Dressuurwedstrijd met IJslander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Dressuurwedstrijd met IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 11:40

Ik zou graag eens een dressuurwedstrijd rijden met mijn IJslander. Gewoon een keer een onderlinge wedstrijd. Ik heb al weleens een dressuur wedstrijdje gereden onder alleen IJslanders en daarbij was hij 1x 1e en 1x 3e.

Maar nu mijn vraag: Mijn IJslander staat 24/7 buiten en heeft een dikke wintervacht. Wel staat hij nu onder een deken.
Hoe zal het gaan met punten voor de verzorging?
- Zal ik minder punten krijgen omdat hij dik in zijn vacht zit?
- En hoe zit het met vlechten? Het liefst zou ik gewoon puur natuur zonder vlechten de ring in gaan, maar is dit toegestaan? Of krijg je daarvoor ook weer puntenaftrek?

Vast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!

Vinur Fluguson van de Hooge Vorssel, Gir fra Fiskimadur en Saethor fra Wespurt.


MarrieLeen

Berichten: 11380
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:11

Je eerste vraag: Nee, je krijgt niet minder punten omdat hij dik in z'n vacht zit, mits je ervoor zorgt dat de rest goed verzorgt is. :)
Dus als hij goed gepoetst is, staart en manen schoon, en je ziet er zelf netjes uit, dan krijg je niet per se minder punten.

Je tweede vraag: Het is toegestaan voor bijzondere rassen om ongevlochten de ring in te gaan,
ik weet alleen niet precies of een IJslander daar ook onder valt. Zou je even na moeten gaan.
Je zou minder punten kunnen krijgen als ze het zicht op de hals beperken zeg maar, en als je ze niet netjes verzorgt hebt. :)

Edit: Ik heb het even nagezocht, dit staat erin:
Voor de wijze van het correct toiletteren van het paard/de pony wordt een aantal mogelijkheden
gegeven in voorkeursvolgorde. Voor paarden en pony’s van rassen waarbij een andere wijze van toilettering gebruikelijk is,
zoals Fjorden, Haflingers, IJslanders, Shetlanders en Friezen, zijn deze richtlijnen uiteraard niet van toepassing.

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Dressuurwedstrijd met IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:23

Dat zijn richtlijnen he, niet verplicht. Bij het springen zijn er meer zonder knotten dan met.


Koper

Berichten: 30220
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 02:11

Ja, maar een IJslander met knotten is nou écht geen ponum.

TS, waarom maak je geen hengstenvlecht? Dat is netjes en verzorgd, en bij mijn ijs staat het in elk geval heel gaaf. Voorpluk zou ik niet vlechten, tenzij hij daar weinig haar heeft. En de staart ook niet, dat is geen gezicht bij een ijs.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Dressuurwedstrijd met IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:22

Staart vlechten is sowieso geen gezicht :o Voorpluk zou ik wel vlechten, vind dat altijd half werk staan als je dat niet doet.

Koper

Berichten: 30220
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:23

Tja dat is onderhevig aan smaak en soort manen. Mijn ijs ziet er met ingevlochten voorpluk uit als een oranje eenhoorn :+ En hij heeft ook al wat grijze haren op z'n hoofd... dus laat die pluk maar lekker los ;)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

skvetta

Berichten: 531
Geregistreerd: 12-09-07

Re: Dressuurwedstrijd met IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-13 12:09

Bedankt voor alle tips!

Vinur Fluguson van de Hooge Vorssel, Gir fra Fiskimadur en Saethor fra Wespurt.

maralou

Berichten: 89
Geregistreerd: 18-01-13

Re: Dressuurwedstrijd met IJslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:49

Inderdaad, een hengstenvlecht vind ik altijd mooi staan bij een ijslander. En succes met je eerste wedstrijdjes!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers