Jaloezie ...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 23:38

Beste Bokkers,

Ik zit even met mijn handen in het haar en heb er deze week al een aantal slapeloze nachten van gehad. Mijn vriend is namelijk ontzettend jaloers, en je raad het nooit, op mijn bijrijdpaard.

We hebben nu "pas" anderhalve maand een relatie en ik ben aan het begin van onze relatie gestopt met het rijden op de stal waar ik reed, dat was totaal niet voor hem en die keuze heeft eigenlijk niets met onze relatie te maken.

Sinds vorige week ben ik weer begonnen met rijden op mijn vorige bijrijdpaard, ik was natuurlijk ontzettend blij dat ik die kans gekregen heb en mijn vriend zei dat hij dit ook voor mij was. Totdat ik afgelopen zondag voor het eerst naar haar toe ging en mijn vriend wat afstandelijk begon te doen met reageren.

's Middags vierde we Sinterklaas en was alles gewoon nog gezellig en normaal totdat ik die middag vreselijk nieuws kreeg over een vriendin van mij. Hierdoor was ik totaal niet meer in de feeststemming en hij zei dat hij dit begreep, toen we 's avonds via facebook aan het praten waren viel me op dat hij totaal anders deed dan anders en ik verontschuldigde me van mijn gedrag van die middag, maar dat was niet wat er speelde. Na wat doorvragen kwam het er nog niet uit en besloot ik maar met de deur in huis te vallen en te vragen of het opnieuw beginnen bij mijn bijrijdpaard ging..

Het antwoord wat ik daarop kreeg was totaal niet waar ik op gehoopt had en het maakte me onwijs boos/verdrietig, hij was namelijk bang dat er te weinig tijd voor hem over zou blijven omdat ik de afspraak met mezelf heb om minimaal twee keer per week naar mijn bijrijdpaard te gaan.

Ik heb best heftig gereageerd omdat ik het ronduit belachelijk vond, hij gaat immers ook twee keer per week sporten, heeft de afgelopen drie weken elk weekend minimaal één feestje gehad en dan krijg ik wel doodleuk dronken berichten en te horen hoe gezellig het wel niet is, maar als ik dan wil gaan rijden is hij bang dat hij te weinig aandacht krijgt. :?

Nu heb ik zondagavond afstandelijk gereageerd, maandag afstand van hem gehouden en hem dinsdag pas weer gezien. Was niet een van de leukste dagen van ons samen en ik was behoorlijk emotioneel door het nieuws van zondag waardoor we geen goed gesprek konden houden, maar hij wilde woensdag wel langskomen om te praten, ik had hier even geen behoefte aan en wilde woensdag echt even uitrusten. Donderdag zou hij bij ons komen eten en dit is ook doorgegaan, we hadden afgesproken even face to face te gaan praten over wat er was gebeurt.

Helaas bracht het gesprek niet op wat we wilde en gaf hij mij eigenlijk nog de schuld van zondagavond, omdat ik zo door bleef vragen over of er iets was heeft hij maar gezegd dat dat aan de hand was. Vond het erg jammer om te horen en heb me toen ook niet ingehouden over hoe het voor mij voelde en hij begreep dat en zijn antwoord was "ik wil je gewoon niet kwijtraken".

Ik heb besloten hem vandaag niet te willen zien, hij wilde dit dolgraag wel, maar ik heb het afgewezen, ik heb vanavond een heel verhaal gekregen met de reden wáarom hij zo bang is om me kwijt te raken, maar schoot daar weinig mee op. Heb hem gezegd dat het beter is om elkaar morgen (zaterdag) ook even niet te zien en allebei na te denken hoe we dit nu verder gaan doen.

Ik vraag me alleen af wat op dit moment het beste is. Zijn er misschien Bokkers die in zo'n zelfde situatie zitten of hebben gezeten en mij wat advies kunnen geven.

Alvast bedankt voor het lezen,
Loveies.


NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:45

Wat vervelend dat hij zo reageert.. Ik ga 6 dagen per week naar mijn verzorgpony maar daar hoeft vriendlief echt geen commentaar op te hebben. Hij woont niet bepaald in de buurt, dus we zien elkaar alleen voor school (studeren beide in Eindhoven) en in de weekenden. In de weekenden zorg ik óf dat ik voor hij er is en nadat hij weg is naar mijn verzorgpony ga, of ik ga als hij er is, hij vermaakt zich wel. Hij heeft hier geen moeite mee omdat hij ziet hoe leuk ik het vind, gelukkig.

Hoe vaak zien jullie elkaar nu? Is een verzorgpaard daar een beetje om heen te plannen zodat jullie elkaar nog genoeg zien? Het zou wel zonde zijn als je relatie hierop stukloopt, maar ik zou er ook niet op zitten te wachten dat mijn vriend zo zou reageren op iets waar ik erg blij mee ben.. Lastige situatie :(

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Selina

Berichten: 14218
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Jaloezie ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:48

Hij zou juist blij voor je moeten zijn, dat je deze kans gekregen hebt.
Mijn vriend heeft totaal niks met paarden en vond eerst ook niks dat we dan zaterdag minder tijd hadden maar nu heeft 'ie het geaccepteerd en heel soms krijg ik hem nog mee ook.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl


Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 23:49

NienkeV1994 schreef:
Wat vervelend dat hij zo reageert.. Ik ga 6 dagen per week naar mijn verzorgpony maar daar hoeft vriendlief echt geen commentaar op te hebben. Hij woont niet bepaald in de buurt, dus we zien elkaar alleen voor school (studeren beide in Eindhoven) en in de weekenden. In de weekenden zorg ik óf dat ik voor hij er is en nadat hij weg is naar mijn verzorgpony ga, of ik ga als hij er is, hij vermaakt zich wel. Hij heeft hier geen moeite mee omdat hij ziet hoe leuk ik het vind, gelukkig.

Hoe vaak zien jullie elkaar nu? Is een verzorgpaard daar een beetje om heen te plannen zodat jullie elkaar nog genoeg zien? Het zou wel zonde zijn als je relatie hierop stukloopt, maar ik zou er ook niet op zitten te wachten dat mijn vriend zo zou reageren op iets waar ik erg blij mee ben.. Lastige situatie :(


Hij woont op 20 minuutjes afstand en we zagen elkaar de eerste drie weken eigenlijk 6 dagen in de week, maar dat kwam ook doordat hij naar geen enkel college ging. Nu hij dat wel weer doet en ik mijn school heb en weer lekker met paarden aan de slag ben zou dit minder worden.

We zien elkaar nog steeds best veel en het leren gaat mij erg makkelijk af waardoor ik aan school niet veel tijd kwijt ben. Mijn bijrijdpaard kan ik 's middags doen, dan kan hij mee-eten en 's avonds blijven, dit heb ik hem ook verteld, maar op de een of andere manier is hij het hier naar mijn idee nog niet mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:50

Lastige situatie... Ik wil alleen jou meegeven dat het jou leven is en als jij jouw bijrijdpaard wilt houden, houd je die gewoon.. elkaar soms iets minder zien is soms misschien niet leuk, maar elkaar dingen niet gunnen is al helemáál niet goed...
En dat moet jou vriend ook weten.
waarom is hij bang dat hij jou kwijt raakt?? Jullie hebben pas een maandje...

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:50

Lastig... Ik vind eigenlijk dat hij moet accepteren dat jij ook nog je eigen dingen hebt, net zoals hij zijn eigen dingen heeft. Ik denk dat het goed is dat je even afstand hebt gecreëerd om er rustig over na te kunnen denken.
Misschien kunnen jullie inderdaad het zo plannen dat jullie wel regelmatig wat samen doen, maar toch jullie eigen dingen hebben? Of dat hij gewoon een keer meegaat naar jouw verzorgpaard? Dan ziet hij je, maar dan kun je toch je eigen ding doen. Mijn vriend komt ook 1x in de zoveel tijd kijken bij het rijden, zodat hij weet waar ik mee bezig ben, mijn verhalen beter begrijpt, mij ziet genieten en hij toch even 'bij me' kan zijn.

12-09-2016 <3
04-04-2019
<3

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 23:50

Slina schreef:
Hij zou juist blij voor je moeten zijn, dat je deze kans gekregen hebt.
Mijn vriend heeft totaal niks met paarden en vond eerst ook niks dat we dan zaterdag minder tijd hadden maar nu heeft 'ie het geaccepteerd en heel soms krijg ik hem nog mee ook.


Hij zei ook toen ik het goede nieuws vertelde dat hij blij was en in mijn gezicht zegt hij dat nog steeds, maar zijn doen laat zien dat hij er niet blij mee is. ... En daar baal ik echt ontzettend van.

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 23:53

Anoniem schreef:
Lastige situatie... Ik wil alleen jou meegeven dat het jou leven is en als jij jouw bijrijdpaard wilt houden, houd je die gewoon.. elkaar soms iets minder zien is soms misschien niet leuk, maar elkaar dingen niet gunnen is al helemáál niet goed...
En dat moet jou vriend ook weten.
waarom is hij bang dat hij jou kwijt raakt?? Jullie hebben pas een maandje...


Ik wil mijn bijrijdpaard hoe dan ook houden, dat heb ik alvast besloten. Hij heeft ook zijn sporten en dat accepteer ik ook. Binnenkort gaat hij weer fanatieker basketballen en heeft hij iedere zaterdagochtend/-middag wedstrijden en moet hij 's avonds werken dus zien we elkaar zaterdag helemaal niet, maar daar hoort hij mij niet over klagen.

Ik ben zijn eerste vriendin en hij is heel erg onzeker, hij wil alles goed doen en als hij een minuscule verandering opmerkt is hij meteen bang dat hij het verkeerd doet, wat natuurlijk erg lief is, maar niet in elke situatie handig.

Roosch

Berichten: 36596
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:54

Als hij jou dit niet gunt, is het een dom figuur die jou niet waard is.
Krijg hier zelf jeukende handen van. Hij zou blij moeten zijn jou gelukkig te zien, niet als een kind lopen mokken dat jij een paar uur minder tijd voor hem hebt. Kinderachtig.

Als ie jou niet eens die paar uurtjes per week kan missen.. Jeetje.
Nou moet ik zeggen dat ik 6 dagen per week elkaar zien en bij elkaar mee-eten als je nog thuis woont wel vreselijk veel vind.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:54

Wat vervelend. Als ik het zo lees heb ik daar niet echt een fijn gevoel bij. Jullie zijn pas 1,5 maand samen. Beetje afstand moet toch ook wel kunnen. Waar ik ook een beetje "naar" gevoel bij krijg is dat hij zegt je niet kwijt te willen. Ik vind dat nogal overdreven. Net of het paard concurrentie zou zijn. Ik zou toch maar eens een goed gesprek aangaan waar dat de schoen wringt want dat ligt denk ik meer bij hem dan dat jij een bijrijdpaard hebt en daar wat tijd aan besteed. Is hij zo onzeker over zichzelf of jullie relatie?

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 23:54

Sammylover schreef:
Lastig... Ik vind eigenlijk dat hij moet accepteren dat jij ook nog je eigen dingen hebt, net zoals hij zijn eigen dingen heeft. Ik denk dat het goed is dat je even afstand hebt gecreëerd om er rustig over na te kunnen denken.
Misschien kunnen jullie inderdaad het zo plannen dat jullie wel regelmatig wat samen doen, maar toch jullie eigen dingen hebben? Of dat hij gewoon een keer meegaat naar jouw verzorgpaard? Dan ziet hij je, maar dan kun je toch je eigen ding doen. Mijn vriend komt ook 1x in de zoveel tijd kijken bij het rijden, zodat hij weet waar ik mee bezig ben, mijn verhalen beter begrijpt, mij ziet genieten en hij toch even 'bij me' kan zijn.


