Gisteren verhuisd, vandaag het besef

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Gisteren verhuisd, vandaag het besef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 18:40

Gisteren zijn we halsoverkop, onvrijwillig en met een ziek paard van stal gewisseld. Reden was een ruzie met staleigenaren (niet met mij). Het zat er al een tijdje aan te komen.

Gisteravond vertrokken, niet eens de kans gehad om stalgenoten gedag te zeggen, afscheid te nemen. Aangekomen op nieuwe stal en leek goed te gaan, paard ontspannen in stalletje. Vandaag paard buiten gezet en ging helemaal door het lint. Nat van het zweet en buiten adem binnen gehaald. Daar staat het zieke paardje. En het besef: ze kan niet terug. Ze moet hier wennen. Zo niet, dan is dat het einde. Daar denk ik nu ook aan: als ze hier niet vlot went, dan moet ze maar inslapen, dit is geen leven.

Teruggaan is geen optie meer. Nooit meer. Niet met dit paard, niet met een ander paard. De plek waar ik de enige ontspanning vond in drukke en stressvolle tijden. Het was er altijd fijn. Geen afscheid. Weg goede herinneringen. No happy ending...

Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)


Armitage
Berichten: 238
Geregistreerd: 28-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:42

Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal is gebeurt maar het klinkt vreselijk stressvol. Veel succes en sterkte.

lisetteexx

Berichten: 3051
Geregistreerd: 12-08-10
Woonplaats: Kop van noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:42

Beetje warrig verhaal maar wat vervelend!
Wat heeft je paard?

Anouska me vriendinnetje

speurneusc

Berichten: 5361
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:43

zoiets gaat nu eenmaal niet van de een op andere dag, alles is anders niets is vertrouwd voor der... beem ff de tijd rustig aan, relax, opnieuw opbouwen en dan pas verder kijken suc6 en sterkte

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Gisteren verhuisd, vandaag het besef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:44

Wenen duurt altijd best lang geef het de tijd sterkte.

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 18:45

Ik weet dat het niet vanzelf en meteen gaat, maar ik weet dat dit paard bij een andere stal ook nooit heeft kunnen wennen. Het besef slaat nu ineens als een bom in en ik ben even nergens meer.

Wat het paard heeft weten we niet en we doen al ruim een half jaar onderzoeken, maar er komt geen diagnose uit.

Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Re: Gisteren verhuisd, vandaag het besef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:46

wat doet het dan allemaal??

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:49

Jeetje, wat vervelend om zo weg te moeten... Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik zo fijn ben vertrokken bij mijn vorige stal. Ik kom er nog steeds langs en blijf het gezellig vinden met al mijn oude vriendinnen daar.

Ik hoop dat je paard rustiger wordt hoor. Wat zijn de symptomen? Misschien kunnen wij meedenken en met ideeën komen... Is er misschien een andere stal in de omgeving waar ze wellicht beter zou aarden?

Instructrice heeft ruimte voor nieuwe leerlingen. Stuur een pb voor meer informatie. (Regio Utrecht.)

"Wrede mensen noemen we beesten, maar we kunnen beter wrede beesten mensen noemen."

maartje97
Berichten: 157
Geregistreerd: 10-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:50

Sterkte

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 18:55

Wat het paard heeft was een van de punten van de ruzie. Staleigenaar zegt dat ik haar kapot heb gereden, terwijl dierenartsen (meervoud) dat ontkennen. Het doet heel veel pijn dat te horen.

Paard kreunt bij arbeid, haalt moeizaam adem (vooral bij warm weer). In de zomer was het nog veel erger dan nu, maar ik ben bang dat het met warmte of gras verergert. In wei was het kreunen namelijk niet om aan te horen. Ze heeft ook vaak schilfers op de huid en blijft erg bol voor het rantsoen waarop ze leeft.
Bijna alle mogelijke onderzoeken zijn gedaan, van longen tot maag. Ze heeft nu medicijnen voor afvalstoffen in het lichaam.

Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:55

Wat een vervelende situatie zeg! Voor zowel jou als je paard.
Heb je al eens gedacht om je paard een beetje rescue van Bach te geven? Rescue haalt de rust naar boven, in plaats van de spanning te onderdrukken. Wellicht dat het net de scherpe kantjes er even vanaf haalt en het zo allemaal wat dragelijker word voor je paard?

Staat het paard alleen op zijn nieuwe plekje? Zoja, is er mogelijkheid om een ander paard erbij te zetten?

Wat betreft de gezondheid van je paard voor de verhuizing. Ik kan je praktijk Den Hoek heel erg aanbevelen!

Holistisch paardentrainer, instructeur en cranio sacraal therapeut
www.holistischtrainer.nl

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 18:57

ijssnuiver schreef:
Wat een vervelende situatie zeg! Voor zowel jou als je paard.
Heb je al eens gedacht om je paard een beetje rescue van Bach te geven? Rescue haalt de rust naar boven, in plaats van de spanning te onderdrukken. Wellicht dat het net de scherpe kantjes er even vanaf haalt en het zo allemaal wat dragelijker word voor je paard?

Staat het paard alleen op zijn nieuwe plekje? Zoja, is er mogelijkheid om een ander paard erbij te zetten?

Wat betreft de gezondheid van je paard voor de verhuizing. Ik kan je praktijk Den Hoek heel erg aanbevelen!


Dat is wel een goeie, ik heb nog Bach Rescue staan.

