haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Mirashiba

Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-11

haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 19:30

ik denk erover om mijn haar te laten krullen, permanent.
met mn kapper heb ik er nog niet over gesproken, maar wilde graag alvast wat ervaringen horen als die er zijn.

ik ben vooral benieuwd naar de 'echtheid' van de krullen en hoe lang ze erin blijven zitten. en hoe is de overgang van krullen naar niet-krullen wanneer het eruit groeit/zakt?

Never give up.



Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:34

Ik zou het niet doen. Ik heb prachtig haar zien veranderen in een droge pluizenbol door permanent.
Als je toch krullen wilt moet je gaan slapen met vlechten in of strookjes stof in je haar wikkelen als het nat is.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:37

ik heb het 3 keer gedaan en heb nu heel dun haar over gehouden. daarnaast bij fijn haar heb je bijna eerste half jaar schapen krullen totdat het eindelijk uitzakt. nee met goed bijknippen was k altijd wel jaar zoet mee. maar nu niet meer, ik ga altijd met nat haar slapen in een vlecht en krijg perfecte mooie slag in me haar

paddraigh
Berichten: 3692
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:39

echt lijkt het nooit met permanent , en je krijgt idd gewoon uitgroei , dus mocht je steil haar hebben krijg je steile uitgroei! als de perm net is gezet zit het heel erg stijf naarmate het langer zit zakt het wat uit. het hangt ook van je eigen haar (kwaliteit) af natuurlijk, je hebt ook spiraal permanent (lang haar) informeer daar ook eens naar in je kapsalon

overigens kan het heel leuk staan hoor!!
houd er rekening mee dat het een aanslag is op je haar , en het een stukje droger word;)

Kana

Berichten: 9043
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:40

Ik heb het gedaan ooit.
5 jaar geleden had ik prachtig lang haar en na een permanentje had ik wat poedelkrullen en vooral veel afgebroken en pluizig haar.
Ik zal het zelf nooit weer doen. Het kan goed gaan maar ook heel erg mis.

Iemand die ik ken heeft ook een permanentje wat nu half is uitgegroeid. Bovenop is het kaasrecht en onder heeft ze mini krullen, mooi is anders.

caroline_max
Berichten: 1039
Geregistreerd: 16-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:45

Hier al 7 x permanent laten zetten, met steeds ongeveer 1 a 1,5 jaar ertussen. Mijn haar was de 1e keer ongeveer schouderlengte, nu is het ruim 30cm over de schouder.

Het ziet er bij mij gewoon natuurlijk uit, maar dat is volgens mij vooral een kwestie van de juiste maat krul kiezen. Bij mij is het een redelijk grove krul, zodat heter niet als schapenhaar uitziet. Je ziet bij mij ook weinig uitgroei, maar dat zal anders zijn als je dik/zwaar haar hebt.

Na het permanent is het belangrijk dat je je haar (extra) goed verzorgt. Ik gebruik gewoon shampoo van dove, maar doe er wel ook conditioner in. Na een paar week moeten de puntjes even bijgeknipt (doe ik meestal na een week of 4-5). Mijn haar is nu voller dan voorheen (had vroeger erg dun haar, vandaar de krullen :P), en het krult mooi. Daardoor kan ik het los dragen, makkelijk opsteken of in een staart. Ideaal dus, en ik wil niet meer zonder :D

madeliefw

Berichten: 2659
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:47

Ooit ook een vriendin geholpen die de kappersopleiding deed. Maar nooit weer. Het waren echt minikrullen geworden ipv de nonchalante lokken die ik me had voorgesteld. Ik leek echt een schaap. Het heeft zeker 2 jaar geduurd voordat alles er weer uit was. Was zo blij dat het laatste stukje eraf geknipt werd. Als je krullen wilt kan je beter mbv de stijltang krullen maken. Veel haarlak erin en klaar.

