Belachelijk.. Dagvaarding..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Belachelijk.. Dagvaarding..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 20:20

Hoi,

Vorig jaar zomer, het zal rond juli/augustus ´01 geweest zijn, reed ik eens terug van Navy, op de fiets. Helemaal erbij was ik niet, ik voelde me niet echt lekker en het was erg heet, dus misschien dat ik inderdaad een beetje weg was. Toen ik op de helft was, reed er een auto een uitrit af. Ik probeerde nog uit te wijken, maar helaas, ik raakte de auto. Niet hard, ik voelde mijn schouder een beetje, maar dat was het. Toch was ik in een lichte paniek, vraag me niet waarom, maar ik reed door. En toen de bestuurder tegen me begon te schreeuwen, dat ik g*d******** moest stoppen, ben ik de eerste afslag rechts ingegaan.

De auto volgde mij, dus stopte ik. De bestuurder was ontzettend kwaad, wat ik wel niet dacht enzo? Hij vroeg of ik minderjarig was, inderdaad, dus reed hij achter mij naar huis. Daar aangekomen belde ik aan, wat ik normaal nooit doe, met de man achter mij. Zijn vrouw en 2 kinderen zaten nog in de auto. Mijn moeder deed open en ik begon spontaan een beetje te huilen, vraag me niet waarom Haha! Mijn vader dus de verzekeringspapieren ingevuld samen met deze man. Schade was er nauwelijks, een blauwe plek voor mij een een krasJE voor zijn auto. Ik bood nogmaals mijn excuses aan, en hij zei dat het nu verder okee was.

Een tijd later kregen we een brief van de verzekering. Zij stelde mij niet aansprakelijk. Nog iets later kregen we weer een brief, de man was het er niet mee eens. Daarna hebben we er weinig meer van gehoord, tot vandaag..

Nu blijkt dat hij een proces heeft aangespannen.. Onze advocaten gaan het er samen over hebben, en lukt dit niet, volgt er een dagvaarding. Hier ben ik erg om geschrokken, wat wil je, ik ben 15 jaar en dan naar de rechter? No thanks, liever niet.

Ik snap ook niet wat hij hiermee wilt bereiken, ik reed op een gewone weg, en hij kwam van een UITRIT, dus had ik sowieso voorrang. Zelfs als ik achteruit staand op mijn fiets voorbij was gekomen, dan nog had ík voorrang. Hij is dus gewoon fout, en ik begrijp niet wat hij hier dus mee wilt bereiken Verward Nou ja, hopelijk komen we er op een andere manier uit, want naar de rechtbank lijkt me minder gezellig..

Sorry, maar ik moest het even kwijt. Wat zijn er toch ontzettend naïeve mensen Frusty Koe


Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 20:25

Jezus wat een achterlijke vent! Was in die tijd die regel al ingegaan dat fietsers altijd voorrang hebben (ok bijna altijd) want dan heb je zeker weten 100% gelijk, maar volgens mij nu ook al, inderdaad hij kwam van een oprit, dan moet ie alle verkeer voor laten gaan.

STEN

Berichten: 779
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: The Hague

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 20:29

Naast de schuldvraag, kort over de dagvaarding:
Het is advocaten eigen om in een brief die ze sturen en verzoeken tot betaling oid ook te vermelden dat bij niet betaling (of wederom iets dergelijks) ze je in rechte zullen betrekken. Ook zal in dit geval niet jij in rechte worden betrokken, maar je ouders/verzorgers... Dit gezien je leeftijd, en daar zit nog iets achter maar dat moet ik even opzoeken. Eigenlijk niet interessant verder aangezien jullie advo. eea gaat proberen te schikken met de tegenpartij. (en een advo kent z'n pappenheimers beter dan ik).
Moraal van dit verhaal: niet te veel zorgen maken, kantonrechter (of rechter zoals ze nu heten)gebruiken om een krasje te regelen zal IMHO niet snel gebeuren, kras weegt niet op tegen de kosten van de procedure.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 20:32

Wint hij nooit

Het leven is een gebakje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 20:35

Die automobilist mag blij zijn dat je aanvankelijk door reed. Als je een beetje had gekreund over je schouder en hoofdpijn en wat al niet meer had dit wel eens heel nadelig voor hem uit kunnen vallen. Vooral wanneer hij van een uitrit af reed. Wat een dombo om er nu zo veel ophef over te maken.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 20:38

Maak je maar niet te druk, dit zal uiteindelijk wel loslopen. Advocaten hebben er een handje van te dreigen en te 'stellen'...dat is hun vak. Als je hun stellingen gaat lezen staat het er zo stellig (letterlijk) dat je aan jezelf gaat twijfelen. Niet doen, gewoon aan je advocaat overlaten, en aan je ouders. Wedden dat het met een sisser afloopt...!?!?
Maar ik kan me voorstellen dat je schrikt. Ik heb zelf continu met dagvaardingen te maken en mijn advocaat zegt steeds: het is een spel, je moet er doorheen prikken. Maar als het om jouzelf gaat is dat wel moeilijk.

Groetjes Suus

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-02 20:47

Ik weet ook wel dat het niks voorsteld. Maar toch.. Ik baal nu wel dat ik door ben gereden.. Bedankt in elk geval allemaal, en ik hou jullie op de hoogte!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 21:19

hij kan je niks maken!
fietsers krijgen 99% van de keren gelijk, aangezien ze "minder"zijn in het verkeer,
ten tweede had je voorrang

en stel dat ze op dat je bent doorgereden gaan beginnen, je was "in de war" van de klap!
Zet vantevoren ff op papier wat je wil zeggen, zodat je goed alle punten bij je hebt, zodat je die vent mooi de waarheid kan vertellen!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 21:20

Jippie schreef:
Die automobilist mag blij zijn dat je aanvankelijk door reed. Als je een beetje had gekreund over je schouder en hoofdpijn en wat al niet meer had dit wel eens heel nadelig voor hem uit kunnen vallen. Vooral wanneer hij van een uitrit af reed. Wat een dombo om er nu zo veel ophef over te maken.


ja daar heb je helemaal gelijk in.
Een enorme oen van een vent Lips are sealed

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 21:48

Ach is toch lachen man! Je heb namelijk een Win win situatie! Het gat jou niets kosten en je bent weer een ervaring van de 'grote' mensenwereld rijker.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131958
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 22:07

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar ik zou me absoluut geen zorgen maken hoor !

Misschien herrinner je nog dat ik een half jaar geleden een topic op Bokt had over een aanrijding met een minderjarige fietser (6 jaar oud).
Het was dubbel en dwars de fout van het fietsmannetje, hij reed vanuit brandgang zonder te kijken de weg op, en botste toen op mijn al lang en breed stilstaande auto -ik had hem allang aan zien komen, maar hij bleef maar naar de grond kijken en doorfietsen-
Ondanks getuigen die allemaal konden bevestigen dat ik hier echt niks aan kon doen, mocht ik toch even de schade aan m'n nieuwe auto betalen.
Het ventje was minderjarig, al was hij uit de lucht komen vallen dan had hij nog gelijk gekregen.
Krom, maar (helaas) waar !

Jij staat nog veel sterker, omdat de auto uit een uitrit kwam.
Maak je niet druk, kat in 't bakkie !!!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 23:57

Al was je wel harstikke fout geweest dan nog kunnen ze niets op jou verhalen.

Hier geldt artikel 185 van de wegenverkeerswet.
Dit houdt in dat een een eigenaar van een auto risicoaansprakelijk is voor schade veroorzaakt aan niet-motorvoertuigen. Ongeacht of hij schuld aan het ongeval heeft of niet.
De enige manier om hier onderuit te komen is door overmacht aan te tonen.
Dit is dus of hij schuldig is of niet (stel dat jij wel fout was geweest) maar dan nog komt hij er haast niet onderuit omdat de bestuurder geacht wordt voldoende te anticiperen.

Dus op grond van dat artikel heb jij altijd gewonnen!

Stel dat het nou toch zo zou zijn dat de schade op jou te verhalen was dan zijn jouw ouders voor jou aansprakelijk. Kunnen zij echter aantonen dat ze geen schuld hebben aan het gebeurde dan ben jij aansprakelijk. Aangezien jij als het goed is geen inkomen of iets dergelijks hebt heeft die persoon daar dus niets aan.

