Orion, 2013 afsluiten met een nieuwe taak!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Orion, 2013 afsluiten met een nieuwe taak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 22:06

Hallo dames en heren,

Dit jaar was een zeer bewogen jaar voor zowel mijn maatje Orion als mijzelf waarin we weer een hoop leuke dingen gedaan hebben en een hoop geleerd. Ondanks onze pieken en dalen hebben we weer een nieuwe missie voor ogen waar nu hard aan gewerkt word.

Ik kan nog wel heel veel meer kletsen, maar dat kan ik beter aan de hand van foto's doen.

Informatieve gegevens :D
~Orion
~Ruin
~1.72
~17 jaar
~B+9

Dit jaar begon lekker met sneeuw, ondanks dat de bak daardoor niet begaanbaar was en de paddock continu ijszolen veroorzaakte hebben we gelukkig veel buiten kunnen wandelen. Maar dat betekende niet dat meneer niet lekker kon genieten van de sneeuw.

Afbeelding
Al vond hij dat zelf ook wel eens koud.
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... 2048_n.jpg

De maanden hierop gingen we weer lekker opbouwen, ondanks het vele wandelen merk je toch dat het niet rijden zeker wel een effect heeft. In deze periode zijn weinig foto's gemaakt. Naast het rijden, trainen en lekker losgaan in de paddock heeft hij ook even voor manege paard gespilt. Een beste vriend die heel graag een keer wilde paardrijden heeft enkele keren erop gezeten.
Afbeelding
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... 6952_n.jpg

Gewoon soms even niks moeten, vrijheid ervaren en je ogen sluiten. Jups naast het gewone werk houden we ook wel van een beetje gek doen.
Afbeelding

En toen kwamen de geweldige boktfotomeetings *\o/* Wat een plezier heb ik gehad en wat een onwijs leuke mensen heb ik ontmoet. En als aller belangrijkste, wat een brave knol heb ik toch <3

meeting mei foto impressie
Afbeelding
Afbeelding
En het blijft toch een echte charmeur :*
Afbeelding
Afbeelding

Meeting juni foto impressie
Afbeelding
Mijn allerliefste vriendlief ging ook mee
Afbeelding
https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... 8909_n.jpg

De zomer begon behoorlijk warm, de werdstrijd die ik op de planning had was gelukkig in de ochtend. Anyway, ik merkte een verschil met rijden. In de ring ging alles nog behalve dan hoe het de bedoeling was. Even op een rustig pitje zijn we doorgegaan. De warmte was alles behalve leuk.
Er zaten behoorlijk wat dagen tussen, waarbij we lekker voor de stal hebben gehanden en totaal geen zin in trainen hadden.
Afbeelding


We hadden gelukkig ook wat nieuws gevonden, via een kennis kon ik een leuk tuig overnemen. En aangezien we behoorlijke vermoedens hebben dat Orion tuigbloed heeft en ik best graag wil sleeën van de winter ben ik begonnen met "tuigmak maken".
En aangezien dit zonder slag of stoot ging, durf ik te wedden dat hij al ooit in het tuig gestaan heeft. Het staat hem nog goed ook :D. Sommige noemen het zelfs jammer dat ik het hou bij bakslepen en sleeën van de winter. Maar wegens gebrek aan koets, menbewijs en vooral dat de prioriteit ligt bij het rijden word het niet meer dan dit.
Afbeelding


En toen ging hij onderuit op de poetsplaats en werd ik door mijn moeder in paniek naar stal geroepen, helaas een flinke wond door het ijzer die gehecht moest worden. Foto is niet bedoeld voor gevoelige kijkers.
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hph ... 0605_n.jpg

Vooral lekker als je zelf dan op vakantie gaat, en alle zorg aan mijn lieve moeder moest laten. Het was een behoorlijke klus om het schoon te houden van de vliegen in deze hitte. Maar moeders liep heerlijk de polder af, want met die hitte wou je toch niet op het paard zitten.

En toen plotseling Orion zijn buurvrouw overleed was er helemaal geen land te bezeilen met hem. Ik had nog nooit eerder gezien hoe depresief een paard kan worden bij het missen van een paard op stal. Hij was totaal uit zijn hum en keerde in zichzelf. Van het andere paard op stal moest hij ook niks hebben. We zijn toen vooral veel lekker naar een oud stalgenoot gewandeld waar zijn vriendin van een vorige stal staat, zodat hij teminste nog een beetje contact met een ander paard zocht.

Eind augustus merkte ik weer dat het niet helemaal lekker ging met rijden ondanks dat hij wel uit zin dip was. Het plaatje klopte gewoon niet. Ik had veel pijn met rijden en erg last van mijn hypermobiliteit. Orion werd ook best vervelend af en toe en was eigenlijk alleen maar rijbaar met les. En toen was ik er klaar mee, en zijn we helemaal weer back naar basic gegaan. Een kennis die er even op heeft gezeten bevestigde mijn vermoedens. Orion vraagt te veel steun aan mijn hand en als je die loslaat is hij uit balans. Veel oefeningen gekregen van een dierenarts die ook ruiter is en nu flink aan de slag.

Ondertussen zijn we van dit:
Afbeelding

Het ziet er nu even niet uit, maar dat komt vast wel goed. Ik moet leren om niet meer in te gaan op de uitnodiging om vast te pakken en Orion moet weer de achterkant in orde krijgen. Vooruitgang is nu al behoorlijk zichtbaar na een maand. Zijn schoft is wel 3 cm gestegen (die bleek dus vast te zitten) en zijn rug word ook weer sterker. En nog wel het allerbelangrijkste, hij laat zich weer rijden zonder bokken,sprintjes en andere gekkigheid. *\o/*
Toen kwam ook een een oud stalgenoot en goede vriend bij ons op stal staan. Orion was dolblij bij het zien van zijn oude liefde.

Afbeelding


Ondanks dat het een behoorlijke stap terug is, voelt het nu al goed en leren we snel. Misschien hebben we dit jaar niet veel bereikt op de wedstrijden, maar ik heb wel al weer een hoop geleerd dit jaar. Gelukkig kan Orion er zelf ook wel de lol van dit jaar in zien. :D

Afbeelding


We hebben een nieuw doel betreft het rijden en dat gaat wel goed komen. Mijn topknollie en ik komen er wel, vroeg of laat. :+:
Afbeelding

[/list][/size]


Suzan_bobar

Berichten: 4248
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Orion, 2013 afsluiten met een nieuwe taak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 23:40

Ja een bewogen 2013 voor jullie. Leuk overzicht

Equine Lymfe Drainage Therapeut
Myofacial Equine Therapeut
Paardensportmasseur
Hirudotherapie (bloedzuigers)
http://Www.suzanabbink.nl

lauwtjuhh
Berichten: 940
Geregistreerd: 12-04-05

Re: Orion, 2013 afsluiten met een nieuwe taak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:57

Een super overzicht heb je gemaakt. Op naar het volgende jaar!

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Orion, 2013 afsluiten met een nieuwe taak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:03

Wauww, wat een super knap paard :9
Heeft hij vroeger heel toevallig ook gedekt?


ManonGrr

Berichten: 1448
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:07

Eileen_ schreef:
Wauww, wat een super knap paard :9
Heeft hij vroeger heel toevallig ook gedekt?


je zou zeggen van wel, er staat er hier een op stal, het lijkt wel een tweeling! mooi dier, tuig staat hem zeker goed!!

And i cannot hide, even if i try... You mean everything to me. Any fool can see, what you've done to me; you mean everything to me! Najego <3

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 23:24

Eileen_ schreef:
Wauww, wat een super knap paard :9
Heeft hij vroeger heel toevallig ook gedekt?


Helaas weten we weinig over zijn verleden. De vorige eigenaar heeft hem gekocht van een vrouw die hem van de zuidlarenmarkt heeft. Het verhaal wat erbij is verteld is dat hij niet goed genoeg was als dekhengst. Helaas staat hij in zijn paspoort als papierloos en oudersloos. Ondanks dat lijkt hij ontzettend veel op Fabricius. Zo heb ik hiervoor een ander tuigpaard gereden dat hackneyxfabricius. Het enige verschil tussen deze 2 paarden is dat Orion groter is uitgevallen en een steverige bouw heeft en gelukkig is hij in karakter ook behoorlijk makkelijk met enkele uitzonderingen. Zijn roots moeten dus wel ergens bij het gelders/tuigers bloed liggen als je naar zijn bouw etc. kijkt. De vorige eigenaar heeft er alles aan gedaan om zijn ouders te vinden. Zij reed namelijk Z1 met Orion en is 1 keer Z2 gestart en vond het altijd jammer dat ze werd omgeroepen met afstamming onbekend. Helaas is het haar nooit gelukt om zijn ouders te vinden.
Voor mij maakt het weinig uit, hij word voor mij er niet meer of minder waard van. Al was zijn pa een karrepaard geweest en zijn moeder bij wijze van spreken een ezel, ik hou toch wel van mijn maatje. <3

[/list][/size]

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Orion, 2013 afsluiten met een nieuwe taak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:16

*smelt* <3
wat een prachtdier! heel veel plezier in 2014!

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’

Lisette1990
Berichten: 707
Geregistreerd: 01-02-10

Re: Orion, 2013 afsluiten met een nieuwe taak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:25

Wauw wat een prachtig paard!! Heel veel geluk en plezier gewenst voor 2014!

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Orion, 2013 afsluiten met een nieuwe taak!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-13 20:56

Dankjullie wel :P!

[/list][/size]

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Orion, 2013 afsluiten met een nieuwe taak!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:18

ah okee, m'n vorige bijrijdpaard (gelders x tuiger, moeder gelders, vader wsl met tuigerbloed) had nml een Oron als vader, maar kon nooit een Oron vinden haha :+
Iig echt een heel gaaf paard!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Forcalquier en 28 bezoekers