een vraagje aan de bokkers met een kind

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 20:44

Hallo,

Ik heb een vraagje aan de bokkers met een kind.
Hoe zou jij reageren als je zoon/dochter eerlijk zegt dat hij/zij rookt?
Ik ben er benieuwd naar :)

Groetjes


Brainless

Berichten: 29662
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:47

Ligt aan de situatie, en dan vooral aan de leeftijd.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:48

liever eerlijk zeggen dan erover liegen

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:49

Mijn vader was boos, en heeft heel lang gevonden dat ik niet bij hem in de buurt (buiten) mocht roken. En ik durfde het ook niet :') mijn moeder vond het vooral jammer dat ik het niet direct had verteld. Inmiddels zijn ze er wel relaxed mee.

Leuk detail, ik was 18 toen ik begon met roken en ik woonde al twee jaar niet meer thuis :')

Lynn_Nikita

Berichten: 25421
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:51

Mijn vader leerde me juist shag draaien en ik mocht van hem "stiekem" in de garage roken als hij erbij was. heb het niet lang volgehouden, vond er niks aan omdat het mocht
Mijn moeder wist er niks vanaf, heb het jaren later eens opgebiecht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:51

Ik zou kwaad zijn, roken is vies en slecht voor je gezondheid
Maar wij roken zelf ook niet

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:52

Ik kreeg thuis op mn kop dat ik gerookt zou hebben , maar ik rook alleen naar rook en had bij een groepje gestaan wat rookte,. Toen werd ik boos en zij dat ik bij een rokend groepje stond. En dat was ook zo. Maar als ze het eerlijk zeggen vind ik dat ook wel getuige van lef
[***] schreef:
Ik zou kwaad zijn, roken is vies en slecht voor je gezondheid
Maar wij roken zelf ook niet

Lieve Mixie ik vergeet je nooit

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:52

Ik zou wel opkijken, mijn dochters zijn namelijk pas vier en twee!
Even serieus: ik zou het taboe erafhalen, dan haal je de kick weg en wie weet kappen ze er dan zelf wel mee. Wel buiten paffen natuurlijk...

De beste scheermachine aanbiedingen! Scheerapparaten voor paarden

bridgetF
Berichten: 2174
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:52

klets boem kedeng.....nee grapje, eerlijk gedrag kun en mag je niet boos om worden.
Ik zou wel de nadelen vertellen en niet alleen de gezondheid nadelen maar ook de financiële nadelen.
Maar het is ook natuurlijk de leeftijd, ik heb zelf zo iets dat mijn kinderen niet voor hun 18e mogen roken.
Doen ze het wel, heel jammer maar dan krijgen ze ook geen bijdrage voor het rijbewijs.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:53

mijn dochter is 16 en rookt helaas
koop ook echt geen sigareten voor d,r zal ze van dr eige geld moeten doen

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

StalNollie

Berichten: 9076
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:54

ik zou niet kwaad worden, zou juist blij zijn dat me kind eerlijk is.
zou wel teleurgesteld zijn,
het is jammer maar zou het accepteren.
wij roken beide niet dus hoop onze kids later ook niet, maar proberen zullen ze het heus doen

omkopen met van ja als je tot je 18de niet rookt etc ben ik ook niet van, dan gaan ze juist dingen stiekem doen.

Urielle

Berichten: 50066
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:56

Uitleggen waarom ik erop tegen ben, maar het wel zijn/haar eigen verantwoordelijkheid laten (oke, ze zijn nu 1, 3 en 7 dus nu nog niet, maar op puberleeftijd dan)

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 20:58

Oke bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:59

Mag ik, als kind dat weet hoe haar ouders zouden reageren, ook een post plaatsen?

Mijn ouders roken beide, en als ik ze zeg te stoppen omdat ik anders zelf ga roken dan krijg ik een sigaret aangeboden. Niet omdat ze nou zo graag willen dat ik rook, maar ze weten dat ik het toch niet doe en ze kunnen het mij niet verbieden. Mijn ouders zijn mijn voorbeeld, wat zij mogen mag ik ook (met de meeste dingen). Zo ben ik opgegroeid.

Ik had laatst mijn moeders jas aan waar een aansteker in zat. Ik stuurde haar een foto met de tekst 'ik rook!', waar op ik terug kreeg 'ik ook!'

Ze weten dat ik het niet doe, en wil ik het wel dan moet ik dat zelf weten. Het is zonde van mijn portemonnee en mijn longen. Dat is wat ze zeggen, en met deze opvoeding heb ik zelfs nog nooit de behoefte gehad om het te proberen, dat roken!

rainbow8Jarig

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:01

Hier in huis is de regel dat ze 'mogen' roken vanaf de brugklas... Als ze gaan roken hebben ze dit eerlijk te melden. Dan krijgen ze geen zakgeld meer, maar 1 pakje sigaretten of shag in de week. De reden dat ze dit krijgen is omdat ik dan zeker weet dat er geen rotzooi (drugs of iets dergelijks) in zit. Kom ik er namelijk achter dat ze wel drugs gebruiken is het een enkeltje deurgat en er nooit meer in... De kids van mijn vriend roken wel en krijgen zolang ze thuis wonen elke week een pakje shag. Mijn kids zien er het nut niet van in om te roken en doen het dus ook niet. Alhoewel... heel af en toe rookt m'n dochter een sigaret... als ze die wil krijgt ze die gewoon van me... Als ik het ga verbieden dan doet ze het wel stiekem..

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..

Jara

Berichten: 633
Geregistreerd: 07-01-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:05

Mijn ouders (roken zelf ook) hebben altijd gezegd; als je het maar eerlijk verteld is het geen probleem, we kunnen het je toch niet verbieden want dan ga je het stiekem doen.
Ze hadden liever dat ik thuis rookte, zodat ik het niet deed om stoer te doen.
Als ik met vrienden weg ging mocht ik in het begin ook geen sigaretten oid meenemen.

loveyou174

Berichten: 255
Geregistreerd: 24-08-11
Woonplaats: heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:06

bij mij thuis rookt iedereen behalve me kleine broertje en ik.
ik heb gezegd jullie willen roken dus doe dat lekker buiten :+
Dus nu zit ik lekker in een rook vrij huis.
Als ik zou roken zouden me ouders dat heel dom vinden ook al doen ze het zelf.
maar verbieden doen ze ook weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:07

rainbow8 schreef:
Hier in huis is de regel dat ze 'mogen' roken vanaf de brugklas... Als ze gaan roken hebben ze dit eerlijk te melden. Dan krijgen ze geen zakgeld meer, maar 1 pakje sigaretten of shag in de week. De reden dat ze dit krijgen is omdat ik dan zeker weet dat er geen rotzooi (drugs of iets dergelijks) in zit. Kom ik er namelijk achter dat ze wel drugs gebruiken is het een enkeltje deurgat en er nooit meer in... De kids van mijn vriend roken wel en krijgen zolang ze thuis wonen elke week een pakje shag. Mijn kids zien er het nut niet van in om te roken en doen het dus ook niet. Alhoewel... heel af en toe rookt m'n dochter een sigaret... als ze die wil krijgt ze die gewoon van me... Als ik het ga verbieden dan doet ze het wel stiekem..



Vind ik best een goeie. Wil je geld, stop je met roken. Wil je sigaretten, prima, maar dan krijg je ze wel van mams.

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:08

Rainbow8, jij zou daadwerkelijk je eigen vlees en bloed op straat gooien als ze keer willen testen wat drugs is?

Ik denk dat ik wel heel teleurgesteld zou zijn en me af zou vragen wat ik niet goed heb gedaan in de voorlichting. Ik rook zelf niet maar mijn vriend wel. Boos worden zou ik niet, helemaal niet als het eerlijk verteld wordt. Ik zou het niet voor hun kopen, dat moeten ze zelf maar betalen kunnen ze ook meteen zien hoe duur het eigenlijk is en best wel zonde is van je geld.

Grote broer geboren op 7-7-14
Kleine broer geboren 7-11-18

Foundtheone

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:09

Ik, als 'kleine meid van papa', mag hopelijk ook reageren :o. Mijn vader rookt, ik schreeuw al aantal jaren dat ik graag wil dat hij stopt. Hij beloofd het elke keer weer opnieuw, maar het komt er nooit van.. (Helaas). Mijn moeder rookt niet, zij zou erg teleurgesteld zijn in mij als ik begin met roken. Mijn vader zou het accepteren, hij kan mij niks verbieden wat hij zelf ook doet. Ze hebben het mij nooit verboden, ze zouden het alleen heel erg waarderen als ik het eerlijk toe zou geven. Wél werd gezegd: Als je voor je 18e niet rookt krijg je het rijbewijs cadeau! Alleen ik betaal het uiteindelijk zelf :))

Accept the fact that some people didn't intend to let you down. Their best is just less then you expected.