Dus hoe dan ook je hebt niets te vrezen!


daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 00:58

op de Amerikaanse toer: "counter lawsuit" aanspannen wegens opgelopen emotionele schade Haha!

Nee effe serieus, weet vrij zeker dat je je geen zorgen hoeft te maken.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 05:24

Heerlijk, wat zijn er toch een oliedomme mensen op deze planeet! Zo had ik eens op de weg van Lierop naar Someren, 23 November 1990 (:D) ook iets aan de "fiets" hangen. Ik probeer twee auto's in te halen, toen ik de eerste aan het inhalen was, kwam de achterste auto ook mooi naar links..

Ik werd dus ook heerlijk uitgescholden (hoewel ik verkeersrechterlijk niet fout zat). Van, "Hier moet jevoor betalen, ik zat behoorlijk in de fout." Ik dus van: sorry, sorry, laten we eens bij een garage in de buurt naar de schade kijken. Bij de garagehouder vraag ik nog eens aan die vent (Getuigen!): "Vertel nog eens wat er gebeurd is." Hierna zei de vent gaf die vent dus gewoon de toedracht van het gebeuren. De Garagagehouder zei meteen van hm, maar dan zit de fout andersom ( Knipoog ). De man wordt lijkbleek en begint te stamelen hoe hij dat terug kan betalen en zo.. Ik lach me nog dood om dat verhaal.

( Hoe ik de datum nog weet? Die dag had ik mijn afstudeerfeestje en iets later kreeg ik de bokaal voor knullige ongelukjes uitgereikt (botsbokaal). De botsbokaal is weer afgeschaft vanwege toch iets minder knullige ongelukjes Verdrietig )


Moraal van het verhaal: gewoon kalm blijven, als je zo duidelijk in het gelijk staat de ander gewoon zich in de klem laten praten. Vooral altijd blijven (glim)lachen, ook al is de situatie nog zo vervelend. Probeer ook getuigen te vinden.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 07:06

Die vent zit hardstikke fout joh. Hij moet te allen tijde stoppen als hij een uitrit achteruit afrijdt. Net als met parkeren. Als je achteruit je parkeervak uitrijdt moet je altijd stoppen voor aankomend verkeer en of dat nou auto's, voetgangers of fietsers zijn hij moet stoppen. Dus als hij het echt zover brengt kan jij de schade van je dokter op hem verhalen want dit kan hij niet winnen.

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 07:26

Die man zit helemaal fout, dat is nu wel duidelijk.
Weet je zeker dat je geen nek-klachten heb overgehouden van de aanrijding Schijnheilig

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 09:03

Maak je maar niet druk hoor. De officier van justitie trapt hier niet in. Jullie hebben goodwill getoond en de schade is toch betaald? Denk je dat de officier van justitie niets zinnigers te doen heeft?

De hond is de betere mens

Miran

Berichten: 4449
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:09

Vanaf een uitrit heb je never nooit geen voorrang. Je hebt toevallig geen schade aan je fiets }> . Emotionele schade door een achtervolging door iemand die je eerst heeft aangereden?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:21

Miran schreef:
Vanaf een uitrit heb je never nooit geen voorrang. Je hebt toevallig geen schade aan je fiets }> . Emotionele schade door een achtervolging door iemand die je eerst heeft aangereden?

Da;s waar ook! die vent zit toch fout!

De hond is de betere mens

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:26

Euh, lieffie, hoe vervelend ook, eigenlijk ben je dus wel een klein beetje schuldig.. Je bent wel doorgereden na het "ongeval"

Maar, gezien het feit dat je minderjarig bent en hij verder geen problemen veroorzaakte toen het gebeurde, vind ik wel raar dat hij nu ineens wel geld wil zien.. Vaag hoor..

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 10:33

Oww wach eens? Is hij achteruit van een uitrit gekomen? Da's een bijzondere verrichting!! Dan zit hij zeker weten altijd fout! Als ik iemand aanrij die een bijzondere verrichting doet dan heeft hij toch mooi pech hoor! Dat verliest hij altijd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie