Christ Iberica plus of toch FRA macon extra

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Christ Iberica plus of toch FRA macon extra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 19:20

Door de bomen zie ik het bos niet meer..
ik zie overal beweringen en heel veel bareback pads door elkaar heen.

Ik rij nu met een equestor barebackpad, eigenlijk was het bedoeld voor zo nu en dan zonder zadel.
Maar nu rij ik nooit meer met zadel omdat alles schuift(hierover geen discussie) dus nu rij ik gewoon zonder, maar met de barebackpad

maar voor het comfort voor m'n pony's rug wil ik een betere bareback pad aanschaffen.
Nu twijfel ik dus tussen de FRA macon extra en de christ Iberica plus.

hoe zit het met de ruggewervel vrijheid? (beugels ga ik er niet aan doen hoor!) en worden ze snel heel lelijk? En zijn er mensen die maat 44/46 hebben en gewoon in de pads passen?

Wie heeft hier ervaring mee? het zijn dure dingen en er zit een levertijd op waar je niet goed van word.. dus ik wil t wel zeker weten!


Ik ben benieuwd!

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Re: Christ Iberica plus of toch FRA macon extra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-13 20:09

Niemand?

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 12:06

Amigo_stan schreef:
Niemand?

Echt helemaal niemand ervaring er mee?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 12:08

Ik kan je alleen vertellen dat ik de christ premium erg dun vond qua inlages. Dus , zeker bij een paard met opliggende ruggegraad, moet je daar dan weer extra inlages instoppen of er nog met een boomloze pad onder rijden.

pferdundspas

Berichten: 24
Geregistreerd: 09-08-13
Woonplaats: Schleiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 12:15

Ik rijd er zelf ook mee en verkoop ze ook (de Christ varianten).
Ik heb er wel beugels aanhangen voor eventuele rare sprongen op te vangen maar gebruik ze verder niet

Ik heb zelf maat 42/44 en pas nog in de ponymaat, Jij hebt echter wel een WB (full) nodig.
De Christzadels hebben inlages welke ook kunnen worden vervangen.

Afbeelding

De mijne heb ik nu ongeveer 1,5 jaar en ziet er nog goed uit. Ze zijn eventueel ook gewoon te wassen in de wasmaschine op 30°C met een wolwasmiddel.

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 12:15

Ik heb een Christ Iberica Plus gehad. Maris, ik vond het juist een heel pakket, zo dun vond ik hem niet aanvoelen. Maar goed, de Christ Premium heeft geen inlages, de Christ Premium Plus wel, dus welke bedoel je? Is nogal een verschil namelijk :)

Mijn merrie is aardig rond, die heeft al bijna ingebouwde ruggengraatvrijheid. Hoe dat zit bij andere paarden durf ik geen uitspraak over te doen. Ik vond hem ook niet lelijk worden, het wol wordt natuurlijk wel plat als je erop zit maar als je er met een borstel overheen gaat is hij zo weer als nieuw. Verder had ik maat Pony, dat is tot maat 40/42 ongeveer, met een grotere maat heb je maat Paard/Warmbloed nodig.

Overigens passen je vragen ook heel goed in onderstaand topic:

[HK] Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Over de F.R.A. Macon kan ik niets zeggen, geen ervaring mee.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 12:23

Ja hoor, de premium heeft wel inlages.... Ik vond ze dus dun, ik moest er echt nog wat onder leggen. Maar geen paard met ingebouwde ruggegraadvrijheid, dus daar zal het verschil zitten. ;)

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Christ Iberica plus of toch FRA macon extra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 12:29


Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 15:02


Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:38

Kirsha schreef:
Naar mijn weten staat de toevoeging 'Premium' voor dijwrongen, de toevoeging 'Plus' staat voor inlages ;) Staat ook op internet. Onder andere hier:
http://www.equimaro.nl/webshop/christ-l ... l-premium/


Maar goed, maakt niet uit, want ik had de premium plus ( met wrongen en met inlages )

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Christ Iberica plus of toch FRA macon extra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:51

Dan maakt het inderdaad niet uit ;) Maar omdat de TS er zo specifiek naar vraagt is het wel handig de verschillende soorten uit elkaar te houden. Inmiddels al wat wijzer TS?

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 19:09

Kirsha schreef:
Dan maakt het inderdaad niet uit ;) Maar omdat de TS er zo specifiek naar vraagt is het wel handig de verschillende soorten uit elkaar te houden. Inmiddels al wat wijzer TS?


Nee :( ik heb echt geen flauw benul, ja ik vind de iberica voor mijn pony toch echt wel heel groot.. maar ik ben benieuwd hoe het met die Macon van Fra zit, daar hoor ik alleen niemand over..

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:19

Ik meen dat de Macon ook nog vrij nieuw is, dat zou het kunnen verklaren.

Voor de beeldvorming:

Afbeelding

Dit is de Iberica maat Pony op mijn 1.50 meter hoge merrie. Ik meen dat maat Warmbloed 5 cm langer is ofzoiets. Dan kun je het misschien een beetje inschatten :)

Amigo_stan

Berichten: 713
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Naast de buren, in het midden

Re: Christ Iberica plus of toch FRA macon extra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 19:29

Ja ik heb een fjord met een korte rug, en ik heb dan warmbloed nodig.. Dus dat zou dan echt mega worden, dan ligt het half op zn kont..

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Christ Iberica plus of toch FRA macon extra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:38

ik heb een Christ Iberica warmbloed op een zware koudbloed liggen, ik heb broekmaat 48/50 en pas er ruimschoots in.

samanthaaxx

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Groot-Ammers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:39

Misschien een beetje late reactie maar wellicht heb je er nog wat aan. Ik ga de christ iberica plus aanschaffen in de full maat, ik heb een welsh cob merrie van ongeveer 1.50 met een korte rug.
Als je me een persoonlijk bericht stuurt kan ik je eventueel fotos sturen als hij binnen is en op mijn merrie ligt??