Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Kan een bruidspaar het maken om alleen vegetarisch eten te serveren op een bruiloft?

Ja
683 (84%)
Nee
123 (15%)

Totaal aantal stemmen: 806


Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 08:35

Goede morgen,

Ik zit nu four weddings USA.

Bij in bruiloft kregen ze alleen vegetarisch eten, dus geen vlees.
1 bruidje viel hier nogal over.

Ook mijn vader vond het maar belachelijk.

Hierop zei ik: mocht ik gaan trouwen (kans lijkt mij klein) dan krijg je ook alleen vegetarisch eten.

Het is mijn dag, en ik beslis wat er gebeurd en gegeten word manlief mag natuurlijk ook een beetje meedenken :')

Mijn vader vindt dat ik dat niet kan kan maken.

Hij vind niet dat ik mensen kan verplichten vegetarisch te eten.
Mensen komen speciaal voor mij, dus heb je ze maar vlees voor te zetten.

Hoe denkt bokt hierover??


Isabel_k

Berichten: 4762
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:37

Ik vind dat het bruidspaar mag bepalen wat er gegeten word. En als dat dan vegerarish is so be it. Je hebt er maar mee te leven dan. Het is jou dag en je trouwt ( als het goed is ) maar 1 keer! :j

IG: @arabierjoep

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:38

Zeker! Mijn feestje, mijn "regels"..
Op een verjaardag serveer ik ook geen worst als vegetariër zijnde..

» Never give up on the things that make you smile..

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:38

Ze eten maar vegetarisch en anders komen ze niet :+ Het gaat om het huwelijk, niet om het eten toch...

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:39

Lijkt mij toch geheel eigen keuze van het bruidspaar.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

Evelyne79

Berichten: 3984
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:42

Waarom niet, het is jou dag, jou keuze( samen met bruidegom)
As je vegetarisch bent hoef je dat in principe niet iedereen op te leggen maar het is een keuze, soms zijn mensen vegetarisch omdat ze het zielig vinden, dan ga je toch niet met je bruiloft je principes aan de kant zetten?
en voor de gasten> kom op, 1 dagje/avond zonder vlees moet best een keer kunnen

weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet!
Paardrijden > De edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden


Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 08:45

Evelyne79 schreef:
Waarom niet, het is jou dag, jou keuze( samen met bruidegom)
As je vegetarisch bent hoef je dat in principe niet iedereen op te leggen maar het is een keuze, soms zijn mensen vegetarisch omdat ze het zielig vinden, dan ga je toch niet met je bruiloft je principes aan de kant zetten?
en voor de gasten> kom op, 1 dagje/avond zonder vlees moet best een keer kunnen



Dit dus.
Ik eet al 20 jaar geen vlees (en vis), ik vind het niet nodig dat een dier het leven laat zodat ik hem op kan eten.

En dan zou ik op mijn bruiloft weet ik veel hoeveel dode dieren gaan serveren en mij daardoor stok ongelukkig voelen :n

Ibbel

Berichten: 48932
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:45

Een bruidje viel erover dat er vegetarisch eten werd geserveerd? Had zijzelf geen stem in het geheel dan?

Verder zou ik zeggen, wie het eten betaalt (de bruid en bruidegom dus meestal, of (schoon)-ouders), bepaalt wat er op het menu staat. Niet degene die het eten gratis voor z'n neus geschoven krijgt. Je gaat als gast toch ook niet piepen als het voorgerecht meloen met ham is en jij had liever garnalencocktail gehad?

paddington

Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:48

Ik ben vorig jaar op een (Hindostaanse) bruiloft geweest en op deze dag was het ook
vegetarisch..

Hun hebben meerdere dagen bruiloft en 1 dag daarvan is vegetarisch.

Ik moet zeggen als echte vlees eter heb ik me eigen goed vermaakt tijdens het vegetarische buffet.

Olympia96

Berichten: 3294
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:49

Fredt schreef:
Zeker! Mijn feestje, mijn "regels"..
Op een verjaardag serveer ik ook geen worst als vegetariër zijnde..


Inderdaad. Zo zie ik het ook! In mijn huis is geen vlees te vinden (ook al is vriend wel vleeseter), op wat kattenvlees na dan :-)

Júíst voor mensen als je vader zou het goed zijn. Kunnen ze eindelijk zien dat vegetarisch eten meer is dan een groentenquiche!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:52

Ibbel, het zijn 4 bruiden die op elkaars bruiloft komen en er cijfers voor geven. Dus bruid A trouwde en had alleen vega eten. Bruid B die daar dus als gast was viel erover.

Maar idd, jou dag, jou keuze. :j

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:54

Dat mensen hier een probleem van maken... Had ik niet gedacht.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:56

Hoewel het je eigen keus en jouw grote dag is, vind ik het eigenlijk wel not done.
Nu krijg ik vast half bokt over me heen, maar zo zie ik het. Mij krijg je echt niet vrolijk met wat groente en fruit, sorry dat ik het zeg maar dan zou ik nog liever een frietmobiel hebben staan om het even grof te zeggen..

Ik zou er zelf niks van zeggen mocht het gebeuren op een bruiloft, maar daarna denk ik wel meteen doorgaan naar de eerste beste frietkraam omdat ik dus honger heb als een paard.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Re: Alleen vegetarisch eten op een bruiloft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:58

Maar vegetarisch eten is toch niet alleen groenten en fruit? Ik snap dat je 't niet zo letterlijk bedoelt (denk ik iig) maar ook met vegetarisch eten kun je gewoon een vullende maaltijd naar binnen werken :P
Misschien hebben ze wel gewoon patat. Weet jij veel :P

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 08:59

SuperAssie schreef:
Hoewel het je eigen keus en jouw grote dag is, vind ik het eigenlijk wel not done.
Nu krijg ik vast half bokt over me heen, maar zo zie ik het. Mij krijg je echt niet vrolijk met wat groente en fruit, sorry dat ik het zeg maar dan zou ik nog liever een frietmobiel hebben staan om het even grof te zeggen..

Ik zou er zelf niks van zeggen mocht het gebeuren op een bruiloft, maar daarna denk ik wel meteen doorgaan naar de eerste beste frietkraam omdat ik dus honger heb als een paard.



Iedereen heeft recht op zijn eigen mening :D

Maar ik kan wel wat meer verzinnen dan alleen groente en fruit :D

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:00

Kitty1985 schreef:
SuperAssie schreef:
Hoewel het je eigen keus en jouw grote dag is, vind ik het eigenlijk wel not done.
Nu krijg ik vast half bokt over me heen, maar zo zie ik het. Mij krijg je echt niet vrolijk met wat groente en fruit, sorry dat ik het zeg maar dan zou ik nog liever een frietmobiel hebben staan om het even grof te zeggen..

Ik zou er zelf niks van zeggen mocht het gebeuren op een bruiloft, maar daarna denk ik wel meteen doorgaan naar de eerste beste frietkraam omdat ik dus honger heb als een paard.



Iedereen heeft recht op zijn eigen mening :D

Maar ik kan wel wat meer verzinnen dan alleen groente en fruit :D

Was ook meer een verzamelnaam even, ik ben absoluut geen vegetarier en hoef dat ook niet te zijn, dus ik heb geen idee wat er allemaal voor gerechten gemaakt kunnen worden, maar voor mij persoonlijk, is er geen maaltijd compleet zonder een lekker stukje vlees.
Sorry alle vegetariers, zo denk ik nou eenmaal.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:00

Mij zelf zou het ook niet uitmaken, ik hoef niet perse vlees te eten.
Maar ik kan me eigen wel voorstellen dat andere mensen er een opmerking over maken. Als jij geen alcohol drinkt zou je dan ook op je bruiloft geen alcohol schenken?

Sizzle

Berichten: 35602
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:01

Ik ben niet vegetarisch, maar bij een goede(!) vegetarische maaltijd door een ervaren kok merk je niet eens dat er geen vlees in zat.
Ook goede kwaliteit snacks kunnen gerust vleesloos zijn.
Groentekroketjes e.d is niets mis mee.

Als je alleen een schaal druiven neerzet en een maaltijd kookt met zo'n rare vleesvervanger, tja dat zou ik ook teleurstellend vinden.

Sani

Berichten: 27356
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:01

K vind dat je dat zelf mag kiezen dus ja.

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

fransje23

Berichten: 15302
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:01

SuperAssie schreef:
Hoewel het je eigen keus en jouw grote dag is, vind ik het eigenlijk wel not done.
Nu krijg ik vast half bokt over me heen, maar zo zie ik het. Mij krijg je echt niet vrolijk met wat groente en fruit, sorry dat ik het zeg maar dan zou ik nog liever een frietmobiel hebben staan om het even grof te zeggen..

Ik zou er zelf niks van zeggen mocht het gebeuren op een bruiloft, maar daarna denk ik wel meteen doorgaan naar de eerste beste frietkraam omdat ik dus honger heb als een paard.

Waarom zou je honger heb na afloop?

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:02

SuperAssie, dat kan, dat je zo denkt. Maar dat heeft dan in feite niks te maken met of je jezelf er vol aan kan eten of niet toch? Je kunt je dan alsnog vol eten aan vega eten. Dan zit je wel vol, maar voelde 't alleen niet compleet.
Tenminste ja. Als ik bv naar mijn andijviestamppot met kaas van gister kijk, daar zat ik toch echt wel goed vol van :P

capopjekop

Berichten: 30613
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:04

Je bent als gast op het feest, dus dan pas je je netjes aan vind ik. Zelf ben ik juist echt een vleeseter en helemaal niet dol op groente, dus de kans is groot dat ik veel niet zou lusten. Maar er is vast wel wat anders te vinden om tussendoor te knabbelen lijkt me? En anders maar even snel naar de friettent toe :')

Milligan

Berichten: 339
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:06

Ik zat het net toevallig ook te kijken. Ik zie het probleem niet, het is jou dag en als jij zelf vegetariër bent vind ik het persoonlijk eigenlijk alleen maar logisch dat je alleen vegetarisch eten serveert.

Wouldn't it be the perfect crime, if i stole your heart & you stole mine.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17914
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:06

Je gaat toch niet naar de bruiloft om het eten? :?
Wat mij betreft geldt ook dat degene die betaald, bepaald.

Awareness sucks, but so does getting CPR
F. Kooij, TacT2019

Oh, life's a bastard....
....do you need a friend?

IngeK
Berichten: 852
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:10

Ik geef mijn gasten nooit vlees te eten. Bij mij thuis niet, op het werk niet, op een feestje niet en mocht ik gaan trouwen, dan uiteraard ook niet. De catering op het werk vond dat heel gek, toen ik 30 vegetarische lunches bestelde voor een bijeenkomst. "Dat hebben we nog nooit meegemaakt, dat er 30 vegetarische collega's bij elkaar zijn." Nou, vandaag wel, want nu ben ik de organisator :+

Wat je thuis doet moet je zelf weten, maar als je bij mij te gast bent (en ik betaal), dan eet je wat ik eet, zeker als het om zoiets principieels gaat.