Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 22:06

Maanden heeft hij rond gelopen. Het is er maar 1, ik weet het zeker.
Maar ik wil echt zo graag van hem af, mn halftamme muis.

Hij komt iedere avond als ik op de bank zit, rondjes door de woonkamer rennen.
Op zich best gezellig. Maar ik kom overal muizenpoep tegen. Op de grond, in de kasten, op mn handdoeken, en zelfs op de eettafel waar ook een fruitschaal staat.

Ik heb al twee verschillende muisvriendelijke muizenvallen staan, maar meneer heeft geen interesse.
Nu heb ik ze toch gekocht. Twee klapvallen. :(

Ik had zo graag gewild dat ik het op een andere, diervriendelijkere manier op kon lossen. -O-
Alleen nu ben ik bang... bang dat het verkeerd gaat. Dat ik morgen beneden kom met een half dode muis in de val.

Graag muizenval-ervaringsdeskundigen. :(

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


troi
Berichten: 17001
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:10

Wat heb je voor lokvoer geprobeerd in je muisvriendelijke val? Ik zou net ook kunnen hoor zo'n martelding..

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:11

kun je hem niet vangen door er een emmer/wasmand of wat dan ook op te gooien? :')

oooh, kom maar eens kijken! wat ik in mijn schoentje vind :D
<3 unicepower unihorses @ [ITP] fotoshoot met uni! voltige rijden en meer :D
10-9-'13 scooby Y;( 20 jaartjes oud geworden

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:11

Tip! Ze zijn gek op pindakaas! Werkte op mijn oude stal ook prima!

Bonnie :+
Instagram; Bonnie_gypsyhorse

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:13

Waar had je je val geplaatst? Beste is om op een looproute langs een muur te plaatsen.

Lotje199
Berichten: 405
Geregistreerd: 16-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:14

Pindakaas ja!

Telpeva

Berichten: 14683
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:15

Mijn ervaring is dat ze er niet in liepen (ze zijn veel te slim die krengen) en om die reden ook niet dood gingen van valletjes. Weet niet of dat voor jou een opluchting is of niet :')

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar het lokvoer, ik heb pindakaas en knaagdiervoer geprobeerd wat niet lukte. Boterkoek ook, kaakjes ook, alles wat bij mijn tamme dieren als koek naar binnen gaat heb ik getest niks werkte _O- Bij mij is hij uiteindelijk 'all natural' overleden.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:15

Gewoon als hij in de huiskamer rent er als een gek achteraan rennen en proberen te pakken

Nee grapje veel sccs nog

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:26

Chocola werkte voor mij het allerbeste, vooral paaseitjes met vulling. Daarmee ving ik 3 muizen in anderhalve dag (was ook overtuigd dat er maar 1 zat....)
Ik heb ook klapvallen gebruikt en die hebben hun werk netjes gedaan (geen halfdode muis).

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 22:27

Nou ik heb dus in de muisvriendelijke vallen chocola en ham en kaas gedaan.
Nu heb ik dus de klemmen klaar staan met pindakaas. Ga ze pas vannacht op de grond zetten.

Heb de muisvriendelijke dingen ook langs de plint staan. Had dat al gelezen.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

dollyspikkel

Berichten: 1037
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 01:03

Chocolade is toch giftig voor dieren? Lijkt me toch niet zo diervriendelijk dan.

"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light"

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 02:13

Wat ben je met je levende muis van plan als je muisvriendelijke val succesvol blijkt?

Maartenn

Berichten: 2976
Geregistreerd: 13-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 02:25

dollyspikkel schreef:
Chocolade is toch giftig voor dieren? Lijkt me toch niet zo diervriendelijk dan.


Lekker belangrijk als de muis toch dood geklapt wordt :')

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 02:30

Maartenn schreef:
dollyspikkel schreef:
Chocolade is toch giftig voor dieren? Lijkt me toch niet zo diervriendelijk dan.


Lekker belangrijk als de muis toch dood geklapt wordt :')

In de klapvallen zit de pindakaas, de opmerking van Maarten ging over de diervriendelijke vallen.
Overigens is chocolade niet giftig voor alle dieren. Van honden is het bekend dat ze er niet goed tegen kunnen, muizen zijn er dol op en het lijkt me sterk dat het giftig voor ze is.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 02:31

dollyspikkel schreef:
Chocolade is toch giftig voor dieren? Lijkt me toch niet zo diervriendelijk dan.

Dat zullen we snel zien :+

AvWShots

Berichten: 2510
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 02:32

Ja en wat moet je als je de muis halfdood aantreft in de muizenval..
Het enige wat ik kan bedenken is een emmer water en muis klem en al er in. Grote kans dat als je de klem eerst losmaakt de muis er alsnog vandoor gaat ook al lijkt ie nog zo half dood...
Zou niet weten hoe het anders zou moeten?
Of heb je ze toch nog niet gezet?

Mijn moeder heeft toevallig heel veel muizen gevangen met een diervriendelijke.
Laatst bijgewerkt door AvWShots op 08-12-13 02:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 02:32

Pindakaas inderdaad, werkt erg goed. Zo hebben wij er eens 6 in 3 dagen gevangen. Allemaal keurig dood, geen halfdode dieren of achtergelaten lichaamsdelen. De muisvriendelijke hebben we eerst geprobeerd en ze dan een stuk verderop vrijgelaten. Ze waren eerder thuis dan wij, dus daarna toch voor de onvriendelijke vallen gekozen.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 02:35

wij hebben best vaak half dooie muizen :+ die doe ik dan in een plastic zak en smijt ze een x tegen de muur aan #) :evaw:

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 02:43

Ik heb even gekeken op een muizenforum (ik heb blijkbaar echt niks beters te doen om half 2 op zaterdag :+) en daar zeggen ze dat het wel giftig is.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 02:48

Iris, ik vrees niet dat je dit nog leest maar zou de 'paardenvoeremmertruuc' niet werken bij wijze van muisvriendelijke val? Een emmer met gladde randen waar ze wel in kunnen, maar niet uit gaan, met genoeg eten erin?

Bedenk je goed dat als één muis niet één muis blijkt te zijn je straks nog veel meer 'halfdode' muizen hebt...
Helpt het al? :+

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Linnie050

Berichten: 11793
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 08:07

Hoop dat je de muis gevangen hebt.
Ik vond het juist eng de val incl muis op te ruimen :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110631
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 08:09

Voor elke muis die je ziet zitten er nog 3 verstopt. Wij dachten ook dat we er maar 1 hadden, bleek dat ff een vergissing zeg :+

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 08:30

Daar ben ik het mee eens Cayenne!

Wij zijn de boerderij aan het verbouwen, muren zijn eruit.
Dus dan weet je het wel. Me poezen en honden doen goed werk. :D
En voor die ze missen staat er een lekkere klem met kaas te wachten.


Tinky12

Berichten: 9435
Geregistreerd: 27-01-06
Woonplaats: Met mijn hart in Amsterdam.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 08:34

Ik heb van die "supercat"muizenvallen,de kans dat ze die overleven is niet zo heel groot.Makkelijk op te spannen en makkelijk te legen.Je hoeft er niet met je handen aan te zitten.

Lokaas zit er al in en als dat op is,smeer je er gewoon pindakaas op.

Kijk even goed welke route hij loopt en zet je vallen op die route,kun je ook met de "vriendelijke" vallen doen.Als je zorgt dat hij bij de vallen niet van de route af kan wijken is het gegarandeerd raak.

Muizen weer loslaten is heel idyllisch maar ze zijn vaak eerder thuis dan jij :P

Muizen ga je overigens pas zien als er genoeg zitten dus opruimen voordat ze jouw straks het huis uitdragen :+

Mocht je er nog een half levend in je val aantreffen dan is het plastic zakje een zeer snelle dood.

Sterkte!!

Wat is nu precies ME?Dan ben je toch alleen maar moe. -O- http://www.mecvs.net/module-ME_CVS_docs ... t.facebook Te Koop: recreatiemarathonwagen-pony-maat http://www.bokt.nl/markt/ad/450864/recr ... -pony-maat
Teken de petitie https://meisgeensolk.petities.nl/ hartelijk dank namens alle patiënten

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Pff, ik kan het niet! (muizenval)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 09:45

Nacht 1: 1 klem met pindakaas. Geen slachtoffers.

Kuggur: dan had ik hem in het bos bij het park uitgezwaaid. ;) Ja daar os genoeg over te zeggen maar laat mij maar even hypocriet zijn. :+

TM: Ik vermoed dat hij de moeite niet gaat doen om in een emmer te klimmen. Maar goed, ik ga muizenval 4, de emmer, erbij zetten.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords, ellen05, haffiefreak, lientje80, Mirjam79, mOamm, pluklief en 72 bezoekers