De Wallen, zó leuk om te zien!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 19:34

Ik las in een ander topic dat "de wallen" in A'dam zo'n leuke toeristische attractie is...
Wat is er leuk aan om naar gedwongen prostitutie te kijken?
Reacties als; ik kan er toch niets aan veranderen; het is nu eenmaal zo.... Wat hebben die meiden eraan? Je loopt wel door de straten daar, evenals veel buitenlandse toeristen. Als het zo'n trekpleister blijft, wordt er sowieso nooit iets aan gedaan.
Dat je er ook maar bij komt om te zeggen: de wallen, dat is leuk om te laten zien aan anderen of om zelf te bekijken. Daar gaan mijn haren recht van overeind staan. Weet men wel wat gedwongen prostitutie inhoudt? Waarom heeft men hier geen afkeer van? Hoe kun je hier in godsnaam naar kijken/langs lopen zonder enig schuldgevoel... Steek maar lekker je kop in het zand. Gatver.

Zo, dat is mijn mening hierover. Ik ben benieuwd naar de reacties. Discussie geopend.

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D


Ingeeu

Berichten: 252
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:35

Ik snap jouw punt zeker, maar zouden álle meiden daar gedwongen zitten?

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:38

Wat hierboven ook gezegd wordt, het is echt niet allemaal gedwongen. Heb er 2 jaar terug een rondleiding gehad van een meid die daar een heel aantal jaren (ja, vrijwillig) heeft gewerkt. Tuurlijk zijn de gevallen die er gedwongen zitten in- en in triest, maar dat is zeker geen 100%.

Onderweg van NL naar NZ op de motor! Volg mijn reis op www.globethrottling.com

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:38

Tjah, de kleding van de H&M is ook leuk. Dat wordt ook gemaakt onder druk...

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:39

Ik denk dat het voor de meeste mensen geen kwestie is van bewust de kop in het zand steken, maar dat het grotendeels puur onwetendheid is. Ze lachen en ze verdienen geld, dan zullen ze het wel niet zo slecht hebben, lijkt de opvatting van veel mensen.

Heb je deze week de uitzending van 'Je zal het maar zijn' gezien? Die stond helemaal in het teken van de wallen. Daarin werd ook veel aandacht besteed aan het imago en aan de werkelijkheid die erachter schuil gaat.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1382468

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:04

Ik begrijp dat idd ook niet en heb die uitzending ook gezien ja. Dat buitenlandse toeristen er op af komen snap ik wel, de meesten komen daarvoor o.a. naar Amsterdam. Zij hebben in hun eigen land nog nooit zoiets gezien en denken idd dat die meiden daar vrijwillig zitten... Maar wij Hollanders zouden beter moeten weten.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:06

Ik ben er 1 x geweest, ook voor een rondleiding van een vrouw die bij een organisatie werkt die meiden daar weghaalt en een andere kans biedt.
Liep daar ook met een heel naar gevoel

“If you were half as funny as you thought you were, my boy, you'd be twice as funny as you are.”

tiwi1969

Berichten: 7591
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:10

Te triest voor woorden om voor de lol naar uitgebuite vrouwen te gaan kijken, slechts een enkeling zit daar vrijwillig en hoeft niet het grootste deel van haar inkomsten aan een pooier af te staan...

Nee, de Wallen zijn niet leuk... tenzij je daar komt voor kort genot en voorbij gaat aan de gevoelens van de vrouwen die daar zitten. Wat een hork ben je dan!

Van de week nog een docu bij "Je zal het maar zijn" heftig!

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1382468

Ik ga mijn eigen weg en heb mijn eigen doelen. Pak daar gerust van mee, maar ga je eigen weg.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:12

Nadir schreef:
Ik begrijp dat idd ook niet en heb die uitzending ook gezien ja. Dat buitenlandse toeristen er op af komen snap ik wel, de meesten komen daarvoor o.a. naar Amsterdam. Zij hebben in hun eigen land nog nooit zoiets gezien en denken idd dat die meiden daar vrijwillig zitten... Maar wij Hollanders zouden beter moeten weten.


Zouden ze dat echt niet weten? Bedoel... Het zit daar vol met poolse en bulgaarse meisjes, dan wéet je toch gewoon dat 99% daarvan slachtoffer is van mensenhandel? Iig de nederlanders zouden dat moeten weten idd. Ik snap niet dat mensen daaraan mee willen werken.
Ik kom er ook nooit, wat mij betreft mag de hele bende gesloten worden, maar of dat een goede beslissing is...?

[o]

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:12


LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:15

Tfoe... Ik denk dat prostituees niet anders kunnen (sommige dan) en andere vinden het gwn leuk en andere weten niet beter

Flicka12

Berichten: 3111
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:29

80% zit daar inderdaad gedwongen, kijk de 'je zal het maar zijn' van dinsdag (?) Maar eens terug, die gaat hierover.

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:35

Zijn er ook zat die er vrijwillig werken. En dat zijn ook degene die je ziet. Wat er verder gebeurt is misschien niet allemaal vrijwillig maar ze gaan echt niet iemand dwingen om voor de ramen te gaan te gaan zitten. Hoe graag wil je gepakt worden?

Natuurlijk is er veel gedwongen prostitutie. Maar vergeet niet dat er ook genoeg vrijwillig zijn. Moeilijk te begrijpen voor sommige, maar toch echt waar.



http://www.nrcnext.nl/blog/2012/08/31/n ... %E2%80%99/
Conclusie
Een eenduidige conclusie over de omvang van gedwongen prostitutie is onmogelijk te trekken. Het is problematisch te onderzoeken, omdat in veel gevallen zowel de uitbuiter als de prostituee erbij gebaat is die praktijk verborgen te houden. Blijft over de grove inschattingen van verschillende partijen. En die waaieren breed uit. De meeste bronnen ondersteunen de uitspraak van Slob, niet allemaal. Maar hoe dan ook zijn die schattingen niet te controleren. De door Slob aangehaalde „meer dan de helft” is op basis van de verscheidene bronnen misschien aannemelijk, maar ook onbewijsbaar – er bestaan geen betrouwbare cijfers over. Al met al beoordeelt next.checkt de bewering dat „meer dan de helft van de mensen die in de prostitutie werken, dat tegen hun wil doen” als niet te checken.


http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... uitbuiting
Uit de prostitutie stappen
Van 2008 tot 2012 stelde het Rijk geld beschikbaar aan projecten die prostituees helpen om uit de prostitutie te stappen. Dit gebeurde met de subsidieregeling stimulering uitstapmogelijkheden prostitutie (RUPS). In totaal zijn met de RUPS-regeling 13 uitstapprogramma’s opgezet of uitgebreid. Er zijn tussen de 800 en 850 prostituees geholpen bij het stoppen met werken in de prostitutie.


Vraag me af waar deze cijfers van dat programma vandaan komen?

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:42

Die cijfers zijn gewoon niet vast te stellen, het is bijna onmogelijk om te bepalen hoeveel mensen niet vrijwillig prostitueren door de angst van die meiden.

maar ik snap überhaupt ook echt niet waarom je tegen betaling seks gaat halen :=

[o]

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:55

verootjoo schreef:
Zouden ze dat echt niet weten? Bedoel... Het zit daar vol met poolse en bulgaarse meisjes, dan wéet je toch gewoon dat 99% daarvan slachtoffer is van mensenhandel?

Nou ja, als je als buitenlander hoort over The Redlight District zul je niet gelijk aan gedwongen prostitutie denken. Want 'wij' zijn hier zo vrij met seks en drugs... Als je dan langs de ramen loopt zie je ook niet wat voor paspoort die meiden hebben en hey, we zijn ook nog eens een multiculturele samenleving dus ze zouden wel echt Nederlands kunnen zijn... Aan de buitenkant ziet het er allemaal heel rooskleurig uit, ik kan me voorstellen dat veel toeristen de andere kant niet kennen. ;)

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Merell123

Berichten: 1026
Geregistreerd: 03-02-07
Woonplaats: De Rijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:00

Ik moet eerlijk zeggen dat toen ik een jaar of 6 (toen was ik 15) geleden voor het eerst als dorps meisje in de grote stad de wallen te zien kreeg heb ik m'n ogen uitgekeken, ik vond het een prachtige attractie(!), maar toen had ik er ook nooit bij nagedacht dat het misschien allemaal wel niet zo grappig was als ik dacht.. Dus ja ik snap de uitspraak wel als je niet beter weet..

Jaren en veel kennis verder, weet ik wel beter nu... Vond vooral laatst dat filmpje mooi met al die meiden achter de ramen die gingen dansen.. Sterk was die!

Ballard_L

Berichten: 2482
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:06

Toeristen komen naar Amsterdam voor seks, drugs en alcohol (de meeste dan). Ik denk dat als Amsterdam de wallen zou verbieden of sluiten oid, dat ze ook heel veel geld mislopen. Denk dat het motief dus geld is. Heb een keer in een jeugdhotel geslapen dichtbij de wallen en het is gewoon walgelijk om 's avonds over de wallen te lopen en al die gretige mannen voor die ramen te zien staan.

Ja dat filmpje was idd heel sterk!

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Electra63

Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:08

Het is een utopie te denken dat door sluiting van de wallen, prostitutie of misstanden zoals uitbuiting of vrouwenhandel niet meer bestaat. Het valt alleen minder op. Juist op bijv. de Wallen is er veel meer controle en veiligheid. De vrouwen die via internet afspraken maken voor (betaalde) sex, thuis, in een kamer of hotel, lopen misschien wel meer gevaar of worden ook onderdrukt ofmisbruikt, maar die zie je niet.......

En ik snap heel goed dat er mensen betalen voor sex, dat is al eeuwen zo en dit zal ook nooit veranderen. Ik vind het prima dat de Wallen of prostitutie bestaat, ALS het een vrije keuze is van de prostituees. Maar ook dat geldt niet voor alle prostituees, 100 jaargeleden niet en over 100 jaar bestaat uitbuiting nog steeds.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:10

Het is een beetje dubbel, want aan de ene kant kijk je je ogen natuurlijk uit. Waar zie je zoiets nou zo (bijna letterlijk) open en bloot? In Utrecht werden wij als kids ook wel eens meegenomen door ouders van vriendjes/vriendinnetjes, voor een rondje onder de rode brug door. Gewoon omdat er altijd wel wat te zien is.

Ik hoorde laatst een interview met een dame op de radio, de plek waar zij haar werk als prostituee uitoefende ging sluiten en ze wist niet wat ze moest doen. Ze werkte daar al jaren met plezier en nu ging haar vertrouwde honk sluiten, omdat er ook dames zaten die dus tegen hun wil daar moesten werken. Het is dus niet zo makkelijk, want er zitten ook zat dames die dit een fijn beroep vinden (kijk maar eens naar de ouwehoeren, Louise en Martine). Maar goed, de dames die uitgebuit worden, dat is vreselijk! Maar zouden die niet meer op wat onbekende, ongure plekken zitten?

Ballard_L

Berichten: 2482
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:13

Denk ook zeker dat ze op onbekende plekken zitten...
Ik weet van Leeuwarden dat er heel veel vrouwen zitten die daar echt niet willen zijn, maar geld moeten verdienen voor hun families in het buitenland. Dat vind ik echt verschrikkelijk! Hoe zouden ze hier gekomen zijn vraag ik me dan af? Met een mooie belofte dat ze het hier beter zouden krijgen? Krijg daar echt de kippenvel van

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:35

Ik vind de OP nogal eenzijdig. De wallen bestaat meer uit dan alleen maar gedwongen hoertjes. Er zitten ook vele andere tentjes. Vooral de veelzijdigheid aan seks en coffeeshops. Al zijn de meeste van dat laatste nu wel gesloten. En voor ons is het heel normaal maar voor landen waar dit allemaal niet mag is dit een walhalla om te zien. dat is toch niet zo wereldvreemd?

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Shariell

Berichten: 347
Geregistreerd: 01-08-13

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:40


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:42

Ballard_L schreef:
Denk ook zeker dat ze op onbekende plekken zitten...
Ik weet van Leeuwarden dat er heel veel vrouwen zitten die daar echt niet willen zijn, maar geld moeten verdienen voor hun families in het buitenland. Dat vind ik echt verschrikkelijk! Hoe zouden ze hier gekomen zijn vraag ik me dan af? Met een mooie belofte dat ze het hier beter zouden krijgen? Krijg daar echt de kippenvel van


nou idd. Zulke meiden worden dus met valse beloftes hierheen gelokt, mooie banen beloofd. Moeten hier in de prostitutie gaan werken en komen er niet meer uit. Vooral meiden uit het oostblok. Walgelijk gewoon. En die families zien geen geld...

[o]


Electra63

Berichten: 17795
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:57

Ojajoh schreef:
Ik vind de OP nogal eenzijdig. De wallen bestaat meer uit dan alleen maar gedwongen hoertjes. Er zitten ook vele andere tentjes. Vooral de veelzijdigheid aan seks en coffeeshops. Al zijn de meeste van dat laatste nu wel gesloten. En voor ons is het heel normaal maar voor landen waar dit allemaal niet mag is dit een walhalla om te zien. dat is toch niet zo wereldvreemd?


Precies. En niet alle prostituees worden gedwongen. Er spelen ookhuisvrouwen en studentes de prutsmuts, voor een extra centje, luxe of om schulden af tebetalen.

Vroeger hadden we in Rotterdam de Kaap, daar was niets mis mee, daar kon je ook uitgaan en lekker chinees eten. De prostitutie moest weg van de Kaap, de horeca verdween ook grotendeels. Toen kwam de GJ de Jonghweg en de Keileweg met voornamelijk de heroinehoertjes. Nu isdit allemaal verdwenen en er is totaal geen zicht en controle op de prostitutie in Rotterdam. Maar die is er wel.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:02

Mag ik eerlijk zijn?

Ik vind het wel heel erg leuk om over de wallen te lopen :) Altijd als ik met mijn vriend in Amsterdam ben lopen we langs. Een xtje had ik iets laten vallen en mijn vriend had het niet door dus liep alvast door. Een prostituee was zo vriendelijk om alvast het deurtje voor hem open te houden :')

Toen ik naast hem stopte bood ze meteen haar excuses aan! Ze was echt ontzettend vriendelijk :)) We hebben zelfs eventjes een kort praatje gemaakt en ze leek eigenlijk niet echt ongelukkig.

Dus nee, ik denk niet dat iedereen daar gedwongen zit en dat sommige misschien zelfs plezier hebben in hun werk! Het is een deel van Amsterdam.

Als de coffeeshops en de wallen er niet meer zouden zitten zou Amsterdam een stuk minder bezocht worden!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 3 bezoekers