Jader Verkopen? En waar is Nick?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jolene85

Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Jader Verkopen? En waar is Nick?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 21:43

Jader verkopen..? Ehmm...Nee!


Afbeelding

In mijn vorige topic ( [ITP] Mijn mooie Jader verkopen..? auwie...SLIK) heb je wellicht gelezen dat ik het besluit had genomen mijn mooie Jader te verkopen :( omdat hij toch wel erg dominant is en ik zelf dacht dat hij niet goed in balans was waardoor hij ging bokken en ik niet weet hoe je een paard weer goed recht/in balans krijgt.

Afbeelding

Nu er echter een koper is geweest zie ik (voorlopig) af van het verkopen.
De desbetreffende koopster heeft 1 keer gereden op hem, Jader heeft haar in 10 minuten 2 keer eraf gegooid in draf, en daarna heb ik nooit meer iets van haar gehoord ondanks dat ze zei dat ze hem zoooooo leuk vond en nog steeds graag wilde hebben :? Maar het geeft niet, ik had al mijn twijfels of dit een goede combi was en door het proefrijden weet ik het nu zeker; Jader wordt niet verkocht, en al zeker niet aan die persoon!

Afbeelding

Maar mede daardoor heb ik besloten het toch maar weer te proberen maar dan vanaf 0 beginnen.
Dat ik van plan ben om het toch weer met hem te proberen heeft meerdere oorzaken,

:list:
Ten eerste ben ik geholpen door Lissie van Bokt in hoe om te gaan met zijn gedrag. En ook zij bevestigde wat ik dacht; Jader is dominant maar ook onzeker. Hij heeft dus baat bij mijn zachtheid alleen moet ik hem wel meer leiderschap tonen door bijvoorbeeld weer meer grondwerk te doen zoals leiden, sturen met je lijf, en hem van van zijn plek weg te sturen zodat hij leert dat ik de leidende rol heb en niet hij. Dit doen we nu iedere dag en het gaat steeds beter, hij blijft nog wel uitproberen maar accepteert wat ik wil wel sneller +:)+


Ten tweede is Suzanne Nederhof langsgeweest van Klassieke Dressuur en zij vertelde me dat hij helemaal niet zo scheef in balans is als ik dacht. Hij is duidelijk links soepeler dan rechts maar loopt best goed al uit zichzelf in balans. :j Ik neem nu elke week les van haar in het grondwerken en rechtrichten en daarna ook in het zadel als de rest ook goed gaat!


Ten derde omdat mijn osteopaat laatst weer is geweest en hem erg gevoelig vond op de nieren; waarschijnlijk is toch zijn op maat gemaakte zadel te lang waardoor hij een pijnlijke druk ervaart op zijn nieren waardoor hij paard logischerwijs gaat bokken als daar langere tijd druk op wordt uitgeoefend. Ook was zijn hormoonbalans m.b.t. de nieren niet goed, hier krijgt hij binnenkort een supplement voor waardoor hij in gedrag al een stuk zou moeten opknappen! *\o/*

Afbeelding

Dus voorlopig blijft hij gewoon gezellig staan bij mij, m'n mini kudde blijft voorlopig compleet!

Afbeelding

Afbeelding

Als ik al een ander paardje zou willen is dat alleen maar de New Forest Ruin; Nick. Deze lieverd is afgekeurd bij de buigproef en ik mocht hem van handelaar voor 1000 euro overkopen i.p.v. zijn oorspronkelijke vraagprijs. Nick stond ook op de boktmarkt. Ik heb hem bekeken en bereden en vond het toen zo jammer dat hij boven budget was...

Ze sms'te me laatst opeens op een donderdag dat ik Nick voor 1000 euro mocht ophalen als ik dat maar wel voor zondag deed anders ging hij naar de slacht |( ! Ik was extatisch met de prijs *\o/* , ik kon mijn droompony ophalen! Ik zei dat ik gelijk de volgende dag alles zou gaan regelen zodat ik hem dit weekend op kon halen. Zo ziet Nick eruit

Afbeelding

Afbeelding

Vrijdag ben ik als een gek na mijn werk toestemming gaan vragen aan de boer waar ik nu sta of er 1 pony bij mocht; dit mocht :)) en daarna gelijk door naar de bank voor een lening die ik kreeg *\%/* en mijn beste vriendin wilde wel rijden en had nog wel een trailer die we konden lenen :j :j
Ik smste de handelaarster dat ik hem zondagochtend kwam ophalen en pas na 4 uur kreeg ik een reactie terug 'sorry, hij is al verkocht'. |( |( |( |( |( :? :? :\ Wat was ik verdrietig, en nu nog steeds erg moeilijk te geloven dat hij zo onder m'n neus door is verdwenen... Y;(

Ik heb geen idee waar hij heen is, de slacht? Een lief gezin? Handelsstal? Ik snap er niks van...
Wie weet heeft iemand hier op Bokt hem wel, dan hoor ik graag hoe het met hem is en wil ik laten weten dat hij altijd welkom is bij mij :(:)

Tsja...de afgelopen maand was dus een emotionele achtbaan voor mij :j

Hierbij nog wat leuke foto's van m'n mooie Jader, omdat leuke herinneringen ervoor zorgen dat een mens blijft doorgaan ;)

lekkere warme rug...
Afbeelding

De dag van de ontmoeting, 2 jaar geleden op zondag 6 november 2011
Afbeelding

samen lekker spingen, gaaf :D !
Afbeelding

en een lekker rondje Lage Bergse bos toen we elkaar beter kenden :)
Afbeelding

Op weg naar de instructieweek deze zomer! Braaf op de trailer met Bento...
Afbeelding

Een heerlijke herfstrit met m'n herfstpony!
Afbeelding

Als je alles hebt gelezen.... _/-\o_ Respect! Bedankt voor het kijken en ik vind het altijd leuk als je een berichtje achterlaat :)
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 09-12-13 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam handelaar verwijderd + link naar advertentie

Bento, Jader,, Babbie, Boum'io & Tiamo; mijn geweldig gave kudde!!

[ITP] Boum'io; Droompaard op Droomvakantie!
[ITP] Mooie NMPRS Bento te water!


prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Jader Verkopen? ehm...nee! En waar is Nick?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:47

Wat fijn dat alles beter gaat en je hem lekker kan houden :D

Maar wat vervelend dat nick ondee je neus weg is, vind het een beetje vaag, je had toch aangegeven alles te gaan regelen?

I am because you were

Jolene85

Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jader Verkopen? En waar is Nick?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 21:54

Bedankt, we gaan gewoon lekker aan de slag samen :)
Ja, ik vind het ook heeeel vaag van Nick, snapte er niks van en vond/vind het verschrikkelijk...

Bento, Jader,, Babbie, Boum'io & Tiamo; mijn geweldig gave kudde!!

[ITP] Boum'io; Droompaard op Droomvakantie!
[ITP] Mooie NMPRS Bento te water!

batfull
Berichten: 129
Geregistreerd: 27-03-12
Woonplaats: Breda

Re: Jader Verkopen? En waar is Nick?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:45

Ahh gelukkig dat je Jader toch kan houden, en dat jullie nu lekker samen aan de slag gaan. Gaat vast helemaal goedkomen :) Succes !
Nu maar hopen dat Nick wel bij een ander lief baasje terecht is gekomen, maar dat zal vast wel.

01-06-'13 MILA


JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Jader Verkopen? En waar is Nick?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 01:37

Wow dat is niet netjes van die handelaar!

Knap dat je het nogmaals gaat proberen en succes met de zoektocht.

Enjoy the little things in life.

senna21

Berichten: 11822
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 02:07

Fijn dat je weer beter overweg kunt met je vos.
Wat betreft de andere pony: E 1000 is beduidend meer dan de slachtprijs, dus ik neem aan dat hij niet voor de slacht is verkocht.
Sterkte

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:12

Gelukkig weet ik zelf wel beter.
Ik kwam er tijdens een gesprek met de dierenarts achter dat Nick
De eerst komende tijd zeker niet veel belast mocht worden. En aangezien niet goed op de proeven zeker nooit meer mocht gaan springen. Ook is het nooit zeker hoe hij zich gaat verbeteren op dit vlak.

Dat is wel wat zij wilde met haar pony. Ik ben dus alleen eerlijk geweest. Het is zeer spijtig dat iemand een verhaal verdraaid.

Ik wilde het haar niet aandoen om een pony te nemen waar ze uiteindelijk wederom niks mee zou kunnen.

Overigens heb ik haar dit ook gemeld....

Daarnaast heb ik aangegeven dat ik de pony niet kon gaan vasthouden. Iemand was dus simpelweg eerder met de beslissing om hem te kopen.

Nick staat nu lekker in Friesland op de weide als geweldig weide maatje en kinderknuffelpony.

Gr

Courtney
Laatst bijgewerkt door courtjuh op 09-12-13 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatje888

Berichten: 800
Geregistreerd: 27-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:22

Mooi paardje hoor <3
Goed dat je niet opgeeft.
En jammer dat Nick zomaar weg is.

Mijn lieve Fjord

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:28

Mooi paard hoor :)!
Ik vraag me alleen af of het verstandig is om een lening af te sluiten om een paard te kopen.

courtjuh schreef:
Gelukkig weet ik zelf wel beter.
Ik kwam er tijdens een gesprek met de dierenarts achter dat Nick
De eerst komende tijd zeker niet veel belast mocht worden. En aangezien niet goed op de proeven zeker nooit meer mocht gaan springen. Ook is het nooit zeker hoe hij zich gaat verbeteren op dit vlak.

Dat is wel wat zij wilde met haar pony. Ik ben dus alleen eerlijk geweest. Het is zeer spijtig dat iemand een verhaal verdraaid.

Ik wilde het haar niet aandoen om een pony te nemen waar ze uiteindelijk wederom niks mee zou kunnen.

Overigens heb ik haar dit ook gemeld....

Daarnaast heb ik aangegeven dat ik de pony niet kon gaan vasthouden. Iemand was dus simpelweg eerder met de beslissing om hem te kopen.

Nick staat nu lekker in Friesland op de weide als geweldig weide maatje en kinderknuffelpony.

Gr

Courtney


Goed om het verhaal van 2 kanten te horen :D.

Patsab

Berichten: 892
Geregistreerd: 02-03-07
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:44

Courtjuh, ik begrijp je actie, maar was het niet beter/ netter geweest om ts te bellen dan want zoals ik het nu begrijp heb je de pony donderdags aangeboden en vrijdags al verkocht aan een ander, terwijl je wist dat ts de pony zou kopen van je? Tenminste dit begrijp ik zo uit het verhaal hoor! Is geen aanval op je maar zou wel wat netter zijn geweest vind ik ipv alleen een sms met sorry hij is al verkocht?

Edit, zie dat je het wel gemeld hebt?

Gezocht mijn oude merrie
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=121&t=811393&hilit=
Eieren vandaag zijn beter dan kippen morgen

appeltje93
Berichten: 29
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:49

Leuke foto's en jammer dat het zo gelopen is met Nick, alhoewel het verhaal van de verkoopster wel een beetje afwijkt van dat van jou.
Verder zou ik je afraden om een afgekeurd paard te kopen met een lening... ik wil niet onbeleefd zijn en ik kan ook niet in je portemonnee kijken, maar zeker een paard dat afgekeurd is kan wel eens veel dierenartskosten met zich meebrengen als je van plan bent ermee te gaan rijden...

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:52

en vind het persoonlijk helemaal geen pan om 1000 euro voor een weidemaatje te vragen.

En als nr hem aan haar niet kwijt wil, waarom sms je dan dat ze bem kan kopen omdat ie anders naar de slacht gaat en is hjj daarna alsnog weg.blijkbaar toch populair.

Vind ts haar verhaal logischer als jou.

Linnie050

Berichten: 11795
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Jader Verkopen? En waar is Nick?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:00

Fijn dat Nick nu lekker een weidemaatje is en daar niet meer mee wordt gereden.
Hoop dat hij op deze manier nog jaren kan genieten.

Wat goed dat je zoveel vooruitgang boekt met Jader!
Zo zie je maar weer geef niet zomaar je paard op!
Heel veel pleizer nog met hem in de toekomst.

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: Jader Verkopen? En waar is Nick?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 12:49

Wil iedereen niet zomaar suggesties geven aub. ik weet dat het met Nick prima gaat en ik een weloverwogen beslissin heb gemaakt gericht op het welzijn van het paard.

Daarbij sonmige wensen van de koper soms weg helaas. Maar uiteindelijk is het voor hen ook beter!

Jolene85

Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jader Verkopen? En waar is Nick?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 13:23

Ik heb nooit gezegd dat ik springambities of wedstrijden wilde gaan doen met hem, ik rij recreatief en zou wel ns een boomstam tegenkomen waar hij hij wel overheen zou moeten gaan. Maar ik heb niet eens een bak, ik rij het liefst zonder zadel relaxed door de bossen. Het is logisch dat ik er erg verdrietig en geschrokken van was dat hij toch opeens weg was. Al ben ik natuurlijk erg blij om te horen dat hij een fijn plekje heeft. De lening sloot ik af omdat mn oma laatst is overleden en mij €1000 achterliet, maar dat is nog niet rond met de notaris. Vandaar dat ik het even leende. Ik zoek geen bokt ruzie en ben ook gewoon eerlijk geweest met alles wat hierin staat. Iedereen bedankt voor de lieve reacties :) en fijn dat ik nu weet dat Nick een leuk plekje heeft in Friesland :D

Bento, Jader,, Babbie, Boum'io & Tiamo; mijn geweldig gave kudde!!

[ITP] Boum'io; Droompaard op Droomvakantie!
[ITP] Mooie NMPRS Bento te water!

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Jader Verkopen? En waar is Nick?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:29

1000 euro of de dreiging naar de slacht waar hij met geluk 200 opbrengt.
Wat een laffe manier van een paard voor meer proberen te verkopen.

Gelukkig heb je Jader nog. Fijn daar je energie in stoppen :)

Life is what happens to you while you're busy making other plans.

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19226
Geregistreerd: 17-11-07

Re: Jader Verkopen? En waar is Nick?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:13

Dus Courtjuh heeft gezegd dat TS paard mocht overkopen voor 1000,- ? Maar nu is hij dus verkocht aan mensen die er niets mee gaan doen voor 1000,- ?

Courtjuh. Serieus..... wat had je zelf verwacht dat TS er mee ging doen voor 1000,- ? Op de wei zetten en er naar kijken?

Onderschrift

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Jader Verkopen? En waar is Nick?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:18

Ik vind het maar een vreemd verhaal van Nick.

Leuk dat je Jader toch kan houden! En wat een geweldige mini heb je <3

♡ Ferdo ♡ Siyah ♡ Lino ♡

zonnebloem18

Berichten: 24833
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Jader Verkopen? En waar is Nick?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:18

Moderatoropmerking:
Bij deze het dringende verzoek, deze discussie hier niet te voeren. Dit is aan TS en Courtjuh om samen via de PB uit te spreken als zij daar behoefte aan hebben.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Jolene85

Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jader Verkopen? En waar is Nick?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 15:53

Mee eens, ik hoef geen discussie, als Courtney het nog met mij wil bespreken sta ik daar open voor. Reacties op Jader zijn welkom :)

Bento, Jader,, Babbie, Boum'io & Tiamo; mijn geweldig gave kudde!!

[ITP] Boum'io; Droompaard op Droomvakantie!
[ITP] Mooie NMPRS Bento te water!

Jolene85

Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 17:01

@xAnthea: Bedankt :) Mn mini is een echte lieve schattebol <3
@little king: haha daar gaat zeker veel energie inzitten! :j
@Linnie: ik hoop dat Nick daar ook gelukkig is en maar heel oud mag worden :+:
@Appeltje93: ik weet dat een afgekeurd paardje om op te rijden niet handig was, maar toen ik ook hoorde dat hij was afgekeurd vond ik het ook helemaal niet erg om te bedenken dat hij wellicht maar dan een knuffelpony, weidemaatje, freestyle, parelli pony zou worden. Ik was verliefd geworden op zijn karakter, dat ik er niet mee zou kunnen rijden uiteindelijk zou ik echt niet erg hebben gevonden. Ik rij ook niet op mijn mini :P :=

Maar goed; wie weet kom ik hem ooit nog tegen en kan ik hem alsnog platknuffelen :))

Bento, Jader,, Babbie, Boum'io & Tiamo; mijn geweldig gave kudde!!

[ITP] Boum'io; Droompaard op Droomvakantie!
[ITP] Mooie NMPRS Bento te water!

Cynthia82

Berichten: 9298
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Jader Verkopen? En waar is Nick?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:44

Ik heb zoveel respect voor jouw doorzettingsvermogen met Jader!
Met de moeite en tijd die jij in hem stopt, kan het niet anders dan dat je er ooit achterkomt waar het probleem van Jader zit. Hij had zich geen beter baasje kunnen wensen!

Volg ons op Instagram: www.instagram.com/stal.belides
Fiore 10 jaar (20-04-2013) & Finesse 0 jaar (01-05-2023)

LOVESUSHI

Berichten: 1561
Geregistreerd: 21-02-13

Re: Jader Verkopen? En waar is Nick?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 21:49

Heee Jolene,
leuk je hier tegen te komen (ik ben Elin, het meisje dat een paar weken geleden kwam kijken om Jader een dagje bij te rijden maar die toch een beetje bangig was hihi.)

echt heel veel succes met je onwijs knappe pony's! Hoe gaat het nu met jullie?

groetjes!

Jolene85

Berichten: 565
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-13 22:12

@Cynthia: Bedankt :) Lief dat je dat zegt en ik hoop ook zeker dat we uiteindelijk samen kunnen rijden in galop zonder dat ik grote risico loop op vliegles }> Het kopen van hem en leven met hem is zeker anders gelopen dan ik had verwacht, maar ja..ik reken er maar op dat de wereld je nooit meer op je bord schuift dan je aankunt! :D

@Eline: Hai Eline! Leuk je hier tegen te komen :) , zoals je kunt lezen zijn paardje en ik weer druk bezig ons 'samenlevings contractje' bij te stellen. 'M'n arm doet het bijna weer 100% dus zodra dat helemaal soepel gaat en grondwerk leiderschap ook weer goed is beginnen we weer met rijden. Wel zonder zadel want er is gewoonweg (voorlopig) geen passend zadel voor hem te vinden. |o

Bento, Jader,, Babbie, Boum'io & Tiamo; mijn geweldig gave kudde!!

[ITP] Boum'io; Droompaard op Droomvakantie!
[ITP] Mooie NMPRS Bento te water!

lissie_zigor

Berichten: 865
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:50

Heey wat leuk om te horen dat het zo goed gaat! Hou vol want hij vind het stiekum wel leuk je hebt gewoon niet de makkelijkste:p

Leuk! Ga zo door!

Xx

Wie zegt dat geluk niet te koop is, heeft nog nooit een paard gekocht ❤️


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers