hoe vermoeiend zijn kinderen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

hoe vermoeiend zijn kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 10:18

Ik begin op een leeftijd te raken dat je meer over kinderen praat en steeds meer kinderen om je heen ziet.ik wil ook heel graag kinderen (nog niet in dit huis) maar mijn vriend en ik werken beide veel. In de huidige maatschappij kun je volgens mij bijna niet minder werken en met mijn werk zou dat ook lastig zijn (wil ook niet persee minder werken). Echter nu zijn wij allebei op pad van ongeveer half 7 in de ochtend tot 18 a half 7 in de avond. Dan na het koken en eten ben je zo blij om te zitten dat ik me af vraag hoe dat dan zou gaan met een baby? Misschien wen je daar snel aan? Maar er in de nacht uit moeten en dan nog alle verzorging voor en na het werk...ik vraag me gewoon af hoe andere dat doen of wat hun hebben verandert in hun schema? Nu denk ik al wel is zo wat ben ik moe zeg :-P

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:21

Buitenom de vraag hoe vermoeiend het is (dodelijk vermoeiend overigens), moet je jezelf misschien ook eens de vraag stellen of het haalbaar én fair is tegenover een baby/kind als jullie beide 12 uur per dag van huis zijn en kindlief die periode dus op een KDV oid mag doorbrengen.

kippetje

Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Ede

Re: hoe vermoeiend zijn kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:25

idd, waarom een baby nemen als je er toch geen tijd voor hebt?

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:25

Het zal echt niet makkelijk zijn. Vooral kleine babys die snachts om de zoveel uur nog wakker worden. En dan kan je wel de afspraak met je partner maken dat je omste beurten gaat kijken maar als moeder zijnde wordt je toch wel van elk geluidje wakker. Dan als ze ouder beginnen te worden, eisen ze ook hun aandacht op en houden er neit rekening mee dat jij een hele dag hebt gewerkt.
Voor het kind zou het ook niet leuk zijn als jullie beide hele dagen werken. Naar kindopvang brengen kost enorm veel geld of je moet hopen dat oma's en opa's zin hebbne om hele dagen op te passen. Ik denk als je aan kinderen begint een van beide toch minder moet gaan werken, meestal is dat toch de moeder. Ken maar een paar stelletjes dat de vader minder is gaan werken of zelfs gestopt is.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:26

kippetje schreef:
idd, waarom een baby nemen als je er toch geen tijd voor hebt?


Je doet nu net alsof we het over huisdieren hebben....

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 10:28

Er is toch nergens sprake van dat we nu een baby nemen.ik denk dat je dan sowieso wel meer tijd met je kinderen zal willen besteden.heel misschien werkt mn vriend destijds ook deels vanuit huis. De situatie kan veranderen :-) ik vraag me alleen af hoe andere het hebben gedaan of doen en volhouden qua nachtrust. Op vrijdag zijn we nu trouwens max 6 uur van huis.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 07-12-13 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:29

Na ja de eerste paar maanden heb je bijna geen nachtrust, bereid je daar maar op voor. Het is geen eitje.

edit : Daarna zullen ze wel een keer nachten doorslapen. Maar het is niet makkelijk. Wel vol te houden lijkt mij anders zou niemand meer aan kinderen beginnen. Maar het gaat je nachtrust eerst wel opbreken. Het is niet altijd rozegeur en manenschijn.

Themba

Berichten: 1459
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: hoe vermoeiend zijn kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:34

Ik werk 27 uur per week in de zorg en vriendlief 40 uur

Ben niet minder gaan werken maar werk bijvoorbeeld wel alleen maar avond diensten van 3 tot 11 zoonlief hoeft dan maar 3 uur naar de oppas en zo besparen wij en veel kosten en is hij grootste deel van de dag bij 1 van ons. Als ik vroege dienst heb heel af en toe slaapt mijn moeder bij ons.

Hij is nu twee en het kan heel vermoeiend zijn. Veel aandacht vragen en vooral veel nee verkopen. Maar geniet er elke dag weer van.