[o]

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:48

Ik heb vorig jaar permanent laten zetten in mijn lange haar, gezet in juni. Ik kon het na een jaar nog steeds krullend krijgen met wat water/schuimgel oid. Had wel uitgroei ja, maar ik stoorde me er niet aan. Daarom dit jaar na de zomer weer in de krul gezet, nu een stuk korter laten knippen. Heb geen extreem droog of pluizig haar, als je het gewoon goed verzorgt is er niets aand e hand.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Storm

Berichten: 20821
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:24

Mensen die een permanent nemen denken dat ze dit soort haar krijgen;
Afbeelding
Maar dit is juist geen permanent, maar gemaakt met de krultang of een carmenset.
Laat je dus niet misleiden door dit soort plaatjes of verwachtingen.

Is het al lente?

lucifertje

Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:27

Ik heb het afgelopen februari laten permanenten maar ik doe het niet meer. Mijn haar heeft er veel te lijden onder gehad en ja ik verzorgde het goed.
Het stond wel erg leuk en ik had er wel meer volume door :-)

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:27

toch heb ik zoiets gehad hoor storm, 15 jaar geleden, dat wel...., er is alleen een hele grove roller gebruikt en ik moest er wel goed opletten dat ik niet droog ging kammen, dan werd ik we poedel, als ik het natmaakte met een plantenspuit had ik weer fijne krul. Ik had zelf slag dus uitgroei heb ik nooit echt last van gehad

R00s
Berichten: 479
Geregistreerd: 25-05-11

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:09

Nee niet doen! Vooral als je fijn haar hebt, ik heb het anderhalf jaar geleden laten doen en heb er nogsteeds zon spijt van. Mijn haar is droog en ''dood'' maakt niet uit welk masker je erin doet. Ik ben blij als het er ooit is uitgegroeid.

Nannepannie

Berichten: 644
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:31

Ik denk dat je het gewoon moet uitproberen om er achter te komen of het wat is. Elk haar is anders en reageert anders op die chemicaliën.
Ik heb het anderhalve week geleden gedaan en het heeft echt suuuuper uitgepakt bij mijn haar. Ik weet natuurlijk niet hoe veel het nog gaat uitzakken en hoe het er uit gaat zien als het gaat uitgroeien, maar ik ben er nu in ieder geval heel erg blij mee!
Dit is voor en na:
http://imageshack.com/a/img189/7858/n2fe.png

Nanda van der Eijk | Photographer
Life is like photography, you use the negatives to develop.

PanniePannie

Berichten: 424
Geregistreerd: 18-06-12
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:33

Wat een negatieve geluiden allemaal, maar het kan ook goed gaan. Ik heb een jaar of 7 lang zeer regelmatig permanent laten zetten en was daar heel tevreden over. Mijn haar heeft er niet zichtbaar onder geleden. De laatste keer dat ik het heb laten zetten zal nu alweer zo'n 6 jaar geleden zijn en ik heb nog altijd een mooie bos haar.

Een aantal tips:
*Laat een grovere krul zetten en niet van die kleine krulletjes
*Kam het alleen als het nat is(!!!!)
*Ga naar een goede kapsalon
*Goede verzorgingsproducten gebruiken

Een goede verzorging en goed advies van de kapsalon zijn van essentieel belang :)

Sammy_xxs

Berichten: 2640
Geregistreerd: 11-06-10

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:41

Nou ik heb ook permanent gezet, en echt ik doe het nooit meer. Mn haar is echt verpest erdoor, droog en krijg nu veel sneller klitten. De krullen waren nou ook niet echt mooi, niet wat ik verwachtte in ieder geval.
Ik hou echt van krullen, en ik vind het zoo mooi! Ben altijd stront jaloers op meiden met een mooie bos krullen :+
Maar nu laat ik het zo af en toe doen met een krultang, en dan krijg je echt hele mooie krullen! En die rullen blijven ( als het goed gedaan is ) ook wel 3 dagen zitten.
En het duurt ongeveer anderhalf uur / 2 uur om je haren te krullen. ( maar ik heb heel veel en dik haar )

Dus mijn advies is echt niet doen, zo zonde van je haar. Iedereen had mij gewaarschuwd, en ik deed het toch ( ben niet eigenwijs :P ) maar heb er wel echt spijt van.
Het is nu nog niet helemaal uitgegroeid, het zit nu vanaf mn schouder tot het einde ( net boven mn billen )
en daar heb ik een nu een hele vage rare scheve slag in. Hoop dat het snel helemaal uitgegroeid is :)

A Dog is The only Animal On Earth That Loves you More Than he Loves Himself...

Your Best Teacher is your Last Mistake

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:45

Wat vooral belangrijk is als je je haar ook gezond wil houden is of je ook verft. Verf en permanent samen raad ik niet aan zeker niet bij lang haar. Verder moet je het ook wel onderhouden. Het is niet dat je een permanent hebt en dat je altijd perfect krullend haar hebt. Ik zou het zeker met je kapper bespreken wat jij voor ogen hebt bij een permanent. Ik zelf heb ook een keer gehad ben zelf kapper dus dan moet je toch alles geprobeerd hebben vind ik. Maar ik verf mijn haar heel vaak het is dan wel kort maar ik heb ook vrij kwetsbaar haar en dan is het gewoon een slecht plan. Maar dat kan je kapper wel vertellen of het verstandig is. Maar in ieder geval goed bespreken wat jij wil. Ik zet vrij veel permanent maar dat is vooral kort haar. Het is maar net wat jezelf voor ogen hebt of het gaat worden wat je wil.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Mirashiba

Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-11

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-13 20:09

dankjewel voor de reacties!
ik merk dat, overal waar ik erover lees, de meningen heel erg verdeeld zijn. de helft zegt: ja, kan niet meer zonder. en de andere helft zegt: niet doen, heel je haar gaat eraan.
hm, ik ga het sowieso goed met een kapper overleggen. nu nog een goede (permanent-)kapper vinden.
iemand nog tips?

oh, en is het echt zo dat wanneer je er uitgroei van hebt dat de ene helft stijl is en dan onder (veel) krullen?

Never give up.

Sammy_xxs

Berichten: 2640
Geregistreerd: 11-06-10

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:15

Bij mij zakte de krullen uit, dus toen ik een uitgroei had waren de krullen ook niet echt meer heel grof, en nu heb ik alleen een vage slag.

A Dog is The only Animal On Earth That Loves you More Than he Loves Himself...

Your Best Teacher is your Last Mistake

mohica

Berichten: 1057
Geregistreerd: 14-06-08
Woonplaats: BELGIë !!!!!!!

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:52

Ik heb het 2 jaar geleden gedaan en de producten hebben mijn haar aangetast... verlies makkelijk haar en mijn haar is niet meer van nature stijl :( denk k er zelf aan om permant te late stijl om mijn haar van nature trg te hebben --'

Chantalla

Berichten: 1422
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:55

Heb het zelf een keer gedaan voor kerst, maar zou het niet weer doen.
Mede ook door de prijs aangezien ik lang haar heb.
Heb het laten zetten bij een goede kapper en het pakte eerst niet goed. De ene helft had wel wat slag en de andere niet. Terug geweest voor die stukken en later thuis geprobeerd met professioneel spul, maar pakte nog steeds niet.
Mij viel het behoorlijk tegen, maar het hangt ook van je haar af.

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: haar permanent krullen, wat moet ik weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:06

Ligt aan je eigen haar.
Heb je lang haar zal ik het niet doen.
Ligt natuurlijk ook aan de wikkel die je gebruikt.
Gebruik je ee dikke, dunne wikkel?
Een diabolische wikkel of een gewone ronde?
Komt er allemaal anders uit.
En als jij je haar verft zal ik het niet doen.
Permanent vloeistof is ERG heftig.

