Startpas stop zetten, hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Startpas stop zetten, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 22:23

Beste bokkers.

Ik heb een vraagje. Mijn merrie heeft een peesblessure sinds maart en is het afgelopen jaar eigenlijk ook niet meer gestart. Dat gaat binnenkort ook nog even niet gebeuren en ik wil mijn pas dus op 'pauze' zetten.

Als ik inlog op mijnKNHS.nl kan ik een startpas afmelden, maar blijven behaalde resultaten en wp's dan wel staan? Als ik dan in de toekomst weer de startpas activeer dat ik dan niet alle resultaten kwijt ben, en weer in de B zou moeten beginnen bijvoorbeeld.

Ik ben benieuwd naar jullie antwoord. Mocht het uiteindelijk nou nog niet duidelijk zijn, bel ik morgen gewoon de KNHS even :)

Alvast bedankt,

Groetjes Peelie
Laatst bijgewerkt door Peelie op 05-12-13 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

manonutjuh

Berichten: 3008
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Startpas stop zetten, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:24

Je resultaten blijven bewaard dus je kunt gewoon via mijn knhs de startpas opzeggen.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 22:27

Oke, dus als ik nu de startpas afmeld blijven de resultaten staan?

Aangezien ik (vroeger) ook mensen heb gehoord die alle resultaten verwijderd hadden? Of ze dat zelf hebben laten doen, weet ik eigenlijk niet (zou niet weten waarom je dat zou willen).

YSR1971
Berichten: 905
Geregistreerd: 14-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:28

Je kunt de startpas afmelden. Als je op een moment weer wil beginnen, kun je de pas weer heractiveren, gaat heel makkelijk via Mijn KNHS.
In jouw geval zou ik wel overleggen met de KNHS, want afmelden van een pas had je voor 2014 al uiterlijk 30 november moeten doen, nu loopt de pas (of in ieder geval de kosten) door voor het komende jaar. Misschien kun je in overleg met de KNHS nog wat regelen, omdat je nog maar net te laat bent.

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:29

Jammer dat je er nu pas mee komt, nu moet je voor 2014 gewoon je startpas betalen.
Had je deze vóór 1 december afgemeld, had je 2014 die kosten niet gehad.. :o

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Startpas stop zetten, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 22:31

Ow, jeetje... Dat wist ik helemaal niet!

zucht... :( dat is echt weer iets voor mij :+

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Startpas stop zetten, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:32

Je kan ff bellen, wie weet maken ze een uitzondering.. ;)

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:33

Je hebt kans dat je met een dierenartsverklaring nog een deel terug krijgt. Dat heeft één van onze leden ook gehad toen haar paard overleed vlak nadat ze een pas had aangevraagd. Voorwaarde was wel dat er niet gestart was in dat jaar.
Dus ik zou morgen gewoon even bellen of even mailen als ik jou was.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 22:38

Mochten ze er toch moeilijk over doen, dan is dat jammer voor mij. Ik hoop as jaar wel weer gewoon te kunnen gaan starten met haar, maar dat zal na de winter zijn, misschien pas van de zomer.

De laatste keer dat ik heb gestart was 24 maart. Ik heb haar pas 9 augustus laten scannen en haar eerst bijna 5 maanden (zonder dat er een DA is geweest) op rust gezet. Ik hoopte dat dan toen voldoende zou zijn, maar dat is het dus niet.

Vanaf augustus tot eind november heeft ze op boxrust gestaan. Laat staan dat ik met mijn hoofd met wedstrijden bezig was!

Maargoed, ik ga ze morgen gewoon even bellen en even overleggen wat er mogelijk is.

Casteleyn
Berichten: 71
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Emmeloord

Re: Startpas stop zetten, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:48

Alles staat op de site vd knhs

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:51

Casteleyn schreef:
Alles staat op de site vd knhs

Goh, volgens mij heb jij 25 nuttige berichten nodig, of niet? Er staat niet duidelijk op de site vermeld hoe je moet handelen indien je paard ernstig geblesseerd is en je wel een startkaart hebt aangevraagd (of nog hebt lopen).

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 05:49

Casteleyn schreef:
Alles staat op de site vd knhs

Nou, hier heb ik echt iets aan. Ik heb, volgens mij, nogal een specifieke vraag die niet beantwoord wordt door de KNHS site.

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Startpas stop zetten, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 06:43

Een belletje plegen naar de knhs...
Je moet alleen wel goed vol kunnen houden aangezien je van het kastje naar de muur en weer terug gestuurd wordt omdat ze er allemaal geen uitspraak over kunnen doen. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem. Paard is net genezen van zijn blessure. 1x weer gestart, pootje aangetikt en weer een dik been(met de vraag wat het is) dus ik wilde kijken wat mogelijk was wat betreft starten met beschermers op doktersverklaring(hij heeft een schieffel op een K.utplek zitten) nou het is heel lastig een eenduidig antwoord te krijgen.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Startpas stop zetten, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 08:31

Ik ben wat dat betreft ook bekent met de KNHS en bellen.

Daarom laat ik altijd ALLES per mail direct bevestigen. Dan kan er niet achteraf gezegt worden dat mij dingen niet toegezegd zijn.

Ik ga er vandaag gewoon even een.belletje aan wagen, kijken wat het mij opleverd.

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Startpas stop zetten, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 08:34

Zo specifiek is je vraag toch niet?

Ik denk idd ook dat je te laat bent maar je kunt het proberen ;)

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Startpas stop zetten, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:32

Zoals eerder gezegd ben ik inderdaad bang dat je te laat bent. Hou je er ook rekening mee dat, stel dat de KNHS coulance toont, je alsnog een volledig jaar startpas kwijt bent als je voor 1 oktober heractiveert? Een startpas loopt van 1 januari tot 31 december.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Startpas stop zetten, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 17:37

Wenk, daar ben ik mij van bewust.

Ik heb net even de KNHS aan de telefoon gehad. Ik moet even een email sturen.

Tjah, wat is wijsheid...

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:44

Wijsheid?? Opzeggen..

Mocht je in 2014 weer van start gaan is hij zo opnieuw aangevraagd; de kosten blijven hetzelfde, of zelfs minder vanaf 1 oktober.
Mocht je niet van start gaan in 2014, bespaar je de kosten van de startpas als je em nu afmeld; als je em niet afmeld ben je die kosten kwijt.

Het is alleen de vraag of je de moeite wilt nemen om je startpas af te melden.. ;)

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:45

Casarell schreef:
Wijsheid?? Opzeggen..

Mocht je in 2014 weer van start gaan is hij zo opnieuw aangevraagd; de kosten blijven hetzelfde, of zelfs minder vanaf 1 oktober.
Mocht je niet van start gaan in 2014, bespaar je de kosten van de startpas als je em nu afmeld; als je em niet afmeld ben je die kosten kwijt.

Het is alleen de vraag of je de moeite wilt nemen om je startpas af te melden.. ;)

Daar is ze al te laat mee. Het gaat er nu om of de KNHS haar afmelding voor 2014 toch in behandeling wil nemen vanwege de blessure.

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:47

Misschien moet jij mijn berichten ff terug lezen Anoeska27.. ;)
Laatst bijgewerkt door Casarell op 06-12-13 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 17:48

Dat klopt.

vandaar ook een beetje mijn dubio. Want de moeite om een e-mail te sturen is niet zo groot....

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:49

Je zegt het volgende
Casarell schreef:
Mocht je niet van start gaan in 2014, bespaar je de kosten van de startpas als je em nu afmeld; als je em niet afmeld ben je die kosten kwijt.

Dit klopt niet, omdat ze te laat is met afmelden betaald ze sowieso voor 2014. Alleen willen ze met dierenartsverklaring nog wel eens coulant zijn en moet ze daar nu een mail voor sturen.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:50

Peelie schreef:
Dat klopt.

vandaar ook een beetje mijn dubio. Want de moeite om een e-mail te sturen is niet zo groot....

Ik zou wel even een mail sturen. MIjn ervaring is dat ze snel terug reageren en dan heb je het gelijk zwart op wit.

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:50

Lezen is echt moeilijk... 8)7
Lees mijn eerdere berichten dan ook even... want dit heb ik eerder ookal gezegd:

Casarell schreef:
Jammer dat je er nu pas mee komt, nu moet je voor 2014 gewoon je startpas betalen.
Had je deze vóór 1 december afgemeld, had je 2014 die kosten niet gehad.. :o


Maar als de KNHS nu coulance toepast hoeft ze 2014 niet te betalen als ze nu de mail stuurt ter afmelding.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Startpas stop zetten, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:54

Lezen gaat prima, maar ik ga niet van iedereen alle berichten terug lezen. Ik reageer gewoon op wat je zegt en wat niet volledig was.