Moeilijke situatie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Moeilijke situatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 16:05

Hey bokkers, ik wil 'even' mijn verhaal kwijt. Ik probeer het kort te houden! En structuur, sorry als jullie niet kunnen volgen :+

Eerst even kort
Mijn moeder en mijn vader zijn uit elkaar gegaan op mijn 1 jaar. Als ik 3/4 jaar was trouwde zij met mijn stiefpapa (D.). D. is dus zo goed als mijn vader geweest voor zeker 10 jaar.
2,5 jaar geleden zijn ze gescheiden en nu is mijn mama al 3 jaar samen met een vrouw uit Amerika.
D. was echt super en dan ook super lief en het was echt mijn vader.

Nu het eerste probleem, toen ik 11/12 jaar was kocht hij een paard voor mij, Diallo. Dat was zijn keuze, dat was iets wat hij deed voor mij. Als mijn moeder en D. uit elkaar gingen betaalde hij het nog altijd. Oké, geen probleem.. tot een jaar geleden begon hij moeilijk te doen over de kosten, oké, hij heeft veel voor mij gedaan maar dat paard is het enigste wat ik nog heb van hem. We zochten samen naar een oplossing om hem goedkoper te zetten, dit lukte ook en we vonden een stalling van 200 euro. Deze zomer wilde hij overschakelen naar 100 euro, dat is natuurlijk al moeilijker. Nog voor dat we iets gevonden hadden wilde hij helemaal niéts meer betalen. Dan vonden we een weide waar hij kon staan voor 100 euro in de maand.. dat is niét veel.
Totdat hij weer is beginnen zeggen dat hij het niet meer wilt betalen, maar mijn moeder heeft nu ook geen geld te veel en ze moet voor alles alleen werken. 1,5 weken geleden kreeg ik een mail dat hij Diallo op de meneer zijn naam wou zetten van wie de weide is. Hij zou mijn paard dus weg geven aan hem, hier was ik natuurlijk kapot van. Het is 5 jaar je paard en dan poef niet meer. Mijn moeder heeft dus beslist om Diallo op haar naam te nemen, 'we zullen onze plan wel trekken'. Wanneer we deze beslissing namen zei hij 'Ik zal nog wel zien'. Oké, dat is duidelijk. Eraan twijfelen om mij gelukkig te maken? blijkbaar wel.. maar dit is D. echt niet meer :n
Oja, en de reden van al dit? Mijn moeder had een berichtje op facebook gezet van haar relatie met die vrouw uit amerika dat ze het al 3 jaar heeft volgehouden zo'n afstandsrelatie.. dat ze er trots op is. Vlak daarna stuurde hij dus zo'n mail. Dan denk ik, jaloezie? je weet toch wel beter dan dit! Hij heeft zèlf een vriendin die twee kinderen heeft!
De nummerplakkaat van onze auto staat nog altijd op zijn naam (maar moeder betaalt wel de kosten). Daar zit hij dus ook altijd over de zagen. En dan dreigen met 'Ik ga u nummerplakkaat er komen afvijzen'.. terwijl mijn moeder dus bezig is met dat in orde te brengen.
Wat mij dit heeft laten schrijven aan jullie is wat er dus gisteren/nu is gebeurd.
Gisteren avond om 22u stond hij hier ineens aan de deur "Ahja ik kom het nummerplakkaat eraf vijzen". Mijn moeder was uitgevlogen en hij was snel de deur uit. 5 minuten later ging ik eens checken of het er nog aan hing, D. bleek weg te zijn en de nummerplak hangt er nog aan. Niets aan de hand, wij dachten, hij heeft er de ballen niet voor op het eraf te vijzen.
Blijkbaar is mijn moeder dus vandaag naar haar werk gereden, toen ze daar aan kwam merkte ze op dat het nummerplak er toch af is.. dit is toch een overdreven reactie van D. ! En zo heeft hij nog echt veel domme acties gedaan en zéker gezegd. Nu zit ik mij echt af te vragen wat is dit toch voor belachelijke boel.. en dat zijn dan volwassen mensen.. En o, niet te vergeten, nu heeft hij mij ook al af facebook gesmeten :=
Nu ga ik naar een therapeut om hierover te praten, hij kent ons ook persoonlijk en verschiet er ook van hoe D. nu doet.
Dit verhaal hier is bijlange nog niet alles wat er gaande is maar ik moest iéts kwijt..
Normaal ben ik een harde tante, ik heb niet 1 traan gelaten afgelopen 2,5 jaar dat ze uit elkaar zijn, ik bleek er ook niet veel moeite mee te hebben. Maar gisteren heb ik echt de klop gekregen. Als ik D. zo zie vind ik het echt spijtig hoe het allemaal moet afgerond worden dit hoofdstuk..
Komt er ook nog eens bij dat ik mijn echte vader al 3 jaar niet meer heb gezien (waar ik ook een stiefbroertje bij heb) en heb het er ook niet bepaald makkelijk mee!

En sorry voor mijn vage verhaal, als er iets niet duidelijk is vraag maar.. ik moest echt eens een korte schets kwijt! :o

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude


kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Re: Moeilijke situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:10

Je kan toch ook zelf gaan werken om (een deel van) je paard te betalen? Dan is dat probleem igg opgelost.

joeluna

Berichten: 2588
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:10

Ik begrijp jou helemaal, heb je je paardje nu nog wel?

karenwrmdm

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-04-13
Woonplaats: fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:11

Zo jij hebt wat meegemaakt! bij mij is de moeder ook voor de 3e keer hertrouwt, maar gelukkig is het contact met ''beide'' vaders wel goed ..

meelezer, ik ben meer een muis-miep dan een tiep-type :+

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 16:14

kimberly1995 schreef:
Je kan toch ook zelf gaan werken om (een deel van) je paard te betalen? Dan is dat probleem igg opgelost.

Hierop wil ik echt geen commentaar.. ik zit volop bezig met school, wil ik dan nog iets aan mijn paard hebben kan ik niet gaan werken. Ik verdien wel een centje bij met tekenen in opdracht en dan wil ik met dat geld gerust bijleggen

Ik heb mijn paard nu nog maar ik geloof dat er al 300 euro niet meer is betaald, en elke keer als ik verduidelijking wil van D. daarover krijg ik naar mijn kop gesmeten 'ik wil geen verwijten' en dan is het gesprek afgerond..
Ik hoop dat we snel de papieren in orde gaan maken want die hebben we hier liggen.

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

kimberly1995
Berichten: 2423
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:18

xTitanic schreef:
kimberly1995 schreef:
Je kan toch ook zelf gaan werken om (een deel van) je paard te betalen? Dan is dat probleem igg opgelost.

Hierop wil ik echt geen commentaar.. ik zit volop bezig met school, wil ik dan nog iets aan mijn paard hebben kan ik niet gaan werken. Ik verdien wel een centje bij met tekenen in opdracht en dan wil ik met dat geld gerust bijleggen

Ik heb mijn paard nu nog maar ik geloof dat er al 300 euro niet meer is betaald, en elke keer als ik verduidelijking wil van D. daarover krijg ik naar mijn kop gesmeten 'ik wil geen verwijten' en dan is het gesprek afgerond..
Ik hoop dat we snel de papieren in orde gaan maken want die hebben we hier liggen.


Sorry, maar soms moet je toch echt roeien met de riemen die je hebt. Het weekend bestaat uit zo'n beetje 2,5 dag. Al zou je een krantenwijk doen voor 75 euro per maand, het is beter dan niets. Je bent 16, je moeder kan ook niet alles ophoesten. Je zult keuzes moeten maken meid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:20

Hij heeft de auto al 3 jaar op zijn naam en betaald nog steeds de kosten voor jou paard? Ik kan me wel voorstellen dat het een keer klaar is en dat hij ook verder wil met zijn gezin.
Waarom heeft jou moeder de auto niet op haar naam gezet in die 3 jaar tijd als ze de kosten al zelf betaalde?
Ik denk dat je voor je paard een oplossing moet vinden met je moeder samen, dat jullie de kosten kunnen delen bijvoorbeeld?

moyra

Berichten: 9656
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:22

Je wilt het vast niet horen maar ik vind dat het D. Siert dat hij toch jaren door betaald heeft voor het paard! 2,5 jaar na een scheiding is het niet gek dat hij nu voor zijn nieuwe gezin het geld wil gebruiken en ik vind best dat je hem dankbaar mag zijn voor alles wat hij voor je gedaan heeft.

