Dag lieve Fres dag...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HRE

Berichten: 1349
Geregistreerd: 12-01-09
Woonplaats: Gieten

Dag lieve Fres dag...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 21:27

Dingen die je niet ziet aankomen komen 2x zo hard aan.. Helaas gebeurde dit ook bij ons thuis. Het beste maatje van mijn zus, haar lieve Fres..

16 jaar geleden kwam Fresco bij ons aan en hebben zowel wij zelf thuis als andere mensen plezier met hem gehad. Fres was een ideaal leerpaard. Zowel met dressuur, springen en voor de kar. Een verschrikkelijke goedzak die altijd zijn beste beentje voor zette. Afgelopen jaar werd hij met zijn 26 jarige leeftijd nog 13de (van de ruim 50) in een marathon. ó wat was mijn zus trots op hem, haar kleine vriendje die dat op zijn leeftijd nog even flikte!

Afbeelding


In september zijn we een weekend met de paarden naar Ameland geweest, waar mijn zus ontzettend met hem genoten heeft onder het zadel op het strand. Bij terug komst werd hij ontzettend mager. Tot een paar week terug hadden we hem weer redelijk goed op gewicht.

Helaas is er woensdag een eind aangekomen. Na 16 jaar hebben we afscheid van hem moeten nemen. Fres had luchtkoliek in zijn dunne darm. Liefde is los laten en Fres is vredig ingeslapen in het land. Hij was zo ontzettend rustig dat het wel leek alsof hij er zelf ook vrede mee had..

Lieve Fres, we vergeten je nooit, bedankt voor de geweldige 16 jaar die je vooral aan mijn ouders en zus hebt gegeven. Rust zacht.
Laatst bijgewerkt door HRE op 06-12-13 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

~ Unlimited v. Gribaldi. Z1 dressuur.

Mariska_R

Berichten: 2338
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Havelte (Drenthe)

Re: Dag lieve Fres dag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:28

Ach wat sneu.. :( Sterkte met het verlies..

Wannahave RDP v. Stravinsky B + 30 - L1 + 14 - L2 + 14 - M1
Wimbledon V v. Troubadour


Wannahave RDP by Shot Hippique

mabellean

Berichten: 818
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: breda

Re: Dag lieve Fres dag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:02

hij heeft een hele mooie leeftijd bereikt . Sterkte met het verlies.

De paarden hemel heeft 3 sterren extra. Ylean mabel en wjerbo. Voor altijd in mijn hart ❤


CloudDancing

Berichten: 1108
Geregistreerd: 23-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: Dag lieve Fres dag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:33

Mooie leeftijd, maar ik snap hoe enorm leeg het is.
Vandaag 2 weken geleden lieten we onze oude merrie ook inslapen. Ze was 28, vorige winter al een beetje aan het kwakkelen, maar de zomer kwam eraan en ze leefde enorm op. Gelukkig hadden we een warme en lange zomer en heeft ze heel erg genoten van het buiten staan met haar vriendinnen.
Toen ze binnen kwam ging ze eigenlijk ook redelijk goed. En ineens sloeg alles om. Haar achterbenen wilde niet meer, ze kwam moeilijk haar box uit. Haar darmen hadden het begeven, alles liep er zo uit.
Metacam nog geprobeerd, maar dat mocht niet meer baten.
Zaterdag nu twee weken geleden ging ze in de paddock liggen, in het zonnetje en haar ogen en haar gezichtsuitdrukkingen zeiden dat het nu genoeg was. Ze is niet meer opgestaan en heel vredig ingeslapen.

Kortom, ik snap jullie gemis heel erg goed.
Heel veel sterkte de komende tijd.

***Rust zacht lieve <3 Indy <3***
29-7-1999/19-6-2014
Love You Beauty <3

xRooss
Berichten: 571
Geregistreerd: 02-08-13

Re: Dag lieve Fres dag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:35

Sterkte met het verlies! :(:)
Hij heeft denk ik een prachtig leven bij jullie gehad! :j

heidinuyten

Berichten: 232
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Rucphen.

Re: Dag lieve Fres dag...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:57

Veel sterkte met het verlies van Fresco.

Kimara_00
Berichten: 1632
Geregistreerd: 30-01-12
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:25

Heel veel sterkte met het verlies :(:)
Hij heeft het bij jullie vast heel goed gehad, het lijkt mij een superpaard.

Those we love don't go away. They walk beside us every day... Unseen, unheard, but always near. Still loved, still missed and very dear.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers