het afval topic!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
DeEenhoorn
Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-13

het afval topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 15:05

Aangezien ik geen topic heb gezien hierover (sorry als het wel zo is) maak ik er een aan.

Ik ben van plan af te vallen, motivatie is er, maandag ga ik van start :D
zijn jullie ook bezig? of gaan jullie ook beginnen binnenkort? ik weeg nu 63.5 kg (laatste keer gewogen: gisteren) en wil onder de 60 kg komen, hier in dit topic mag je jezelf even voorstellen en benoemen wat je doel is :D ik plaats hier ook mijn up's en downs en mensen hier mogen ook tips delen, zoals gezonde tussendoortjes :D veel plezier!

*vindt het een remarkabele doelstelling*
FNRS proeven: F11 +1


moyra

Berichten: 9654
Geregistreerd: 19-02-04

Re: het afval topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:07

Ik heb even getemd omdat ik ergens gelezen dacht te hebben dat afvaltopics van kinderen/tieners niet toegestaan zijn.
Omdat ik het niet zeker weet heb ik even op de temknop gedrukt.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:13

Blijf uitkijken dat je niet doorslaat. Dat wil je niet, geloof me. Ga het dus niet obsessief doen. Verder is 1x in de week wegen op dezelfde dag/tijdstip het beste. Lekker fruit of cracker tussendoor(3x per dag). 3 gezonde maaltijden, niet overslaan. Dan doe je het gezond :).
En zo af en toe lekker snoepen, je bent nog jong!

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]


DeEenhoorn
Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-13

Re: het afval topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 15:15

Bedankt! ik heb mn bmi al berekend, en ben dus wel echt te zwaar... bedankt alsnog!

*vindt het een remarkabele doelstelling*
FNRS proeven: F11 +1

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:17

DeEenhoorn schreef:
Bedankt! ik heb mn bmi al berekend, en ben dus wel echt te zwaar... bedankt alsnog!

BMI heb je niets aan als je onder de 18 bent, je bent nog in de groei. Als je een keer of drie in de week sport is dat ook gezond, sowieso :).

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

DeEenhoorn
Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 15:20

EskeGirl schreef:
DeEenhoorn schreef:
Bedankt! ik heb mn bmi al berekend, en ben dus wel echt te zwaar... bedankt alsnog!

BMI heb je niets aan als je onder de 18 bent, je bent nog in de groei. Als je een keer of drie in de week sport is dat ook gezond, sowieso :).

ik heb 1 berekenaar gevonden voor <18 jaar :)
uuhmm.. maandag t/m vr 30 min. fietsen, en 10 minuten lopen. daarbij komt op maandag 2 lesuren gym (ongeveer 90 minuten), op donderdag 40 min extra fietsen (manege) en dan een uur rijden. zaterdags van 10.00 tot 16.00 helpen op manege

*vindt het een remarkabele doelstelling*
FNRS proeven: F11 +1

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: het afval topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:21

Je kan ook je BMR berekenen, dan weet je wat je dagelijks minimaal binnen moet krijgen. Gemiddeld is dat 1600 kcal in volledige rust :).

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

DeEenhoorn
Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 15:23

EskeGirl schreef:
Je kan ook je BMR berekenen, dan weet je wat je dagelijks minimaal binnen moet krijgen. Gemiddeld is dat 1600 kcal in volledige rust :).

ik moet dus meer binnenkrijgen dan dat... dat lukt altijd wel :D eigenlijk nooit een hele dag gezond, maar soms wel.

*vindt het een remarkabele doelstelling*
FNRS proeven: F11 +1

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:25

Klopt, het BMI is echt uitgevonden voor volwassenen. Voor mensen onder de 18 is het vaak echt enorm inaccuraat.
Als je het idee hebt dat je te zwaar bent, ga dan even langs de huisarts. Hij of zij kan je echt wel vertellen of je gelijk hebt. Als je dan inderdaad wat af zou moeten vallen, dan kun je dat ook onder begeleiding doen!

Als je het wel zelf gaat doen, reken dan heel goed uit wat je per dag normaal geproken aan calorieën verbrandt, en ga hier niet te ver onder zitten met je dieet. Een 'tekort' van meer dan 15% is vaak niet bevorderlijk voor je gezondheid :)

DeEenhoorn
Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-13

Re: het afval topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 15:26

Bedankt! zal er wat mee doen!

*vindt het een remarkabele doelstelling*
FNRS proeven: F11 +1

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: het afval topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:28

Klopt, 1600 is minimaal :). Via calorieteller.nl kan je eens kijken hoeveel je binnen krijgt, maar doe dit niet obsessief, als je doorslaat zit je aan een eetstoornis.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

DeEenhoorn
Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-13

Re: het afval topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 15:30

lijkt me niet fijn, een eetstoornis...

*vindt het een remarkabele doelstelling*
FNRS proeven: F11 +1

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: het afval topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:31

Daarom gezond blijven eten en niet obsessief gaan bewegen of tellen. Wat ik bij je eetlijstjes zag, kan wel een stuk gezonder, dus goed dat je dat wil veranderen!

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Horseland93

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:35

Succes!
Laatst bijgewerkt door Horseland93 op 07-12-13 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:35

Ik wil vanaf maandag bij gaan houden wat ik eet. Ben aangekomen, dikke tieten gekregen en noikteugels kun je steeds beter vastpakken :')

Ik moet met de neus op de vetjes gedrukt worden./

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: het afval topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 15:37

Je bent 14 dus je mag niet zo'n topic openen. Verder zijn er echt héél veel afvaltopics op bokt.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

DeEenhoorn
Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-13

Re: het afval topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 15:44

sorry lieveli :x
ja, ik heb zoiets van: minder snoepen, meer bewegen, daarom ga ik maandag beginnen met hardlopen, en in het weekend dan weer niet, maar ma-di-wo-do-vr wel. ik ben echt een leek op hardloopgebied maar heb ook meegelezen in het 'hardlopen deel 3' topic :)

*vindt het een remarkabele doelstelling*
FNRS proeven: F11 +1

Ssmarty

Berichten: 1593
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: In een huisje in Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 16:06

Het is sowieso niet verstandig om elke dag te gaan hardlopen.
Je lichaam heeft minstens een dag nodig om weer te herstellen. Als ik jou was zou ik dus om de dag gaan, dan kan je het veel beter volhouden.

Verder inderdaad heeel goed opletten dat je niet doorslaat.
Misschien kan je het er eens met je ouders over hebben? Misschien hebben zij ook goede ideeën en kunnen ze je helpen.

Bestel nog snel voor Sinterklaas! Touwhalsters, leadropes en meer..
http://www.maascreation.nl/

DeEenhoorn
Berichten: 2935
Geregistreerd: 23-05-13

Re: het afval topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 16:17

Zij helpen me door dik (oeps...) en dun! :)

*vindt het een remarkabele doelstelling*
FNRS proeven: F11 +1

Duhelo

Berichten: 28504
Geregistreerd: 29-05-03

Re: het afval topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:50



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BeFunny, JitskeJeldau, mokkaboon, Sure_lee en 45 bezoekers