Doelen 2014

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 23:17

Het is december en het einde van 2013 nadert.
Tijd om na te denken over 2014.
Heb jij je doelen behaald, bijgesteld of is het helemaal anders gelopen?

Mijn doel is ieder jaar te hoog haha.
Ik start erg weinig, steeds komt er iets tussen.
Aan het einde van dit jaar wilde ik graag M1 startgerechtigd zijn.
Ik heb echter sinds september niet meer gestart dus hang nog op L2+1.
Wel zijn zowel paard als ik gezond het jaar doorgekomen!

Mijn pony, die genoot van zijn (wedstrijd)pensioen en leermeesterschap heb ik wel naar de eeuwige weides moeten laten gaan...
Uit het oog is niet uit het hart.

Mijn doelen voor 2014:
Gezond blijven (en gelukkig haha)
M1 startgerechtigd zijn
Springles nemen

En wat zijn jullie doelen?

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 07:42

Mijn doel voor dit jaar is/was M startgerechtig zijn. Dit is helaas nog niet gelukt, maar ik wil nog proberen om dit jaar 2 wedstrijden te starten. En als we dan winst halen komen we dicht in de buurt! Ik ben nu L2+4.

Mijn doelen voor komend jaar:
M1 starten en eind volgend jaar misschien mn punten voor het M2 hebben.

Crosslessen nemen en misschien mee doen aan de oefencross in het dijkgatsbos.

Succesvol mijn HTC jaar afsluiten en mij misschien weer selecteren voor volgend jaar.

En vooral veel lol maken en plezier hebben. Natuurlijk hopen we ook weer op instructieweek te gaan bij de knhs en gaan we weer op riders bootcamp bij onze favoriete instructeur! :D

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:42

Ik ga eens lekker geen doelen stellen voor 2014. Ik heb mijn paard binnen 3 jaar van B naar Z gereden (met nog 11 maanden er tussenuit door een peesblessure). Dus ik ga eens heerlijk een heel jaar in het Z1 rondhobbelen. Lekker een paar wedstrijdjes, maar ook eens wat clinics of andere leuke dingen. Het is allemaal snel zat gegaan.

Hoop stiekem natuurlijk wel eind van het jaar mijn punten voor het Z2 te hebben :D

2feline

Berichten: 94
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Koewacht (Stekene)

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:57

Na een jaar van verplichte rust voor paard-lief en een jaar van veel-te-weinig-tijd, wil ik in 2014 eindelijk Z1 starten.
Of de L6/L7, ik weet nog niet bij welke organisatie ik ga starten. Stiekem wil ik wel de Cavalor Cup meedoen, dat is een soort van een regelmatigheidscriterium.

Anoniem

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 09:59

mijn doel is om te starten met mn paardje, heerlijk buitenritjes maken, en naar een aantal fotomeetings :))

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:36

Mijn doel met het ene paard is dat k m weer fijn aan de gang krijg en hopelijk weer een keer starten. Met de ander is het doel om van de zomer m2 te starten en hopelijk eind 2014 een x z1. We zijn nu 1x l2 gestart dus hebben nog wel wat bergen te verzetten. :-)

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:41

Dressuur: Wp's voor de L2 halen en dan L2 gaan starten en M startgerechtigd worden.
Springen: Wp's voor de L halen en L gaan starten en M startgerechtigd worden.
Eventing: Wp's voor de L halen afhankelijk van hoe het gaat misschien nog een wedstrijdje L starten.

SuzanH
Berichten: 3137
Geregistreerd: 05-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:42

Mijn doelen voor volgend jaar...
> Winstpunten in de B te halen en meer constanten punten.
> De 90/100m met springen eindelijk overwinnen.
> Niet meer angstig zijn met een buitenrittje.
> Mijn havo 4 goed kunnen afronden en de overgang naar havo 5 kunnen maken.
> Ook hoop ik volgend jaar te leren alles van een positieve kant te kunnen bekijken ipv me druk te maken om een negatieve kant.