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:40

Een kind eist zoveel van je en daar houd je zoveel van dat je werk op de tweede plaats komt.
Het is vreselijk vermoeiend maar zeer de moeite waard.

kippetje

Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:43

Nou, net als er voordat je de keuze tot het nemen van een huisdier heel goed moet nadenken of je wel alle benodigdheden in huis hebt en weet dat je in staat bent om goed voor het huisdier te zorgen, zo moet je dat ook doen voor je besluit aan kinderen te beginnen.

Als jij innig van je werk houdt en weet van jezelf dat jij en je vriend (bijvoorbeeld he) echt niet van plan zijn om minder te gaan werken, dan moet je erg goed van jezelf weten dat je je kind de andere 2 x 12 uur (in het weekend) en 5 x 1,5 uur (na je werk eten geven, badderen en naar bed) verdomde veel te bieden hebt.

Dat wil niet zeggend dat ik vind dat mensen die dat op die manier doen geen kinderen zouden mogen hebben, en dat wil niet zeggen dat ts dat zo zou doen, maar mensen, denk gewoon heel erg goed na over wat je het kind te bieden hebt.

wat ik momenteel redelijk veel op mijn werk zie (op een kinderdagverblijf) is bijvoorbeeld dat een baby tegenwoordig de ene dag bij de ene opa en oma is, de andere dag bij de andere opa en oma (om geld te besparen) en dan nog een dag op het kdv.

wat bij baby's vooral van belang is, zijn constante gezichten en rust. De hierboven beschreven situatie veroorzaakt veel onrust en ook weinig mogelijkheden om echt goed te hechten aan vaste personen. Met alle problematiek van dien.

en reken er op dat baby's het eerste jaar met een beetje pech ook heel veel ziek zijn waardoor je toch vrij moet nemen van je werk, want alles wat er op een kdv aan ziektes rondwaart, pakt zo'n kleintje heel snel op. Voordeel daarvan is dat tegen de tijd dat ze 4 zijn en naar school zijn ze een top weerstand hebben, maar het kost je dus nog veel tijd en energie.

groetjes kim

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:43

wemkelover schreef:
kippetje schreef:
idd, waarom een baby nemen als je er toch geen tijd voor hebt?


Je doet nu net alsof we het over huisdieren hebben....

Als ik op bokt lees is het ook een schande als je je hond geen 8 uur aandacht geeft.
Doe je dat bij een kind is het maar heel gewoon lijkt wel.
Dus ik begrijp haar vraag wel.

kippetje

Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Ede

Re: hoe vermoeiend zijn kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:50

mbt tot eigen ervaringen:

mijn man werkt fulltime en ik werk nu 18 uur in de week. Tot een paar maanden terug 27 uur, maar dat trok ik niet, dus ben minder gaan werken. Onze dochters zijn nu 9 en 2,5 jaar oud. Ik wil als de jongste naar school gaat weer een dag extra werken, want financieel is dit nu niet echt te doen.
zo bedoel ik het inderdaad little king.

En nou heb ik er persoonlijk echt geen problemen mee als iemand zijn hond eens een keer 8 uur alleen thuis laat zitten.

Ik zie alleen vanuit mijn eigen ervaring wat het met kinderen doet als ze van s'morgens 8 tot 's avonds 6 op een kinderdagverblijf zitten, en dan werk ik nog op een kdv waar we heel bewust met de kinderen omgaan en iedereen zich meer dan 200 % inzet. Dat is iets waar de overheid zich eens goed over zou moeten buigen.

Maar goed, dat gaat wel erg ver in een topic waarin iemand ervaringen van anderen vraagt, dus hou ik daar verder maar over op :-)

En wat ik bijna zou vergeten te zeggen is dat ja, je bent moe, ja ze kosten veel energie, maar god wat levert het je veel op aan liefde (en soms ook niet hoor) en wat is het bijzonder om iedere dag twee cadeautjes rond te hebben lopen in je leven.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: hoe vermoeiend zijn kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:52

Ow maar ik bedoelde ook niet dat ik er mee eens ben om kinderen hele dagen bij de kinderdagverblijf te laten. Je tweede bericht snap ik heel goed. Maar waar ik op reageerde, zo vatte ik die zin op, was heel kort berichtje van een zin zonder wat toelichting. zo kwam het bij over. Maar ben het wel met jullie eens daar niet van.

