Andros, mijn powerranger door het jaar heen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dais_

Berichten: 4026
Geregistreerd: 06-03-05

Andros, mijn powerranger door het jaar heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 13:16

Na jaren vol pech in 2009, 2010, 2011, 2012 nu eindelijk een topjaar in 2013!



Paspoort
-Andros
-Mille-Ramiro x Papi de la Lande
-BWP
-12-04-2000
-Ruin
-1.76m groot
-Artrose & COPD

In mijn bezit sinds 7 augustus 2007

Januari
Afbeelding
In de eerste maand van het jaar sneeuwde het en mocht Andros buiten spelen met zijn vriendjes.
Wanneer het niet sneeuwde gingen we veel wandelen. Hij had nog steeds erg veel last van mok rechtsachter, maar inmiddels was ik begonnen met homeopatische druppels en 2 x per dag zijn stal schoon houden en zodoende is het dan toch eindelijk gaan genezen :)

Februari

Februari was een hele bijzondere maand! Het was het begin van zoveel moois!
Op een regenachtige 1 februari kwamen 2 vriendinnen van mij langs. Ze hadden een dekje gekocht voor me. Superlief, maar ik rijd niet -O- Maar aldus hun was het een geluksdekje :+ Mijn antwoord was dat ze dat maar moesten laten zien! Ik haalde mijn zadel van zolder, ontdeed hem van een dikke stoflaag en zo gingen we naar stal, gewapend met zadel, singel en dekje :')

Bij gebrek aan een bak moesten we buiten rijden. Eerst ging dat heel voorzichtig aan de longe, maar uiteindelijk ook helemaal los. Andros was ontzettend braaf. Hij zette geen pas verkeerd en keek heel de rit ontzettend blij :D. Als mijn vriendinnen zo buiten kunnen rijden met mijn paard, dan moet ik het toch ook kunnen?

2 dagen later is deze foto hieronder gemaakt. Hier zit ik er weer op sinds ruim 5 maanden en helemaal voor het eerst 'alleen' naar buiten. Mijn vriend ging voor de veiligheid nog mee op de fiets.

Afbeelding


Maart

Afbeelding
In maart hadden wel al aardig wat km's gereden en zelfvertrouwen opgedaan. We hadden zelfs al gedraafd buiten en begonnen onze ritten uit te breiden.
Sinds ik Andros heb 'droom' ik al van een bosrit bij ons in de buurt. Ik wandel heel veel in dat bos en ken het erg goed en in gedachten ging ik daar heel vaak rijden. Des te specialer was het toen ik daadwerkelijk rondreed in dat bos! :D


Verder reden we veel in de polder. Weer of geen weer, we gingen op pad! Qua ademhaling was dit helemaal Andros zijn seizoen, hoe kouder hoe beter (meer zuurstof in de lucht!). Hij ging als een trein :D
*ik zou willen dat ik nu nog zo beschaafd door de polder kon galopperen, tegenwoordig gaat het allemaal zó hard :') *

April
In april komt bokker Maya eens kijken of het nu echt waar is. Daisy die rondscheurt met Andros in de polder :')

Afbeelding

In april zochten Andros en ik ook de grens op:
Afbeelding
Sinds die dag rijden we zelfs internationaal ;)

Andros is zo braaf dat mijn moeder ook een rondje op Andros aandurft *klik*


Mei

Afbeelding
In mei gaan we vrolijk door met km's maken!

Juni
In Juni besloot ik op een dag naar huis te rijden. Ik woon ongeveer 7km van stal vandaan, maar met paard was ik genoodzaakt een iets andere route te pakken van 10km enkele reis. Het was een spannende rit en Andros vond het allemaal heel spannend, maar gek genoeg werd hij rustiger zodra er hordes met kinderen achter ons aanrenden in het dorp. Andros is dol op kinderen :+

Even op visite bij mijn schoonouders:
*klik*

En terug naar huis


Juli

Juli was een hele extreme maand. Van 'het kan niet beter' naar 'ik raak hem kwijt'...

In juli ben ik eerst een weekje op vakantie geweest met 4 bokkers naar Wolfheze! :D

Afbeelding
Het was wederom een hele mooie vakantie. Ontzettend mooie ritten gereden en mijn paard weer beter leren kennen. Wat een toppaard heb ik toch! Bitloos rondsturen deden we ook alsof het de normaalste zaak van de wereld was :j Helemaal in <3 met mijn eigen paard.

1 week later werd Andros ineens ziek. Hij stond lusteloos op de weide, at niet meer, had hoge koorts en liep heel wankel.
De dierenartsen wisten het ook niet en allerlei bloedonderzoeken waren al gedaan en het was wachten op uitslagen. Maar ondertussen takelde Andros verder af. Het ging heeel snel! In overleg met de dierenartsen besloten we om Andros naar de kliniek te brengen omdat ze daar gewoon veel sneller zouden kunnen handelen indien het nodig zou zijn. Het was de engste rit ooit, 's nachts door België naar de kliniek met een wankel paard...



Afbeelding
Die avond moest ik je achter laten en ik had werkelijk geen idee of ik je de volgende dag nog levend aan zou treffen.. De artsen hadden me voorbereid op het ergste en ik moest ten alle tijden bereikbaar zijn!

De dag erna leefde hij godzijdank nog! Maar hij reageerde totaal niet op mij en mijn moeder. Hij stond er lusteloos bij, wilde niks. Ik ben met een nog rotter gevoel naar huis gegaan en heb gedacht dat het voorbij was. Als hij het opgeeft dan kan ik het ook niet meer ;(

De dag erna trof ik hem gelukkig alerter aan. We kregen een begroeting en hij leek blij te zijn met wat aandacht. Hij had duidelijk een betere dag. Hij liep nog niet goed, zag nog altijd geel, at te weinig, had met momenten koorts en zijn hartslag was te hoog, maar al met al had ik wel weer hoop :) Hij had het gelukkig nog niet opgegeven.

De dag dáárna kwam dan eindelijk een uitslag binnen. Anaplasma was de veroorzaker van alle ellende. Veroorzaakt door een tekenbeet. Opgedaan tijdens onze vakantie! Elke dag heb ik van die kleine rotteken van zijn benen afgehaald en zijn benen ingespoten met allerlei troep, maar hoe voorzichtig je ook bent... je ontkomt er helaas niet aan.

De behandeling kon starten en Andros ging langzaam aan beter! Na een week mocht hij gelukkig weer mee naar huis *\o/*



De veroorzakers van het hele gebeuren:
*klik*

Dit is een foto van 2 teken die ik had bewaard nadat ik ze van zijn benen had gehaald tijdens de vakantie. En ja, ze waren echt zo klein! Grotere heb ik niet aangetroffen die week :n
De dierenartsen waren hier iig erg blij mee! Ze zijn opgestuurd voor onderzoek naar utrecht als ik me niet vergis. Iedereen die teken aantreft kan deze inleveren bij de dierenarts. Zij sturen ze op naar een groot onderzoekscentra om zo de teken en tekenziektes beter in kaart te kunnen brengen. Ik kan het iedereen aanraden om elke teek dus op te sturen of af te geven bij de dierenarts zodat deze smerige kleine ziekteverwekkers beter in kaart gebracht kunnen worden!


Augustus

In de maand augustus deden we rustig aan. Eigenlijk heeft hij gewoon bijna de hele maand vrij gehad aangezien er ook veel te veel dazen zaten om buiten te rijden zonder opgevreten te worden :)

september
Afbeelding
In september werd er een les georganiseerd vanuit stal ter ere van de nieuwe bak. We waren nog lang niet terug op conditie, maar hebben wel meegedaan op ons eigen tempo. We reden 'vroeger' dressuur en hebben een wedstrijd verleden, maar door de artrose zijn we daar mee gestopt. Het was leuk om weer eens een lesje mee te rijden. Hij kent alles nog :)


Mijn zus die niet kan paardrijden wilde per sé ook eens rijden... Nou, ga je gang was mijn antwoord :D



En eindelijk, na al die jaren was er nu toch die dag.....
Voor het eerst sinds 6 jaar ben ik zonder zadel op mijn paard gekropen

Afbeelding


In september volgde ik ook nog een grondwerkles
Afbeelding
Erg leerzaam vond ik dit :j

oktober
In oktober hebben we nog veel buiten gereden. Ik heb daar niet zoveel foto's van. In oktober is Andros nog wel gevallen tijdens een staprit. Ik ben gelukkig blijven zitten, maar Andros had 2 lelijke wonden op allebei zijn knieën. De dierenarts heeft hem preventief 1 week lang antibiotica voorgeschreven en op advies zijn we gewoon door blijven rijden. Nu bijna 2 maanden later is het pas bijna helemaal genezen.

november

Afbeelding

Eind november heb ik nog een bos & strandrit gereden met bokker Maya & Samantha (Fliam).
Verder hebben we het rustig aan gedaan omdat zijn ijzers dusdanig ver zijn afgesleten dat ik even op het gemak moest doen :D

December

Van december heb ik nog geen foto's :) Deze week krijgt Andros zijn sneeuwbeslag en dan mag de horrorwinter wat ons betreft beginnen! We zijn voorbereid op kou & sneeuw en ik ben absoluut niet van plan hem dan op rust te zetten. Hij is op goede conditie en dat wil ik graag zou houden.


Bovendien doe ik mee aan de endomondo bokkers bokaal challenge en ik ambiëer een plek in de top 10 :') Het is leuk om met een doel te rijden en niet onnozel km's te rijden :o

Ons doel voor 2014 is om zoveel mogelijk km's buiten te rijden, mooie omgevingen te zien, gezellige ritten te rijden met anderen en vooral te genieten van de momenten samen.

Andros, mijn powerranger :)
Afbeelding
Mijn held, mijn vriend, mijn alles.

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Re: Andros, mijn powerranger door het jaar heen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:30

Wat een leuk topic! Fijn om jullie nog eens tegen te komen. En dan zeker op zo'n manier! Wat een top jaar was het, op die enge ziekte na :(:) . Super dat hij er weer bovenop is en dat jullie zelfs weer rondrijden samen!! Op nog heeeeel veel kilometers samen!

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Andros, mijn powerranger door het jaar heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:37

Jeetje, wat hebben jullie samen een ontwikkeling doorgemaakt! :wow: Van niet rijden naar hele buitenritten, stoer zeg :j
En wat een vervelende dip door die tekenbeet, ik kan me voorstellen dat je erg geschrokken was...

Ik wens jullie een mooi 2014 samen!

Tyke

Berichten: 2267
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:53

Wat een top jaar Daisy. Ik heb het hele jaar al genoten dat het zo goed ging. En nu dit topic. Super hoor. Wel schrikken toen hij ziek werd. Mar ooh zo sterk terug gevochten.

Op naar het volgende topjaar wat jullie echt gegund is.

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:54

Heerlijk topic Dais, met je geweldige "poowniej" <3
Wat heb ik meegeleefd toen hij zo ziek was, heb echt ontzettend voor jullie geduimd. Gelukkig gaat hij weer als vanouds!
Op naar een nog mooier 2014!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:46

Drossie :) de leukste pony in grootverpakking :D

Veel leuke foto's zitten er weer bij :j Die grensfoto, of Drossie samen met je moeder / zus.

Die kliniekfoto's moet ik even hard van slikken.. gelukkig vergeet je snel hoe mager hij er daar uitzag, maar pfoe.

Leuk overzicht zo :)

JLDB_SL
Berichten: 157
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Andros, mijn powerranger door het jaar heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:49

Wow wat hebben jullie veel beleefd samen ik hoop dat jullie nog heel wat jaartjes samen mogen zijn !

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Andros, mijn powerranger door het jaar heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:35

Wat een pech Daisy! Hopelijk is 2014 beter!

De foto 2 en 3 lijken echt op waar ik woon in die omgeving haha! Lijkt er precies hetzelfde op!

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Andros, mijn powerranger door het jaar heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:28

Andros is toch een onwijs knap paard! En wat zijn jullie toch een ontzettend leuk stel. :j :j

Mooi overzicht, leuke dingen hebben jullie samen kunnen doen maar och die foto van de kliniek.. :(:)
Hopen op een heel mooi 2014 voor jullie!

MaartJ

Berichten: 1478
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Andros, mijn powerranger door het jaar heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:37

Wauw Dais! Wat een knapperd die Andros en wat zijn jullie een leuk stel!
Mooi overzicht heb je gemaakt!!

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Andros, mijn powerranger door het jaar heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 19:56

Super gaaf verslag Dais, heerlijk om te lezen, krijg er gewoon helemaal een blij gevoel van :D

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Andros, mijn powerranger door het jaar heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:44

Die eerste foto <3
Wat een mooi overzicht Dais, wat is hij toch verschrikkelijk opgeknapt dit jaar! Natuurlijk super balen van zijn ziek zijn, maar ik denk dat jullie er nu top voor staan :j

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Re: Andros, mijn powerranger door het jaar heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 14:33

Ik ben zo blij voor jullie dat jullie dit jaar echt samen hebben kunnen genieten ondanks/na alle ellende van ziek zijn :j mooi overzicht!

Beeker

Berichten: 504
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Andros, mijn powerranger door het jaar heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:33

Wow Dais, wie had dat gedacht na die jaren ellende! Heerlijk hoor, dit pakken ze jullie niet meer af! Dros is een knapperd, op naar een minstens zo succesvol 2014 (maar dan zonder tekenbeet)!!!

Dais_

Berichten: 4026
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Andros, mijn powerranger door het jaar heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 13:35

Bedankt allemaal voor de leuke en lieve reacties :D

Ik kijk enorm uit naar wat de toekomst ons te brengen heeft.. :D
Ik moet wel oppassen dat ik niet te fanatiek wordt en hem per ongeluk overbelast, maar als ik 1 ding wel heb geleerd dit jaar is het om Andros niet te behandelen als een oude man. Zijn benen zijn dan wel slecht, maar tussen zijn oren is hij nog hartstikke jong en hij is zo ontzettend opgeknapt van de vele dingen die we hebben gedaan dit jaar! :D

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 13:47

Nou dat zadeldekje van Fien en Gaelle bracht dus echt wel geluk :+ :D

Dais_

Berichten: 4026
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Andros, mijn powerranger door het jaar heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 13:49

Zeker, een mooier kado had ik me niet kunnen wensen :D

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Andros, mijn powerranger door het jaar heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:33

Hopelijk blijven jullie die stijgende lijn houden Dais! Als iemand t wel heeft verdiend zijn jullie dat wel

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Andros, mijn powerranger door het jaar heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 11:36

Zie nu pas je topoc. Heeeeel gaef Daisy! Van niets naar alles naar nog minder en weer terug... heb echt veel respect voor jouw geduld en inzet voor je knappe poown.
Hoop dat 2014 echt een geweldig jaar wordt voor jullie!

Cindyrella

Berichten: 862
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: 't Mooie Zuud-Beveland

Re: Andros, mijn powerranger door het jaar heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 23:40

Met up's en down's door 2013 heen gereden! Allereerst respect dat je het gewoon weer doet, je passie en hobby weer durft na te leven, op de rug van Andros! TOP!!

2014 gaat jullie hopelijk alleen maar goeds brengen! Veel plezier samen!