.

Filmpje van voorrijden jurycursus L2. Die dag extreem stout met losrijden dus eerste en enige keer dat met zweep gereden heb, want als ik die thuis vastpak, is er niks meer mee te beginnen


Zomerseizoen 2012
We gingen fijn in het M1 en deden leuk mee op de verschillende wedstrijden. Ook stuurden we een filmpje in voor de sponsoractie van Bruysend, waarmee we de finale bereikte en zo een les van Marlies van Baalen wonnen. En we deden weer mee aan de selecties, en ook nu wisten we ons te plaatsen voor de kampioenschappen. En ook daar gingen we op herhaling van het jaar daarvoor met een 5de prijs op de eerste dag en de middenmoot op de 2de dag. Maar helaas, ook nu kregen we last van een blessure, wat onschuldig leek te beginnen, werd al snel serieus; ze had een virus op haar oog en toen de medicijnen niet voldoende aansloegen moest ze snel geopereerd worden. Er werd een extra weefsel op haar oog geplaatst en voorlopig konden we aan de gang met heel veel medicijnen, waarvoor ze een drain had lopen vanaf haar oog tot halverwege de hals.

Afbeelding

Afbeelding

sorry voor het vele appuyeren, was erg blij mee hoe ze dat al kon terwijl we m1 reden :o


Winterseizoen 2012-2013
En ook dit seizoen begonnen we dus met een blessure, dus weinig gedaan. Halverwege november mochten we weer rustig de training hervatten, heel erg spannend omdat ze na de operatie een gedeelte van haar zicht kwijt was en we dus niet wisten hoe ze hierop zou reageren met rijden, aangezien ze zo stout kon zijn vooraf. Maar we hadden geluk, het leek wel of ze door alle aandacht tijdens haar blessure en het mindere zicht meer op mij was gaan vertrouwen, ze werd braver en we maakte grote stappen vooruit. Het ging zo goed dat we in 10 M2 proeven 15 winstpunten behaalde en we de overstap durfde te maken naar het Z1. Maart startten we voor het eerst Z1 en hier behaalde we meteen 2 winstpunten en een 3de en 4de prijs, superblij!

Zomerseizoen 2013
Een seizoen wat in het teken stond van oefenen, oefenen, oefenen en kilometers maken in de 20x60 ring. We reden leuke wedstrijden mee, behaalde regelmatig goede punten en konden ook al steeds meer prijzen mee naar huis nemen. En, ik moest mijn belofte nakomen die ik had gemaakt toen ik begon met rijden van Arein; als we Z dressuur zijn, gaan we springen. En alsof ze het wisten, in mei besloot de vereniging springlessen aan te gaan bieden, waaronder 1 groep was voor de echte beginners zoals ons. :+ Ik vond het doodeng, en Arein misschien nog wel meer, maar al snel werden we beide enthousiast en ging het steeds beter. Ook met de dressuur merkten we voordelen, ze werd minder bang en ik kon haar sneller overtuigen als iets wel heel eng was. Dit mochten we eind augustus bewijzen toen we werden gevraagd als guinea pig voor outdoor Helvoirt, waar ze tenmidden van de drukte en crosshindernissen een net dressuurproefje moest lopen, wat ze keurig deed!

http://www.mijnalbum.nl/Foto800-QRACRP6Y.jpg

Afbeelding

outdoor helvoirt
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en na hard werken is douchen altijd fijn
Afbeelding



Winterseizoen 2013
Daar zitten we nu, en kan alleen maar tevreden zijn hoe het nu gaat! We worden een steeds beter team, zowel thuis als op wedstrijd. En dit zien we ook terug in de resultaten, op de eerste twee selecties die we nu gehad hebben, zijn we 2x 2de geworden, en ook op andere wedstrijden scoren we goed. We blijven werken aan het vertrouwen en de ontspanning, zo hebben we al meegedaan aan een schriktraining en oefendressuur. Ook zijn we sinds kort gewisseld van instructeur, na 8 jaar erg moeilijk maar ook weer een mooie stap vooruit. Doel nu is lekker door te blijven trainen, fijne wedstrijden te rijden en dan eind winter eens kijken hoe ver we zijn richting het Z2, want we zijn nog niet bezig met de changementen omdat ik eerst de galop nog veel beter wil hebben. Dit gaat thuis als steeds fijner, maar op wedstrijd nog niet.

Afbeelding

Afbeelding



Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:59

Super leuk! ? Jullie zijn een top stel!
Op deze momenten mis ik het 'vind ik leuk' knopje!

xRooss
Berichten: 571
Geregistreerd: 02-08-13

Re: geduld, geduld en geduld, maar het vertrouwen groeit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:02

Ik vind jullie echt <3

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:26

Je rijdt echt netjes, ik krijg er motivatie van om ook eraan te gaan werken!

_Lotte_
Berichten: 6600
Geregistreerd: 31-05-06

Re: geduld, geduld en geduld, maar het vertrouwen groeit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 22:18

Wat een mooi overzicht Tess!
Jullie zijn echt super veel vooruit gegaan :D

Instagram @duitserijpony_goldenboy

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:07

Wat een mooi overzicht en wat een fijn paard.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Nsvc
Berichten: 672
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:43

Wauw wat een verschil. Leuk overzichtje :D

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: geduld, geduld en geduld, maar het vertrouwen groeit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 19:42

Iedereen bedankt voor de leuke reacties!

Suprice
Berichten: 2540
Geregistreerd: 02-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:43

Wat een mooi overzicht en wat is ze verbeterd!

