opleiding Hippische Bedrijfskunde

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
iloveDreamer

Berichten: 93
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Urk/Dronten

opleiding Hippische Bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-13 20:28

Hey bokkers!

Ik ben eerstejaars student hippische bedrijfskunde, en tot nu toe bevalt deze opleiding echt super. Ik heb lange tijd zitten zoeken naar een opleiding met paarden op HBO niveau (heb vwo gedaan), en kwam uiteindelijk bij de CAH terecht in Dronten, verder was er nog wel Deurne maar dat sprak mij niet zo aan, en op van Hall-Larenstein een paardenmanagementopleiding maar die leek mij ook niet optimaal.
Zijn er mensen die ook deze opleiding gedaan hebben? Of een andere paardenopleiding?

En verder ben ik nieuwsgierig naar de mensen die de opleiding gedaan hebben of ze ook in Dronten op kamers woonden en hun paard in Dronten gestald hadden, hoe dat ging en dergelijke want ik ben ook van plan te verhuizen met paardje en al :)


dorientjuh

Berichten: 7251
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:51

Ik heb de opleiding in 2011 afgerond. Ik woonde het eerste jaar op de campus, daarna ben ik naar een studentenhuis gegaan in Dronten. Het laatste jaar ben ik vertrokken uit Dronten, vanwege de weinige contacturen. Een paard had ik destijds niet.

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Re: opleiding Hippische Bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:34

Ik heb er ook veel informatie over opgevraagd, maar uiteindelijk toch voor een andere opleiding gekozen. Je zou toch denken dat er veel meer CAH studenten hier op Bokt zouden moeten zetten. Fijn dat de opleiding bevalt! :)

@ Dorientjuh, dat hou je denk ik toch op het HBO. Mag ik vragen hoeveel contacturen je had in een gemiddelde week?

Voque48
Berichten: 104
Geregistreerd: 07-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:56

Ik doe de opleiding hippische bedrijfskunde en ben nu bijna klaar. Ik heb in Dronten op kamers gewoond en heb mijn paard meegenomen. Ik ben erg tevreden met de opleiding.

Als iemand meer informatie wil is dat geen probleem maar liever via een pb ;)


irisdepony
Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-10

Re: opleiding Hippische Bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:58

Wat wil je er mee gaan doen als je klaar bent

dorientjuh

Berichten: 7251
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:59

Het eerste jaar had ik heel veel contacturen, toen zat ik bijna dagelijks van 8:15 tot 17:30 uur (of iets dergelijks) in de les. De twee jaren daarna werd het wel wat minder, maar niet heel veel minder. Wel eigenlijk elke dag les. Maar het laatste jaar ben ik in totaal 6 weken op school geweest, dat waren dan wel fulltime lesweken.

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Re: opleiding Hippische Bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:57

Echt waar? Pff, dan snap ik dat je ermee gestopt bent!

dorientjuh

Berichten: 7251
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:57

Ik ben niet gestopt, ik ben in 2011 afgestudeerd. ;)

Laura_x_
Berichten: 4574
Geregistreerd: 24-11-06

Re: opleiding Hippische Bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 11:40

Oh sorry, ik had verkeerd gelezen! ;)

Ab2008
Berichten: 261
Geregistreerd: 24-12-12
Woonplaats: Zeeland

Re: opleiding Hippische Bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:14

Ik heb een vraagje, wat houdt het paardengedeelte van deze opleiding precies in? ;)

lrm

Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-11-08

Re: opleiding Hippische Bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:19

ik zit ook in dronten op school en woon er nog steeds :)

Weet dat je extra goed moet zaaien, wil de oogst wat beter zijn

DewiFoto

Berichten: 846
Geregistreerd: 20-09-11

Re: opleiding Hippische Bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 15:41

Ik denk er over na om aankomend jaar misschien aan deze opleiding te beginnen.
Nu vraag ik me af, is het te doen als je niet in de buurt van Dronten woont?
Want ik heb gehoord dat je hele lange dagen maakt daar, en als daar dan ook nog reizen bij op komt?

En nog een vraagje,
Wat valt jullie tegen aan deze opleiding?
En wat moet ik verwachten van het bedrijfskundige deel.
( Op de opendag ging het zo mooi over de paarden :o maar over bedrijfskunde werd niet zo veel verteld )

Ik hoop dat jullie dit voor mij iets kunnen verduidelijken O:)

London's Kyla DG : B dressuur, 1.00 springen, B eventing.
Sold: Diamond van de Hoge Dijken DG : L1 dressuur.
+ Chappie DG: Z1 dressuur, M springen, M eventing.
Instagram: @dg_eventing , Website: http://www.dgeventing.nl , Youtube: DG_EVENTING

lrm

Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-11-08

Re: opleiding Hippische Bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:55

Bedrijfskunde is wel echt bedrijfskunde. boekhouden/belastingrecht.
Ik vind de lengte van de dagen echt wel heel erg meevallen. In het begin (1e half jaar) wel veel.
Als je echt ver er van af woont was ik zelf in dronten gaan wonen. ook voor de gezelligheid.
Veel mensen merken dat ze toch wel in dronten willen wonen om alles een beetje mee te krijgen.

Ik had zelf niet nog veel ernaast willen reizen. Ben wel heel actief geweest hier dus misschien is dat ook een puntje.

Weet dat je extra goed moet zaaien, wil de oogst wat beter zijn

dorientjuh

Berichten: 7251
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 09:10

Ik omschrijf de opleiding altijd als: algemene bedrijfskunde met een beetje paard erbij voor de leuk.

Je bent dus voornamelijk bezig met bedrijfskunde, maar die bedrijfskunde pas je dan voornamelijk toe op de hippische sector.

iloveDreamer

Berichten: 93
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Urk/Dronten

Re: opleiding Hippische Bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 21:17

@DewiFoto
Ik had verwacht dat er heel veel bedrijfskunde zou komen en het paardengedeelte weinig zou zijn, dat vele bedrijfskunde klopt ook want in principe is het een volwaardige bedrijfskunde opleiding. Maar, ik vind dat ik veel paardenvakken heb en deze ook echt interessant zijn! Zoals opzetten van trainingsschema's, alles over welzijn enzo. En het eerste jaar best lange dagen, ik raad je aan om op kamers te gaan want achteraf had ik ook beter gelijk op kamers kunnen gaan, ben er nu wel mee bezig maar zoals Irm ook al zegt voor de gezelligheid en om alles een beetje mee te krijgen, plus dat er veel activiteiten buiten school om zijn

_Caithlynn

Berichten: 920
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:20

Ik ben ook aan het kijken voor deze opleiding voor volgend jaar.
ik ben nog erg aan het twijfelen.
Wat voor hoofdvakken krijg je?
Wiskunde en economie of?
kun je me misschien iets vertellen over de opleiding?

CBD olie
http://www.4-betterfeeling.nl/
voor mens en dier

iloveDreamer

Berichten: 93
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Urk/Dronten

Re: opleiding Hippische Bedrijfskunde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-13 21:58

@mistymuis
Het eerste halve jaar is in twee modules opgedeeld, waarbij je oa belastingrecht, boekhouden, procesanalyse krijgt, en paard in de sector, paardenwelzijn, paard en training. Je krijgt alleen vakken zoals wiskunde en economie (noemen ze dan schakelvakken) als je daar geen examen in hebt gedaan op de havo, maar Nederlands en Engels krijg je wel sowieso, behalve als je VWO diploma hebt. Ikzelf ben supersuperenthousiast over de opleiding en ook over de school, natuurlijk is het bedrijfskundige gedeelte even goed doorbijten maar ik vind de paardenvakken echt wel nuttig en interessant


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, L_iek, Prins85 en 16 bezoekers