Amanda, Dewi en Nico een jaar in beeld

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

Anoniem

Amanda, Dewi en Nico een jaar in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:58

De rijkdom van drie geweldige paarden te mogen bezitten en te rijden valt mij toe, Amanda, een 16-jarige Haflingermerrie is de alleskunner, het heerlijk betrouwbare dier waar je iedereen op kan zetten en verder dik van genieten. Wat je ook doet, zij zal altijd haar uiterste best doen. Verder hebben we Dewi, een 17-jarige Tinkermerrie zij kwam bijna 9 jaar geleden op mijn pad, een pad met ups en downs maar inmiddels hebben wij ook onze samenwerking gevonden. Gezien haar ouderdom en complexe karakter staat zij half met de VUT, af en toe fijn op buitenrit, maar meestal fungeert ze als weide-deocratie. Ook is zij de moeder van Nico, mijn 4-jarige Tinkerruin, nu een goed jaar onder het zadel, maar nog steeds heel erg op het gemak, hij is jong, vooral in de kop en fysiek mag hij ook nog uitzwaren. Bovendien heb ik toch de luxe van drie rijpaarden dus hoeven ze allemaal niet zoveel aan de bak :D Hier een beknopt jaaroverzicht.

De paarden staan bij mijn ouders aan huis, lekker chillen in de paddock begin april.
Afbeelding

In juni kwamen vriendinnen Letizia en Sieltjuh voor een dagje langs waarbij we onder andere Amanda ingespannen hebben voor een heerlijk mentochtje door de polder :
Afbeelding

Eind mei het uitzicht in de polder vanaf Nico, nog echt inde beginfase gezien zijn behoorlijk eigenwijze puber fase.
Afbeelding

In juni heb ik een aantal strandritjes gemaakt, hierbij maak ik altijd gebruik van camping het Platte Putje in Groede wat mooi tussen mijn thuisadres en de zee ligt, daarheen rijden is natuurlijk ideaal om dat te paard te doen. Meestal neem ik Dewi dan als handpaard mee, net zo makkelijk. Op dit weekend kwam er nog een andere bokker langs vanuit het initiatief ruilen van paard en locatie. Eerder had ik namelijk bij haar in Duitsland mogen rijden op haar Haflinger, erg leuk :D
Afbeelding

Begin juli was er een van vakantietijd, eerst een week naar de Veluwe met vakantievriendinnen Dais_, Kelly_Ann, Simone0308 en Tancreda4.

Afbeelding

Op deze vakantie kreeg Amanda een nare singelwond, combinatie van overtallig vel, het schurende zand en een verkeerde singel. Haar buik lag open. Jeetje wat voelde ik me rot, eerst wat rust, daarna toch besloten om zonder zadel in m'n uppie op pad te gaan. Gewoon dik twee uur gaan rijden, de pony was geweldig, zelfs toen we de anderen tegenkwamen ging ze vastberaden door. De Ginkelse hei in knallende galop. :+:
Afbeelding

Daarna even terug naar Zeeland, uitgebreid de was doen, vriendin met paard thuisbrengen en vervolgens een weekje naar Limburg / Duitse bossen met vriendin Vientje. Wauw, wat een prachtig gebied, op en top genieten. Vanwege dazen en hitte (35 graden?!) waren we min of meer verplicht om tussen 06 en 08u te rijden. Mooie herinneringen gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

In augustus afgesproken om met een vriendin te rijden, helaas moest zij last minute afzeggen, dan maar lekker alleen toch?
Afbeelding

Half augustus een nieuw zadel voor Dewi aangeschaft, een prachtige Cattleman, direct goed gebruik gemaakt door na een lange drukke werkdag mezelf uit te leven op het kale vlasland met ondergaande zon.
Afbeelding

In september de lefschoenen gevonden en aangetrokken. Eerst met hulp van vriendin Assie een oriënterend strandritje gedaan om te kijken hoe dat ging. Voor het eerst weer serieus met Nico en de trailer op stap met Amanda als begeleidster. Dit ging zo fantastisch dat ik het weekend erna de geplande fotoshoot door D2 Fotografie wel door durfde te laten gaan, dit met hulp van vriendin Kelly_Ann als steun en ruiter op Amanda. Hij deed het zo geweldig gaaf :
Afbeelding
Afbeelding

In oktober deden we mee met een echte fotomeet, dit keer werd Amanda uitgekozen als model :
Afbeelding
Afbeelding


Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Amanda, Dewi en Nico een jaar in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:01

<3 Wat een knap stel paarden heb je toch! En vooral van Amanda blijf ik stiekem altijd een beetje fan! :D
Heel mooi overzicht en wat een leuke dingen heb je toch weer gedaan! Ben erg benieuwd wat 2014 jullie gaat brengen!

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Amanda, Dewi en Nico een jaar in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:09

Geweldig topic, wat heb je heerlijke paarden en leuke dingen gedaan!

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:20

3 Geweldige paarden dat heb je zeker. En Amanda wat een topper.
Super genieten om naar de paardjes en het plezier wat jij er mee beleeft te kijken. :D

maartje_h

Berichten: 8068
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: achterhoek

Re: Amanda, Dewi en Nico een jaar in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 22:26

Wat een heerlijk stel paarden heb je toch Maya.
En wat een zalige omgeving om in te rijden.

Erg leuke foto`s , vooral ook leuk om Nico weer eens te zien ..

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Amanda, Dewi en Nico een jaar in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:39

Prachtig overzicht en wat een rijkdom om drie van zulke heerlijke paarden te hebben <3

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Amanda, Dewi en Nico een jaar in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:49

Mooi overzicht Maya :j Echt lekker kunnen rijden dit jaar zo te zien (lieve oortjes foto's :+: )

Nico kende ik nog helemaal niet, dat gaat een hele mooie Tinker worden :j

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Re: Amanda, Dewi en Nico een jaar in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:22

Wat heb je weer mooie momenten beleefd met je knappe paarden, met genieten op nummer één, heerlijk!!!

    If you can dream it, you can do it ...

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Amanda, Dewi en Nico een jaar in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 21:09

Heerlijk overzicht Maya, allemaal verschillende oortjes op de foto <3
Op naar nog meer genieten in 2014! :D

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...

Beeker

Berichten: 504
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Amanda, Dewi en Nico een jaar in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:27

Wat een leuk overzicht en wat heb je super veel gedaan met je paarden zeg!
Leuk dat je van die tripjes maakt met je paarden... Jaloers, dat moet ik ook eens doen, maar durf ik niet zo goed....
Heel leuk stel zo bij elkaar, daar mag je trots op zijn!!!

Ostrea (Zeoliet)
Korine (Ulft)
Fabriz (Johnson)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:04

Hartstikke bedankt voor de leuke reacties :D

Wat 2014 mij gaat brengen? Ik wil iig in het voorjaar een weekendje naar Brabant met Amanda en Nico en een vriendin. Met de vakantievriendinnen wil ik weer een week naar locatie nog nader te bepalen. Als het even meezit wil ik weer een kleine week richting Limburg, maar dat wil ik graag weer met Vientje combineren, en weet niet wat haar agenda is :+

Ik heb nog altijd de wens / droom om naar Frankrijk te gaan met Amanda, heb een potentieel adresje wat ook van een bokker is gevonden. Maar daar moet ik nog wat meer lef voor verzamelen :D Dus geen idee of dat er volgend jaar van gaat komen, riep dat vorig jaar ook over 2013.

Verder nog diverse weekendjes naar het strand, bij / met vrienden rijden en ongetwijfeld nog wel meer uitstapjes als die er zo van komen :j :D Maar alles afhankelijk van de agenda en de ontwikkelingen.

Dank je Maartje, jij hebt hem natuurlijk enkel nog als veulie of jaarling foto's van gezien zeker, dan is ie idd wel wat veranderd... :+

Nou Beeker, gewoon de stap wagen! Anders moeten we gewoon eens afspreken? Kijken of er iets te combineren valt? Zo gek ver weg wonen we natuurlijk ook niet uit elkaar.

Dais_

Berichten: 4025
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Amanda, Dewi en Nico een jaar in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 14:11

Een mooi jaarverslag :D Lekker veelzijdig ook :D Met Amanda weer lekker veel op stap geweest, met Nico veel geleerd en ondernomen en Dewi niet te vergeten natuurlijk! Je treft het met 3 van die toppers :D

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Amanda, Dewi en Nico een jaar in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 09:56

Leuke foto's! Je haf is een naamgenootje van mij :D

MareVeer
Berichten: 195
Geregistreerd: 06-08-13

Re: Amanda, Dewi en Nico een jaar in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:05

Knappe paardjes. Je geniet echt met volle teugen zo te zien..
Mooi!

