PAPPAS AMADEUS HORSE vliegende verkleedpartij

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

PAPPAS AMADEUS HORSE vliegende verkleedpartij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 18:51

Persbericht

Afbeelding
Clown Stefan Eder (AUT) mit Connycor
© Nini Schäbel

Over maar liefst 2.20 m. moesten de springruiters hun paarden sturen tijdens de gekostumeerde High Fly Tour.
De tribunes zaten stampvol en de toeschouwers kregen een werkelijk spectaculaire show te zien met toch wel regelmatig kippenvelmomenten.

Vijftien ruiters lieten blijken genoeg kunde en moed te bezitten om over de steeds weer hoger gebouwde
Salzburger Domm-muur te springen. Dit deden ze niet in hun gebruikelijke rijkleding, alle deelnemers hadden zich verkleed, hetgeen voor grote hilariteit onder het publiek zorgde. Zo had je bijvoorbeeld de Anton uit Tirol, of Fred Flintstone, een stoere ridder of een huppelende kangoeroe, een snelle Mexicaan, een kerstman en een baby.

Afbeelding
De ereronde met kangeroe, baby en Anton uit Tirole , Baby en Anton aus Tirol
©Nini Schäbel

Na elke ronde werd de imposante muur verhoogd en zo vond er langzamerhand een schifting plaats onder de deelnemers. Begonnen werd met een hoogte van 1.70 m. Hier schenen de vijftien deelnemers geen problemen mee te hebben. Bij de vierde barrage was de stemming al enigszins veranderd. De toeschouwers werden op het ene moment overvallen door lachaanvallen en op het andere moment leefden ze in grote spanning met de deelnemers mee. Voor veel hilariteit zorgden 'der Anton aus Tirol' en de Oostenrijker Stefan Eder als grappige clown. Drie ruiters haalden maar liefst de hoogte van 2.20 m en deelden hun winst. Dat waren de Australiër William James Passy met Yirrkala Elliot, de Duitser Niels von Hischheydt met Condor en Thomas Kleis Eiben met Vainqueur.

De hemel is voor een paard een ruiter met beide benen op aard.
The more real you get the more unreal the world gets. John Lennon
I think our society is run by insane people for insane objectives.


JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25882
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: PAPPAS AMADEUS HORSE vliegende verkleedpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:46

Grappig idee zeg! Zijn er nog ergens meer foto's te bekijken?

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

NoekAa_

Berichten: 1464
Geregistreerd: 24-05-06

Re: PAPPAS AMADEUS HORSE vliegende verkleedpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:24

Hahaha ziet er leuk uit.

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: PAPPAS AMADEUS HORSE vliegende verkleedpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:31

Ben erg benieuwd naar een filmpje

Enjoy the little things in life.

Ekeif96

Berichten: 2472
Geregistreerd: 10-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:02

Ziet er leuk uit!
Ook ik ben benieuwd naar meer foto's en/of een filmpje ;)

♫ Live a life you will remember ♫

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:09

Anton aus Tirol....ik heb meteen dat liedje in mijn hoofd. :')

Deze dus



Maar leuk om te zien. 2:20...moet er toch echt niet aan denken.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

s0173957

Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: PAPPAS AMADEUS HORSE vliegende verkleedpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:21


Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Tuc

Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-06

Re: PAPPAS AMADEUS HORSE vliegende verkleedpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:47

Rampzalig. Vind dit echt veel te ver (hoog) gaan!

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:33

Tuc schreef:
Rampzalig. Vind dit echt veel te ver (hoog) gaan!

Hoezo? De paarden en ruiters kunnen het toch, anders zouden ze heus wel stoppen.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Janienofzo
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:45

Wat leuk!

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:50

pillow schreef:
Tuc schreef:
Rampzalig. Vind dit echt veel te ver (hoog) gaan!

Hoezo? De paarden en ruiters kunnen het toch, anders zouden ze heus wel stoppen.


Die paarden zijn opgehitst en gaan door t vuur voor hun ruiters. Ofwel, die gaan niet zomaar "stoppen omdat ze het niet kunnen." Betekent niet dat ze hier geen schade aan overhouden.

Jij kan opzich ook wel 3 uur lang achter elkaar een drilltraining volgen, of bijvoorbeeld 8 uur lang naar een te hard getunede live band luisteren. Betekent niet dat je dan niet méér kans hebt op bv een gescheurde achillespees of gehoorbeschadiging dan wanneer je een liedje op je ipod luistert of een uurtje gaat paardrijden.

Ben het, ondanks dat ik het wel mooi vind om te zien, wel met Tuc eens.

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: PAPPAS AMADEUS HORSE vliegende verkleedpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:06

Ach ja, ga een leuk evenement maar weer de grond in boren, zo zielig en slecht voor die paarden.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: PAPPAS AMADEUS HORSE vliegende verkleedpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:09

Wat een nuancering en onderbouwing :') Volgens mij heb je niet eens echt gelezen wát ik heb gezegd, aangezien ik ook opmerk dat ik het erg mooi en spectaculair vind om te zien.

Stierenvechten vinden sommige mensen ook een "leuk evenement". T is maar hoe je het bekijkt, he.

heidy_wilco

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:10

Ach, zolang het niet elke dag gebeurd ;)
De ruiters kenen het paard het beste en weten wanneer ze moeten stoppen.

Maar ik benwel benieuwd naar een filmpje :D

*pum**pum**pum**pum**pum*

Tuc

Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-06

Re: PAPPAS AMADEUS HORSE vliegende verkleedpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:25

Dat iets 'kan', wil nog niet zeggen dat het ook door de beugel kan of dat dit verantwoord is. Persoonlijk gaat dit te ver, maar ik snap dat mensen er anders over kunnen denken, anders werd zoiets achterlijks nooit georganiseerd.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: PAPPAS AMADEUS HORSE vliegende verkleedpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:50

En alles om de lieve centen. Dat het verkleed gebeurd maakt het daarom nog niet verantwoord.

Je suis Charlie.

heidy_wilco

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 01:12


*pum**pum**pum**pum**pum*

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: PAPPAS AMADEUS HORSE vliegende verkleedpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 09:12

Grappig zeg :D

De beste scheermachine aanbiedingen! Scheerapparaten voor paarden

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Re: PAPPAS AMADEUS HORSE vliegende verkleedpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 09:39

En als het alleen maar om het geld zou gaan. Hadden ze niet gestopt bij 2.20 en de winst gedeeld. Dan hadden ze door gegaan totdat er 1 overbleef.

Leuk idee!!

[o]
Een paard ruikt beter. Een paard hoort beter. Een paard springt beter. En toch zijn wij de baas.
Het paard vindt het best. Dat noem je, met recht, een edel dier .

Artocreas

Berichten: 1710
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 09:48

Tuc schreef:
Rampzalig. Vind dit echt veel te ver (hoog) gaan!


Eens. Ik krijg persoonlijk dan een beetje het idee van paarden die 'misbruikt' worden puur voor entertainment en geld. En ja, dat is sterk uitgedrukt, maar zo'n beeld krijg ik er eigenlijk wel bij. De grenzen van wat te doen is voor de paarden worden wmb overschreden.

Fatografie fotografie || :D
Eerst bekend als faatxhorse

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 09:54

Nachtlampje schreef:
Die paarden zijn opgehitst en gaan door t vuur voor hun ruiters. Ofwel, die gaan niet zomaar "stoppen omdat ze het niet kunnen." Betekent niet dat ze hier geen schade aan overhouden.

Jij kan opzich ook wel 3 uur lang achter elkaar een drilltraining volgen, of bijvoorbeeld 8 uur lang naar een te hard getunede live band luisteren. Betekent niet dat je dan niet méér kans hebt op bv een gescheurde achillespees of gehoorbeschadiging dan wanneer je een liedje op je ipod luistert of een uurtje gaat paardrijden.

Ben het, ondanks dat ik het wel mooi vind om te zien, wel met Tuc eens.


Opgehitst????

Stel je niet aan.

Een paard springt alleen over een muur van 2 meter op basis van volledig vertrouwen in de ruiter. Alleen vanuit volledige rust en een training gericht op het maken van hoge sprongen lukken dit soort sprongen. Doe je het te vaak springen ze niet meer. Train je opgefokt, doen ze het niet meer.
Puissance paarden zijn andere paarden dan de paarden die een grote prijs springen.(1.60m parcours) deze paarden springen op macht en kracht.

Bedenk verder dat je 2 keer een paard een hindernis over kan slaan of dwingen of opfokken. Maar ze zijn er vrij snel klaar mee.

Springpaarden hebben een andere persoonlijkheid dan dressuurpaarden. Die laten zich niet dwingen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: PAPPAS AMADEUS HORSE vliegende verkleedpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 10:08

Die springruiters komen op concoursen waar flinke bedragen te winnen zijn.
Ze gaan hun paarden echt niet om zeep helpen alleen maar voor een leuke verkleedpartij.

Ik vind die reportage van vorig jaar echt geweldig om te zien, als een engeltje over een hindernis vliegen of met je knuffelbeer nog voor je op het zadel :D

'Als het regent in mei, is april voorbij'


Botervlootje

Berichten: 211
Geregistreerd: 11-09-13

Re: PAPPAS AMADEUS HORSE vliegende verkleedpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 10:16

Echt leuk bedacht ziet er echt grappig uit *\%/*

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 10:21

Dan verwonderd zijn als ze artrose etc krijgen. Die pezen en gewrichten moeten enorme klappen opvangen als ze vanaf zo een hoogte komen. Vind hier niks grappigs aan enkel weer een voorbeeld van hoe dieren misbruikt worden door de mens... :n .

Deze verkleed actie in dressuur had veel leuker geweest en gezonder voor deze dieren. Je kan dan zeggen van ze zijn er op gefokt. Dat is dikke zever zelfs een springpaard is het slecht er mee te springen...(op dit niveau, een sprong af en toe kan ik inkomen maar dit bah. )

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 10:31

hetlevenwint schreef:
Dan verwonderd zijn als ze artrose etc krijgen. Die pezen en gewrichten moeten enorme klappen opvangen als ze vanaf zo een hoogte komen. Vind hier niks grappigs aan enkel weer een voorbeeld van hoe dieren misbruikt worden door de mens... :n .

Deze verkleed actie in dressuur had veel leuker geweest en gezonder voor deze dieren. Je kan dan zeggen van ze zijn er op gefokt. Dat is dikke zever zelfs een springpaard is het slecht er mee te springen...(op dit niveau, een sprong af en toe kan ik inkomen maar dit bah. )



Van dressuur, endourance, barrelracing,reining, eventing, mennen, en alle andere paardensportdiciplines krijgen ze ook peesproblemen en artrose.

Nogmaals. Deze paarden worden niet effentjes van stal getrokken om dat er een paar centen te verdelen zijn.

Dit zijn paarden die een gerichte training krijgen en vervolgens helemaal niet zo vaak een wedstrijd hebben.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amaniblauw, Blacky94, janneke_S, Julia_, Kidde, Vagabondo en 26 bezoekers