Eldora v. Polsbury Pajero B +5
Don Jovi DW v.Don Cremello Du Bois
Sarisa v. Fiderbach B +11

tones

Berichten: 5273
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:09

PanniePannie schreef:
Wat een negatieve geluiden allemaal, maar het kan ook goed gaan. Ik heb een jaar of 7 lang zeer regelmatig permanent laten zetten en was daar heel tevreden over. Mijn haar heeft er niet zichtbaar onder geleden. De laatste keer dat ik het heb laten zetten zal nu alweer zo'n 6 jaar geleden zijn en ik heb nog altijd een mooie bos haar.

Een aantal tips:
*Laat een grovere krul zetten en niet van die kleine krulletjes
*Kam het alleen als het nat is(!!!!)
*Ga naar een goede kapsalon
*Goede verzorgingsproducten gebruiken

Een goede verzorging en goed advies van de kapsalon zijn van essentieel belang :)


Eens!
Een grove papilot ofzo.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:30

PanniePannie schreef:
Wat een negatieve geluiden allemaal, maar het kan ook goed gaan. Ik heb een jaar of 7 lang zeer regelmatig permanent laten zetten en was daar heel tevreden over. Mijn haar heeft er niet zichtbaar onder geleden. De laatste keer dat ik het heb laten zetten zal nu alweer zo'n 6 jaar geleden zijn en ik heb nog altijd een mooie bos haar.

Een aantal tips:
*Laat een grovere krul zetten en niet van die kleine krulletjes
*Kam het alleen als het nat is(!!!!)
*Ga naar een goede kapsalon
*Goede verzorgingsproducten gebruiken

Een goede verzorging en goed advies van de kapsalon zijn van essentieel belang :)

Mee eens. Je moet je haar wel goed verzorgen en daar de goeie producten voor gebruiken. Van me zelf heb ik ontzetten dun en stijl haar. Echt niet mooi. Met permanent had ik een mooie bos krullen. Heb het heel lang gehad maar de permanent pakte niet meer. Dus nu eruit laten groeien. Mis het nog wel eens hoor! Vond het ontzettend mooi. Zou het zo weer doen.

samp

Berichten: 196
Geregistreerd: 03-06-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:21

Ik heb volgens mij nu ongeveer 5 jaar krullen.
Van mezelf heb ik heel stijl haar en zit het niet leuk, ik vond krullen altijd mooi dus uiteindelijk de stap genomen om een permanentje te nemen en nooit spijt gehad.

Ik heb gelukkig een hele fijne kapper die zelf ook weet dat ik een grove krul wil, zij kiest voor mij altijd welke rollers erin gaan zodat ik een mooie fijne krul heb maar ze wel goed blijven zitten (ik heb lang haar en met een te grove krul zullen ze uitzakken).
De krullen zien er bij mij altijd heel natuurlijk uit, ik heb vaak complimenten erover gehad. En vaak wisten mensen niet dat het een permanentje was, ze dachten dat ik gewoon van mijzelf krullen had.
De uitgroei valt erg mee, na een hele tijd zit het bovenop mijn hoofd inderdaad een stuk platter en krult het onderin nog wel maar het gaat vrij geleidelijk over waardoor het niet heel storend is.

Ik zet ongeveer elk jaar er nieuwe krullen in, en ik laat het dan ook af en toe nog eens knippen, dan springt de krul er weer lekker in.

:)

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:26

Ik heb afgelopen mei permanent laten zetten en had er een week later al spijt van. Ik had speciale shampoo en conditioner + olie meegekregen van de kapper (a 16 euro per fles). Mijn haar is er vreselijk droog van geworden (van de permanent), het is een pluizenbol, de krullen waren welgeteld 3 weken mooi en het zakte daarna uit. Ik zit nu nog met de schade, heb 15 cm van mijn haar af moeten knippen omdat ik er niks meer mee kon.Heb net recent een keratine behandeling laten doen om het wat glad te krijgen (á 125 euro.. -O- ) Mijn advies: Doe het alsjeblieft niet! Investeer in een goede krultang of rollers, maar laat permanent voor wat het is.

Wear a smile- One size fits all


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers