Backpacking Italie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
talievlietie
Berichten: 525
Geregistreerd: 15-10-09

Backpacking Italie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 11:45

Ik ga samen met een vriendin van de (voor)zomer backpacking in italie, Rome Venetie etc. De bekende plekken alleen heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil eigenlijk gewoon kijken waar we uit komen zoals slapen in hostels etc. Wel heen en terug vliegen bij KLM kan dit al voor 130 ong. Dus daar gaat het niet om. Maar is het dus makkelijk daar om in een hostel te komen (Zie, mijn examen jaar dus voor alle drukte hopelijk daar heen)

Ik weet dat hier eerder een topic over was, maar daar had ik niet erg veel aan :)

Liefs

EDIT: wat waren jullie kosten ongeveer? (voor 1 persoon)
Laatst bijgewerkt door talievlietie op 06-12-13 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:53

Ik ben dit jaar van Groningen naar Milaan gevlogen met Ryanair, retour 60 euro, incluus backpack.

Route: Verona, Venetië, Bologna, Florance (Niet naar Eurostudent Hostel gaan, leuk hostel, maar zit vol met bedbugs), Pisa, Genua (Cinque Terre door) en toen weer naar Milaan. Hostels heb ik deze keer geboekt via hostels.com. Je hebt ook hostelbookers en hostelworld. Je hebt met het vooraf boeken wel een creditcard nemen. Verder heb ik geen interrailpas genomen, het loont om te gaan rekenen hoeveel je kwijt bent voor 1 pas en gewone kaarten los kopen. Let op: De reserveringskosten voor stoelen in de trein komen over de kosten van de interrailpas.

talievlietie
Berichten: 525
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Backpacking Italie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 12:05

Niet erg duur maar goede vlucht dan?
Is het wel verstandig om naar een hostel te gaan als je op reis bent? Ik wil namelijk nergens aan vast zitten

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:19

Een Hostel kan je vaak nog gemakkelijk annuleren (wel een stukje 'aankoop' van 1 a 2 euro kwijt). Je kan ook de dag van tevoren een hostel boeken, of zelfs dezelfde dag. Ik ben zelf niet zo van het aanlopen op een hostel, je betaalt dan soms namelijk extra. Ik boekte vaak een avond van te voren.

Ik heb nooit problemen met Ryanair, maar ik weet niet of zij komend jaar weer op Milaan gaan vliegen vanaf Groningen.

Tip: Voor Venetië kun je beter een hostel boeken in de wijk ervoor: Mestre. Daar betaal je de helft van hetgene wat je in Venetië betaald plus dat je dan niet met je backpack de hele stad door moet.

talievlietie
Berichten: 525
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Backpacking Italie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 12:34

Oke, dat is wel handige info!
Vliegen ze ook naar Rome?Daar wil ik het liefst beginnen en eindigen :)
Ik kijk zo wel even trouwens !

Winged

Berichten: 33026
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Backpacking Italie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 12:38

Voor Rome moet je even kijken, misschien Eindhoven? Gewoon even controleren op de Ryanair website.

talievlietie
Berichten: 525
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Backpacking Italie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 12:44

jaa inderdaad, komt niet veel uit haha!

Liesbetje

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 17:03

Winged schreef:
Ik boekte vaak een avond van te voren.


Zo doe ik het meestal ook wanneer ik backpack. Dan kan je kiezen hoe lang je blijft. En als het ergens leuk is, boek je gewoon nog een nacht extra! 't Zou echt al heel veel pech moeten zijn mocht er geen enkel bed meer vrij zijn.