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:01

Mijn doelen voor 2014:

- M1 starten/M2 startgerechtigd zijn met Likari
- Gaia inrijden
en natuurlijk gewoon genieten van mijn paarden ;)

DeMaJai
Berichten: 281
Geregistreerd: 03-02-10
Woonplaats: Gouda

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:02

Weer gaan starten na 6 jaar

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:43

Mijn doelen voor 2013 waren M2 starten en B springen starten en misschien zelfs een oefencross rijden. Ik ben nu M2+1 dressuur en B+5 springen, dus die doelen zijn behaald. Wat die cross betreft ga ik het laatste weekend van december een indoorcross rijden, dus ook dat doel wordt behaald (mits er niks tussen komt :P)

Voor 2014 zou ik aan het eind van 2014 graag Z startgerechtigd zijn en ook in training echt klaar voor de Z. Springen wil ik vooral kilometers maken en stel ik dus nog geen concreet doel. Ik zou volgend jaar graag een echte SGW rijden. We zullen zien of dit haalbaar is!

ArGieVai

Berichten: 3085
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:06

Mijn doelen zijn echt enorm veranderd ten opzichte van begin dit jaar, begon eigenlijk zonder doel, gewoon lekker rijden en geen wedstrijden meer starten. Inmiddels is sinds een paar maanden de drang om te starten weer terug, en zijn we dus ook weer flink aan het trainen. Doel is om eind deze maand weer ongeveer L1 klaar te zijn wat voor nu nog een haalbaar doel lijkt...

Doelen voor 2014:
- In maart weer starten, liefst gelijk M1 (na 6 jaar niet starten)
- Eind van het jaar liefst M2+1 zijn
- Spring- en crosslessen nemen
- Hopelijk eind 2014 klaar zijn voor een eerste spring/cross wedstrijdje

Moet zeggen dat ik wel flexibel ben in deze doelen, trekt hij M1 in maart nog niet start ik of nog even niet of begin ik in de L2/L1 (kom van pony's M1 en paard was M2), trekt paard het niet dan nog lekker even niet.. Maar voor nu lijkt het heel erg goed te gaan en zie en voel ik elke dag verbetering!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:10

Mijn doel van vorig jaar was om beide Tinkers in het M1 met winst te hebben. Helaas maar 4 concoursen gestart dit jaar, dus het ging niet zo heel hard :+

Merrie 1 is M1+2 winst, en heeft 1 concours gestart. Zij is nu met wedstrijd pensioen, dus dit jaar voor het eerst geen doelen meer voor haar.

Merrie twee heb ik nu op M1+8 staan, dus ons oude doel ruimschoots behaald :j
Nieuwe doel voor haar is voor 2014 erg laagdrempelig, ik wil M2 startgerechtigd zijn met haar, dus we hoeven slechts 2 puntjes te halen nog :D

LadyUrsyJarig

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:18

Mijn doel is om te zorgen dat mijn dochtertjes en Lady plezier houden in het rijden en zo ver gaan komen als samen mogelijk is. Ze zijn nu een paar maanden bezig en het verbaast (verblijdt) me hoe goed ze het samen oppakken.

Verder is een stiekem doel van mij nog om Lady volgend jaar (voorjaar) in te spannen. Maar eerst nog lekker een winter vertrouwen op bouwen en de meiden laten rijden op haar. Onder de man is ze namelijk heel braaf, maar heb een oude eigenaar van haar gesproken en die is gestopt met haar in te spannen omdat ze "ineens" na een keer te zijn geschrokken niet meer te rijden was. Slaan, stijgeren en wegspringen. Mooie uitdaging dus om dit op een rustige manier (en met de juiste hulp) weer op te pakken. Ik heb "vroeger" wel veel gemend, maar dat is toch al weer een tijd geleden. Maar eerst de aankopen van de afgelopen tijd maar weer eens laten bezinken voordat we weer gaan investeren in een sjees en een tuig. Maar een stiekem doel is ook een doel, toch??

Evaencoco
Berichten: 84
Geregistreerd: 13-06-13

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:30

mijn doel is volgend jaar naar de m1 te gaan, en verder een rustig jaartje :)

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:47

Mijn doelen voor 2014 zijn:

> paard eindelijk worm ''vrij'' te krijgen
> het rijden te verfijnen zodat we de gehele tijd met een fijn en los gevoel rond rijden
> hem wanneer het bovenstaande voor elkaar is eindelijk inschrijven voor zijn eerste B dressuur wedstrijd
> een springles inplannen want daar heeft mijn paard veel plezier in

sc1990

Berichten: 507
Geregistreerd: 27-09-10

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:52

Ik heb al mijn doelen voor 2013 bereikt en hoop ook zo 2014 af te sluiten!

