wat eten jullie als jullie 40 uur werken in de week

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leroyy1993
Berichten: 273
Geregistreerd: 10-01-13

wat eten jullie als jullie 40 uur werken in de week

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 16:23

Hoi mensen
Zoals de titel al zegt wat eten jullie op een werkdag en wat doen jullie om een hele week fit teblijven?

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:25

Uhh... ik eet niet anders dan anders :?
En om fit te blijven... naar paard fietsen, eventueel uitmesten, heen en weer lopen met water (leiding is afgesloten) en weer naar huis fietsen... vind ik wel genoeg beweging.

xChantal94

Berichten: 4451
Geregistreerd: 16-03-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:26

Pupers vlees en groenten :D .
En een keer in de week friet.
Fit blijven, ik fiets ruim 100 km in de week en elke avond na het werk ook nog mn paard :). Trainen, mesten etc. Om daarnaast nog te sporten heb ik momenteel geen tijd voor helaas!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: wat eten jullie als jullie 40 uur werken in de week

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:28

Aardappelen/groenten/vlees, pasta, rijst in de wok... kan allemaal snel klaar zijn. Beetje paard rijden, wandelingetje - om fit te blijven eigenlijk net te weinig.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:28

S'ochtends een schaaltje yogurt met muslie of een bruine boterham. En een glas melk of thee
S'middags 4 bruine boterhammen en de hele dag door thee en een keer jusdorgange.
s'avonds kook ik gewoon een warme maaltijd, vaak voor 2 dagen... dan kook ik de dag daarna ook en eet ik de derde dag wat ik de eerste dag heb gekookt en de vierde dag wat ik dag 2 heb gekookt.

Dit omdat ik naast 40 uur werken ook een paard heb.

Vrijdags is meestal een gemakkelijke dag. De ene keer soep, de andere keer een broodje, een pizza of patat.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Re: wat eten jullie als jullie 40 uur werken in de week

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 16:46

mw => VT

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: wat eten jullie als jullie 40 uur werken in de week

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:40

Ik ontbijt met havermout en lunch met brood of restje avondeten van de dag ervoor. Tussendoor altijd fruit.
Avondeten verschilt. Meestal 1 of 2 dagen soep met een stokbroodje, pasta, rijst, woknoedels, risotto, aardappels... Met het maken van het weekmenu hou ik rekening met activiteiten die we 's avonds hebben en of we dus haast hebben of niet. Maar nou heb ik het geluk dat mijn vriend veel thuis is dus die kookt meestal. Scheelt ook al een heuleboel :D

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Re: wat eten jullie als jullie 40 uur werken in de week

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:33

Ontbijt meestal met Brinta en Soja melk of Soja yoghurt met muesli.
Lunch salade met vis of kip of zelf gebakken brood
Diner gewoon normaal eten, met zelfgemaakte soep vooraf (boerenkool, nasi, etc)

Wij koken op zondag meestal voor heel de week. Dan hoeven we het 's avonds alleen maar op te warmen.
Elke week maken we een grote pan groentesoep (broccoli, bloemkool, uien of gewone groentesoep ofzo).
Daarnaast maken we altijd 2 verschillende maaltijden. Bijvoorbeeld boerenkool ofzo.

Ik ben meestal tussen half 7 en 7 uur thuis uit het werk en zit tussen half 8 en 8 uur in de auto maar stal :)

Zo is het haalbaar en eet ik niet meer elke dag een snel gebakken ei :D

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: wat eten jullie als jullie 40 uur werken in de week

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:41

Ik stel meestal een maaltijd samen van hetgeen wat bij ons in de winkel over datum gaat. *D

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Re: wat eten jullie als jullie 40 uur werken in de week

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:58

Ik kook op dinsdagavond (enige avond geen andere activiteiten) voor 5 avonden. Meestal wel 3/4 soorten. Ik zorg in ieder geval ervoor dat aardappels/rijst/pasta klaar is, zodat er alleen nog even groente e.d. doorheen hoeft. Stampotten, nasi, soep e.d. gaan de vriezer in. In het weekend eten we samen en een heel stuk uitgebreider (vriendlief kookt dan eigenlijk altijd).