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:53

kinderen zijn behoorlijk vermoeiend..
maar je krijgt er zoveel liefde voor terug :+:

mijn zoontje is bijna 3, kon niet naar het KDV omdat hij om de week ziek was een week lang..nu gaat dat na zijn operatie beter gelukkig.

we zitten nu in de nee fase en de peuter pubertijd waardoor hij het bloed onder je nagels vandaan kan halen en hij alle aandacht opeist en afdwingt, dus ook al zou je thuis werken..van werken komt er op deze leeftijd niet veel meer.

persoonlijk zou ik niet aan kinderen willen beginnen als ik zoveel zou moeten werken, dat vind ik niet fair tegen over je kind aangezien je je werk meer ziet dan je kind.
daarbij moet je flexibel kunnen zijn, als je kind ziek is en je word gebeld van je werk om hem/haar op te halen moet je dat ook wel kunnen realiseren.

wel goed van je dat je er goed over na denkt..veel mensen hadden voor het beginnen aan kinderen een voorbeeld aan kunnen nemen! :j

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23436
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:54

Ik werkte vergelijkbare tijden met jou en wilde ook niet minderen toen ik vorig jaar zwanger raakte. Maar toen de kleine er was was ik al snel helemaal om hoor.
Ik werk nu nog 3 dagen in de week en de andere dagen ben ik thuis. Ik heb het geluk dat onze knul al met een week of 4 lekker doorsliep en eigenlijk nooit 's nachts loopt te spoken.
Ik kan het dus ook niet beamen dat kinderen vermoeiend zijn want zo voel ik het helemaal niet. Oké mijn leven is heel anders dan voor hij er was en heb er echt wel dingen voor moeten opgeven (minder werken, paard verkocht, pony's in pension ipv op eigen terrein) maar dat zie ik niet als een offer maar ik heb het er graag voor over want ik geniet enorm van die kleine!

Denise1984

Berichten: 2634
Geregistreerd: 09-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 10:55

Wij hebben 2 kinderen 1 van 10 en 1 van 2. Ik werk 32 uur per week mijn man toen 36. We waren s'morgens om half 7 de deur uit en de kinderen gingen naar de opvang in de woonplaats waar we beide werkte en haalde ze om 5 uur op. Dan nog eens naar huis. Eten maken evt nog boodschappen doen. Daarna kon alles naar bed omdat het de volgende morgen weer vroeg opstaan was. Nu is mijn man sinds een jaar zijn baan kwijt geraakt en zit thuis. De oudste zit nu ook gewoon in onze woonplaats op school en is er meer rust in huis.

Hier zou ik niet nogmaals voor kiezen de tijd dat je met je kinderen hebt is zo minimaal. En je betaald je scheel aan opvangkosten. Mijn hele salaris ging er aan op.
Toch wel blij dat ik toen mijn baan niet heb opgezegd anders hadden we nu beide niks gehad.

Nell_

Berichten: 11191
Geregistreerd: 27-12-06
Woonplaats: Asperen

Re: hoe vermoeiend zijn kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:48

Zou je fulltime willen blijven werken?

Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet vermoeiend vind (Natuurlijk zijn er wel dagen bij dat ik meer moe ben). Ik werk in de kinderen (kdv) en daarnaast dus nog 2 kleintjes thuis. Onze dagen zijn ook lang (kwart over 7 in de auto, rond kwart over 6 thuis). Maar ik zie mijn kinderen op mijn werk ook regelmatig omdat ze met me mee gaan. Ik werk 3 dagen en ben de rest thuis. Dan gebeuren de dagelijkse dingen zoals schoonmaken, boodschappen etc. Onze jongste is 4 maanden en slaapt nog niet door. Maar hij krijgt dan ook om 7uur s'avonds de laatste fles. Ik slaap gemiddeld maar 6 uur per nacht en vind dat prima vol te houden. Ik geniet volop van onze kinderen!

Soraya10

Berichten: 1027
Geregistreerd: 08-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:58

Ik stond en sta er alleen voor exp artner zag het niet zitten, maar ik vond t allemaal wel meevallen.
In het begin is het idd lastig baby komt om de drie uur, maar je hebt dan ook 10 weken verlof dus dat scheelteen hoop.
Het is idd tijdrovend en het kost geld, je bent veel meer gebonden (weg spontane uitjes) uitslapen zit er niet meer bij en je moet je leven omgooien.
Ik denk dat je niet allebei fulltime kan gaan werken dus misschien iets minder 'luxe' leven?
Ik bedoel als ik alleen rond kan komen moet het jullie met ruim anderhalve baan ook lukken.
Het is levens ingrijpend en je moet er niet lichtzinnig over denken.
Een kind heb je voor de rest van je leven.

Het is iets om met de tijd over na te denken....

probabeest

Berichten: 2459
Geregistreerd: 25-01-07
Woonplaats: Apeldoorn

Re: hoe vermoeiend zijn kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:17

Erg vermoeiend, hier nu 2 stuks (1 & 3) en soms erg vermoeiend.
Standaard om 7.00 wakker, op dit moment vaak zelfs vanaf 6.00
Aangezien de oudste 's middags niet meer slaapt ook niet af en toe de mogelijkheid om nog even snel een extra tukje er bij te doen.
Jongste krijgt de laatste tanden en kiezen dus ook met regelmaat 's nachts nog even wakker.
Gaan 's avonds tussen 19.00 en 20.00 naar bed dus daar ben je aardig zoet mee de hele dag.
Werk hier iets meer als 20 uur buitenshuis en thuis een groot huishouden met beestenboel buiten.
Druk zat maar het gaat wel, heb 's avonds zelfs nog wel eens tijd en/of puf om wat met de paarden te doen buiten de normale verzorging.
Heb 1x gehad dat ik een aantal dagen achter daar extreem weinig had geslapen door de kids die elkaar 's nachts heel fijn afwisselden, heb toen mijn ouders gebeld of ze thuis waren en op de kids konden passen, ben toen bij mijn ouders in bed gekropen en heb even een paar uurtjes slaap ingehaald, was echt heel erg nodig....maar dat is tot nu toe maar 1x voor gekomen.

ikkeniet

Berichten: 1260
Geregistreerd: 17-09-11
Woonplaats: gehucht in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 23:43

Je geeft een helemaal van jezelf, maar krijgt er ook een boel voor terug.
Ja het is vermoeiend. Maar je gaat erin mee.
Het kost je in het begin veel nachtrust, totdat ze doorslapen.
En daarna ga je zo door in de kinderziektes.
Je zal een boel moeten regelen met partner, en oppas.

Ik heb het geluk dat we een eigen bedrijf hebben, en we onze kinderen
daar mee naartoe kunnen nemen.
We maken dus ook heel veel mee met het groter worden van ze.
Die van ons zijn nu 4 & 5 jaar oud. En gaan dus naar school.
De oudste was altijd gezond en makkelijk.
Nummer 2 is vanaf dag 1, altijd ziek of net ziek geweest.
Dus behalve de normale zorg, moet ik ook gemiddeld elke week in het ziekenhuis zijn.

Een vriendin met ook een eigen bedrijf heeft ooit gezegd: makkelijke ouders, hebben makkelijke kinderen.
en ik merk wel dat, het ook zo is.
We moeten wel zorgen voor de 3 Rs in het gezin ( rust, regelmaat en reinheid).
Voorbeeld: als we ergens heen willen, kan er ook daar geslapen worden.
Dat weten die van ons, dus wordt er in een vreemd bed geslapen.

Het is maar wat je wil, en hoe je je leven kan omgooien voor een kind.

sweetsox
Berichten: 1175
Geregistreerd: 28-05-13
Woonplaats: lelystad

Re: hoe vermoeiend zijn kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:02

ik begrijp het helemaal hoor je vraag. ben zelf moeder van drie kinderen. twee met een beperking. ja het kost veel tijd, en ja je ben soms doodop. Maar is het waard absoluut. Heb ik veel in ziekenhuizen door gebracht en bij onderzoekers ja. Maar ik denk dat je beter je zelf kan afvragen waarom wil je een kind. Vind je dat het hoort en dat het erbij hoort. of heb je een andere reden. Toen ik aan kinderen begon werkte ik ook gewoon heel de dag. Ben minder gaan werken. Daarna ben ik vanuit huis gaan werken. Vanwege de beperkingen van mijn jongens was er toen geen opvang voor. Nu gelukkig wel, zelf werk ik nu als gastouder voor kinderen met en zonder beperking. Zou als ik jou was eerst je zelf afvragen waarom je het wil.

