Gezocht: Gourmet variaties!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Gezocht: Gourmet variaties!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 18:58

Sinterklaas is net de deur uit en de kerstboom is zojuist opgetuigd.
Nog iets minder dan 3 weken en dan begint de Kerstvreugde weer. :brr:

Traditioneel gaan wij elk jaar met een klein clubje (dit jaar 4 man + kind) Gourmetten/Steengrillen. Gezellig met z'n allen rond de plaat met een eigen pannetje erbij, een enorme bak Gourmetvlees en wat diverse groentes. Echter ben ik het dit jaar helemaal zat! Ik wil iets nieuws, iets leuks, iets meer variatie!

Wat wij standaard elk jaar doen; een bak samengestelde Gourmetvlees, wat gesneden groentes (ui, paprika, champignons en courgette) en voor de kleine pannenkoekenmix en eventueel eieren om te bakken. Dit jaar wil ik echter de bak met samengesteld Gourmetvlees achterwegen laten en zelf leuke dingen samenstellen. Onze familie is helaas geen fan van vis, dus dat is geen optie. Het zijn wel enorme vleeseters!

Wat ik tot nu toe al heb:
- Mini spiesjes met gemarineerde kip of varkensvlees, met stukjes paprika en ui ertussen
- Varkensmedaillons omwikkeld met spek
- Gekruide mini gehaktballetjes

Voor bijgerechtjes heb ik tot nu toe:
- Komkommersalade
- Aardappelsalade
- Stokbrood met kruidenboter en satésaus

Ik ben nu heel het internet aan het afstruinen, maar ik wil gewoon iets anders dan een standaard hamburgertje of slavink! Ik ben dus op zoek naar leuke receptjes voor zowel in de pannetjes als op onze steengrill (we hebben een combi gourmetset, onder ruimte voor de pannetjes en boven een steengrill). Alle suggesties zijn welkom, ook kindvriendelijke receptjes zijn meer dan welkom, aangezien het zoontje van mijn zus (4½ jaar) ook aan tafel zit.

Kom maar op met die leuke receptjes! :D


Anoniem

Re: Gezocht: Gourmet variaties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:03

Het enige wat ik echt, echt lekker vind is gesmolten kaas. :')

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:03

Wat ik altijd erg lekker vind zijn stukjes geitenkaas in een plakje spek rollen :) Even bakken en lekker opeten. En mini pizza's maken is ook lekker en leuk! Ontdoe wat witte boterhammen van hun korstjes en snijd ze op maat voor je pannetje. Je kunt natuurlijk ook echt pizzadeeg gebruiken. Beleg het met pizzaquick of tomatensaus, lekker wat groente er op, eventueel salami en hamblokjes, kaas en even in het pannetje onder de plaat, heerlijk :9

Rösti is ook lekker in een gourmetpannetje. Je hebt losse rösti en röstifiguurtjes, beide een goede optie. En zet geraspte kaas op tafel, altijd lekker om groente, vlees of een omelet even te gratineren in je pannetje :9 Mijn vriend is dol op shoarma in zijn pannetje, even bakken, hand kaas er op en dan gratineren.


GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 19:06

Believe schreef:
Het enige wat ik echt, echt lekker vind is gesmolten kaas. :')


Als in raclette? Of doe je dat gewoon in je gourmet pannetje of op een stukje stokbrood? :+

Kieffer schreef:
Wat ik altijd erg lekker vind zijn stukjes geitenkaas in een plakje spek rollen :) Even bakken en lekker opeten. En mini pizza's maken is ook lekker en leuk! Ontdoe wat witte boterhammen van hun korstjes en snijd ze op maat voor je pannetje. Je kunt natuurlijk ook echt pizzadeeg gebruiken. Beleg het met pizzaquick of tomatensaus, lekker wat groente er op, eventueel salami en hamblokjes, kaas en even in het pannetje onder de plaat, heerlijk :9

Rösti is ook lekker in een gourmetpannetje. Je hebt losse rösti en röstifiguurtjes, beide een goede optie. En zet geraspte kaas op tafel, altijd lekker om groente, vlees of een omelet even te gratineren in je pannetje :9 Mijn vriend is dol op shoarma in zijn pannetje, even bakken, hand kaas er op en dan gratineren.


Ooh mini pizza'tjes en rösti vind ik wel ontzettend leuk, dankjewel voor je ideeën! Ik ben zelf allergisch voor tomaten, dus dan vervang ik voor de pizza de tomatensaus door pesto of iets. :D Je gebruikt dan zeker die rösti van Aviko uit de diepvries?

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Gezocht: Gourmet variaties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:19

Geitenkaas met spek :9 :9

De Turtle.

DaniellaF

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: Maastricht

Re: Gezocht: Gourmet variaties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:24

Wij nemen altijd Cheddar kaas om te smelten, dat is die oranje kaas die ook op cheeseburgers zit, blijft zo lekker aan de tanden plakken, hihi. Mini-omeletjes bakken is ook altijd leuk en lekker. Daar zou je eventueel de kruidenmix voor Foe Yong Hai voor kunnen gebruiken, voor een Oosters tintje.

Never judge a Kerstmuts by its cover.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Gezocht: Gourmet variaties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:35

champignons? paprikastukjes om te grillen? stukjes ui? biefstuk tot mooie stukjes snijden en dat gewoon op de plaat?

Wij hebben eigenlijk gewoon altijd bakjes met allerlei vleesjes en groentes en mieteren dat er gewoon lekker op, tesaam met stokbrood. En eventueel een potje met kaasfondue zodat je daar ook nog van alles in kan dippen.

Anoniem

Re: Gezocht: Gourmet variaties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:40

Sate'tjes maken?Vlees (kip) marineren in sojasaus en knoflook.Dan de stukjes vlees op een houten prikker doen.Altijd lekker met pinda saus.

Paola33
Berichten: 289
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:42

Moet je even bij ah in de kerst allerhande kijken, zij hebben alternatieven voor de standaart gourmet, ik heb mini wraps liggen en zo hebben ze nog een aantal andere dingen.

25 september mama geworden van een dochter

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 20:47

Is geitenkaas echt zo lekker ja? Ik werk er veel mee op mijn werk, maar als niet-kaasliefhebber laat ik dat soort dingen snel staan, terwijl ik het nog nooit heb geproeft! :+

Wat leuk al die ideeën! Foe Yong Hai kruiden vind ik een goed idee. Saté'tjes zijn ook erg leuk ja, die staan inmiddels al op mijn lijstje!

Dankjewel voor de allerhande tip, zal ik gaan doen! Oeh mini wraps :9 , maak je die dan al van te voren, of laat je de gasten aan tafel lekker alles zelf samen stellen?

Inmiddels heb ik zelf nog aan mijn lijstje toegevoegd:
- Mini kebabs met tzatziki
- Ipv stokbrood doe ik een turks brood. Kun je lekker mee dippen!

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:51

in de pannetjes pannekoeken maken

raket

Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:54

Ik heb vorige keer allemaal griekse hapjes gemaakt. Mini souflaki's bijvoorbeeld.
Ook weer eens wat anders dan anders..

...

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Gezocht: Gourmet variaties!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 20:57

Pannenkoeken staan ook op mijn lijstje! (ook omdat mijn 4 jarige neefje een moeilijke eter is, en pannenkoeken lust hij gelukkig wel)! :D

Wat leuk, allemaal kleine griekse hapjes, dat is ook zeker een origineel idee!

Gashmiron
Berichten: 229
Geregistreerd: 10-11-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:03

En als je lui bent om ze niet zelf te maken,
bij de Deen (supermarkt) hebben ze mini's van satétjes en shaslicks :9

De pizzatjes zijn wel leuk bedacht, moet ik ook maar een keer proberen :o

Instagram: Beagle_Ted

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 21:37

Gashmiron schreef:
En als je lui bent om ze niet zelf te maken,
bij de Deen (supermarkt) hebben ze mini's van satétjes en shaslicks :9

De pizzatjes zijn wel leuk bedacht, moet ik ook maar een keer proberen :o


Nee te lui om zelf te maken ben ik zeker niet! Ik wil juist niet meer die kant-en-klaar dingen hebben, maar het lekker zelf maken! Het liefst breng ik de hele dag door in de keuken :D

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:55

Fairytales schreef:
Ooh mini pizza'tjes en rösti vind ik wel ontzettend leuk, dankjewel voor je ideeën! Ik ben zelf allergisch voor tomaten, dus dan vervang ik voor de pizza de tomatensaus door pesto of iets. :D Je gebruikt dan zeker die rösti van Aviko uit de diepvries?

Ja gewoon rösti uit de diepvries :) Pesto is ook wel lekker denk ik! Of olijventapenade oid, mocht je daar van houden :)

Angelaa2
Berichten: 4225
Geregistreerd: 20-02-06
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Gezocht: Gourmet variaties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:00

Ik maak zelf altijd slavinkjes :D gehakt kruiden en goed kneden, balletjes maken en ontbijtspek eromheen. Verder zelf de kip marineren ed. Maar je kunt ook een lekkere salade ernaast maken oid.
Ik ga zelf ook even meelezen :)

                live together die alone

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Gezocht: Gourmet variaties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:04

Wat ook wel heel leuk is, is van die mini groente kopen, bijvoorbeeld mini paprika's en smaaktomaatjes. Als je die vult met lekker gekruid (vegetarisch) gehakt, beetje kaas erover en dan bakken in je pannetje onder de plaat. Je kunt ze ook vullen met een lekkere, smaakvolle kaas en bijvoorbeeld wat lente ui er bovenop en dan even bakken. Geitenkaas met een beetje honing en walnoten er bovenop en dan onder de plaat lijkt me ook erg lekker. Ik krijg honger van dit topic :9

SaskiaB

Berichten: 3277
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:06

Lekker zelf sausjes maken! Niets lekkerder dan zelf gemaakte, verse knoflooksaus _/-\o_
Een mand met diverse soorten brood; donker boerenbrood, ciabatta, Turks brood, naanbrood.
Gemarineerde biefstukjes, lamsvlees, lekker stukje vis, gamba spiesjes.
Lekkere salades maken voor erbij, eventueel wat krieltjes.

Krijg er helemaal zin in :D

Xjewillemijn

Berichten: 1351
Geregistreerd: 19-10-12
Woonplaats: Noordwijk aan Zee

Re: Gezocht: Gourmet variaties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:08

ik doe vaak broodje kruidenboter aan beide kanten
insmeren en dan in je pannetje smaakt HEERLIJK


schoentjes

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Gezocht: Gourmet variaties!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 22:13

Ooh ik krijg spontaan honger. :')
Wat een leuke ideeën zitten er tussen, dankjulliewel! Werkt fantastisch voor mijn inspiratie. :D En inderdaad, niets zo lekker als home-made sausjes! Ik ga ook lekker zelf mayonaise maken met een scheutje witte wijn er door heen, jammie.

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:14

Wat heleaal heerlijk is en al door heel veel mensen is over genomen en ik vaak reacties krijg dat dit hrt lekkerste is wat ze eten als ze gaan gourmetten.
Is je pakt een plak kaas en een plak ham die leg je op elkaar snij jr in de lengte doormidden en dan snij je dit weer in reepjes van 2 cm dik.
En hier wikkel je ontbijt spek om heen.
En op als je hrt dan bakt smelt het kaas heerlijk
En om hrt nog makkelijker te maken en wat groter dat je gelijk repen snijd van ong 2 cm en dit oprollen en spek erom heen draaien
Laatst bijgewerkt door ralphtdw op 07-12-13 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

vodansa lancet x gribaldi
Gouddam K crespo vdl x blanc rivage.
brina goodtimes x burggraaf x pion
diamond vivaldi x havidoff

xdniesje
Berichten: 2052
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gezocht: Gourmet variaties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:16

Wij hadden vorige keer kleine wrapjes gemaakt! Gewoon klein snijden en mensen kunnen zelf kiezen wat er ze in doen.
Was ook wel leuk en even wat anders voor tussendoor.
Wat ik ook erg lekker vind is fruit!

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Gezocht: Gourmet variaties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:07

Klein stukje brood, kaas erop met oregano en een beetje knoflookpoeder en dan onder de plaat, heerlijk tussen het vlees door. eventueel met een paar plakjes cherry tomaat :)

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 23:11

SaskiaB schreef:
Lekker zelf sausjes maken! Niets lekkerder dan zelf gemaakte, verse knoflooksaus _/-\o_
Een mand met diverse soorten brood; donker boerenbrood, ciabatta, Turks brood, naanbrood.
Gemarineerde biefstukjes, lamsvlees, lekker stukje vis, gamba spiesjes.
Lekkere salades maken voor erbij, eventueel wat krieltjes.

Krijg er helemaal zin in :D


Ik kom bij jou eten! :)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')