Op vakantie met je hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoName126
Berichten: 1001
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Limburg

Op vakantie met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 13:15

Vooraf eerst even: mocht dit topic niet goed staan, voel je vrij om het te verplaatsen.

Hoi allemaal,

Nu wij sinds vorig jaar ons lief toller teefje hebben, kunnen wij ons natuurlijk geen vakantie meer zonder haar voorstellen. Ik ben dan ook heel benieuwd naar jullie ervaringen met je hond op vakantie en of jullie ons nog plekjes kunnen aanraden.

Hier even een kort profiel van wat we wel en niet willen.
Bestemming: (noord-/midden-)Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland (mooie regio's zoals schwarzwald of beieren), Tsjechië.

Soort vakantie: actief (als in wandelen, jachttraining, bezichtigen van stadjes en bezienswaardigheden), maar geen dagendurende bergwandelingen oid.

Accommodatie: Camping waar we een chalet/ stacaravan kunnen huren, of een chalet/huisje evt. op een park.

Het moet dus uiteraard wel honden toegankelijk zijn!

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Op vakantie met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:19

Zwitserland is een zeer hondvriendelijk land :j Daar kun je prachtige bergwandelingen maken (ook korte) zijn prachtige steden in de buurt die het bezoeken waard zijn en mooie bezienswaardgheden.

Wij zitten altijd in Wilderswil, vlakbij Interlaken. Bij Interlaken heb je een grote camping volgens mij ook met chalets/stacaravans te huur. Wij huren altijd bij particulieren een studio.

NoName126
Berichten: 1001
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Limburg

Re: Op vakantie met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 15:05

Dank je. Klopt het niet ook dat Zwitserland heel duur is? Wij hoeven niet persé een budget-vakantie, maar willen wel een beetje op de kleintjes letten.

Vanwege deze reden zou ik ook graag horen van mensen die naar Tsjechie gaan of zijn geweest.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Op vakantie met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:09

Wij zijn zowel in Zwitserland, Frankrijk(Ardeche, Drome, Languedoc ) en Duitsland (Landal Winterberg) geweest met de hond erg goed bevallen.

Vergeet je als je naar Frankrijk gaat niet om je hond te voorzien van een scalibor band, vanwege o.a. de zandvliegen :)

NoName126
Berichten: 1001
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 15:18

A_nouk schreef:
Wij zijn zowel in Zwitserland, Frankrijk(Ardeche, Drome, Languedoc ) en Duitsland (Landal Winterberg) geweest met de hond erg goed bevallen.


Zou je misschien iets meer kunnen vertellen over de vakanties in Frankrijk? Waren jullie daar op campings? Wat was aan te raden?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Op vakantie met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:20

Zwitserland kan je zo duur maken als je zelf wilt :)
Wij gaan bijvoorbeeld regelmatig barbequeen aan de Thunnersee. Nemen worstjes (AH/aldi in vacuum hoeven niet gekoeld) mee en kolen en dan lekker aan het water zitten en relaxen.

Voor 1 euro krijg je 1.20 Zwitserse Frank ongeveer :)

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:33

Frankrijk hebben we 2 keer met de tent gedaan op verschillende campings. Als ik me niet vergis Holiday Green en Camping International.

En we zijn inmiddels 2 jaar op een rij via deze website naar vakantiehuisjes geweest : http://www.gites.nl/
Dat zijn eigenlijk allemaal huisje van privé personen met een extra huisje of een vakantiehuis dat ze in verschillende seizoenen verhuren. Je betaald dan een waarborgsom voor het huisje wat je bij terugkomst weer terug ontvangt.

In dit huisjes zijn we dit jaar een week geweest, wordt verhuurd via lyserves en dat is van Nederlandse mensen : http://www.gites.nl/tehuur/rhone-alpes/ ... huis/4974/

Ik moet zeggen dat onze hond het in de Ardeche een stuk prettiger had als in Zuid Frankrijk, is voor de beesten en dan vooral in het hoogseizoen snel te warm. Wij gaan ook niet meer met de tent en de hond weg, is allemaal net wat minder functioneel als gewoon een huisje waar alles klaar staat.

In de Ardeche heb je vooral heel veel plekken waar je met de hond lekker kunt wandelen.
Het huisje waar we dit jaar zaten lag aan een stroom/rivier erg lekker en vooral leuk voor de hond!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Op vakantie met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:39

Ik heb afgelopen voorjaar een vakantie geboekt in oostenrijk, via vakantieveilingen. Mullmann heette het pension. Ik heb uiteindelijk niet de hond meegenomen, maar het is er wel heel hondvriendelijk, ze hebben zelf ook een leuke hond, en de bergen zijn prachtig om te wandelen! Wij zijn helemaal tot in Italie gewandeld :) het is niet heel ver rijden naar het strand in italie, en er zijn nog meer leuke dingen te doen :)

droomy

Berichten: 1100
Geregistreerd: 22-06-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:38

Toevallig zag ik een tijd terug een Nederlands gezin in "Ik vertrek", het koppel liet alles achter om een "hondvriendelijk" vakantiepark op te starten in Oost Duitsland: Dogglywood

Als zoover ze een 9.6 geeft geloof ik heus wel dat het goed is :j
Mensen zagen er (op tv) ook heel aardig uit en leken echte dierenvrienden ;)

Het is dat ik geen hond heb, maar het zag er écht wel heel leuk uit daar.
(Misschien moet ik even overwegen de hond van de buren een week te lenen }> )

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Op vakantie met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:41

Mijn schoonouders zijn uiteindelijk in een paar huisjes gaan zitten (doorreis) in Frankrijk. Het kostte ze wel veel googletijd aangezien in de meeste huisjes geen honden mogen.
Waar je vooral rekening mee wilt houden is dat je érg vroeg op moet voor je lange wandeling met de honden (6u op was geen uitzondering voor hen), tegen 11u is het gewoon al te warm voor die beestjes en kan je niks meer tot een uur of 5. (Qua wandelen in de natuur dan, in de stad is het soms wat koeler.)

Veel succes en plezier! :)

Jis_

Berichten: 11589
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:15

Wij gaan soms met en soms zonder honden op vakantie. Voordelen met honden is natuurlijk dat het gezellig is dat ze mee zijn. We hebben ook geweldige vakantieadressen voor ze gelukkig.
De nadelen, je hond mag helaas niet overal mee naar toe, kastelen moesten wij vorig jaar overslaan of apart naar binnen.

Stacaravan die wij huurde afgelopen jaar werd te heet om honden alleen in te laten zitten voor een paar uur dus we gingen minder vaak weg en alleen s'ochtends vroeg voor de warmte even een boodschap doen zonder hond.

Ook hebben wij huizen gehuurd van particulieren die airco hadden wat heerlijk was omdat je dan ook even de honden een paar uurtjes alleen kon laten.

Wij zijn 4 jaar geleden naar Tsjechie geweest met 2 honden. (was bloedheet toen)
Andere vinden het wellicht wel een leuk vakantie land maar voor ons niet voor herhaling vatbaar.

Magrathea schreef:
in de stad is het soms wat koeler.)


Dat moet ik tegenspreken, juist in de stad met al die muren en asfalt wegen die warmte vasthouden is het een paar graden warmer dan buiten de stad. Asfalt wordt zelfs smerig heet.

NoName126
Berichten: 1001
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 17:09

Citaat:
Wij zijn 4 jaar geleden naar Tsjechie geweest met 2 honden. (was bloedheet toen)
Andere vinden het wellicht wel een leuk vakantie land maar voor ons niet voor herhaling vatbaar.


Waarom viel Tsjechie tegen?

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:12

Onze hond ging mee naar Oostenrijk en Tjechië op de wintersport vakanties. :D
Er was altijd wel iemand die een dagdeel niet ging skiën en bij de hond kon zijn/wandelen.
We zaten in beide landen in zo'n huisje waar je de hond mocht meenemen.

NoName126
Berichten: 1001
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 17:14

mika11 schreef:
Onze hond ging mee naar Oostenrijk en Tjechië op de wintersport vakanties. :D
Er was altijd wel iemand die een dagdeel niet ging skiën en bij de hond kon zijn/wandelen.
We zaten beide keren in zo'n huisje waar je de hond mocht meenemen.


Ik bedoelde eigenlijk de zomervakantie :Y)

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: Op vakantie met je hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:15

Sorry, ja ik zie het.
Maar Oostenrijk in het sikgebied, is zomers ook een prachtig gebied voor vakantie.
Vooral juist met een hond bij je. (Tirol)