Levende kerststal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Levende kerststal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 21:36

Hallo,

Vandaag was ik op een kerstmarkt. Daar was een zogeheten levende kerststal.
De dieren hadden een schone stal, sommige een uitloop naar buiten en eten en drinken. Wat dat betreft was het heel goed verzorgd.

Dan heb je nog een onderdeel voor de kinderen dat ze cavia's, konijnen of kuikentjes konden aaien.
Op een randje stonden kleine mandjes en daar zat dan een konijntje, cavia of kuiken in. Die werden steeds verwisseld met dieren die vrij rondliepen.

Ik vond wel dat de dieren (allemaal jong) heel sneu in het bakje zaten. Ze lieten het aaien over zich heenkomen en waren het denk ik al aardig gewend.

Maar in die paar minuten dat ik er stond te kijken, heb ik ook wat dieren zien vallen. Kleine kinderen en dieren met niet goed oplettende ouders...

Ik vind dit echt een slect voorbeeld hoe je met dieren om moet gaan.

Is het niet meer goed genoeg om alleen naar de dieren te kijken?
Of een plek te creƫren dat er steeds een paar kinderen naar binnen kunnen die op de grond gaan zitten? Nu was het zo druk, dat die ene man die alles moest regelen het ook niet echt kon overzien. De kinderen stonden voor een hek en kregen al staande de dieren in hun handen. Niet echt veilig voor de dieren.

Wat vinden jullie hiervan? Hoe zou dit beter kunnen?

CoonArt

Berichten: 23287
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Levende kerststal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:07

Bij ons bij Winterland in Schiedam hebben ze het handig aangepakt: ALLES IN DE KERSTSTAL IS NEP! :D (gewoon grote beelden)

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Levende kerststal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 12:04

Ik ben het helemaal met je eens :)

Wij hadden elk jaar een levende kerststal (met levende dieren), de pony's, kameel, geiten, kippen, ganzen, konijnen en ezel worden er heel goed verzorgt, maar die beesten mag je ook niet aaien. Wij hebben net geboren kuikentjes die (kleine) kinderen mogen oppakken en vasthouden, vorig jaar was er een klein kindje die een kuikentje zo hard kneep, dat alle ingewanden er uit het achterste uitkwamen :n

Gelukkig was vorig jaar het laatste jaar en gebeurt het dus niet meer!

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Levende kerststal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 19:01

Wow, dat is wel heel heftig Femke.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:02

_Femkeeex schreef:
Ik ben het helemaal met je eens :)

Wij hadden elk jaar een levende kerststal (met levende dieren), de pony's, kameel, geiten, kippen, ganzen, konijnen en ezel worden er heel goed verzorgt, maar die beesten mag je ook niet aaien. Wij hebben net geboren kuikentjes die (kleine) kinderen mogen oppakken en vasthouden, vorig jaar was er een klein kindje die een kuikentje zo hard kneep, dat alle ingewanden er uit het achterste uitkwamen :n

Gelukkig was vorig jaar het laatste jaar en gebeurt het dus niet meer!

Is dat serieus? :n

_Femkeeex
Berichten: 3463
Geregistreerd: 09-08-13

Re: Levende kerststal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:38

Ja helaas is het echt waar :n