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:45

Leuk overzicht! Zie ook een bekende bak voor bij komen haha, ik rijd bij 't Halster

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

sandyjorgen

Berichten: 812
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Re: geduld, geduld en geduld, maar het vertrouwen groeit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:12

wat een leuk overzicht tess! ik wist niet dat je ze pas in 2010 was gaan rijden. komt waarschijnlijk doordat je zo hard ging en al snel weer in t M zat.

die nek is om jaloers op te worden. mooie spiertjes heb je getraind.
komt helemaal goed met jullie. geduldig ben je genoeg.

jade Z1+16 bedankt voor de wijze lessen
zoë: M2+6, endurance 277 km's op de wedstrijdteller, K2 +1
fhaisa S (uphill x san remo): L2+5
Bellie (Wup x conto) Z1

sannerody
Berichten: 274
Geregistreerd: 26-09-12
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:36

Wauw, mooi overzicht!

_Carien

Berichten: 1791
Geregistreerd: 13-05-08

Re: geduld, geduld en geduld, maar het vertrouwen groeit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:15

En zo zie je maar...geduld wordt beloond. +:)+
Wat een fijn beeld geven jullie af!!

Hoe gaat het nu met haar ogen?

Keep shining, keep smiling...

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 21:50

Nienke klopt,inderdaad bij het halster!

Sandy, gaat best snel, nu iets meer dan 3 jaar bezig en paar keer blessures gehad, dus niet verwacht hier al zouden zijn. Bespiering blijft ook toenemen, vind zelf ook mooi om te zien!

Carien, dr oog (rechts) blijft nog steeds wat veranderen van kleur, maar ondertussen wel rustig. Het stukje waar extra weefsel opgezet wordt, zal blind blijven maar het lijkt ons ze daar weinig hinder van heeft, is erg snel in zo draaien van oog dat alles in de gaten kan houden. Alleen bv snoepjes op bepaalde plek voor hoofd ziet dus niet :o

Zo ziet nu uit:
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-RVLSK3HS.jpg

Timo

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: geduld, geduld en geduld, maar het vertrouwen groeit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:23

Heb je toevallig in Eindhoven een kür op muziek gereden in de L/M? Zomer 2012..
Anders is er een combinatie die verrekkes veel op jullie lijkt!! :P

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:28

Wauw wat een gaaf overzicht! Ik krijg helemaal de motivatie om weer hard te gaan trainen met m'n kerel. We Zijn vooral gefocust op springen.

Heel veel succes en plezier samen!

Rex & Jazz

EngeltjeS

Berichten: 16629
Geregistreerd: 06-06-03

Re: geduld, geduld en geduld, maar het vertrouwen groeit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 06:34

Wauw wat zijn jullie een goed passende combinatie zeg!

Had je dit 2 jaar geleden gedacht?
Dat dit zo'n fijn paard zou zijn om mee te werken? :D


susannevdv

Berichten: 455
Geregistreerd: 09-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 06:39

Wat leuk, jullie staan in uitgelicht! Het verschil is goed te zien over de tijd hoor. Het blijft vooral knap hoe je zo netjes om blijft gaan met de spanning en daar steeds beter doorheen komt! Kunnen wij nog veel van leren.

vencedor
Berichten: 9350
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 07:00

Zo zie je maar weer, de volhouder wint! Ik vind het super knap dat je al die tijd doorgezet hebt, er zouden al veel mensen de handdoek in de ring gegooid hebben. Hoop dat dat gekke gedoe allemaal verleden tijd is en je lekker kan blijven rijden zoals het nu gaat!

tita

Berichten: 19746
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: geduld, geduld en geduld, maar het vertrouwen groeit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 07:13

Leuk verslag Haike

5e foto van onderen is dat Oudendijk?

30-11-2015
03-07-2018

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: geduld, geduld en geduld, maar het vertrouwen groeit!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 07:49

Klopt timo! Vind altijd leuke afwisseling in training.

GoldenHero bedankt!

Engeltje dit hd ik niet durven dromen idd, en denk velen met mij verbaasd zijn. Is een goed paard maar heel apart karakter en daardoor niet makkelijk. 1,5 jaar geleden kwam ze op wedstrijd zo lelijk omhoog dat ik mn neus brak, toen wel eVen deuk in vertrouwenmaar nu weer prima

Susanne dank je!

Sabine, hoop ook we het moeilijkste nu gehad hebben

Tita, kloptheb van de zomer een dag mee gedaan tijdens de ruiter week

tamaramt

Berichten: 7547
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: noord brabant

Re: geduld, geduld en geduld, maar het vertrouwen groeit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 08:12

Super leuk overzicht, geweldig paard, vriendelijke ruiter!! :)
Heel veel succes in het Z2 want dat zal vast ook goed komen!!


Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 08:21

leuk paard, loopt mooi bergopwaarts!

Leef: neem en geef!

Timo

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 08:23

haike schreef:
Klopt timo! Vind altijd leuke afwisseling in training.

GoldenHero bedankt!

Engeltje dit hd ik niet durven dromen idd, en denk velen met mij verbaasd zijn. Is een goed paard maar heel apart karakter en daardoor niet makkelijk. 1,5 jaar geleden kwam ze op wedstrijd zo lelijk omhoog dat ik mn neus brak, toen wel eVen deuk in vertrouwenmaar nu weer prima

Susanne dank je!

Sabine, hoop ook we het moeilijkste nu gehad hebben

Tita, kloptheb van de zomer een dag mee gedaan tijdens de ruiter week


Dan heb ik nog een aantal foto's van je volgens mij

lizzy1
Berichten: 1270
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: geduld, geduld en geduld, maar het vertrouwen groeit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 08:32

Leuk topic Tess! Jullie gaan goed voor de selectie!
Rijd je bij ons in januari weer mee? We hebben op zaterdag én zondag Z.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker