Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 15:26

www.eurodressage.com / bokt.nl


De zesjarige KWPN-hengst Charmeur (v. Florencio) komt onder het zadel van Madeleine Witte-Vrees. Zij zal de hengst verder trainen. Charmeur zal niet deelnemen aan de KWPN-hengstencompetitie 2013-2014.

De voskleurige hengst is in Nederland een erg populaire dekhengst. De wedstrijdcarrière van Charmeur loopt echter niet van een leien dakje.

Charmeur miste de KWPN-hengstencompetitie 2011-2012 door een blessure, maar won daarna de Pavo Cup 2012 en de KWPN- hengstencompetitie 2012-2013 met zijn vaste amazone Emmelie Scholtens. Op de Wereldkampioenschappen voor jonge dressuurpaarden in 2013 werd hij teruggetrokken uit de competitie. Hij steigerde verschillende keren in de voorronde, en omdat men rugproblemen vermoedde, werd besloten om hem niet verder te laten deelnemen aan de kleine finale.

Madeleine Witte-Vrees zal Charmeur nu klaarstomen voor de Prix Saint Georges.

Verwante artikels:
[VN] WK Verden: Charmeur niet deelgenomen aan kleine finale
[VN] Desperado, Charmeur en Bordeaux winnaars HC dressuur


Anoniem

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:28

Ik had er een ruiter op verwacht!
Hoop dat ze hem baas kan, hij heeft potentie zat (oei dat klinkt dubbelzinnig )

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:30

Ik had er ook iemand anders op verwacht, maar ik ben zeer benieuwd naar deze combinatie. Ik denk dat als er een amazone is die hem kan laten meewerken, dat zij dat is.

heidy_wilco

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:31

Hoop inderdaad dat Madeleine ermee weg kan rijden! Een super paard, maar zijn karakter... :n Het is geen lievertje! Succes in elk geval!

*pum**pum**pum**pum**pum*

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:33

Waarom hadden jullie iemand anders gedacht? Ik heb uberhaupt niet nagedacht over een ruiterwissel of heb ik iets gemist?

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
Voor je iets zegt. Bedenk dan. Is het nodig, is het aardig, is het waar... #doeislief

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:34

jammer ik vond het zon prachtige combinatie met em!

Suelza

Berichten: 6474
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:34

heidy_wilco schreef:
Hoop inderdaad dat Madeleine ermee weg kan rijden! Een super paard, maar zijn karakter... :n Het is geen lievertje! Succes in elk geval!


Ik denk juist dat dit een hele goede keuze is en dat Madeleine de rust weer in het dier kan brengen. Dat is wat hij nodig heeft.

Rust zacht, lieve, lieve Sundance 03-12-2009..
Je kunt je paard wel naar het water geleiden, maar je kunt hem nooit dwingen het te drinken
Equi-Performance sponsored by HypoStore

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:36

_Anneruth schreef:
Waarom hadden jullie iemand anders gedacht? Ik heb uberhaupt niet nagedacht over een ruiterwissel of heb ik iets gemist?

In Ermelo bij de KWPN paardendagen heb ik gehoord dat hij naar Hans Peter zou gaan nav zijn gedrag op het WK in Verden. En ik was dus eigenlijk aan het wachten op een bericht daarover.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:36

Vind de keuze helemaal niet zo onverwacht aangezien de man van Madeleine de eigenaar is van Charmeur. Ben benieuwd naar deze nieuwe combinatie.

s0173957

Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:38

Anoeska27 schreef:
_Anneruth schreef:
Waarom hadden jullie iemand anders gedacht? Ik heb uberhaupt niet nagedacht over een ruiterwissel of heb ik iets gemist?

In Ermelo bij de KWPN paardendagen heb ik gehoord dat hij naar Hans Peter zou gaan nav zijn gedrag op het WK in Verden. En ik was dus eigenlijk aan het wachten op een bericht daarover.



Tja, is een Glock ruiter è...
Buiten Johnson en Varnoldi denk ik niet dat die nog niet-Glock paarden rijdt...

Johnson rijdt hij al zo lang en Varnoldi is hij mede-eigenaar van...

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

S123321
Berichten: 995
Geregistreerd: 25-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:39

Zo blijft hij wel 'in de familie' toch. Veel succes met hem Madeleine!

Suzanne F.

Berichten: 48946
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:54

s0173957 schreef:
Buiten Johnson en Varnoldi denk ik niet dat die nog niet-Glock paarden rijdt...

Johnson rijdt hij al zo lang en Varnoldi is hij mede-eigenaar van...


Heb ik iets gemist? Ik ken onder HP geen Varnoldi. Die is van Snoeppig hier op bokt.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Maartenn

Berichten: 2976
Geregistreerd: 13-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 15:56

Suzanne F. schreef:
s0173957 schreef:
Buiten Johnson en Varnoldi denk ik niet dat die nog niet-Glock paarden rijdt...

Johnson rijdt hij al zo lang en Varnoldi is hij mede-eigenaar van...


Heb ik iets gemist? Ik ken onder HP geen Varnoldi. Die is van Snoeppig hier op bokt.


Ik denk dat ze Vivaldi bedoelt.


s0173957

Berichten: 5382
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:32

1. 't is hij
2. Ik bedoelde Zanardi (trekt er toch een beetje op :P)

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

Ashley5760
Berichten: 5823
Geregistreerd: 06-01-06

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:38

Ik ben heel benieuwd
Nooit speciaal weg geweest van madeleine.

Maar als ik de enorme verbetering van cachet zie in 2/3 jaar onder deze amazone, kijk ik ernaar uit hoe charmeur het bij haar ga doen.! :)

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:38

DromenLies schreef:
Vind de keuze helemaal niet zo onverwacht aangezien de man van Madeleine de eigenaar is van Charmeur. Ben benieuwd naar deze nieuwe combinatie.


Precies, dit is al wel een tijdje bekend in de wandelgangen. Komt vast goed!

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:39

Ashley5760 schreef:
Ik ben heel benieuwd
Nooit speciaal weg geweest van madeleine.

Maar als ik de enorme verbetering van cachet zie in 2/3 jaar onder deze amazone, kijk ik ernaar uit hoe charmeur het bij haar ga doen.! :)


Denk dat je met iemand anders in de war bent? Cachet is van Mirelle van Kemenade.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:21

Ashley5760 schreef:
Ik ben heel benieuwd
Nooit speciaal weg geweest van madeleine.

Maar als ik de enorme verbetering van cachet zie in 2/3 jaar onder deze amazone, kijk ik ernaar uit hoe charmeur het bij haar ga doen.! :)


Klokje horen luiden?? :')

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:38

Misschien heeft het niks met het gedrag van het paard te maken want emmelie kan ook goed met apache overweg en die was misschien nog wel moeilijker. Emmelie heeft weet ik hoeveel paarden staan en madeleine een stuk minder misschien is het simpel tijdgebrek en is charmeur een hengst die ze langer willen aanhouden vandaar madeleine.

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:45

bliver schreef:
Misschien heeft het niks met het gedrag van het paard te maken want emmelie kan ook goed met apache overweg en die was misschien nog wel moeilijker. Emmelie heeft weet ik hoeveel paarden staan en madeleine een stuk minder misschien is het simpel tijdgebrek en is charmeur een hengst die ze langer willen aanhouden vandaar madeleine.


Dat was ook mijn gedachte idd... De laatste verrichting is pas afgelopen, morgen beginnen de eerste bezichtigingen. Dus Emmelie zal vast alweer een hoop jonge hengsten op stal krijgen.

Aan de andere kant. Door het optreden in Verden vind ik het niet heel raar dat dergelijke praatjes de wereld in komen. Alleen heeft Madeleine een jong kindje en zou het me verbazen dat haar moeder-zijn anders werkt dan bij de meeste vrouwen. :D

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:50

tuurlijk maar als hij echt te lastig is voor emmelie dan kan madeleine er ook niet mee overweg en dan had ie indd wel bij een ruiter zoals HP gestaan die handig is met manse hengsten. Al valt HP zelf af aangezien ze van Glock geen andere hengsten mogen rijden. Zie ook Jack sparrow en edward als voorbeeld.

zoepahhpaula

Berichten: 386
Geregistreerd: 30-10-06
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:04

Een stuk rust zal wonderen doen...die hengsten moeten zoveel..de een heeft gewoon meer tijd nodig dan de ander..

Zolga's Sundae (v. Sorento)
Zippity Doodah (v. Zirocco Blue)
Fiddle DeeDee (v. For Gold OLD)
Lucky (v. Galaxie)
Bubblegum (Apony)

heidy_wilco

Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:07

bliver schreef:
tuurlijk maar als hij echt te lastig is voor emmelie dan kan madeleine er ook niet mee overweg en dan had ie indd wel bij een ruiter zoals HP gestaan die handig is met manse hengsten. Al valt HP zelf af aangezien ze van Glock geen andere hengsten mogen rijden. Zie ook Jack sparrow en edward als voorbeeld.


Wat is dat voor rare redenering?

Misschien klikt deze combinatie gewoon super. Gaat niet om de kracht oid. die erop zit, maar of ze met elkaar overweg kunnen.

*pum**pum**pum**pum**pum*

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Madeleine Witte-Vrees gaat Charmeur rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:11

Nou ben benieuwt!

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:11

heidy_wilco schreef:
bliver schreef:
tuurlijk maar als hij echt te lastig is voor emmelie dan kan madeleine er ook niet mee overweg en dan had ie indd wel bij een ruiter zoals HP gestaan die handig is met manse hengsten. Al valt HP zelf af aangezien ze van Glock geen andere hengsten mogen rijden. Zie ook Jack sparrow en edward als voorbeeld.


Wat is dat voor rare redenering?

Misschien klikt deze combinatie gewoon super. Gaat niet om de kracht oid. die erop zit, maar of ze met elkaar overweg kunnen.


Take a chillpill...
Bliver zegt toch helemaal niets verkeerd??? :roll:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Contemplate, Earth, Nimby, rosak en 20 bezoekers