Mijn twee vriendjes!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daantje_1996
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-12-09
Woonplaats: Bennekom

Mijn twee vriendjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 22:34

Bij deze wil ik jullie graag voorstellen aan mijn twee koningspythons :D
Ze zijn allebei van augustus 2013 en nu ongeveer 50 cm denk ik

Wildkleurtje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:=
Afbeelding

Een filmpje waarin hij een muisje pakt :))
https://www.youtube.com/watch?v=R9EE4tqa1cM

En een ghost (een van de vele zogenaamde 'morphs'), deze is veel geler en lichter van kleur :P
Afbeelding

Afbeelding

En naast elkaar
Afbeelding

Bedankt voor het kijken *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:35

Ik vind ze maar eng en gevaarlijk... Maar neemt niet weg dat ze práchtig zijn! Maar dat filmpje met het muisje... klinkt heel dom, maar ik krijg er gewoon een brok in mijn keel van... Nee levende muisjes voeren aan slangen is niet voor mij weggelegd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-12-13 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Mijn twee vriendjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 22:43

Ah bah, dat muisje plast gewoon van angst. Kan er nog steeds niet bij dat je het over je hart kan verkrijgen levende muisjes te voeren aan je dier.

Daantje_1996
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-12-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 00:07

NesxNas: dankje!
Slina: dat plassen komt door het wurgen


Hierin staat uitgelegd wat ik voer en waarom ik het zo doe, een stukje wat ik eerder geschreven heb, heb het even gekopieerd

"Wij voeren muizen die we zelf houden (fokken eens in de zoveel tijd een nestje, speciaal voor de slang), en ze krijgen zo gevarieerd en gezond mogelijk voedsel, zodat de slang zo goede gezonde muizen krijgt. Ik wil ook liever niet meewerken aan de voedermuizenindustrie van de dierenwinkels uit, want die muisjes hebben het veel slechter dan de onze, die hebben veel meer stress in hun leventjes. Verder verliest (ingevroren) dood voer op den duur voedingsstoffen, tenzij je ze eerst zelf doodslaat en dan direct voert, dan verliest het natuurlijk niets maar dat kan ik gewoon niet, is toch heel anders dan even bij de slang ingooien :') En dood voer wat je in de dierenwinkels koopt is meestal levend ingevroren of vergast, al zullen er best uitzonderingen zijn natuurlijk, en dat vind ik ook niet zo'n fijn idee..
Ik weet dat er risico's aan levend voeren zitten, maar daarom zet ik de muis ook altijd in het zicht van de slang, zodat hij hem direct ziet, en ik blijf er uiteraard altijd bij ;)

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk"

Verder is het gewoon natuurlijk, in tegenstelling tot de manier waarop mensen met dieren in de vee industrie omgaan, aangezien die muizen met onze manier van kweken (veel ruimte, huisjes en andere dingetjes) nog een hemels leven hebben in vergelijking met de dieren die wij mensen consumeren ;)

Nee het voeren is niet mijn favo onderdeel aan het houden van slangen, maar ik probeer het wel zo goed en zo natuurlijk mogelijk te doen :)

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Mijn twee vriendjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:09

Het is nou eenmaal zo dat slangen ook moeten eten :P
Maar vind het dan wel een mooie manier hoe je het doet.

Daantje_1996
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-12-09
Woonplaats: Bennekom

Re: Mijn twee vriendjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 00:32

Dankjewel, we doen er hard ons best voor, want ook de muisjes verdienen natuurlijk een zo goed mogelijk leven :j