Vraag over kattenbench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Vraag over kattenbench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 10:54

Hoi,
Vanavond gaan mijn vriend en ik kijken bij een Boomer pup.
Nu ben ik op internet aan het kijken voor een bench waar hij s'nachts in kan en ik zag in de folder van een dierenwinkel behoorlijk wat prijsverschil tussen een kunststof katten en honden bench. Er zat ruim 20 euro verschil tussen die 2.

Nu was mijn vraag, is de kattenbench geschikt voor onze pup? Ik gok dat we hem 2 á 3 weken nodig hebben en het is echt alleen voor de nacht en als we hem meenemen (bijv. dierenarts oid).

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Vraag over kattenbench

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:02

Hoe groot is de kattenbench en heb je hem nodig voor de pup om te wennen dat hij 's nachts alleen is? Ik ben met mijn hond ook met een kleintje begonnen, maar niet tè klein. Ook even kijken of de kattenbench geschikt is voor het gewicht dat je hondje zal zijn/worden?

Persoonlijk zou ik het wel doen in jouw geval... (ik heb zelf een DH... die worden wat te groot voor een kattenbench... := )

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Re: Vraag over kattenbench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 11:09

Er staan geen maten bij de bench, dus dat ga ik straks even in de winkel bekijken. Ik schat dat hij ongeveer rond de 4 a 5 kilo gaat wegen, als hij volwassen is, dus dat ga ik ook even navragen :j
Het is inderdaad voor s'avonds (s'nachts) als we naar boven gaan, dat hij kan wennen dat hij alleen beneden zit. Hij is krantzindelijk op dit moment, dus het is ook wel een beetje voor het voorkomen van ongelukjes. Als hij volledig zindelijk is, word de bench vervangen voor een mandje.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Vraag over kattenbench

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:19

Een "Boomer" hondje wordt wel zwaarder dan 4 à 5 kg... Een middelgrote kat is 4 à 5 kg, dus kijk even goed hoe zwaar hij ongeveer is en gaat worden. Let op met alleen beneden laten dat hij niets gaat slopen 's nachts. Ik denk dat je de bench langer dan 3 weken nodig gaat hebben. Hoe oud is de pup nu?
Ik wilde ook geen bench in de woonkamer, maar ben erg blij dat ik hem nu wel heb. Mijn hond voelt zich er veilig in en ik vind het een veilig gevoel als ik haar even alleen moet laten.

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Re: Vraag over kattenbench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 11:47

Denk dat het er ook aan ligt hoe groot de Boomer uitvalt, die van mijn ouders weegt 5 kilo en een beetje en is volgens de DA goed op gewicht. De pup is 9 weken oud en word s'nachts niet los gelaten beneden, vandaar ook de bench. Hoe lang ik de bench nodig heb, was meer een schatting.

Urion
Berichten: 779
Geregistreerd: 24-01-13

Re: Vraag over kattenbench

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:51

Als die dingen van plastig zijn en hij gaat zitten spelen dan kan de bench gaan schuiven, en daar kan hij van gaan schrikken en blaffen. Ik zou voor een degelijke bench gaan gemaakt voor honden, let ook dat je hondje echt wel ruimte nodig heeft in zo'n bench. Desnoods kijk je op marktplaats en koop je een tweedehandsje, of bouw je er een van degelijk hout.

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Vraag over kattenbench

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:18

Wij hadden voor onze puppy een grote bench gekocht, groot genoeg voor haar als ze volwassen zou zijn. Daar een schotje van stevig karton tussen gezet zodat ze maar de helft had om in te liggen, en daar een kleedje en een krantje. Nu is haar bench, met een kleedje erover en een schapenvachtje erin, haar veilige holletje waar ze heerlijk in ligt te snurken.

Tevens heeft ze ook twee "plaatsen". de ene de bench, de ander gewoon een fijn hoekje. Afspraak is altijd geweest dat ze in de bench niet mag worden aangehaald, zodat ze echt een plekje had om zich terug te trekken.

Ik zou dus gewoon een stevige ijzeren hondenbench kopen.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Vraag over kattenbench

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 12:25

Een bench komt altijd van pas, zou ook een niet te kleine kopen ;)
En eentje die bestand is tegen scherpe hondentandjes !

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Vraag over kattenbench

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:32


Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Re: Vraag over kattenbench

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 09:39

Ik ben inmiddels van een bench voorzien, een normale honden bench. Wij hebben ook gezegd, dat als hij in de bench ligt, hij met rust gelaten moet worden. Momenteel ligt hij bij mijn voeten te slapen met z'n fleecedekentje.

Wij hebben eigenlijk nooit verder een bench gebruikt, behalve als ze pups waren. Daarna was het bench eruit en hondenmandje of bank. Dit weet ik niet beter vanaf kleins af aan.