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:29

Dat is een heerlijk paardenjaar geweest Maya! Leuk overzicht :j

Poosje81
Berichten: 21187
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Amanda, Dewi en Nico een jaar in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:35

Wat gaat de tijd toch hard! Alweer 9 jaar inderdaad dat Dewi bij jou staat, ik zie het nog voor me!

Anyway, ze staan er alle 3 heerlijk op! Genieten :j
Enne, adresje in Frankrijk heb ik ook wel ;) Volgend jaar zomer ga ik die kant op.

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:36

Wat een mooi overzicht! Lieve Aman, die doet het ook maar allemaal.
Ga zo door met vakantievieren, blijft toch het leukste samen met je paard!

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:43

Ziet er super uit Maya!
Onwijs stoer dat je 'zomaar' overal naar toe rijdt met je paarden om allerlei leuke dingen te ondernemen! Hoop dat dat vertrouwen zich steeds verder uitbreidt, en dan... op naar Frankrijk ;)

kaatje888

Berichten: 800
Geregistreerd: 27-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:54

Wat een knapperds allemaal ! <3

Mijn lieve Fjord

Lori

Berichten: 3564
Geregistreerd: 11-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:48

Jij woonde toch in België ?

Als ik eens naar zee ga stelde je voor me te begeleiden hoop dat volgend jaar eens te kunnen doen :).

Super leuk topic voor de rest!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:52

Wat een heerlijk overzicht van je toppers Maya!!
2014 klinkt nu al als een jaar dat niet meer stuk kan *D Je komt toch ook nog wel 'n keer aan deze kant van het water rijden? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 13:59

Wat supertof dat mijn topic op Uitgelicht staat :D En dat met een van mijn favoriete foto's gemaakt door Dais_ :+: :D

Klinkt goed Leonoor, misschien dat het dan minder eng is allemaal :D Zou graag de contactgegevens / informatie erover willen hebben :j
Dewi is er inderdaad nog altijd, ondanks dat het wel eens wat moeizaam ging of gaat heb ik er nog steeds genoeg mooie momenten mee, het is zo'n heerlijke dame. Lekker vreten, beetje koeien opjagen in de wei, appels en peren uit de fruitbomen beuken, heerlijk soezen op de paddock, weinig uitvoeren behalve af en toe eens een ritje in de zomer, 's winter staat ze sowieso met rust. Die mag niet klagen :D

Hee Wittepit, leuk je te zien! Hoe gaat het met je?? Back in 2006 is inderdaad wel een belangrijke kiem gelegd voor 'op vakantie gaan met paard' :D toen met ons groepje van 7.

Hetlevenwint, bijna... Zeeuws-Vlaanderen, het onderste stukkie van Nederland net boven West-Vlaanderen, dus vandaar idd het aanbod om te steunen, staat nog altijd hoor :)

Absoluut Letiets, en dan met Djuun erbij :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-13 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:00

Heerlijk overzicht Maya, wat een immense rijkdom :+: Genieten, het jaar rond! *\o/*

Citaat:
Als het even meezit wil ik weer een kleine week richting Limburg, maar dat wil ik graag weer met Vientje combineren, en weet niet wat haar agenda is :+

Ik ook niet weet := :o
Ik weet wel dat richting eind van de zomer ik het flexibelst ben, tot die tijd loopt mijn onderzoek volop en ben ik dus aan Grun gebonden ^) Ben hard aan het hopen sowieso komend jaar te gaan genieten van Limburg-in-herfstkleuren (einde werkcontract in herfst, dus daarna kan ik overal mijn proefschrift aftikken), maar of daarbij ook een voorjaar/of zomerbezoek een optie is geen idee -O- Herfstweekje plannen dan maar? :))

Miep & Pinda & Jipje :+:

xMathilde
Berichten: 1011
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Amanda, Dewi en Nico een jaar in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 17:52

Leuk overzicht Maya, heerlijke paarden heb je daar! :D

Today is the tomorrow you worried about yesterday and all is well

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Amanda, Dewi en Nico een jaar in beeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 20:36

Heerlijk jaar heb je zo achter de rug qua paarden, heb je verdiend hoor!
Wat een prachtige foto's ook op het strand :) Ik geniet met je mee...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers