Coaching?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gambler21

Berichten: 554
Geregistreerd: 13-01-08

Coaching?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 21:18

Door wat tegenslagen in mijn leven momenteel lijkt het mij een goed idee om eens met iemand te gaan praten.

Nu lijkt een psycholoog niet de juiste persoon en lijkt een life coach of iets dergelijks mij beter geschikt.

Wie heeft er ervaring met een life coach of andere ideeën in deze richting?

Ik wil voornamelijk leren hoe ik met tegenslagen om moet gaan en dit een plekje kan geven.

Anoniem

Re: Coaching?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:30

Ik lees even mee :)

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Re: Coaching?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:33

Waarom lijkt een psycholoog je daarvoor geen geschikt persoon? :) Wie ik helpt, helpt me momenteel met dezelfde dingen. Echt niet van ''hoe voel je je daarbij'' etc etc. :)

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Coaching?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:26

Waar coaching je voornamelijk mee helpt is het onder woorden brengen van je gedachten de vragen die je in je hebt. Het helpt om alles op een rijtje te zetten. Een goede coach (met of zonder paard) houdt je een spiegel voor en helpt door vragen te stellen die jou helpen om je gedachten te ordenen.

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Coaching?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:03

wellicht is een NLPcoach wat voor je? Ik heb zelf een opstelling laten doen vorige jaar, heeft mij zo gigantisch veel inzichten gegeven! Beter dan alle psychologen die ik ooit heb gesproken ;)

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Coaching?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:46


Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Re: Coaching?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 10:52

Ik loop met deels dezelfde vragen bij een personal trainer/coach.

Bevalt erg goed, maar vooral omdat de klik er is. Dan maakt het imo niet veel meer uit wat iemand voor richting doet. Ik zou dus vooral zeggen: ga vrijblijvend kennismaken en dan op je gevoel af :)

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:01

Een haptotherapeut kan zulke dingen ook, ik heb daar zelf erg veel baat bij.

Mijn ervaring met psychologen was ook niet zo denderend, dus toen de bedrijfsmaatschappelijk werker mij vorig jaar dringend adviseerde behalve de gesprekken met hem ook een vorm van psychologische hulp te zoeken, was ik niet meteen enthousiast.
Via via met haptotherapie in aanraking gekomen en dat is een vorm die mij wel past en waar ik goede resultaten mee boek.

GerrittJarig

Berichten: 1249
Geregistreerd: 23-10-11
Woonplaats: In een ananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:34

Een psycholoog is geen zielenknijper. Het lucht vaak op om met zo'n iemand te praten en ik denk dat zo'n persoon wel de juiste is voor jou op zo'n moment.
Je kan de psycholoog vervolgens ook zulke vragen stellen, of er misschien nog meer mogelijkheden zijn. Het ligt er maar net aan hoe jij de problemen wilt oplossen ook een psycholoog kan je daarbij helpen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Coaching?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:04

Ja ik heb ervaring met Life Coaches, en mocht je tips en adressen willen, kijk even in mijn onderschrift.

Gambler21

Berichten: 554
Geregistreerd: 13-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 19:13

Dank je wel voor jullie reactie's.

Ik ga even wat dingen bekijken die jullie benoemd hebben.