Webshop geeft geen teken van leven?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Webshop geeft geen teken van leven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 17:55

Hallo,
3 weken terug heb ik een bestelling geplaats bij een webshop in oostenrijk die via facebook goeie recenties gekregen had.
Na betaling kreeg ik een bevestigingsemail met alle gegevens.
Een week na betaling begon ik me ongerust te maken aangezien ik geen pakje binnen kreeg en ook geen email over de stand van zaken.
Ik heb gemaild om te vragen wanneer ik mijn pakje thuis kan verwachten.
Ik kreeg dan wel een leesbevestiging maar geen emailtje terug.
Nu blijf ik emails sturen maar krijg ik nog steeds geen antwoord.
Via facebook blijven ze iedere dag dingen posten maar na mijn 2de berichtje op hun wall gisteren hebben ze me gewoon het zwijgen opgelegd en kan ook geen bericht sturen...
De webshop is duitstalig en er staat een telefoon nummer maar ik kan helemaal geen duits en ik vermoed dat zij helemaal geen engels kunnen.
Heb een mailtje gestuurd dat ik gewoon mn geld terug wil en wil afzien van de koop maar krijg ook geen teken van leven.
Weet nu niet hoe ik dit kan oplossen...
Oh, lieve bokkers, iemand met een tip voor me?
Bedankt!


heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: Webshop geeft geen teken van leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:57

Als er een telefoonnummer staat, is er niet in je omgeving misschien iemand die voor je kan bellen die wel wat Duits kan en het ook verstaat?
Raar dat ze je zo afschepen op facebook en geen enkel bericht terug sturen, heel vreemd..

Pamba: B+11 - L1+12 - L2+10 - M1+7 eindstand.

Fotoshoots Trouwfotografie & newbornfotografie: Robin Polderman Fotografie | Insta: @robinpoldermanfotografie]

Telpeva

Berichten: 14676
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:57

Iemand vragen die in het Duits contact met ze kan opnemen?

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

CarlitaR

Berichten: 102
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:58


~ There are many wonderful places in the world. My favourite is on the back of my horse ~

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:59

als ik jou was zou ik een iets onvriendelijker mailtje sturen. met dat jij het pakje binnen zoveel dagen wilt hebben en er anders santies volgen. blijven volhouden!


2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 18:13

CarlitaR schreef:
Ik kan jouw zelf niet helpen. Maar las vandaag toevallig een artikel in de Metro met tips hierover. Heb het even voor je opgezocht. Misschien heb je er iets aan. Succes!

http://www.metronieuws.nl/nieuws/zo-her ... CP0QaYunI/

Oh bedankt!

Heb voor ik dacht aan kopen ook al deze dingen gecontroleerd maar tevergeefs blijkbaar.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Re: Webshop geeft geen teken van leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:18

Ik heb ooit ook eens bij een buitenlandse shop wat besteld. Netjes te horen gekregen dat mn betaling was ontvangen. Na een week nog niks gehoord. Ook volledig genegeerd stond pakket een week later op de stoep. Kreeg ik een bericht dat hij verzonden was. Misschien zijn ze daar niet zo snel :+ ?

jumerenik
Berichten: 1101
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Webshop geeft geen teken van leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:23

je kent vast wel mensen die duits spreken hoor. je weet vaak aleen niet dat ze het kunnen. wat anders ook helpt is om hel boos in het nederlands door de telfoor te praten even duidelijk maken dat het niet kan vervolgens in het engels even je adress achter laten en. het maakt in ieder geval induk!! }:) ~~}>

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 18:26

het gaat om een product die ondertussen overal uitverkocht is omdat er in februari een nieuwe collectie komt. Kan best dat ie ook uitgeput is maar ze niets laten weten. Zou me niet verwonderen :')
Ondertussen ook bestelling gedaan bij een andere oostenrijkse shop waar ik wel altijd info krijg enzo (maar die hadden dat product toen niet). Heel irritant


Hahaha, van m'n westvlaams gaan ze echt niets begrijpen, gaan ze vast denken dat ik afrikaans spreek x)

sasja0705
Berichten: 1959
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:29

Duitsers leren allemaal engels op school. Dus gewoon ff eerst zelf bellen. Lukt dat niet, stuur mij n pb met alle gegevens ( wat besteld, betaald, kopieen van emails/ fb berichten enz). Dan zou ik nog eens nog n keer bellen.


Telpeva

Berichten: 14676
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:30

Misschien is er wel een bokker die je op weg kan helpen door een Duitse tekst te schrijven?

