Capcamera

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Love1992

Berichten: 120
Geregistreerd: 29-12-12

Capcamera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 11:37

Heey bokkers,

Ik zie vaak filmpjes van de Cross dat gemaakt is met een capcamera,
ik vroeg me af, hoe jullie nu een besluit nemen welke het gaat worden. En welke ervaringen jullie hierin hebben. Ik zit er aan te denken om er volgend jaar ook een aan te schaffen, om zowel het mennen, canicrossen(hardlopen met de hond) als de buitenritten te kunnen filmen.
Ik heb gezocht hier op bokt, maar kan alleen maar vinden dat er filmpjes zijn maar niet zozeer de kwaliteiten, mogelijkheden en de keuze van het merk.

Ik ben benieuwd :D


Nebuko

Berichten: 68
Geregistreerd: 25-04-13

Re: Capcamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:33

Interessant onderwerp! Maar nog geen reacties zo te zien. Ook wel benieuwd naar adviezen eigenlijk...

JustEnjoy

Berichten: 138
Geregistreerd: 21-05-09
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 21:46

Zelf heb ik een gopro hero 3. Erg fijne camera al zeg ik het zelf!
Hij heeft mooi scherp beeld en je kan er lange opnames mee maken.
Wat ik ook erg fijn vind is dat je geen wind op je opnames hoort. Wel eventueel als je praat hoor je het terug maar als je aan het galopperen bent bijvoorbeeld, hoor je niet constant de wind.
Het is een wat duurdere camera, maar dan heb je ook wat! :)

Love1992

Berichten: 120
Geregistreerd: 29-12-12

Re: Capcamera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-13 19:08

Klinkt erg interessant Anna_xx. Dankjewel !!

Ik ben gaan opspeuren en klinkt wel erg goed, het is inderdaad wel prijzig, maar het heeft voor mij ook geen haast, dus kan rustig door sparen. Ze hebben ook waterdichte dus dat klinkt helemaal goed. :D
Ik ben benieuwd naar andere reacties van mensen.

Love1992

Berichten: 120
Geregistreerd: 29-12-12

Re: Capcamera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-13 15:51

Zijn er niet meer bokkers die met een Capcamera rijden??

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:57

Misschien heb je wat aan dit topic? Ligt al even stil maar veel ervaringen met verschillende camera's: [SGW] Ervaringen na een tijdje gebruik maken van je helmcamera

Ik heb zelf een GoPro Hero 3 Silver. Ontzettend weg van! Wel iets zwaar op de cap, maar dat zijn ze geloof ik allemaal een beetje. Hij is bijzonder klein, maakt fatsoenlijke foto's en kwaliteit van film is ook goed. Verder is de wijdte van je beeld in te stellen, slow motion, vanalles zit erop. WiFi zit er ook op, heel fijn met het combineren met de app. Zo kan je bijvoorbeeld op je telefoon zien wat de GoPro filmt terwijl de GoPro bijvoorbeeld 10 meter verderop staat :)

GoPro is wel een tikkie commercieel. Je moet los een oplader kopen (krijgt er alleen een kabeltje bij), verder extra mounts en accessoires zijn redelijk prijzig. Krijgt wel de standaard mounts er standaard bij. Ik geloof wel dat GoPro dé camera is onder de helmcamera's.
Laatst bijgewerkt door __denise op 29-11-13 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Capcamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:01

Ik rijd ook met een GoPro silver

Super fijn goede kwaliteit en met de app weet je ook wat je filmt. Het geluid vind ik vaak veel beter dan van andere goedkopere modellen.
Naast de officiële gopro mounts zijn er ook neppers te koop wat een hoop kosten scheelt.

xPony

Berichten: 39
Geregistreerd: 19-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 16:13

Ik heb de GoPro 2 nu al een lange tijd, ben er heel tevreden mee. :j Is inderdaad wel een beetje zwaar, dus met rare sprongen/hoge afsprongen zakt m'n cap iets naar beneden. :+ Goede beeldkwaliteit! Met de juiste mount zit 'ie stevig, beeld is dan ook altijd fijn rustig ipv sommige andere camera's die alle kanten op lijken te vliegen. Als de batterij volledig opgeladen is kan je er ook heel lang mee doen :)


