Drachtige merrie vd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lovethokkaa
Berichten: 338
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: brabant

Drachtige merrie vd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 17:39

Hoi allemaal!
Mijn lieve merrie is rond jullie dit jaar gedekt. Dat betekend helaas, minder rijden... Ik merk nu al aan haar dat ze minder energie heeft bij het rijden, maar ze doet wel nog echt haar best. Ik heb ook van mensen gehoord dat ik zelf moet aanvoelen wanneer ik echt moet stoppen met rijden enzo, maar ik wil haar wel nog bezig houden (met beweging enzo) want anders krijgen drachtige merries een inzak rug en dat moeten we niet hebben ;)
Nu komt de vraag: Ik had bedacht dat ik vanaf nu me meer kon gaan richten op grondwerk en vrijheidsdressuur, en dan afentoe nog kort rijden om bij te blijven, maar zou je de hele drachtigheid nog kunnen doen aan vrijheidsdressuur? Of zijn bepaalde oefeningen daarin echt afteraden?
Iemand, help me! Dankje :)

¡GEZOCHT! Neongreen bandages pony (liefst eskadron) & babyroze bandages pony
♥ Thokkadís


Lovethokkaa
Berichten: 338
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 17:49

Ze kan wel al stukjes vd en veel grondwerk, maar ik wil verder, dus ik dacht, waarom geen gebruik maken van dat ze zo niet meer mag rijden?

Iiiieeeeemannd??

Pleaaaaassseeee!

Moderatoropmerking:
Berichten samengevoegd, graag de edit-knop gebruiken en niet het topic steeds omhoog halen.

¡GEZOCHT! Neongreen bandages pony (liefst eskadron) & babyroze bandages pony
♥ Thokkadís

Senna012

Berichten: 671
Geregistreerd: 28-06-12
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:19

Het aanleren van basis kunstjes kan geen kwaad, zoals het kusje geven, shaken, terug lopen, gapen, wijken, flemen, ja knikken, targetten, voetballen, briezen, volgen/komen, blijven staan en voetje geven.
Ik zou het compliment,liggen, zitten enzovoort bewaren voor als ze bevallen is.
Als je nog vragen hebt kun je me een pb sturen! ;)
Laatst bijgewerkt door Senna012 op 07-12-13 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

NikkivanOlst

Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: Drachtige merrie vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:21

Natuurlijk kun je nog het een en ander aan oefeningen doen :)

Een beginnetje spagaat bijvoorbeeld kan nog wel, maar vooral niet doorvragen! Ik weet niet hoe ver ze is in de dracht? Het is gewoon even aankijken wat ze lichamelijk nog wel of niet kan, maar een spagaat kan de buikspieren juist nog even wat trainen en aansterken wat juist positief kan zijn voor de bevalling.


aishcream

Berichten: 584
Geregistreerd: 07-12-13

Re: Drachtige merrie vd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:25

mijn vzp is ook drachtig, maar ik stop ongeveer 2 mnd voor dat ze d'r veulen krijgt met rijden, ik denk dat je wel gewoon basis vd wel kan doen maar niet steigeren spagaat buigen enzo.

Life begins at the end of your comfortzone

Lovethokkaa
Berichten: 338
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: brabant

Re: Drachtige merrie vd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-13 19:05

Oke dankje wel! Ik ben nu bezig met de basis vd alles goed te herhalen, zoals komen, volgen, voetje zolang ik wil op commando, stop, rondje, mooi, enz. Later dan wel de grote trucken wel herhalen!

¡GEZOCHT! Neongreen bandages pony (liefst eskadron) & babyroze bandages pony
♥ Thokkadís


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers