nieuwe parel in wording: Desperado

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stralina

Berichten: 189
Geregistreerd: 28-09-11

nieuwe parel in wording: Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 19:37

Hallo allemaal :)

Sinds vandaag ben ik weer een paardje rijker :D
Het gaat om een 5jarige arabier :)
Hij kent nog niks en is nog wat schuuw, maar ik vind hem geweldig.
Zoals de titel al zegt parel in wording. We hebben hem opgehaald als een echt zielig hoopje..
Ze manen zitten helemaal in de klit en hij is helemaal vies en hij is erg mager.
Maar toch heb ik het idee dat er onze deze vacht een prachtige parel zit :D
Daarom heb ik hem ook een kans gegeven zodat die hier lekker dik kan worden en dat we elkaar wat kunnen gaan leren kennen en uiteindelijk zadel mak maken en veel leuke ervaringen met hem ga hebben :D
maar goed dat zijn voorlopig nog dromen..
Ik heb er vandaag nog niet zo veel mee gedaan zodat die gewoon rustig kan bekomen van de rit, ik ga hem vrijdag eens poetsen dus ben benieuwd wat er dan te voorschijn komt :)
Nu hier de foto's , ze zijn met mobiel gemaakt dus echt heel schitterend zijn ze niet..

Net uit de trailer wat brokjes als beloning
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
In ze stalletje
Afbeelding

Alleen heeft die iets raars..
Zijn koker lijkt wel helemaal opgezwollen ofzo het lijkt ontstoken, heeft iemand hier ervaringen mee? of weet iemand wat dit is?
https://lh4.googleusercontent.com/-4GWUKuxRMZQ/Up9lyPKQgsI/AAAAAAAAAZE/uvFPP_XoDxo/s800/image%2520%25288%2529.jpg

Dit waren ze dan...
Hij ziet er momenteel echt niet uit, maar ik denk echt dat het een parel word!
Wat vinden jullie ervan? :)

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: nieuwe parel in wording: Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:39

wow wat ziet die eruit joh!
Maar ben erg benieuwd wat je er van gaat maken blijf dus even volgen :)

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:39

Naar die koker zou ik eventjes laten kijken en misschien in zijn algeheel even na laten kijken zou geen overbodige luxe zijn. Al is het maar om wormen e.d. uit te sluiten. Ik ben benieuwd hoe deze knappe vent uitgroeit :D

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:39

Knappe Arabier! Hopelijk komt het helemaal goed met hem. Denk je er ook aan om hem goed te ontwormen? Die koker zou ik sowieso even een dierenarts bij laten komen als ik jou was :)

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:41

Aggut.. wat ziet die eruit! Ben benieuwd wat er onder alle klitten vandaan komt..
weet je toevallig zn afstamming? :)

Bentee

Berichten: 618
Geregistreerd: 26-06-08
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:42

Waar heb je deze Arabier vandaan als ik vragen mag (puur intresse omdat hij heel schuw is, er onverzorgd uit ziet etc etc.)
Leuk dat je hem een kans geeft!
Ik ben heel benieuwd hoe hij eruit komt te zien na wat goede verzorging, zijn hoofdje is iig nu al een parel, heel mooi :j

Ik heb geen ervaring met een koker die er zo uitziet, maar het ziet er iig niet goed uit. Zal er wel een dierenarts bij laten komen als ik jou was...

silvia58

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:44

Ik denk dat dit paardje heel blij mag zijn dat jij op zijn pad bent gekomen !
Hij ziet er wel erg lief uit.
Ga maar goed op hem passen en ik hoop dat je veel plezier van hem gaat krijgen +:)+

CrazyIris

Berichten: 920
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Antwerpen, Hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:46

Dat wordt inderdaad wel een pareltje! Inderdaad zoals de rest zegt hem eens goed laten nazien door DA, en dan komt dat helemaal inorde :)
En als ik jou was zou ik de manen er helemaal afdoen, dan moet jegeen moeite doen om te zitten borstelen én moeste er luizen zijn, zijn daar ook ineens korte metten mee gemaakt ;) succes ermee!
Laatst bijgewerkt door CrazyIris op 04-12-13 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Siami
Berichten: 178
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:47

Ik heb een paard gehad met zo'n koker, die was heel vies wat een ontsteking veroorzaakt had. Is onder verdoving door de dierenarts schoongemaakt (zodat zn piemel uitschacht) en heeft een kuurtje gekregen, was zo over. Veel succes verder!

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:49

Voor de dikke koker zou ik even de DA bellen, hier ook twee paarden op stal gehad met dikke koker. Dierenarts erbij, medicijnen gekregen en iedere dag goed koelen en bewegen om het vocht weg te krijgen. Binnen enkele dagen zie je al resultaat en binnen twee weken is het al zo goed als weg bij een van de ruinen.

In ieder geval, veel succes met het opknappen, ik denk dat het wel een heel leuk paardje kan worden als hij wat opknapt en goed verzorgd word!

Jeannette
Berichten: 1045
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:01

Heel veel succes!!! Zelf heb ik ook een Arabier uit de ellende gered als het ware. Ik heb daar een super fijn paard aan nu. Zowel onder het zadel als op shows.

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: nieuwe parel in wording: Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:40

Wat leuk meis, heel veel plezier en succes met je nieuwe paardje :) !

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:46


MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33788
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: nieuwe parel in wording: Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:48

Die wordt vast heel knap! Maar ik zou er wel even een DA bij halen!

Stralina

Berichten: 189
Geregistreerd: 28-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 20:49

Dankjewel voor de leuke reacties allemaal! :)
Wat betreft de koker gaan we morgen de DA bellen :)
@amyz : Dat weet ik niet van buiten.. zal vrijdag even kijken.
@bentee: Hij komt van een man in Zoetemeer? dacht ik. Die man ging verhuizen, dus deed die zijn paarden weg :)
@Iloontjeehh : dat is em volgens mij! :j
Wat ik nog ben vergeten de vermelden : dit is niet alleen een projectje waar ik mijn energie in ga stoppen , maar ook Jamie @nuvel op bokt :) Mag ook wel even gezegd worden :)
Laatst bijgewerkt door Stralina op 04-12-13 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:49

Iloontjeehh schreef:
Jeetje, die kan inderdaad wel wat liefdevolle verzorging gebruiken maar ik zie er ook wel een pareltje in hoor! Heel veel succes en plezier met hem! :)

P.S. Is dit hem toevallig? http://baps-sbca.be/2011/studbook/detai ... rdID=17968


aan de leeftijd en andere gegevens te zien wel!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: nieuwe parel in wording: Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:52

Weet je wanneer hij gecastreerd is?
Heb regelmatig dat soort kokers gezien vlak na de castratie.
Maar mocht hij al geruime tijd ruin zijn zou ik wel een DA laten komen.

LisannePruts

Berichten: 1383
Geregistreerd: 11-09-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:59

Oej oej wel foto's maken als ie weer op z'n mooist is he? <<)

Ik zou even naar DA gaan voor zijn koker hopen dat het niet erg is

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:00

Iloontjeehh schreef:
Jeetje, die kan inderdaad wel wat liefdevolle verzorging gebruiken maar ik zie er ook wel een pareltje in hoor! Heel veel succes en plezier met hem! :)

P.S. Is dit hem toevallig? http://baps-sbca.be/2011/studbook/detai ... rdID=17968

Nu heb ik geen verstand van bloedlijnen, maar zelfs mij zeggen deze namen wel wat!

Wordt vast een prachtig pareltje als hij straks is opgeknapt. Heel veel succes met hem!

IlonavL

Berichten: 1163
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:03

Sieltjuh schreef:
Iloontjeehh schreef:
Jeetje, die kan inderdaad wel wat liefdevolle verzorging gebruiken maar ik zie er ook wel een pareltje in hoor! Heel veel succes en plezier met hem! :)

P.S. Is dit hem toevallig? http://baps-sbca.be/2011/studbook/detai ... rdID=17968

Nu heb ik geen verstand van bloedlijnen, maar zelfs mij zeggen deze namen wel wat!

Wordt vast een prachtig pareltje als hij straks is opgeknapt. Heel veel succes met hem!


Ik weet het niet zeker, maar ik gok het zomaar :P En als het deze inderdaad is, heeft hij een heleboel hele mooie (volle) broertjes en zusjes :D

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: nieuwe parel in wording: Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:37

Zo die ziet er inderdaad niet zo best uit!

Ben erg benieuwd hoe hij gaat opknappen :)

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:51

@iloontjeehh dat is hem inderdaad.

Nee hij komt niet uit zoetermeer, hij komt uit BE. Wat de koker betreft de de Da komt morgen en komt het enkel voor bij gecastreerde paarden want wij hebben hem gekocht als zijnde hengst, konden niet kijken want konden er zaterdag niet bij komen, dus op de gok gekocht, niet zien lopen niks enkel vanachter de tralies en met de deur op een kiertje kunnen koekeloere. Mijn man is hem vanmorgen gaan halen omdat ons zoontje long ontsteking heeft was ik er zelf deze keer niet bij. Hij is voor jasmina als tweede paardje en project, evita is met zwangerschapsverlof. Gaat zeker wat moois worden en veel fotootjes gaan volgen. We hebben geen verstand van de bloedlijnen dus als er iemand verstand van heeft en er wat meer over kan vertellen is altijd leuk! :D

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: nieuwe parel in wording: Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:54

Dit is natuurlijk niet iets wat alleen bij castratie voorkomt.
Maar vaak hebben ze na de castratie veel last van zwelling en wil dat nog wel eens naar de koker zakken.
Als hij niet gecastreerd is dan heeft het daar dus niets mee te maken.
Maar veel bal heeft hij ook niet hangen.

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:57

@ponyparadijs inderdaad niet, misschien klophengst? Ik ga morgen even kijken met de da, hij staat nu lekker in ze stalletje te genieten van ze rust en hooi. Man was ook lekker geniepig en niet meewerkend dus misschien had die dat te verbergen. We zullen zien :+ Wat het ook is, is allemaal goed!

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: nieuwe parel in wording: Desperado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:12

Het kan natuurlijk zijn dat hij ze opgetrokken heeft vanwege de stress.
Maar de meeste 5 jarige kunnen dat toch niet op zo'n manier dat ze gecastreerd lijken te zijn.
Maar wie weet heeft hij niet zo veel hoor.
Hij heeft de laatste tijd wel het 1 en ander te kort gehad.
Ik zou er inderdaad met de DA maar even naar kijken.
Die kan hem dan misschien ook wat geven dat hij je niet direct het licht uit de ogen slaat.
Want het lijkt me niet het type (nu) wat even gezellig aan zijn zaakie laat voelen.