Westernjurylid Jörg Bös stapt op bij EWU Duitsland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

Westernjurylid Jörg Bös stapt op bij EWU Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 17:28

www.st-georg.de / www.cavallo.de / bokt.nl


Westerntrainer- en jurylid Jörg Bös heeft ontslag genomen bij de Ersten Westernreiter Union (EWU, Duitse vereniging voor westernruiters).

Bös rijdt al sinds zijn kindertijd en genoot zowel een dressuur- als springopleiding bij gerenommeerde trainers. Door zijn zoektocht naar een zo groot mogelijke harmonie met het paard kwam zijn interesse bij western te liggen, zo schrijft hij zelf op de homepage van zijn website.

In zijn brief aan de EWU schrijft Bös: "Ik probeer al een tijdje het pad dat de EWU heeft gekozen en mijn persoonlijke ideeën over de ontwikkeling van onze sport op elkaar af te stemmen, en daarin ben ik niet geslaagd."

Om die reden en ook omdat hij de manier waarop op westerntoernooien wordt omgegaan met paarden voor zichzelf niet meer kan verantwoorden, heeft Bös gevraagd om van de jurylijst van EWU Duitsland geschrapt te worden.


hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: Westernjurylid Jörg Bös stapt op bij EWU Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:45

Zo die maakt een duidelijk statement, mooi!

bluezarka

Berichten: 142
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: way up north!!

Re: Westernjurylid Jörg Bös stapt op bij EWU Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:43

IJzersterk besluit!

What happens at the barn, stay's at the barn

Eindelijk ook eens mijn profiel bijgewerkt... foto's, foto's en nog eens foto's


My_Little_P

Berichten: 1242
Geregistreerd: 25-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:34

Aan de ene kant een goed statement, aan de andere kant kan ie er nu ook niks meer aan doen vanuit de organisatie en dat is dan weer jammer.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Westernjurylid Jörg Bös stapt op bij EWU Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:45

lekkere reclame voor de westernsport weer dit.... zo blij ben ik er niet mee.

100% Reiner

Totje5mei
Berichten: 469
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 19:20

Die fotos bij cavallo.de, chicken skin..

Wranglerbutt

Berichten: 10377
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 10:59

De meeste van de foto's bij het artikel hebben IMO niets met 'rollkür' te maken :\
Geen idee op wat voor 'n evenement (en welk niveau) de foto's zijn gemaakt, maar ik denk dat je gelijksoortige plaatjes net zo goed op het inrijterrein van een willekeurige KNHS basissportwedstrijd zou kunnen maken. Veel van dat soort dingen gebeuren nl. in de stress van de inrijbak.

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 11:34

quarterH schreef:
lekkere reclame voor de westernsport weer dit.... zo blij ben ik er niet mee.

misschien dat 'de sport' dit zichzelf aan doet?

daarbij vind ik het goed dat zo'n man zo achter zijn principes blijft staan dat hij daarvoor een voor hem juiste keus maakt

iamsam
Berichten: 248
Geregistreerd: 10-12-12

Re: Westernjurylid Jörg Bös stapt op bij EWU Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:15

Ik loop al wat jaartjes mee en ben in de 80er jaren overgestapt op western rijden, helaas heb ik toen al dingen gezien waarvan ik dacht dit is niet netjes, dat is ook de reden dat je mij niet op wedstrijden heb zien "schitteren", een voorbeeld ?? als een paard niet goed gepresteerd heeft gerust uren kort aangebonden met uitzicht op een betonnen muur laten staan, en met kort aangebonden bedoel ik ong. 40cm van de muur af, het hoofdje een beetje hoog gehouden en zo....., maar wat zeur ik nou toch ......
het zijn de prestaties die tellen. Hoe komt het dat dat een man als Willem Burgmeijer heel veel uit zijn paarden kon halen door vriendelijk met ze om te gaan en een ander met sporen en bitten een knettergek doorgedraaid paard creeren, en dan praten we over paardjes die gerust zo'n 20 tot 40.000,- gekost hebben, noem mij een ouwe zeikerd maar ik heb de verschillen echt gezien !

Stetson af voor dit jurielid.

PoucyWouce

Berichten: 588
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Kingswood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:03

Wranglerbutt schreef:
De meeste van de foto's bij het artikel hebben IMO niets met 'rollkür' te maken :\
Geen idee op wat voor 'n evenement (en welk niveau) de foto's zijn gemaakt, maar ik denk dat je gelijksoortige plaatjes net zo goed op het inrijterrein van een willekeurige KNHS basissportwedstrijd zou kunnen maken. Veel van dat soort dingen gebeuren nl. in de stress van de inrijbak.


Het evenement was de Q8, DQHA kampioenschappen in 2008.

PoucyWouce

Berichten: 588
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Kingswood

Re: Westernjurylid Jörg Bös stapt op bij EWU Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 21:04

Zoals in elke sport wordt er ook bij western rottig gereden. In de top, maar ook door recreanten. Ook ik zie dingen waarvan ik me afvraag waar we in godsnaam mee bezig zijn. Het enige dat ik daaraan kan doen is personen op hun gedrag aanspreken (zoals ik door de inrijkbak van het NK Paints schreeuwde toen iemand zijn paard met een leren leadrope in het gezicht sloeg) èn me er zelf niet schuldig aan maken.

Ik kan me zijn beslissing voorstellen.

SamCo

Berichten: 2340
Geregistreerd: 23-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 01:48

PoucyWouce schreef:
... (zoals ik door de inrijkbak van het NK Paints schreeuwde toen iemand zijn paard met een leren leadrope in het gezicht sloeg) èn me er zelf niet schuldig aan maken.


Jeetje... op dit hoge nivo zulk een onkunde.
Zoiets is geen incident als dit zonder enige gene en public gebeurd.
He bah...
Maar ook teleurstelling in de westernsport in zijn algemeenheid. Zo`n jurylid gaat niet over 1 nacht ijs.

Snel gaan de leiders, elk in zijn plaats;
Snuivend staren zij naar ons, verlegen en uitdagend,
En zijn weg in razendsnelle vaart. - Gilmore -


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: angrywolf, Bytespider, CairnTerrier, cariena1, christel0908, ComscoreBot, Duran123, Edisons, fique, Ghazella, Jadero, M_arjolein, mariettek, Miran, MyWishMax, nafkedemi, nonnekee, Sokje_6, VogeltjeM, YandexBot en 112 bezoekers