Love1992

Berichten: 120
Geregistreerd: 29-12-12

Re: Capcamera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 19:31

Bedankt allemaal. Ik ben nog druk aan het uitzoeken. Maar hoor ook via prriveberichten dat velen toch voor de Gopro gaan :D

Franciska15
Berichten: 958
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: 't Harde

Re: Capcamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:50

Ik heb een camera via spywebshop.nl ofzo. Uiteindelijk blijkt dat precies dezelfde op dealextreme staat voor 60,-. Filmt 1080 P HD ofzo, filmpjes staan wel op youtube(zoeken op franciska schipper)

JustFenna

Berichten: 169
Geregistreerd: 21-10-11
Woonplaats: Oldebroek

Re: Capcamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 07:08

hier geen gopro, maar een contour. Erg fijn, wel veel wind en een groot fisheye effect. Nadeel is dat je wel nog dingen erbij moet kopen als je hem op je cap wilt dragen (alhoewel ik dat zelf heb gemaakt). Je kan filmen in full hd, en hij zit aan de zijkant van je cap.
Ik ben niet voor gopro gegaan omdat ik hem echt veel te duur vond, en ik er niet super vaak me zal rijden.

maralou

Berichten: 89
Geregistreerd: 18-01-13

Re: Capcamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 21:40

Hier ook een Gopro. Fijn ding! Ontzettend mooi beeld geeft het

Valerie93

Berichten: 3124
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:50

ik zag laatst toevallig bij de media markt van die camera's helaas vond ik ze wel erg duur. dit waren van die camera's ook voor op helm enzo maar dacht dat de goedkoopste 200 euro was. mij te duur.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Capcamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:47

ik heb een Camsports HD-S 720p voor een leuk prijsje op marktplaats gevonden.
Ga hem donderdag middag uittesten

lizard
Berichten: 5193
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: Capcamera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:20

Ik gebruik de contour roam (aan de cap),en de contour roam2 ( aan een uitschuifbaar handvat),om mijn buitenritjes te filmen.

Ik heb voor de contour roam gekozen omdat die zo eenvoudig aan en uit te zetten is.(schuifknop)
En omdat de batterij een kleine 3 uur mee gaat.

De beeldkwaliteit mocht wel wat beter .

Met mooi weer,zonneschijn,blauwe lucht,heb je met de meeste camera's ook een mooi beeld.
Maar met slechter licht,schaduw,in het bos onder het bladerdak,en met snelle bewegingen,word de beeldkwaliteit van alle camera's wel slechter.

Ik heb ook nog een camsports hd-s 720 p,die is mijnder dan de contour,en de batterij gaat maar een uur mee.
Hier een voorbeeld van de camsport.

http://www.youtube.com/watch?v=Gb-ANsC5PvE

En voor filmpjes van de contour kijk in mijn onderschrift.

Zet de kwaliteit bij de youtube player wel op 720 p.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:36

lizard schreef:
Ik gebruik de contour roam (aan de cap),en de contour roam2 ( aan een uitschuifbaar handvat),om mijn buitenritjes te filmen.

Ik heb voor de contour roam gekozen omdat die zo eenvoudig aan en uit te zetten is.(schuifknop)
En omdat de batterij een kleine 3 uur mee gaat.

De beeldkwaliteit mocht wel wat beter .

Met mooi weer,zonneschijn,blauwe lucht,heb je met de meeste camera's ook een mooi beeld.
Maar met slechter licht,schaduw,in het bos onder het bladerdak,en met snelle bewegingen,word de beeldkwaliteit van alle camera's wel slechter.

Ik heb ook nog een camsports hd-s 720 p,die is mijnder dan de contour,en de batterij gaat maar een uur mee.
Hier een voorbeeld van de camsport.

http://www.youtube.com/watch?v=Gb-ANsC5PvE

En voor filmpjes van de contour kijk in mijn onderschrift.

Zet de kwaliteit bij de youtube player wel op 720 p.


De beelden van de camsports hd-s 720 zien er goed uit, denk dat ik een goede aankoop heb gedaan :D

Love1992

Berichten: 120
Geregistreerd: 29-12-12

Re: Capcamera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-13 19:37

hartstikke bedankt allemaal, zelf kwam ik laast op ebay ook wat tegen, heeft hier iemand ervaring mee?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: mirriezz en 14 bezoekers