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:32

Gewoon bellen en je verhaal in het Engels doen ;)
Ik werk bij een bedrijf dat internationaal zaken doet, je wilt het niet weten _O-
Fransen die bellen en die geen woord Engels spreken, ik spreek mondjesmaat Frans :')

Maar ook al een Zwitser aan de lijn gehad die vroeg of ik:
- Duits sprak? - Ein bisschen - Hij sprak het niet
- Frans sprak? - Un peu - Was niet genoeg... of hij sprak het niet :')
- Italiaans sprak? - Nope - Oh... helaas
- Kroatisch sprak? - Nope - Oh... oliebol...
- Engels sprak? - Yes :D - Hij sprak he tniet _O-

Was een erg hilarisch gesprek. vonden we allebei :') Een dag later werden we gebeld, waarschijnlijk uit naam van dezelfde, door een vrouw die perfect Engels sprak.

Oh enneh... Langzaam spreken, kom je een heel eind mee!

Juud87
Berichten: 3367
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: In het mooie Westfriesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:34

Oostenrijkers krijgen ook engels ;)
Wel balen voor je!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:35

Ehhh laat me raden dat is de webshop ........... grinnik nee ik zal het hier niet openbaar maken. Ik stuur je wel even een PB :D Maar als het die is die ik denk, have fun. Er zijn ook binnen Duitsland best veel klachten over die shop. Gewoon nergens op reageren, en idd mensen blokken die op FB hun klacht neerleggen.

Mail sturen in het Duits, wat ze overigens ook in Oostenrijk spreken :+ of in het Engels, want ook dat kunnen ze wel lezen. En daarin dreigen met een Anwalt. Das een Advocaat op z'n duits ;)

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


Esther43
Berichten: 3306
Geregistreerd: 21-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:38

Heb je nu niets meer aan, maar in dit geval zou paypal een goede zijn geweest, dan hadden hun het geld niet gekregen tot jij je pakje had gehad! Maar wie weet is je pakket al wel verstuurd joh, no idea hoelang dat duurt.


Alja

Berichten: 25575
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Webshop geeft geen teken van leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:41

de meeste duitsers spreken bar slecht engels, dus zou toch proberen iemand te vinden die duits kan?

ONDERSCHRIFTLOOS


Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:42

loveidefix schreef:
Heb je nu niets meer aan, maar in dit geval zou paypal een goede zijn geweest, dan hadden hun het geld niet gekregen tot jij je pakje had gehad! Maar wie weet is je pakket al wel verstuurd joh, no idea hoelang dat duurt.


Dat is ook niet waar kan ik je vertellen :D
Je hebt alleen recht op bescherming, waardoor je het geld terug kunt halen.
Maar als je betaald met PayPal krijg je het meteen op je PP rekening. Althans, wij wel ;)

Susanne_

Berichten: 2431
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: Op een bewoond eiland / op een berg in oostenrijk

Re: Webshop geeft geen teken van leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:40

Hier op bokt zijn genoeg duitssprekenden te vinden (waaronder ik). Als je een lijstje met vragen hebt kan ik je wellicht helpen?

-

sasja0705
Berichten: 1959
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Webshop geeft geen teken van leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 17:40

Ts... je hebt pb :-)

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Webshop geeft geen teken van leven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:02

Ik heb contact gehad met de webshop. Blijkbaar zijn de mails die zij terug hebben geschreven niet aangekomen bij de TS. De bestelling is genanuleerd en het geld wordt terug gestort.

Janine1990

Berichten: 43800
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 20:24

CrazyCat schreef:
Ik heb contact gehad met de webshop. Blijkbaar zijn de mails die zij terug hebben geschreven niet aangekomen bij de TS. De bestelling is genanuleerd en het geld wordt terug gestort.


Hebben wij momenteel ook last van bij een klant in Duitsland. Bij die man is alles wat verkeerd kon gaan ook daadwerkelijk verkeerd gegaan.
Eerst hebben we zijn betaling over het hoofd gezien, dus ging het pakket pas twee weken na betaling (!!!) weg... Met PostNL... Die het adres niet goed hebben doorgegeven aan Hermes in Duitsland. Vervolgens heb ik het pakket 3 keer opnieuw laten aanbieden en komt het pakket retour.

Die man heb ik al een triljoen mailtjes verzonden, maar ze komen allemaal terug. Is echt heel erg vervelend ook als webshop zijnde.

Gelukkig doet UPS beter z'n best!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Animal, Mar_M en 170 bezoekers