Toebehoren voor garnalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Toebehoren voor garnalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 21:02

Ik heb bij mijn vader in het tuinhuis nog een (vrij grote) bak staan en zou daar graag garnalen in houden, we hebben ook nog een filter enz want we hebben nog veel vissen en schildpadden gehad.
Nu met welke garnaal kan ik het beste beginnen?
hoeveel? en welke dingen heb ik allemaal nodig?
Dit wordt de eerste keer dat ik garnalen ga houden samen met m'n ouders.
Oh ja wat eten ze?

edit: de juiste afmetingen van de bak weet ik niet

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Toebehoren voor garnalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 21:08

niemand?

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Toebehoren voor garnalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:09

Je stelt een behoorlijk specifieke vraag, waar neit iedereen antwoord op heeft. Even geduld, je topic staat er net...

Century

Berichten: 5961
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:10

Het is een forum, geen chat ;) het kan even duren voordat iemand je topic ziet die erop kan antwoorden.

Filter, liefst een sponsfilter, is nodig. Een sponsfilter heeft (heel verrassend) een spons om de instroombuis. Zo kunnen er geen (baby)garnalen in terecht komen.
Een thermostaat is ook aan te raden. Verder kan je verschillende dingen op de bodem doen. Ik heb zelf rond zwart grind (geen scherpe kanten!), maar zand is bijvoorbeeld ook mogelijk. Verder kan je aan aquariumhout (kienhout, mopanihout etc) denken. Wat plantjes betreft is mos een grote favoriet onder garnalen (bijv. mosbollen of javamos).
Een lamp is ook handig (zit misschien in de kap al?) om de planten in leven te houden.

Garnalen eten van alles. Je kan speciaal korreltjes of tabletten voor ze kopen. Ook lusten ze groente. Ik zou zeggen, zoek op internet want er is van alles mogelijk. Wees wel voorzichtig met hoeveel je ze geeft, ze mogen niet te hard groeien want dan kunnen ze niet op tijd vervellen. Ook zijn ze gevoelig voor schommelingen in waterkwaliteit; niet te vaak verversen dus (maar natuurlijk ook niet te weinig).

Er zijn meerdere sites/fora op internet met meer informatie :) Lees je goed in en het moet helemaal goed komen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:12


Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Toebehoren voor garnalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 21:26

Is een kap voor op het aquarium noodzakelijk?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Toebehoren voor garnalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:27