Krokodil drugs..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Krokodil drugs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:11

maar serieus.. wie spuit er nu benzine of verfverdunner in zichzelf...

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:14

Sommige mensen weten wat de drugs met je doet maar die mensen zitten vaak al op het randje van dood of levend (of zwaar verslaaft aan een andere drugs) en willen graag even van de wereld zijn en dat bekopen ze dan met hun gezondheid/dood.
Voor ons klinkt dat bijzonder raar voor hun is het denk ik een middel om toch die tijd die ze nog hebben door te komen... ze zijn werkeloos hebben vaak honger geen onderdak en lijden in principe dus al vreselijk onder "nuchtere" (normale) omstandigheden.

Er zijn ook gebruikers die niet weten wat de drugs (op langere termijn) met je doet, dit zijn vaak jongeren die eigenlijk alles wat er aan drugs is proberen. De alcohol verslaving is daar ook bijzonder hoog er is weinig stimulatie voor de jeugd in deze gebieden en werkeloosheid is ook vaak erg hoog.
Dit is voor mij geen excuus om zoiets te gaan gebruiken maar als ik me in hun situatie verplaats dan kan ik me wel voorstellen dat drugs dan meer verleidend zijn zeker als ze goedkoop gemaakt kunnen worden.

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:14

De mensen die aan deze drugs gaan kiezen er vaak oook niet zelf voor he... Of nouja, ze kunnen niet anders. Ze zijn verslaafd en zien geen andere uitweg meer.

Kamide
Berichten: 1764
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:18

Eileen_ schreef:
De mensen die aan deze drugs gaan kiezen er vaak oook niet zelf voor he... Of nouja, ze kunnen niet anders. Ze zijn verslaafd en zien geen andere uitweg meer.


Nee dat snap ik, hele principe van verslaving natuurlijk..

maar dat neemt niet weg dat ik er echt van walg en zulke mensen echt niet meer kan zien als medemensen... je creert (zonder dat je dat wilt of daarbij stilstaat, de lange termijngevolgen interesseert ze echt niet op het moment dat ze een shot zetten) echt een monster van jezelf...

gelukkig zijn er vast mensen die wel nog hulp kunnen verlenen aan zulke mensen, maar ik zou het gewoonweg niet meer kunnen....

echt te heftig... bah..

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:19

Snollygoster schreef:
@BaileyMix wat zit jij nou allemaal te bazelen.. Ik heb tot nu toe nog geen enkele verslaafde geweten die "liefde" voelt voor drug. Neen, integendeel, ze haten het allemaal. Ze verwijten het zichzelf constant dat ze er ooit mee begonnen zijn, maar hun lichaam is gewoon volledig afhankelijk ervan.
Echt heroine of niet doet er niet toe voor hun, zolang het effect maar hetzelfde is.


Nee hoor, er zijn verslaafden die dit wel degelijk voelen. Pas tegen het einde als ze er niet eens meer een roes van krijgen gaan ze het haten, of als ze clean zijn geworden. IMO hebben verslaafden een soort haat-liefde relatie met hun drugs; Ze willen niets liever dan er vanaf maar tegelijkertijd willen ze er niet zonder.

ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:23

Snollygoster schreef:
@BaileyMix wat zit jij nou allemaal te bazelen.. Ik heb tot nu toe nog geen enkele verslaafde geweten die "liefde" voelt voor drug. Neen, integendeel, ze haten het allemaal. Ze verwijten het zichzelf constant dat ze er ooit mee begonnen zijn, maar hun lichaam is gewoon volledig afhankelijk ervan.
Echt heroine of niet doet er niet toe voor hun, zolang het effect maar hetzelfde is.


Hetzelfde wat jij tegen BaileyMix zegt, zou ik tegen jou kunnen zeggen. Ik heb eens met een ex-verslaafde gesproken en die vergeleek zijn drugs, ik meen heroïne, toch écht met liefde van medemensen. Hij had het erover dat het stoppen een enorm rouwproces was geweest.
Er zijn dus wél verslaafde die liefde voelen voor hun drugs.

Die crocodile-drug is echt onvoorstelbaar voor ons. Voor mij is het ook onvoorstelbaar hoe mensen erop komen om 'normale' producten die voor totaal andere doeleinden geschikt zijn te gaan mengen en te kijken hoe het lijf daar op reageert. Die drang begrijp ik echt niet. :n

Edit: BaileyMix zei tegelijkertijd iets vergelijkbaars :)

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:25

Heb hier vorig al een docu over gezien.

Kortweg vreselijk!
Als je ziet wat voor middelen erin gaan (ontstopper en veel meer van dat soort dingen). Vind ik het niet gek dat je aderen, vlees, etc allemaal 'weggebrand' worden!

'The drug that eats junkies' ~ letterlijk.

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Krokodil drugs..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 17:28

Zou je die documentaire eens kunnen geven? Ben erg benieuwd.. :)

Liesjeex

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:29

bah, heb net even gegoogled, en die plaatjes zijn te walgelijk voor woorden ! waarom zou je dit willen? en als je lichaam bezig is met het verteren van je huid, dan móet je toch wel stoppen ? snap dat het verslavend is, maar oh oh wat is dit walgelijk !

Liesjeex

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:30

Kir_Ples schreef:
Zou je die documentaire eens kunnen geven? Ben erg benieuwd.. :)


ik ook haha :P

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Krokodil drugs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:33

Domme zet van de gebruikers om iets in te nemen waarvan ze de effecten niet kennen.
Moet wel verschrikkelijk zijn om op deze manier aan je einde te komen. Hopelijk komt er snel een einde aan dit fenomeen.

ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:36

Liesjeex schreef:
bah, heb net even gegoogled, en die plaatjes zijn te walgelijk voor woorden ! waarom zou je dit willen? en als je lichaam bezig is met het verteren van je huid, dan móet je toch wel stoppen ? snap dat het verslavend is, maar oh oh wat is dit walgelijk !


Waarschijnlijk zijn ze dan al zó verslaafd dat ze dat niet meer lukt, en zeker niet zonder hulp.
Ik hoop ook dat er een einde aan (zulke) drugs komen, maar ik vrees ervoor.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:39

unihorses schreef:
maar serieus.. wie spuit er nu benzine of verfverdunner in zichzelf...


wat dacht je dan dat er allemaal in heroïne, GHB en andere meer bekende drugs zat? Da's ook allemaal chemicaliën... :=
Net als dit, er gaan serieus stukjes lithiumbatterij in Methamfetamine, dat wil je toch niet in je lichaam hebben, als je nog de keus hebt... (filmpje van de serie Drugs Inc., interessante docu's)
Als je dit soort info interessant vind, Google dan ook eens "Colombian Devil''s breath" (Scopolamine) Vond ik persoonlijk een "enger" verhaal dan het Krokodil-gedoe, dat is nog iets waar mensen voor kiezen (al geldt dat natuurlijk voor echte verslaafden niet zozeer meer..), maar Scopolamine wordt gebruikt bij (roof)overvallen e.d. en veroorzaakt vaak genoeg coma dan-wel-niet de dood omdat het in poedervorm amper doseerbaar is :brr: (niet dat 't die overvallers iets kan schelen)

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:46

_l_amanda_l_ schreef:
unihorses schreef:
maar serieus.. wie spuit er nu benzine of verfverdunner in zichzelf...


wat dacht je dan dat er allemaal in heroïne, GHB en andere meer bekende drugs zat? Da's ook allemaal chemicaliën... :=
Net als dit, er gaan serieus stukjes lithiumbatterij in Methamfetamine, dat wil je toch niet in je lichaam hebben, als je nog de keus hebt... (filmpje van de serie Drugs Inc., interessante docu's)
Als je dit soort info interessant vind, Google dan ook eens "Colombian Devil''s breath" (Scopolamine) Vond ik persoonlijk een "enger" verhaal dan het Krokodil-gedoe, dat is nog iets waar mensen voor kiezen (al geldt dat natuurlijk voor echte verslaafden niet zozeer meer..), maar Scopolamine wordt gebruikt bij (roof)overvallen e.d. en veroorzaakt vaak genoeg coma dan-wel-niet de dood omdat het in poedervorm amper doseerbaar is :brr: (niet dat 't die overvallers iets kan schelen)


tja... weet wel dat ze ook propaan gebruiken, eng...
dat is wat anders dan blaadjes van een plant

Knoffer

Berichten: 4109
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:19

ais schreef:
Snollygoster schreef:
@BaileyMix wat zit jij nou allemaal te bazelen.. Ik heb tot nu toe nog geen enkele verslaafde geweten die "liefde" voelt voor drug. Neen, integendeel, ze haten het allemaal. Ze verwijten het zichzelf constant dat ze er ooit mee begonnen zijn, maar hun lichaam is gewoon volledig afhankelijk ervan.
Echt heroine of niet doet er niet toe voor hun, zolang het effect maar hetzelfde is.


Hetzelfde wat jij tegen BaileyMix zegt, zou ik tegen jou kunnen zeggen. Ik heb eens met een ex-verslaafde gesproken en die vergeleek zijn drugs, ik meen heroïne, toch écht met liefde van medemensen. Hij had het erover dat het stoppen een enorm rouwproces was geweest.
Er zijn dus wél verslaafde die liefde voelen voor hun drugs.

Die crocodile-drug is echt onvoorstelbaar voor ons. Voor mij is het ook onvoorstelbaar hoe mensen erop komen om 'normale' producten die voor totaal andere doeleinden geschikt zijn te gaan mengen en te kijken hoe het lijf daar op reageert. Die drang begrijp ik echt niet. :n

Edit: BaileyMix zei tegelijkertijd iets vergelijkbaars :)

Iedere verslaafde kan het natuurlijk anders ervaren, maar het is erg vreemd om te zeggen dat 'ze' er 'liefde' voor zouden voelen in de zin van 'ik wil alleen de echte'. Het is geen coca cola :+

Je moet je bij dit soort gebruikers een TOTAAL ander leven voorstellen.
Een leven zonder of met zeer weinig kansen om er iets van te maken.
Armoede in alle opzichten die je kunt verzinnen.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:20

Niemand gaat zomaar harddrugs gebruiken omdat ze zo'n tof leven hebben of zich zo geweldig voelen. Zeker een drug als deze niet. Dat doe je omdat je leven volslagen uitzichtloos is. Als je moet kiezen tussen doodgaan van de kou en honger of sneller doodgaan van kou, honger, en koudvuur terwijl je de helft van de dag in een roes doorbrengt, dan zou ik het ook wel weten.

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 18:22

Dan snap ik er nog helemaal niets van Dani, hoe zwaar verslaafd je ook bent ik zou het dood en dood eng vinden om te zien dat alles word weg gevreten.... Als ik dan dood zou willen dan zou ik nog eerder aan een andere vorm van zelfdoding denken.

Knoffer

Berichten: 4109
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Krokodil drugs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:23

Als je eenmaal in een roes gekomen bent en vervolgens verslaafd, dan denk je niet meer zo helder.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:27

Ze zullen het, op de heldere momenten, vast ook doodeng vinden. Dus wat gaan ze dan doen: drugs nemen zodat je er niet over na hoeft te denken. Vergeet niet dat afkicken verschrikkelijk moeilijk is. Mensen vinden het al moeilijk om te stoppen met roken, en dat is nog niets vergeleken met de lichamelijke afhankelijkheid van dit soort drugs.

Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 18:31

Ja wij weten niet hoe een verslaafde denkt dat maakt het extra lastig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:08

BaileyMix schreef:
Waarom dan niet gewoon heroïne nemen... Is misschien iets duurder maar de bijwerkingen zijn bij lange na niet zo erg als deze horror drugs...

naja, als er ook meisjes van 14in de prostitutie gaan om hun verslaving te kunnen bekostigen. Dan snap ik ook wel dat er mensen zijn die in een wanhopige poging een goedkope alternatief uit proberen. Helemaal als je in een ' scene ' zit waar het gebruikelijk in is, of je in een land bent waar voorlichting gebrekkig (of gecensureerd) is…..

Voor ons moeilijk voor te stellen denk ik, maar ik denk wel dat een zware verslaving (icm geldproblemen ) je heel wanhopig kan maken.

Ik heb ooit een week lang een paracetamol/codeïne-kuur gehad tegen pijn, nou.. Was zo stoned als een garnaal. Nu reageer ik wel vaker heel gevoelig op medicijnen, maar kan me er zomaar iets bij voorstellen dat er behoorlijk wat mensen verslaafd aan zijn (het was niet een heel onaangenaam gevoel) … Ik denk eigenlijk dat er ook nog best wat codeïne-verslaafden in Nederland zijn, al zijn die misschien niet in beeld.
Al heb ik het niet in deze gruwelijke toepassingsvorm voorbij horen komen. Nu heb je in Nederland gelukkig ook een vrij kleine heroïne-scene dus dat heeft er denk ik ook wel mee te maken…
Duitsland heeft een veel grotere heroïne scène, dus dat verklaart ook wel dat er daar wel mensen aan overleden zijn.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:11

Zijn er inmiddels nieuwe docu's over deze drug? Vorig jaar heb ik eea gezien op YT, ik schrok ervan. Ledematen die eraf vallen, mensen die gewoonweg opgevreten worden door deze drug. Bah!

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Re: Krokodil drugs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:25

In mijn omgeving zijn er redelijk veel mensen aan de drugs (die gebruiken ieder weekend)of verslaafd (die gebruikrn dagelijks).

Maar wat ik veel al zie is vooral de mensen mrt adhd als ik het goed zeg aan de drugs zitten en of verslaafd zijn en er rustig van worden.
En ja ze doen dan soms rare dingen.
Zoals geld van eigen zoontje jatten.
Of inbreken bij vrienden en dit dan weer verkopen.
Maar dit zijn dan wel de ergere om ons heen.
Ik zelf sta er ook niet achter en mij vriend gebruikte ook altijd en dit vooral om wat losser te komen.
Maar sinds wij een relatie hebben gebruikt hij niks meer
En zij vrienden groep is groot en zekers 95% gebruikt drugs of alleen in hrt weekend.
En als hier nieuwe mensen bij komen die gaan ook weer gebruiken en lijkt wel of ze hrt doen om erbij te horen.
Maar ik zal zeggen begin er nooit aan.
Een goede vriendin daar de broer van is er slecht aan toe. En zijn moeder kan iedere nacht heel slecht slapen omdat zij elke keer wacht op een telefoontje van je zoon is er niet meer.
En het klinkt heel erg hard maar er is wel eens gezegd van als hij er niet meer is dan vind ik misschien wel weer rust.Als jullie begrijpen wat ik bedoel

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:48

Snollygoster schreef:
Hmm. Ik denk persoonlijk dat als je écht verslaafd bent je gewoonweg geen controle meer hebt over je eigen doen en laten, en dat het dan niet uitmaakt als je je eigen lichaam nu kapot maakt of niet..
Interessant topic :)

Maar de eerste keer dat je het gebruikt ben je nog niet verslaafd toch? Ik kan er echt niet met mn hoofd bij dat mensen, als ze weten wat voor een schade deze drugs geeft, het toch een keer willen proberen met als gevolg een verslaving... dat is gewoon een doodsvonnis...

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Re: Krokodil drugs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 19:54

De meeste zij niet na 1 keer verslavend.
Maar er zij wel bepaalde drugs dat dit wel zo is.