Het is een pensionstal, zoals ze gewend is, dus ze heeft wel paarden om zich heen, maar het is wel rustig (geen manege).

We zijn op dit moment al bij Den Hoek en die hebben er ook ideeën over, maar die ideeën gaan ten koste van de vorige stal... Op dit moment heeft ze ook medicijnen van Den Hoek.

Bedankt allemaal voor het medeleven en het meedenken!

Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:59

heb je al eens een holistisch dierenarts geprobeerd? Mss dat die iets weten. Verder geef ik mijn paarden om afvalstoffen kwijt te raken zweedse kruiden of haarlemmerolie. De schilfers is rommel van binnenuit. De zweedse kruiden heb ik destijds met een hoefzweer gegeven (nadat dierenarts had gezegd dat hij niet verwachtte dat het nog wat zou worden en het nog een paar dagen aan wilde zien anders inslapen)...na een dag kwam alle rommel eruit...haarlemmerolie is nog sterker...de troep komt er letterlijk uitzetten (niet altijd smakelijk gezicht), maar ze knappen er wel van op.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Gisteren verhuisd, vandaag het besef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:01

Bij Den Hoek ben je in goede handen en helaas heb je mensen die er niet in geloven.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:28

Fijn dat je al bij Den Hoek loopt, je bent daar zeer zeker in goede handen!
Succes de komende tijd!

Holistisch paardentrainer, instructeur en cranio sacraal therapeut
www.holistischtrainer.nl

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 18:37

IHN schreef:
heb je al eens een holistisch dierenarts geprobeerd? Mss dat die iets weten. Verder geef ik mijn paarden om afvalstoffen kwijt te raken zweedse kruiden of haarlemmerolie. De schilfers is rommel van binnenuit. De zweedse kruiden heb ik destijds met een hoefzweer gegeven (nadat dierenarts had gezegd dat hij niet verwachtte dat het nog wat zou worden en het nog een paar dagen aan wilde zien anders inslapen)...na een dag kwam alle rommel eruit...haarlemmerolie is nog sterker...de troep komt er letterlijk uitzetten (niet altijd smakelijk gezicht), maar ze knappen er wel van op.


Den Hoek is holistisch. Helaas hebben ze niet de mogelijkheid het paard te bekijken (te ver weg), maar via een telefonisch consult hebben we dus middelen voor de afvalstoffen gekregen.

Vandaag ging het redelijk met m'n paard, maar daar staat tegenover dat we haar vandaag niet in de paddock hebben gedaan voor de rust.

Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)

Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 18:38

Agossie schreef:
Jeetje, wat vervelend om zo weg te moeten... Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben dat ik zo fijn ben vertrokken bij mijn vorige stal. Ik kom er nog steeds langs en blijf het gezellig vinden met al mijn oude vriendinnen daar.


Daar moet je je ook echt gelukkig mee prijzen. Erg naar om zo vervelend te moeten vertrekken, terwijl het er (voor de ziekte van mijn paard) altijd fijn was.

Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:45

Ik ken je gevoel wanneer iets voor de tweede keer dreigt te gebeuren (opnieuw niet kunnen wennen op stal) en ik weet hoe vreselijk dit is, maar kijk het rustig aan, vaak valt het reuze mee.

Sterkte overigens met de ziekte van je paard.

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:45

demo_love schreef:
IHN schreef:
heb je al eens een holistisch dierenarts geprobeerd? Mss dat die iets weten. Verder geef ik mijn paarden om afvalstoffen kwijt te raken zweedse kruiden of haarlemmerolie. De schilfers is rommel van binnenuit. De zweedse kruiden heb ik destijds met een hoefzweer gegeven (nadat dierenarts had gezegd dat hij niet verwachtte dat het nog wat zou worden en het nog een paar dagen aan wilde zien anders inslapen)...na een dag kwam alle rommel eruit...haarlemmerolie is nog sterker...de troep komt er letterlijk uitzetten (niet altijd smakelijk gezicht), maar ze knappen er wel van op.


Den Hoek is holistisch. Helaas hebben ze niet de mogelijkheid het paard te bekijken (te ver weg), maar via een telefonisch consult hebben we dus middelen voor de afvalstoffen gekregen.

Vandaag ging het redelijk met m'n paard, maar daar staat tegenover dat we haar vandaag niet in de paddock hebben gedaan voor de rust.


Ze hebben ook een aantal plekken in Nederland waar ze regelmatig komen om paarden te behandelen. Wellicht zit hier iets tussen waar je makkelijker heen kunt?

Holistisch paardentrainer, instructeur en cranio sacraal therapeut
www.holistischtrainer.nl


Science90
Berichten: 2861
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 18:53

demo_love schreef:
IHN schreef:


Den Hoek is holistisch. Helaas hebben ze niet de mogelijkheid het paard te bekijken (te ver weg), maar via een telefonisch consult hebben we dus middelen voor de afvalstoffen gekregen.

Vandaag ging het redelijk met m'n paard, maar daar staat tegenover dat we haar vandaag niet in de paddock hebben gedaan voor de rust.


Ze hebben ook een aantal plekken in Nederland waar ze regelmatig komen om paarden te behandelen. Wellicht zit hier iets tussen waar je makkelijker heen kunt?


Ja, ik weet het. Op 3 januari zijn ze in Ruinerwold, dat is te doen. Alleen even afwachten hoe ze oud en nieuw doorstaat.

Tara B+13 (198) L1+11 (203) L2+12 (195,5) M1+13 (193) M2+10 (194)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 17 bezoekers