Het feit dat je werken niet als een optie ziet geeft. Wel aan dat je liever hebt dat alles je komt aanwaaien!
Ik moest ook gewoon naar school en werken en voor mijn paard(en) zorgen!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: Moeilijke situatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-13 16:44

Bij sommigen gaat het nou eenmaal makkelijker om punten te halen op school, vorig jaar al met de hakken over de sloot naar dit schooljaar gegaan.
En ja ik ben bereid om bij te leggen, krantenwijken lopen? nog nooit van gehoord :+
D. heeft inderdaad veel voor mij gedaan, dat realiseer ik mij maar ik kan de situatie echt niet goed uitleggen hoe het allemaal is gegaan.

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude


Mootje1980
Berichten: 542
Geregistreerd: 30-07-12

Re: Moeilijke situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:52

Een krantenwijk lopen betekend in Nederland kranten/huisbladen bezorgen.

moyra

Berichten: 9656
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:58

Daar hoef je mij niks over te vertellen ;)
Ik heb des tijds niet de slimste keuze gemaakt maar wel de keuze die mij het gelukkigste maakt(e) dus ben niet in het bezit van een diploma.

Het leven bestaat nou eenmaal uit keuzes maken en die moet jij nu ook maken.
Van D Hoef je het niet meer te verwachten dat is duidelijk.
Laatst bijgewerkt door moyra op 04-12-13 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:58

Besef je wel dat wanneer de auto op zijn naam staat hij ook de boetes ontvangt?
En er behalve belasting ook een verzekering en APK voor betaald moet worden.
Je moeder had dit allang kunnen en moeten regelen.

Wat betreft het paard.
Je hebt geluk gehad dat hij al die jaren betaald heeft.
Ik snap dat hij verder wil met zijn leven en niet langer wil betalen voor een paard van een ander.
Aan jou de keus of werken of paard verkopen.

[o]

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:59

moyra schreef:
2,5 jaar na een scheiding is het niet gek dat hij nu voor zijn nieuwe gezin het geld wil gebruiken en ik vind best dat je hem dankbaar mag zijn voor alles wat hij voor je gedaan heeft.


Hier denk ik toch echt iets anders over...

D hield toch van TS en was toch haar vader? Dat houdt niet plotseling op als je weggaat bij je vrouw of zie ik dit nou echt zo anders?

Een echte vader houdt en zorgt voor zijn kinderen en wil niet het geld dat gemoeid is met zijn "oude kinderen" gebruiken voor zijn "nieuwe gezin". Voor mij komt dit over alsof kinderen inruilbaar zijn.

Heel veel sterkte meid! Hopelijk komen jullie er samen uit!

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:04

je kunt je paard misschien voor een paar dagen verhuren, dan heb je een bijdrage in de onkosten en kun je toch misschien je paardje behouden. Op de dagen dat je paardje verhuurt is, kun je misschien een bijbaantje nemen, vakken vullen, krantenwijk e.d Die tijd heb je "over", omdat iemand anders dan je paardje verzorgd en berijd.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:05

Selka schreef:
moyra schreef:
2,5 jaar na een scheiding is het niet gek dat hij nu voor zijn nieuwe gezin het geld wil gebruiken en ik vind best dat je hem dankbaar mag zijn voor alles wat hij voor je gedaan heeft.


Hier denk ik toch echt iets anders over...

D hield toch van TS en was toch haar vader? Dat houdt niet plotseling op als je weggaat bij je vrouw of zie ik dit nou echt zo anders?

Een echte vader houdt en zorgt voor zijn kinderen en wil niet het geld dat gemoeid is met zijn "oude kinderen" gebruiken voor zijn "nieuwe gezin". Voor mij komt dit over alsof kinderen inruilbaar zijn.

Heel veel sterkte meid! Hopelijk komen jullie er samen uit!
Het was toch niet haar echte vader?

moyra

Berichten: 9656
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:05

Selka schreef:
moyra schreef:
2,5 jaar na een scheiding is het niet gek dat hij nu voor zijn nieuwe gezin het geld wil gebruiken en ik vind best dat je hem dankbaar mag zijn voor alles wat hij voor je gedaan heeft.


Hier denk ik toch echt iets anders over...

D hield toch van TS en was toch haar vader? Dat houdt niet plotseling op als je weggaat bij je vrouw of zie ik dit nou echt zo anders?

Een echte vader houdt en zorgt voor zijn kinderen en wil niet het geld dat gemoeid is met zijn "oude kinderen" gebruiken voor zijn "nieuwe gezin". Voor mij komt dit over alsof kinderen inruilbaar zijn.

Heel veel sterkte meid! Hopelijk komen jullie er samen uit!


Ts is zijn stiefkind en ik vind het dan toch een ander verhaal.
Als je het nu over een klein kind hebt van jonger dan 10 maar ts was 13 en nu 16 dan begrijp je toch hoe dat soort dingen gaan?

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:06

Nou ik me best voorstellen dat er dingen gaan veranderen. Jij weet natuurlijk ook niet alles wat er tussen hem en je moeder is gebeurt en misschien nog steeds aan de hand is. Je moeder is natuurlijk je moeder en de belangrijkste. Maar ik denk dat het voor iedereen goed zou zijn om de zaken op orde te stellen en zodat je moeder ook geen contact meer moet hebben met hem. Het is al 3 jaar. Had je moeder eigenlijk al lang de boel kunnen regelen en gaan kijken naar een oplossing voor het paard. Hij zit misschien nu ook een stuk krapper iedere maand en dan is een paard een behoorlijke kosten post dat moet je uiteraard ook begrijpen.
Zelfde met de auto, staat wel op zijn naam. Je moeder betaald dan misschien maar zo iets is toch makkelijk zat te veranderen.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Moeilijke situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:10

Maar zoals ik TS begrijp heeft hij haar opgevoed als zijn eigen kind. Dan kun je daar toch niet zomaar afscheid van nemen. Het "nieuwe gezin" is toch ook niet van hem?

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:13

Selka schreef:
Maar zoals ik TS begrijp heeft hij haar opgevoed als zijn eigen kind. Dan kun je daar toch niet zomaar afscheid van nemen. Het "nieuwe gezin" is toch ook niet van hem?


Nee maar financieel kan je niet in z'n portemonnee kijken dus dat hij het paard niet meer kan betalen kun je niets van zeggen. Verder lijkt me het contact tussen haar moeder en "stief" vader nu ook niet erg goed. Dus dan kun je hem ook niet kwalijk nemen. Hij wil misschien ook geen afscheid nemen maar als het hem onmogelijk gemaakt word dan moet je vooruit denken.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:15

Selka schreef:
Maar zoals ik TS begrijp heeft hij haar opgevoed als zijn eigen kind. Dan kun je daar toch niet zomaar afscheid van nemen. Het "nieuwe gezin" is toch ook niet van hem?
Logisch toch? Die man woonde bij haar in huis en verwachtte altijd met haar moeder samen te zijn. Dan ga je geen ruzie maken toch? Het nieuwe gezin is nu zijn leven en hoort nu bij zijn leven.

Bovendien mag ts al geluk hebben dat hij nog 2.5 jaar lang haar paard heeft betaald.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 04-12-13 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:16

Ik vind dat je echt heel veel geluk hebt gehad met zo'n stiefvader.. Ondanks dat hij en jouw moeder gescheiden zijn, betaalde hij nog steeds jouw paard en dat is echt geen klein bedrag... Ik snap dat als het nu inmiddels 3 jaar geleden is, hij ook denkt dat het een keer ophoudt. Een paard onderhouden kost gewoon veel geld en vind niet dat je kunt verwachten dat hij dat blijft betalen. Dat je moeder het ook niet kan betalen is vervelend, maar help haar dan door middel van te werken. Zo veel mensen werken naast school en hun paard. Zo raar is dat echt niet.. Je moet er wat voor over hebben, helaas komt niet alles aanwaaien in het leven. Wat betreft de auto, die had allang overgezet kunnen worden op jouw moeders naam. Denk overigens ook dat het beter is om naar een psycholoog te gaan die objectief naar de situatie kijkt. Omdat hij jullie kent lijkt het dan meer subjectief te zijn, maar dat is jouw keuze natuurlijk.

Overigens lijkt het me ook best lastig voor hem dat ze scheiden en dat zij dan ineens een relatie begint met een vrouw die in Amerika woont. Niets tegen op homo's/lesbiennes, zeker niet maar dat lijkt me me als man toch lastig ineens.

moyra

Berichten: 9656
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:17

Selka schreef:
Maar zoals ik TS begrijp heeft hij haar opgevoed als zijn eigen kind. Dan kun je daar toch niet zomaar afscheid van nemen. Het "nieuwe gezin" is toch ook niet van hem?


Wij weten niet wat er is voorgevallen tussen de moeder en D En dat gaat ons ook niet aan, echter is dat wel cruciaal om een goed beeld te krijgen van de beweegredenen.
Voor het zelfde geld word D Afgeblaft als een hond en kiest D nu voor zichzelf en wil hij daarmee het verleden achter zich laten.
Tussen eigen vlees en bloed en stief zit gevoelsmatig altijd wel een verschil,denk ik.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:18

Gaat mij ook niet om het paard. Maar dat hij vreemd tegen haar doet en haar bijv. van facebook af mikt. Dat vind ik een beetje jammer...

Maar inmiddels is mij duidelijk dat ik mijn papa maar heel snel weer eens moet gaan knuffelen en bedanken voor zo'n fantastische band / opvoeding en alle onvoorwaardelijke steun.

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:18

ts was drie of vier jaar toen hij in haar leven kwam las ik en daarna tien jaar in haar leven geweest als zijnde vader. Als je je als vader opwerpt en gedraagt vind ik niet dat daar dan opeens een streep door getrokken moet worden. Maar het is zijn keus en daar valt weinig aan te doen vrees ik. Het lijkt me voor haar heel moeilijk. Dit is de tweede vader die uit haar leven wegloopt.

Als hij zo veranderd is zou het zomaar kunnen dat zijn huidige vrouw niet wil dat hij blijft betalen en het geld voor haar eigen gezin wil houden. Hoeft niet zo te zijn maar zulke dingen gebeuren vaker, zelfs als het biologische kinderen zijn.

Een bijbaantje zoeken zal ook niet meevallen. Ik weet niet of ts aso, tso of bso doet maar in België zit je veel meer uren in de schoolbanken dan in Nederland en de school duurt zes of zeven jaar dus ze is nog wel even bezig. Krantenwijk bestaat hier niet.

Je zou wel voor een zaterdagbaantje kunnen kijken in een winkel bijvoorbeeld? Dat wordt best goed betaald. Ik vrees dat je er niet meer te hard op moet rekenen dat je stiefvader blijft betalen en dan zal je toch voor een alternatief moeten gaan, hoe moeilijk ook.

Rocamor

Berichten: 10815
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Moeilijke situatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:32

Tja, ik denk dat je je gelukkig mocht prijzen met zo'n stiefvader.

Het is jammer dat we het verhaal maar van 1 kant horen, heb het gevoel dat er wat info mist :+

Je moeder is inmiddels al 3 jaar samen met haar nieuwe vriendin, je stiefvader en zij zijn 2,5 jaar geleden gescheiden. Hij heeft al die tijd kennelijk de auto van je moeder op zijn naam gehad en jouw paard voor je betaald. De auto had allang geregeld kunnen worden. Als het inderdaad zo is, is je stiefvader erg coulant geweest. Ook wat je paard betreft. Ik lees alleen maar dat je hem wilt houden, maar nergens dat je samen (!!) met hem een oplossing wilt zoeken (bijvoorbeeld een deel van de kosten op je nemen).

Het verhaal van facebook (dat hij jou blokkeert?) vind ik dan wel raar, maar verder kan ik me best voorstellen dat hij zo reageert, op basis van hetgeen je hier vertelt.

Kun je niet eens rustig met hem afspreken en kijken naar welke oplossingen er zijn (die dan uiteraard van twee (!!) kanten dienen te komen!)

Rockes <3