Mijn doel.
- Met mijn friese merrie L1 starten tegen de zomer en in federatie a6. Dromen van ze volgend jaar in de winter l2 te rijden. (dit zal nipt worden)
- Het paard van mijn vriendin die op reis vertrekt klaarmaken om een eerste B wedstrijd te lopen en enkele wp te halen. Dat ze fier kan zijn wanneer ze terug komt na een lange reis.
- In ons huisje trekken en het afmaken.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:18

flettie schreef:
Doelen voor 2013:
- in maart een gezonde baby op de wereld brengen
- april/mei training met beide paarden weer oppakken en afhankelijk hoe dat gaat mijn startpassen weer activeren en weer wedstrijdritme gaan krijgen (of gewoon nog heel 2013 wedstrijdritme opbouwen door onderling te starten :P ).


Doel 1: check :D
Doel 2: halve check :+ Ben mijn jongste merrie aan het trainen om in januari 2014 weer officieel te gaan starten. Mijn oudste merrie blijft voorlopig nog even weg van de concoursen omdat ik het qua tijd niet red om beiden op wedstrijdniveau te trainen en houden. Mijn oudste merrie mag komend jaar ons jongste buurmeisje lekker alles leren wat zij kent zodat buurmeisje een volwaardige Penny wordt :D

Doel voor mijn jongste merrie: L2 startgerechtigd zijn aan het eind van 2014 (in januari beginnen we weer bij de stand B+6)

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:23

Mijn doel voor 2014 is om wat meer vertrouwen te krijgen in het jonge paardje waar ik nu de dressuurlessen op rijd :D

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:48

Mijn doelen waren:
- L2 met aantal punten, liefst 10
- Oefenparcoursen 80-90

Nog nooit zo hard getraind en niet gehaald. Paard werd ziek, net toen de wedstrijden weer gepland stonden.

Dan voor 2014 was de bedoeling:
- Outdoor seizoen M1
- Outdoor seizoen BB springen (paarden met D-pony)
- Indoor B springen (paarden met D-pony)
- Dressuurles nemen
- Springles nemen
- Mennen

Bijgestelde doelen 2014:
- Dressuurles nemen
- Springles nemen
- Outdoor seizoen weer van start
- Wat L2 punten pakken
- Oefenparcoursen
- Mennen


Ben benieuwd. Moet ie wel op tijd beter worden :')

helloanoukx
Berichten: 254
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Limboland

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:54

Mijn doelen:
- 10 kg afvallen (zit nu op 5)
- Startpas, maar dit dan ook echt alleen wanneer de puntjes op de i staan.
- Springles
- Grenzen verleggen

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 15:19

Ik heb mijn doelen gehaald :)
Ik had met Verona het doel om M2 te worden. Ik heb op de Almelose Ruiterdagen in de zomer al Z1 gestart :) Dus die was vrij vroeg binnen.
Met Tiara wilde ik Z2 starten, check!
Heb er nu een nieuwe bij voor de verkoop. Die heeft voorrang. Naast een Fulltime baan is het niet haalbaar om 3 paarden te trainen op Z niveau. En mijn doelen zijn al bereikt! :)

Volgend jaar hoop ik Zabor verkocht te hebben, Tiara en Verona weer fit en gezond te hebben en beiden succesvol in het Z2 te kijgen en te houden. (Carriere op het werk zit in de lift en heb ik nu de focus op)

Maar plannen zijn plannen. Niets zo veranderlijks als een mens. Het kan zomaar zo zijn dat een van de paarden weer verkocht wordt en er een jonkie voor terug komt :) Ook wel erg leuk!

Interessant om volgend jaar weer terug te kijken op de doelen.

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:07

Leuk topic :)
Ik wil in 2014 in ieder geval M2 mogen starten. In januari ga ik M1 starten dus heb nog geen idee hoe dat zal gaan, haha.

En verder veel bosritten maken bij onze nieuwe stal waar we in januari heen gaan :D

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Re: Doelen 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:52

Ik heb niet hele grote doelen:

- Een winstpunt (of meer) in het M1 halen.
- Een winstpunt halen met het springen
- Heeeeeeel veel plezier hebben :D

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:10

Mijn doel wás om een winstpuntje te halen. In de B dressuur. Geen ambitieus doel? Nah, toch wel. Mijn eerste en belangrijkste doel is er op te kunnen zitten en met plezier en vertrouwen in drie gangen rond te kunnen rijden. Ik ben benieuwd wat 2014 ons brengt. Zie onderschrift