Ideetjes voor schriktraining ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pinici

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Brabant

Ideetjes voor schriktraining ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 17:09

Hoi!

Ik vroeg me af of iemand nog iets weet voor een schriktraining.
Ik gebruik zelf een zeil op de grond, klapperende vuilnisbakken, paraplu's, plastic zakken, gieters om overheen te springen maar hij begint hieraan te wennen. :+

Ideetjes zijn van harte welkom!

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:14

Met een vlag rijden, door slingers heen rijden
Laatst bijgewerkt door amies100 op 03-12-13 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:14

Iemand om je te helpen :j
Met zijn tweeën kun je veel meer dan alleen! Vraag desnoods je buurmeisjes om te helpen of meisjes van stal, vinden ze vast leuk :j
Wij hadden op kamp met de schriktraining vanalles: plastic frisdrankflessen met grind erin om mee te rammelen, een slinger om onderdoor te lopen, een kruiwagen met lege blikjes erin, een smalle doorgang (makkelijk te maken met staanders en springbalken)... Je kunt 't zo gek niet bedenken of het is geschikt voor schriktraining :j

Denk ook in praktische situaties: iemand die een dekje uit staat te kloppen, een plas water op de grond, iemand die het uitschreeuwt van de pijn etc.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:18

een grote voetbal die iemand op ze af rolt. MIjn paard vond een plastic opblaas krokodil heel spannend die afentoe zijn kant op kwam waaien van zelf;) Vlieger of ballon in de lucht aan touwtje. Plastic flesse op de grond waar hij door heen moet. Een smalle doorgang met zeiltjes er aan waa rhij niets meer ziet. Een smalle brug van pallets gemaakt met rubber mat erop? Bladblazer die tegen hem aanblaast? Grasmaaier met lawaai. Ratel die rond draait in de buurt van je paard.

Kijk gewoon naar de dagelijkse dingen die je tegen komt als je buiten zou rijden:) Iemand in de tuin achter een bosje die beweegt afentoe er iets boven uit. Een watersproeier in de tuin. Mensen op rolschaatsen die van achter je paard komen aanrijden. Noem maar op:) Het kan allemaal.

Pinici

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 18:10

Dankjewel allemaal!

Die opblaaskrokodil moest ik wel even om lachen :D :')
Morgen weer wat nieuwe ideeën om uit te proberen!

DeTjoeter
Berichten: 330
Geregistreerd: 12-11-12

Re: Ideetjes voor schriktraining ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:08

Ik heb voor schriktraining een soort hutje gemaakt van staanders en zeil. Ik heb 4 staanders neergezet en daar zeil overheen getrokken. Mijn normaal gesproken koele kikker vond het toch wel een klein beetje spannend, maar ging er uiteindelijk heel gemakkelijk onderdoor! Tijdens het eronderdoor lopen voelde hij het zeil over zijn rug, dus extra spannend. :) Maar als je een heel groot paard hebt dan is het denk ik niet uit te voeren. Mijn jaarling is nu 1.55m

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ideetjes voor schriktraining ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:10

Vlaggetjes, een paraplu, balonnen, een hoge drukspuit (Eclair is er zo bang voor :oo), belleblaas, een poort met linten en ik denk nog even door!

_Loekie

Berichten: 871
Geregistreerd: 26-12-12

Re: Ideetjes voor schriktraining ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:26

Onder een parasol laten doorlopen, en daarna in draf de zelfde oefeningen opnieuw doen

flappiex1

Berichten: 130
Geregistreerd: 17-07-13

Re: Ideetjes voor schriktraining ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:11

Over een zeil lopen, vlaggetjes, ballonnen, parasol, bal, rammelde blikjes of iets rammelends slalom (pionnen) etc..
Veel plezier!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Re: Ideetjes voor schriktraining ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 21:15

Maar het is toch de bedoeling dat hij er aan went??
Ga wandelen, door de stad, over de markt, naar het station, door tunnels, op de pond.. ect Dan krijg je een paard waar je ergens mee kunt komen en is je schriktraining af...

Benice

Berichten: 793
Geregistreerd: 06-12-13

Re: Ideetjes voor schriktraining ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:58

Om hem aan paraplu's/ parasollen te laten wennen is wel erg handig!

Verder zou je, hem op een hele lage loopplank kunnen laten balanceren? Een balkje en daar een goede stevig brede plank op en dan daarover heen lopen!

En voor het echie in het bos en op plaatsen waar meer auto's en fietsers komen enzo!

maralou

Berichten: 89
Geregistreerd: 18-01-13

Re: Ideetjes voor schriktraining ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:23

Mijn paard was altijd erg onder de indruk van een skippybal :j

gerlindie

Berichten: 4640
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Ideetjes voor schriktraining ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:25

Mijn pony vind trampolines eng, zeker als er mensen op en neer vliegen.
En omdat je die ook wel eens tegen komt is het misschien ook wel handig om te kijken om je paard daaraan te laten wennen

Pinici

Berichten: 211
Geregistreerd: 17-08-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ideetjes voor schriktraining ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 17:29

De trampolines ga ik morgen even uittesten!
Naast de trampoline staan nog 6 shetveulentjes, die vinden het waarschijnlijk ook erg interessant.. :Y)

Forgive
Berichten: 273
Geregistreerd: 31-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:32

Hm, misschien een poortje met linten ja. En een zeil ophangen en laten klapperen. Gillende kinderen?. Blaffende honden.
Paraplu's ineens open laten klappen. Misschien vlaggen in de grond steken, die gaan vanzelf wel wapperen.
Onder ladders door laten lopen?. Tussen pionnen door laten lopen. Stoelen om langs te laten lopen. Felgekleurde jassen of kleren over de bakrand hangen.
Plotselinge harde geluiden, zoals een hark die omvalt of een kruiwagen die tegen de bakrand aanstoot.
Ballen door de bak laten rollen. Ballonnen door de lucht laten vliegen.
Misschien een bak lege blikjes waar iemand mee kan schudden. Een tunneltje maken van een zeil ofzo, waar hij dan onderdoor moet.
Kinderwagens in de bak zetten.

Heb je hier wat aan?

Akhal_Teke

Berichten: 2535
Geregistreerd: 22-08-08

Re: Ideetjes voor schriktraining ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:34

Over plastic flesjes rijden.
Vlaggetjes.
Winkelwagentjes.
Scooter/auto die voorbijrijdt en toetert.