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:11

in de omgeving van mijn puberdochter wordt gerookt, (ook zie ik foto's met een waterpijp). Voor zover ik weet rookt mijn dochter niet. Ik probeer haar wel te wijzen op de gevaren en kosten van het roken.

Als ze zou gaan roken kun je er weinig aandoen verbieden helpt denk ik niet en ik denk dat je het dan juist interessanter maakt om te gaan roken.

je kunt de richting van de wind niet veranderen, wel de stand van je zeilen. Te huur 6 persoons vakantiehuisje aan visvijver en leuke omgeving zie: www.fanerberveld.webnode.nl

Foundtheone

Berichten: 477
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:12

rainbow8 schreef:
Hier in huis is de regel dat ze 'mogen' roken vanaf de brugklas... Als ze gaan roken hebben ze dit eerlijk te melden. Dan krijgen ze geen zakgeld meer, maar 1 pakje sigaretten of shag in de week. De reden dat ze dit krijgen is omdat ik dan zeker weet dat er geen rotzooi (drugs of iets dergelijks) in zit. Kom ik er namelijk achter dat ze wel drugs gebruiken is het een enkeltje deurgat en er nooit meer in... De kids van mijn vriend roken wel en krijgen zolang ze thuis wonen elke week een pakje shag. Mijn kids zien er het nut niet van in om te roken en doen het dus ook niet. Alhoewel... heel af en toe rookt m'n dochter een sigaret... als ze die wil krijgt ze die gewoon van me... Als ik het ga verbieden dan doet ze het wel stiekem..


Dat vind ik eerlijk gezegd geen goede regel. Als je kinderen dan beginnen met roken en zij elke week een pakje sigaretten krijgen motiveert dit alleen maar & zullen zij niet snel stoppen. Vriendinnen van mij vragen hun ouders regelmatig om geld voor sigaretten, persoonlijk vind ik dat je er maar voor moet gaan werken. Het is je eigen keuze, daar hoeven je ouders niet voor op te 'draven'.

Accept the fact that some people didn't intend to let you down. Their best is just less then you expected.

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: een vraagje aan de bokkers met een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:14

Ik doe de opleiding pedagogiek en hier hadden wij vorige week een kleine discussie over. Hier is altijd de regel geweest dat ons rijbewijs werd betaald als we niet rookten t/m ons 20ste, dus als je na je 18de ging roken moest je het terugbetalen. Ik heb me hier altijd aan gehouden, maar er werd al gezegd dat dit vaak stiekem gebeurt.

Ik zou in ieder geval goed laten weten dat het ongezond is, en niet slim om te doen. En als het dan per se moet, niet in huis en vooral niet stimuleren.

Het is natuurlijk vervelend, maar uiteindelijk kan het kind zelf kiezen. Verbieden is lastig, want als ze het willen gebeurt het toch wel stiekem.

Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:15

Ik zou ook liever een open veilige sfeer creëren waarin je kind mag zeggen dat hij of zij rookt.
Liever dat ze eerlijk zijn en dat je het weet, dan dat ze er over moeten liegen, en wie weet wat dan nog meer.
Ik ben tegenover mijn ouders altijd eerlijk geweest over alles. Ze konden het niet altijd waarderen dat ik het deed, maar wel dat ik het zei.

“If you were half as funny as you thought you were, my boy, you'd be twice as funny as you are.”

rainbow8Jarig

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:15

wemkelover schreef:
Rainbow8, jij zou daadwerkelijk je eigen vlees en bloed op straat gooien als ze keer willen testen wat drugs is?

Testen is 1-malig en geen zooi in een pakje shag... en ja, ik gooi ze er dan linea recta uit. Ik heb teveel ellende gezien van 1 kind dat verslaafd was/is en de rest van de familie/gezin naar de klote helpt!!

Leven en laten leven, dat maakt het leven een stuk makkelijker.
[WN-ITP] Bluf van een oude man... [WN-ITP] Van afscheidsshoot naar aankoopshoot..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: limagirl, MirjamRobin, Nicje87, Queijo, Siebel, teunis001, Vernon en 45 bezoekers