Lampjes in zijn staart, Amerigo 's nachts veilig over straat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Lampjes in zijn staart, Amerigo 's nachts veilig over straat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 19:40

http://horsetalk.co.nz / http://tail-lights.com/ / http://www.bokt.nl


Sinterklaas schreef:
Met het verplaatsen van de letter "R"
Zie je een paard al van heel ver
StRaatverlichting doet wel al een hoop,
maar vanaf nu is er ook staaRtverlichting te koop
Alles ten behoeve van de veiligheid,
maar hoe cool pimp je je paard in deze donkere tijd!



Paardenstaart-verlichting zou wel eens de meest coole accessoire kunnen zijn voor veiligheid-bewuste ruiters.
Een nieuw bedrijf "Tail Lights" is middels een kickstarter-project geld aan het verzamelen voor de productie van "Tail lights" (staartverlichting): LED-strips die vast worden gebonden aan de staart van een paard.

Oprichtster Sami Gros zegt dat zij de staartverlichting heeft ontwikkeld nadat ze een levensgevaarlijk ongeluk meemaakte terwijl ze met een vriend aan het rijden was: "Ondanks het gebruik van reflecterend tuig, werd mijn vriend rond schemertijd van achteren aangereden door een auto. Ik kon geen betere veiligheidsproducten vinden voor de paardensport, dus heb ik de staartverlichting ontworpen en laten maken. Mijn doel is dat paardrijden onder alle (weers)omstandigheden veilig is voor mens en paard."

De staartverlichting bestaat uit 6 LED strengen in verschillende lengtes en worden bijeengehouden door een neopreen staartbandage. De verlichting kan op 3 verschillende lichtsterktes ingesteld worden, komt in verschillende kleuren op de markt, geeft geen warmte af, zijn waterbestendig en hinderen het paard niet in de natuurlijke staartbewegingen.
De eerste testen laten zien dat de staartverlichting op 800 meter afstand te zien is vanuit elke hoek, onder het motto: "Wees zichtbaar, wees zuinig op je staart".

Klik hier voor een filmpje.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"


speurneusc

Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:44

leuk zijn ze en heel herkenbaar ook, zelfs overdag

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:44

Lijkt me een goede uitvinding! Heb zelf ook regelmatig met samengeknepen billen op het paard naar huis moeten rijden, niet prettig!

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Lampjes in zijn staart, Amerigo 's nachts veilig over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:07

o leuk zeg! ik zou het op een gegeven moment niet eens alleen meer alleen voor de veiligheid gaan dragen maar ook omdat het er super leuk uit ziet haha. goede uitvinding!



Sanguine

Berichten: 279
Geregistreerd: 30-11-13

Re: Lampjes in zijn staart, Amerigo 's nachts veilig over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:11

Handig! :)

Tess_C

Berichten: 931
Geregistreerd: 27-08-12
Woonplaats: Beek (Li)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:12

Top uitvinding! Alleen de prijs vindt ik nog een beetje auw :=

It's not about the path you choose, but about the way you're walking on them...

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:13

Ik had ze al es eerder gezien. Ik snap wel dat je zichtbaar wil zijn in het donker maar die tail lights vind ik er nog steeds uitzien als "kijk es hoe ik het hol van m'n paard verlicht" :+

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Ballard_L

Berichten: 2490
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:13

mooie uitvinding zeg! Moet je nu wel de batterij in een zadeltas doen of zag ik dat nu verkeerd? Heeft namelijk niet iedereen

Roadie - @welshcobroadie
B+11 (PR 223) L1+11 (PR 202,5) L2+11 (PR 203,5)M1+11 (PR 199) M2+11 (PR 194,5) Z1+4 (PR 215,5)


Pantykous

Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Lampjes in zijn staart, Amerigo 's nachts veilig over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:17

173 euro is wel een forse prijs zeg

_Jorien_

Berichten: 2901
Geregistreerd: 25-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:20

Mooi, en goed zichtbaar!
Ga zelf ook wel is in het donker een buitenritje maken. Reflecterende deken op, zelf een reflecterend hesje met lampjes, martingaal om met daaraan lampjes en in de staart maak ik een vlechtje, met daarin 2 of 3 rode lampjes gevlochten. Denk een stukje goedkoper en opzich even effectief als bovenstaande.

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:20

Gewoon zo'n klein goedkoop fietslampje in de staart vlechten werkt ook prima hoor +:)+

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:24

Delaja schreef:
Gewoon zo'n klein goedkoop fietslampje in de staart vlechten werkt ook prima hoor +:)+

En dat stiekje om een pluk staarthaar slaan zoals je zou doen met je fietsstuur is even effectief, én sneller.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

_Jorien_

Berichten: 2901
Geregistreerd: 25-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:25

Ik vlecht deze in de staart.

Marije_jiplover

Berichten: 25303
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:26

Ik heb van die led-dingen van de aldi en die bevestig ik in het donker ook om de staart van mijn haf. Werkt prima en is lekker goedkoop.
En van mijn stalhouder, die mij laatst achterop reed, hoorde ik dat ik al van verre zichtbaar was.

Koper

Berichten: 30232
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:26

_Jorien_ schreef:
Ik vlecht deze in de staart.

Precies. Alleen heb ik die met 2 ledjes, die op de foto hebben er 1.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:31

[quote="Gem"]
http://horsetalk.co.nz / http://tail-lights.com/ / http://www.bokt.nl


[quote="Sinterklaas"]


Oprichtster Sami Gros zegt dat zij de staartverlichting heeft ontwikkeld nadat ze een levensgevaarlijk ongeluk meemaakte terwijl ze met een vriend aan het rijden was: "Ondanks het gebruik van reflecterend tuig, werd mijn vriend rond schemertijd van achteren aangereden door een auto. Ik kon geen betere veiligheidsproducten vinden voor de paardensport, dus heb ik de staartverlichting ontworpen en laten maken. Mijn doel is dat paardrijden onder alle (weers)omstandigheden veilig is voor mens en paard."
[/qoute]

Dan hebben ze ook de wet overtreden want rond schemertijd ben je ook als ruiter wettelijk verplicht om verlichting te voeren. reflectie alleen is niet genoeg!
Er zijn hartstikke goede schokbestendige (spat)waterdichte ruiter / laarslampen op de markt, dus dat er geen betere veiligheidsproducten op de markt zijn is klinkklare onzin!

Verder vind ik het wél een super leuk idee.

:¨·.·¨:
`
·. Gijs van de Hertoghoeve
Gijs staat ter dekking via KI Gijs op facebook
viewtopic.php?f=250&t=1873568

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Lampjes in zijn staart, Amerigo 's nachts veilig over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:53

Valt wel op!

Maar aan de achterkant moet toch rode verlichting en aan de voorkant wit? Dan zou dit wettelijk niet eens mogen?

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:55

_Jorien_ schreef:
Ik vlecht deze in de staart.



Die bedoel ik dus :D en ik krijg ook vaak complimenten dat ik zo goed zichtbaar ben dus zal wel goed zitten toch :o

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Lampjes in zijn staart, Amerigo 's nachts veilig over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:01

Wat gaaf! Tot zoiets betaalbaar is, of zelf te knutselen voldoet een breed elastiek met een fietslampje (niet zo'n HEMA waaibomending met 1 zo'n puntje) eraan ook.

Te koop: 7-jarige Arabische ruin

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:01

Delaja schreef:
_Jorien_ schreef:
Ik vlecht deze in de staart.



Die bedoel ik dus :D en ik krijg ook vaak complimenten dat ik zo goed zichtbaar ben dus zal wel goed zitten toch :o


Hoe vlecht je zoiets in een staart als ik vragen mag? :o

I hope your day is as nice as your butt! ;)

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Lampjes in zijn staart, Amerigo 's nachts veilig over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:05

Iemand die ik ken heeft ze intussen zelf gemaakt, ik ga ze ook zelf maken :) (enkel voor mezelf).
Beginnen met wit licht als ik aan rood licht raak zou het nog beter zijn is meer correct met de verkeersregels wit voor rood achter...

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:09

Ik heb altijd fietsverlichting in de staart gehangen, en aan de achterkant van mijn zadel (zit een ring om een staartriem te bevestigingen) Iedereen kan mijn duidelijk zien. Wel gebruik ik altijd de knipperstand want dat valt veel meer op dan continu branden. Voor in de manen heb ik een kerstlicht snoer voor buiten op batterij. Ik heb nog nooit problemen ermee gehad.

En inderdaad, wit of geel naar voren toe, rood naar achteren toe. Je bent een voertuig dus moet je zulke verlichting verplicht hebben.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Re: Lampjes in zijn staart, Amerigo 's nachts veilig over straat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 21:57

handig :)
zelf heb ik van die lampjes van de action in de staartgevlochten :D ik ben echt NIET te missen :) reflectie alleen is ook niet genoeg..

oooh, kom maar eens kijken! wat ik in mijn schoentje vind :D
<3 unicepower unihorses @ [ITP] fotoshoot met uni! voltige rijden en meer :D
10-9-'13 scooby Y;( 20 jaartjes oud geworden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aisie, anjali, DeGelukkige4, Elitedeux, gonniee, GoogleAdsense, Joesje, JoyenUnory, Marije112, Monique1963, Rubio, veerledec, YvonneV en 67 bezoekers