Het is echt niet zo dat ik hem hierdoor véel minder kan zien, maar hij wil op de een of andere manier al mijn vrije tijd hebben, omdat mijn school al langer duurt qua tijden dan zijn studie en hij zijn huiswerk dan al af heeft, maar dit kan gewoon niet.

Even een update: Hij zit nu op een feestje en we hadden afgesproken dat hij morgen niet langs zou komen voor zijn werk. Nu krijg ik een berichtje "Ik kom morgen toch heel even langs, ik denk dat je iets kwijt moet". 8)7

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 23:56

Roosch schreef:
Als hij jou dit niet gunt, is het een dom figuur die jou niet waard is.
Krijg hier zelf jeukende handen van. Hij zou blij moeten zijn jou gelukkig te zien, niet als een kind lopen mokken dat jij een paar uur minder tijd voor hem hebt. Kinderachtig.

Als ie jou niet eens die paar uurtjes per week kan missen.. Jeetje.
Nou moet ik zeggen dat ik 6 dagen per week elkaar zien en bij elkaar mee-eten als je nog thuis woont wel vreselijk veel vind.


Is ook veel en mijn ouders zeiden ook dit is omdat het nieuw is, ik heb nu ook zoiets dat we weer terug moeten naar het realistische leven en ik kreeg het idee dat hij dat ook had. Hij ging weer sporten, naar feestjes ed. Het eerste dat ik echt op ging pakken omdat ik daar de kans voor had is mijn paardenhobby, maar dan krijg ik hier meteen "gezeur" over.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:57

Zo hee, wat vervelend voor je!
Je zegt dat hij 3x per week gaat sporten. Is het misschien een optie dat jij je bezoekjes naar je bijrijdpaard plant terwijl hij gaan sporten is? Dan hoeft hij niet bang te zijn dat je geen tijd voor hem hebt, want wanneer jij bent gaan rijden is hij ook bezig met zijn hobby/sport, dat is zo wel eerlijk. Of hij kan gewoon een paar keer meegaan, dan is hij ook gewoon lekker bij jou en is hij betrokken bij jouw hobby? Ik vind het persoonlijk maar vaag, zoals je aangeeft heeft hij ook z'n andere bezigheden en dan mag jij die ook hebben naar mijn mening.

Mijn vriend heeft me juist aangespoord om weer een bijrijdpaard te zoeken zodat ik weer kan gaan paardrijden en geeft aan dat hij dan graag een keer meegaat. Hij heeft ook 2x per week sport en ga ook een aantal keer kijken. Geven en nemen in een relatie. Wel fijn dat je aangeeft dat je niet akkoord bent en even afstand neemt. Dat kan helpen om de zaken even op een rijtje te zetten en te overdenken :)

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 23:58

Tigra_ schreef:
Wat vervelend. Als ik het zo lees heb ik daar niet echt een fijn gevoel bij. Jullie zijn pas 1,5 maand samen. Beetje afstand moet toch ook wel kunnen. Waar ik ook een beetje "naar" gevoel bij krijg is dat hij zegt je niet kwijt te willen. Ik vind dat nogal overdreven. Net of het paard concurrentie zou zijn. Ik zou toch maar eens een goed gesprek aangaan waar dat de schoen wringt want dat ligt denk ik meer bij hem dan dat jij een bijrijdpaard hebt en daar wat tijd aan besteed. Is hij zo onzeker over zichzelf of jullie relatie?


Hij is ontzettend onzeker over zichzelf, het is zijn eerste relatie waardoor hij ook nog gewoon moet wennen. Ik overigens ook, maar ben bijna 4 jaar jonger, dus dat scheelt dan misschien ook wel weer.

Ik zit er ontzettend mee omdat ik het vervelend vind dat hij er zo mee omgaat en zo "jaloers", zoals ik het maar noem, blijkt te zijn. Ik zie een paard zeker niet als concurrentie voor hem, het is gewoon een hobby van mij, waarin ik me kan ontspannen en ik plezier heb.

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 00:00

Joycebunny schreef:
Zo hee, wat vervelend voor je!
Je zegt dat hij 3x per week gaat sporten. Is het misschien een optie dat jij je bezoekjes naar je bijrijdpaard plant terwijl hij gaan sporten is? Dan hoeft hij niet bang te zijn dat je geen tijd voor hem hebt, want wanneer jij bent gaan rijden is hij ook bezig met zijn hobby/sport, dat is zo wel eerlijk. Of hij kan gewoon een paar keer meegaan, dan is hij ook gewoon lekker bij jou en is hij betrokken bij jouw hobby? Ik vind het persoonlijk maar vaag, zoals je aangeeft heeft hij ook z'n andere bezigheden en dan mag jij die ook hebben naar mijn mening.

Mijn vriend heeft me juist aangespoord om weer een bijrijdpaard te zoeken zodat ik weer kan gaan paardrijden en geeft aan dat hij dan graag een keer meegaat. Hij heeft ook 2x per week sport en ga ook een aantal keer kijken. Geven en nemen in een relatie. Wel fijn dat je aangeeft dat je niet akkoord bent en even afstand neemt. Dat kan helpen om de zaken even op een rijtje te zetten en te overdenken :)


Hij gaat weer 3x in de week sporten + op zaterdag een wedstrijd. Het nadeel is dat hij gaat sporten in de avond en ik dan niet meer naar mijn bijrijdpaard kan omdat er geen binnenbak is en ik ook nog eens nachtblind ben, dus 's avonds dingen doen daar is niet echt heel handig voor mij.

Ik ben best bereid mee te gaan om te kijken naar zijn sport, maar ik vind ook dat je dingen zonder elkaar moet kunnen doen. Je kunt nou eenmaal niet 24/7 op elkaars lip zitten, maar misschien is dit heel raar gedacht van mij hoor.

Niniee

Berichten: 317
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:00

Ik denk dat je er goed aan doet om even wat afstand te nemen, zo kan hij er ook over na denken en kan het allemaal even bezinken. Ook gezien jouw emoties. Wel denk ik dat je misschien wat meer begrip kan/ had kunnen tonen. Hij heeft het er blijkbaar moeilijk mee dat jij er een 'vriendje' naast hebt. Ga met hem praten, als jij er al aan toe bent en luister dan ook naar hem. Vraag hem ook naar jou te luisteren en je uit te laten praten. Laat hem niet te lang wachten en straf hem vooral niet hiervoor. Het is gewoon gevoel wat hij (moeilijk?) kan uiten. Jullie zijn pas kort bij elkaar, dus je moet elkaar nog leren kennen. Vertel ook gerust wat jou dwars zit, wellicht zullen jullie zien dat het oké is om soms dingen te willen die gewoon niet gaan en dat je dat moet accepteren. Hij is duidelijk gek op je en klinkt wel als een lieve jongen.

Nog een tip, neem 'm een keertje mee. Mijn vriendje kreeg ook weleens een lang gezicht als ik op zijn vrije dag naar m'n bijrijdpaard ging. Toen ik 'm een keer mee had genomen, snapte ie wel waarom ik daar zo graag kwam en waarom het belangrijk voor mij was.

          “Weeds are flowers, too, once you get to know them.”

Roosch

Berichten: 36596
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:01

Joycebunny, ze hoeft zich toch zeker niet aan te passen aan die kerel? Naar het paard gaan wanneer hij sport, ammehoela zeg. Ze kan nog beter op de grond gaan liggen met een briefje op zich geplakt 'ik ben een voetveeg'. Ze moet de ruimte hebben dingen te doen voor zichzelf wanneer zij dat wil, zoals het hoort in een gezonde relatie.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 00:04

Niniee schreef:
Ik denk dat je er goed aan doet om even wat afstand te nemen, zo kan hij er ook over na denken en kan het allemaal even bezinken. Ook gezien jouw emoties. Wel denk ik dat je misschien wat meer begrip kan/ had kunnen tonen. Hij heeft het er blijkbaar moeilijk mee dat jij er een 'vriendje' naast hebt. Ga met hem praten, als jij er al aan toe bent en luister dan ook naar hem. Vraag hem ook naar jou te luisteren en je uit te laten praten. Laat hem niet te lang wachten en straf hem vooral niet hiervoor. Het is gewoon gevoel wat hij (moeilijk?) kan uiten. Jullie zijn pas kort bij elkaar, dus je moet elkaar nog leren kennen. Vertel ook gerust wat jou dwars zit, wellicht zullen jullie zien dat het oké is om soms dingen te willen die gewoon niet gaan en dat je dat moet accepteren. Hij is duidelijk gek op je en klinkt wel als een lieve jongen.

Nog een tip, neem 'm een keertje mee. Mijn vriendje kreeg ook weleens een lang gezicht als ik op zijn vrije dag naar m'n bijrijdpaard ging. Toen ik 'm een keer mee had genomen, snapte ie wel waarom ik daar zo graag kwam en waarom het belangrijk voor mij was.


Ik heb afgelopen donderdag ook gezegd dat ik het wel kan begrijpen en gevraagd waarom hij het er zo moeilijk mee heeft, maar ik kreeg er totaal geen duidelijk antwoord op. Hij zei dat hij het had gezegd omdat ik vroeg of er iets was en ik dacht dat er iets was..

Hij vind het naar mijn idee moeilijk om te zeggen en is bang dat hij me pijn doet / kwetst door te zeggen hoe hij erover denkt en wat hem dwars zit.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:05

Je hoeft ook niet iedere training te gaan kijken hoor :D dan zou ik ook gek worden!

Mijn vriend doet handboogschieten. Ben één keer gaan kijken bij z'n training en vond het persoonlijk oersaai := maargoed ik vind het belangrijk dat ik ook een beetje betrokkenheid toon bij zijn bezigheden. No way dat ik elke week ga kijken, maar af en toe (lees: maximum 1x per maand) ga ik wel eens kijken, en vraag ook hoe z'n wedstrijden zijn geweest. Hij heeft ook absoluut niets met paarden maar gaat ook heel af en toe mee naar stal. Ik vind zoiets belangrijk in een relatie :j
Maargoed heb gelezen dat jullie elkaar erg vaak zien, ik en m'n vriend kunnen helaas niet vaker dan 2x per week afspreken dus dat ligt ook weer wat anders!

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 00:06

Roosch schreef:
Joycebunny, ze hoeft zich toch zeker niet aan te passen aan die kerel? Naar het paard gaan wanneer hij sport, ammehoela zeg. Ze kan nog beter op de grond gaan liggen met een briefje op zich geplakt 'ik ben een voetveeg'. Ze moet de ruimte hebben dingen te doen voor zichzelf wanneer zij dat wil, zoals het hoort in een gezonde relatie.


Zo kijk ik er ook wel tegenaan.

Paardrijden is voor mij een stuk vrijheid en ontspanning, als ik helemaal overstuur ben kan niets anders mij troosten dan mijn bijrijdpaard en die heb ik het afgelopen jaar al erg genoeg moeten missen. Wat ik met haar heb is speciaal en dat heb ik hem ook uitgelegd, en hij zegt dan dat hij het begrijpt, maar zijn gedrag laat het tegenovergestelde zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:06

Pff wat kinderachtig, hoe oud is ie ? 12?
Als hij toch zo jaloers is op jou, zoekt ie toch lekker zelf een bijrijdpaard of gaat ie op een manege paardrijden?
K zou ook gewoon tegen hem zeggen ja hallo jij gaat ook op stap en doet dit en dat, laat mij dan ook mijn ding hebben.
Kan echt boos worden door zulke claimerige figuurtjes. Na 1,5 maand relatie dit al, voorspelt in mijn ogen niet veel goeds..
Wat je er verder mee doet is aan jou.. Succes, wat een poedersuiker situatie..

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-13 00:06

Joycebunny schreef:
Je hoeft ook niet iedere training te gaan kijken hoor :D dan zou ik ook gek worden!

Mijn vriend doet handboogschieten. Ben één keer gaan kijken bij z'n training en vond het persoonlijk oersaai := maargoed ik vind het belangrijk dat ik ook een beetje betrokkenheid toon bij zijn bezigheden. No way dat ik elke week ga kijken, maar af en toe (lees: maximum 1x per maand) ga ik wel eens kijken, en vraag ook hoe z'n wedstrijden zijn geweest. Hij heeft ook absoluut niets met paarden maar gaat ook heel af en toe mee naar stal. Ik vind zoiets belangrijk in een relatie :j
Maargoed heb gelezen dat jullie elkaar erg vaak zien, ik en m'n vriend kunnen helaas niet vaker dan 2x per week afspreken dus dat ligt ook weer wat anders!


Wij kunnen in principe elke dag afspreken, dus dat verandert de situatie. :)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:06

Roosch schreef:
Joycebunny, ze hoeft zich toch zeker niet aan te passen aan die kerel? Naar het paard gaan wanneer hij sport, ammehoela zeg. Ze kan nog beter op de grond gaan liggen met een briefje op zich geplakt 'ik ben een voetveeg'. Ze moet de ruimte hebben dingen te doen voor zichzelf wanneer zij dat wil, zoals het hoort in een gezonde relatie.


Ben ik het mee eens. Ts geeft aan nog voldoende tijd te hebben voor hem dus om nu jezelf helemaal naar hem aan te passen. Dan denk ik dat de relatie zo voorbij is. Het natuurlijk van 2 kanten te komen en TS hoeft zich niet helemaal te schikken naar haar vriend z'n wensen. Ik denk dat je vriend nog het een en ander moet leren over een relatie. Vind het namelijk niet echt een fijn idee dat hij blijkbaar wel 3 x sport en nog een keer wedstrijd maar dat jij tijd wil besteden aan jouw hobby/sport hij gaat zitten mokken. Hij klinkt heel erg plakkerig. Dus een beetje meer afstand kan geen kwaad.

Verder heb ik geen tips. Ik zou gillend weglopen volgens mij...
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 07-12-13 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:07

Ik heb ook in een soortgelijke situatie gezeten. Mijn ex (godzijdank) had het zelf altijd over voetbal, deed dat ook veel, maar als ik ging paardrijden en het daar één keer over had, wilde hij niet dat ik daar de hele tijd over tegen hem "aanlulde" enzo. Op het einde van onze relatie (die een jaar heeft geduurd) was ik ronduit depressief, wat ook door andere dingen kwam, maar nadat het uit is gegaan ging het al gauw veel beter met me.

Ik adviseer je om voor je bijrijdpaardje te kiezen, mannen zijn er genoeg in de wereld! Een paard kan niet voor zichzelf zorgen, een vent wel. Als hij dan iets minder aandacht krijgt, moet hij maar niet miepen. Dit zou ik hem als ik jou was heel goed duidelijk maken, en als dat tot een breakup lijdt, dan is dat maar zo. Jij moet hier nu sterk staan, anders zal hij altijd over je heen blijven lopen.

Mikkiej

Berichten: 4201
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:08

Roosch, nee, als een voetveeg moet ze zich zeker niet laten behandelen..
Maar mijn vriend zou het ook niet op prijs stellen als ik altijd tussen de paarden zit als hij thuis is. Wij zien elkaar al weinig, dan ga ik niet naar de paarden als hij thuis is. Natuurlijk is dit niet altijd te voorkomen en hij vind het ook niet altijd erg. Maar ik houd er wel rekening mee. Soms gaat hij zelfs mee!

TS, wellicht kan je hier met je vriend over praten? Dat jullie idd jullie hobby's op elkaar afstemmen. Zo houd mijn vriend van vissen, iets wat ik echt niks aan vind. Als hij op een mooie zomeravond gaat vissen ga ik paardrijden. :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Sun, Amarins2, Annemiek73, Besje, carin0903, DeTjoeter, DotBot, Eefje_Sammy, GoogleAdsense, Googlebot, Gwenvd, Hanneke_68, Jny, Lijsken, MarliesSam, rien10, savieralover, SemrushBot, Stal_Fiore, StonedRomy, supervon78, Thami, YandexBot en 59 bezoekers