Anoniem

Re: hoe vermoeiend zijn kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:14

Nou vermoeiend hoor. Zekers de eerste 4 jaar zijn tropenjaren :D Ja, je krijgt er veel voor terug, maar dat zie je vaak achteraf en op het moment ben je vaak te vermoeid om dat te zien :D

Als ze eenmaal naar school gaan en wat zelfstandiger worden met dingen, gaat het al gemakkelijker. Maar goed, dan willen ze ook wel eens met een vriendje spelen en dat gaat soms wat moeilijk als het alle dagen wordt opgehaald door de opvang.

Maar goed, kinderen en allebei hele dagen aan het werk, dan vraag ik me af, waarom wil je dan kids. Opvoeding geef je een groot deel uit handen en de ervaring en de leuke momenten ook. Wil je kinderen, dan moet je een deel van jezelf opofferen, en dat betekent of nachtrust en werk aanpassen en nog meer zaken. Heb je dat er niet voor over, moet me mi niet aan kinderen beginnen. Het is namelijk echt niet allemaal rozengeur en maneschijn.

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:22

Ik zou zeggen, ga altijd uit van het worst case scenario, dan valt het altijd mee. Het zijn hele leuke handenbindertjes waar je wel een jaar of 20 van je leven voor uit trekt, dus neem je beslissing maar niet lichtzinnig. Je blijft verantwoordelijk, ook als je partner er de brui aan geeft, je zelf ziek bent, het kost veel geld maar wat je ervoor terugkrijgt is onbetaalbaar.

MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:31

Natuurlijk is het vermoeiend, want het zit altijd in je hoofd, moeder ben je 24/7.
Je weet praktisch gezien nooit hoe het gaat, onze dochter sliep 's nachts altijd goed maar deed niet aan tukjes overdag.
Als je een huilbaby hebt zal dat heel anders zijn.
Maar als je echt voor een kind kiest maakt dat allemaal niet uit, dan heb (en moet) je het er voor over hebben.
Verder ben ik ook van mening dat je wel in ieder geval voor het grootste gedeelte zelf bij je kind moet moet zijn, anders wordt je er m.i. niet gelukkig van en je kind ook niet.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:43

Het lijkt me zeer aan te raden, zo niet noodzakelijk om minder te gaan werken als je een kind hebt ;)
De tijd met je kinderen kun je niet overdoen, en ze hebben jou maar zo'n betrekkelijk korte tijd zo ontzettend nodig. Maar meestal wil je zelf als ouder ook gewoon graag veel bij je kindje zijn :)
Ik werkte voorheen 32u en ben 24u gaan werken, dit is voor mij met twee kids (4 en 2, met 14 maanden er tussen, dus het is al een paar jaar best wel druk hierzo) precies goed. Ik heb tijd voor m'n kids, werk, huis, man en ohja soms ook nog voor mezelf :+
Wie weet, als ze wat groter en wat zelfstandiger zijn, dat ik dan weer wat meer ga werken. Maar dat zie ik tegen die tijd wel :)

Vriendin van me heeft twee kindjes van nu ruim 2, ouders zijn beide 'gewoon' fulltime blijven werken. Ze vinden hun carrière erg belangrijk en hun werk ook gewoon heel erg leuk. Ze hebben veel geïnvesteerd (tijd/geld/opleiding), willen dat niet zomaar aan de kant schuiven. En willen daarnaast financieel gezien ook een goede toekomst voor hun kids.
Die gingen dus van baby af, 5 hele dagen naar de opvang. Mede door deze 'aanpak' spelen er allerlei serieuze problemen in dit gezin, hechtingsproblematiek, slaapproblemen, burn-out, depressie. Dit is natuurlijk niet het hele verhaal maar hun keuze/prioriteiten heeft ze ook niet geholpen helaas :\