Jouw ideale paardenvoer......?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Jouw ideale paardenvoer......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 08:44

Ik ben veel te vinden op VS en wat me opvalt is dat er heel veel paardeneigenaren zijn die nog aan het zoeken zijn naar het juiste voer, wat vinden jullie nou het belangrijkste aan paardenvoer, waar moet het aan voldoen?

vul de poll in en bekijk de antwoorden!

http://www.poll-maker.com/poll47182xB8C4d3a5-3


Anoniem

Re: Jouw ideale paardenvoer......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:37

en wat ga je dan met de uitkomsten doen...

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Jouw ideale paardenvoer......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 09:45

Ik ben gewoon erg nieuwsgierig. Nu al is te zien aan de antwoorden dat iedereen iets anders belangrijk vind, het is dan ook logisch dat de paardenvoer producenten daar op inspelen met enorm brede assortimenten.

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Jouw ideale paardenvoer......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:54

Wat vindt de eigenaar het meest ideale voer of wat is voor een paard het meest ideale voer?
Daar zit nogal een verschil in.

Zo wilde ik voor mijn haflinger een muesli met zo laag mogelijk zetmeel en melasse gehalte, laag in energie, laag in eiwitten. Want ja, het was een haflinger, werd snel een bommetje, en snel te dik. Dus van alles geprobeerd als Marstall Vito, Mijten Quatro, enz.
En uiteindelijk doet hij het het beste op een simpele kruidenmuesli van Hippostar, met of zonder haver maakt geen verschil, met melasse en zetmeel :+

Ik kan dat dus wel het meest ideale voer vinden, maar mijn pony gaf toch echt wat anders aan :))
Kortom: veel mensen, veel paarden, veel meningen en daarom een breed assortiment :)

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Anoniem

Re: Jouw ideale paardenvoer......?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:55

Daar heb je ook wel een punt Amanda.
Ik zou liefste graanloos voeren,heb dat ook een tijd gedaan maar mijn pony haalde er gewoon écht niet genoeg uit,
Hoe hard mensen ook gillen dat een paard op alleen hooi zelfs moet kunnen lopen.

Kirrr

Berichten: 6186
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:57

Probleem is dat er zoveel keuze is waardoor dat mensen denken dat korrel het belangrijkste is.
Er is maar 1 ding belangrijk en dat is onbeperkt ruwvoeder.

Paarden die intensief werken hebben daarnaast 'iets' nodig.

'Mijn' optie staat er niet tussen, ik wil mijn eigen voer zelf kunnen samenstellen aan de behoefte van elk paard.

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Jouw ideale paardenvoer......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 10:11

@ Kirr dan is jouw optie "other"en vul je je antwoord in! Zo krijgen we een goed overzicht van wat iedereen vind en denkt!

@ amanda In mijn vraag staat waar het voor jou als paarden houder aan moet voldoen. Jij hebt dus misschien geen van de punten, het enige wat voor jou belangrijk is is dat jouw paard het er goed op doet. dus antwoord "other" en vul je dat in!

madamX
Berichten: 1914
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:16

Anoniem schreef:
en wat ga je dan met de uitkomsten doen...

Zg een 'nieuw' voer maken/op de markt brengen....

*****

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Jouw ideale paardenvoer......?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 17:06

Er zijn al 50 reacties! De meesten vinden het belangrijk dat het in ieder geval alle vitaminen en mineralen bevat die het het paard nodig heeft naast ruwvoer.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:54

madamX schreef:
Anoniem schreef:
en wat ga je dan met de uitkomsten doen...

Zg een 'nieuw' voer maken/op de markt brengen....



En, wat dan nog?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Binck8, GrapeshotBot en 6 bezoekers