Online lenzen bestellen

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
x_spekkie_x

Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Online lenzen bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 11:35

Ik ben erachter gekomen dat ik de lenzen van mijn opticien ook online kan bestellen. Het blijkt dat de opticien mijn lenzen een zogenaamde 'private label' heeft gegeven, waardoor ik ze online niet kan terugvinden. Door veel zoekwerk ben ik uiteindelijk achter de werkelijke merknaam gekomen van mijn lenzen. Zo is Coopervision Options Comfort Plus gelijk aan Coopervision Proclear Sphere. En Coopervision Options Toric gelijk aan Biomedics Toric. En deze lenzen online bestellen scheelt 50% met de opticien :wow:

Mijn vraag aan jullie is: waar bestellen jullie de lenzen online? :)



Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Online lenzen bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:44


    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yonker

Berichten: 13499
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:45

Ik heb het nog nooit gedurfd.. maar ben ook wel benieuwd. Voor mij scheelt het geloof ik niet zoveel.. maar toch wel wat. Enige nadeel vind ik dat je ogen niet meer worden gecontroleerd en het zijn je ogen... dus je moet er wel zuinig op zijn.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

x_spekkie_x

Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 11:45

Yasmine schreef:
Ik bestel de mijne bij http://www.lensway.com :)

Ik vond via Trustpilot een heleboel negatieve reviews :o De positieve reviews waren van tientallen mensen die een gratis bril hadden gewonnen :D
Maar jij bent een tevreden klant?


stunning

Berichten: 2433
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:45

Ik heb het een keer bij Lensway gedaan. Over lensway geen negatieve woorden. Maar weet je zeker dat het precies dezelfde lenzen zijn? Ik had toen lenzen besteld van precies dezelfde fabrikant, precies dezelfde waarden van de lens (cilinder en scherpte ed). Kreeg snel hoofdpijn, en moest vaak even een keer extra knipperen voordat ik scherp zag. Terug gegaan naar de opticien en bleek dat de lenzen gewoon niet goed in mijn ogen lag en over mijn hele oog bewoog.
Het gaat wel om je waardevolle ogen en zou het toch wel even laten controleren door je optien of het goede lenzen voor je zijn :).

Donja 03-09-2013 & Armani B+10, L1+13, L2+2
Noblesse M2

x_spekkie_x

Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 11:46

Yonker schreef:
Ik heb het nog nooit gedurfd.. maar ben ook wel benieuwd. Voor mij scheelt het geloof ik niet zoveel.. maar toch wel wat. Enige nadeel vind ik dat je ogen niet meer worden gecontroleerd en het zijn je ogen... dus je moet er wel zuinig op zijn.

Het is voor mij nu eenmalig, gekoppeld aan de lenzen die ik van de opticien heb gekregen. Daar ga ik volgend jaar gewoon weer op controle :)



MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:47

Toen ik in de VS woonde heb ik via http://www.lensdiscounters.com gekocht, toen ik weer in NL woonde heb ik hier ook een keer besteld. Beide keren ging alles prima en een stuk goedkoper (alleen laatste keer shipping costs naar NL, nog steeds goedkoper, maar misschien de volgende keer via een ander proberen).

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

x_spekkie_x

Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 11:49

stunning schreef:
Ik heb het een keer bij Lensway gedaan. Over lensway geen negatieve woorden. Maar weet je zeker dat het precies dezelfde lenzen zijn? Ik had toen lenzen besteld van precies dezelfde fabrikant, precies dezelfde waarden van de lens (cilinder en scherpte ed). Kreeg snel hoofdpijn, en moest vaak even een keer extra knipperen voordat ik scherp zag. Terug gegaan naar de opticien en bleek dat de lenzen gewoon niet goed in mijn ogen lag en over mijn hele oog bewoog.
Het gaat wel om je waardevolle ogen en zou het toch wel even laten controleren door je optien of het goede lenzen voor je zijn :).

De lenzen zijn van hetzelfde merk, maar hebben een andere naam. Ik heb de ingrediënten gecontroleerd, die komen overeen, zowel het ingrediënt als het waterpercentage. Daarnaast klopt ook de kromming (BC) en de diameter (DIA). Op een van mijn lensdoosjes staat zelfs "PC sphere" op de zijkant, wat overeenkomt met proclear sphere :D


stunning

Berichten: 2433
Geregistreerd: 01-04-08
Woonplaats: Ruinerwold

Re: Online lenzen bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:51

Dat wat jij dus heb had ik ook, maar toch waren het geen goede lenzen voor mij en kan er onderling tussen de lenzen van dezelfde fabrikant nog heel veel verschil zitten

Donja 03-09-2013 & Armani B+10, L1+13, L2+2
Noblesse M2

x_spekkie_x

Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 11:52

stunning schreef:
Dat wat jij dus heb had ik ook, maar toch waren het geen goede lenzen voor mij en kan er onderling tussen de lenzen van dezelfde fabrikant nog heel veel verschil zitten

Bedankt voor de tip! Ik zal er op letten mocht ik ze online kopen :)


Courses

Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:53

Ik krijg elke maand mijn lenzen thuis gestuurd via Pearle, heb helaas geen ervaring met online webshops :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101351
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Online lenzen bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:54

Lensbase.nl. :D

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:08

x_spekkie_x schreef:
Yasmine schreef:
Ik bestel de mijne bij http://www.lensway.com :)

Ik vond via Trustpilot een heleboel negatieve reviews :o De positieve reviews waren van tientallen mensen die een gratis bril hadden gewonnen :D
Maar jij bent een tevreden klant?

Heel tevreden, zowel ik als mijn moeder bestellen er al jaren zonder problemen :) En ik ben ook 100% zeker dat het dezelfde lenzen zijn.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:09

Bellatrix schreef:
Lensbase.nl. :D

Vreselijk! In 1,5 maand 12 maandlenzen erdoorheen, waardeloos!

In het verleden bestelde ik bij mylenses, ga daar denk ik wel weer naar terug (heb nu maar Kruidvat lenzen gehaald voor de time being).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101351
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Online lenzen bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:11

Ik heb die negatieve ervaring dan weer niet...

Odysseus

Berichten: 22472
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:14

Vergeet niet, dat waar je vooral voor betaalt bij de opticien de controle en service is.
Een opticien zal zeer waarschijnlijk niet gratis halfjaarlijks jouw lenzen en sterkte controleren als je vervolgens bij een ander bedrijf je lenzen koopt. Zelfde geldt voor het feit wanneer een lens kapot gaat of al kapot uit de verpakking komt, hier bij de opticien krijg je dan gewoon gratis een nieuwe lens. Hier mag je ook gratis extra vloeistof halen als je het niet red binnen de 6 maanden. Uiteindelijk service die mogelijk is door de hogere prijs (plus natuurlijk het pand moet betaalt worden, de opticien die jouw ogen controleert etc).

zonnebloem18

Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:16

Ik bestel via Toplenzen.nl iets duurder als Lensway maar is altijd de volgende dag in huis.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:23

Bellatrix schreef:
Ik heb die negatieve ervaring dan weer niet...

Mijn vriend ook niet hoor :+ Die zei in eerste instantie dat het mijn eigen fout was, tot hij zag hoe de lenzen er elke keer uitzagen (en ik draag bijna 20 jaar lenzen, dit heb ik nog nooit meegemaakt). Het zal ook wel met het merk te maken hebben. Er zijn veel verschillende smaken natuurlijk.

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Online lenzen bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 12:53

Ik heb ook een keer precies dezelfde lenzen als ibj mijn opticien online gekocht. Nooit weer. Kreeg na een paar dagen ontstoken ogen. Het kon wel, maar dan moet ik elke lens 1 dag in 1 dag uit doen, en dat wordt 'm ook niet. Dus dan maar iets meer geld kwijt zijn :)

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

A_nouk

Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Online lenzen bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 13:52

Hier zowel lensbase als lensway positieve ervaringen, lenzen functioneren prima..
Alleen soms zijn ze niet voorradig.

x_spekkie_x

Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 17:31

Focussed schreef:
Vergeet niet, dat waar je vooral voor betaalt bij de opticien de controle en service is.
Een opticien zal zeer waarschijnlijk niet gratis halfjaarlijks jouw lenzen en sterkte controleren als je vervolgens bij een ander bedrijf je lenzen koopt. Zelfde geldt voor het feit wanneer een lens kapot gaat of al kapot uit de verpakking komt, hier bij de opticien krijg je dan gewoon gratis een nieuwe lens. Hier mag je ook gratis extra vloeistof halen als je het niet red binnen de 6 maanden. Uiteindelijk service die mogelijk is door de hogere prijs (plus natuurlijk het pand moet betaalt worden, de opticien die jouw ogen controleert etc).

Dat snap ik :) De prijs die ik in mijn openingspost noemde was alleen de prijs van de lenzen. Voor controle en vloeistof rekent de opticien namelijk 55 euro bovenop de al 2x zo dure lenzenprijs ;)


Odysseus

Berichten: 22472
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Online lenzen bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:34

Sjonge, dan zit je wel bij een dure opticien... Je zou ook wat rond kunnen shoppen bij verschillende winkels in je omgeving, dat wil ook nog wel lonen.
Of je lenzen zelf bestellen en dan apart die controle betalen ieder halfjaar (die zou ik sowieso niet overslaan).

x_spekkie_x

Berichten: 4351
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 17:38

Focussed schreef:
Sjonge, dan zit je wel bij een dure opticien... Je zou ook wat rond kunnen shoppen bij verschillende winkels in je omgeving, dat wil ook nog wel lonen.
Of je lenzen zelf bestellen en dan apart die controle betalen ieder halfjaar (die zou ik sowieso niet overslaan).

Ik zit ook bij een dure opticien heb ik gemerkt :o
Ik ben echter verhuisd en zoek nu in mijn nieuwe woonplaats een opticien. Al een tip gehad (Verkerk op de Kamp in Amersfoort), maar die schijnt ook duur te zijn :D
Insteek was inderdaad om eventueel zelf lenzen te bestellen (en eventueel vloeistof) en elk half jaar bij de opticien op controle te gaan. Dat vind ik inderdaad veel te belangrijk om over te slaan :)


bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Online lenzen bestellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:43

Ik wil ook mijn lenzen online gaan bestellen, maar ik vraag me af laten jullie niet af en toe je ogen meten of je sterkte nog klopt? zo ja waar doe je dat en hoe vaak??

Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:55

Is Specsavers dan niks voor je? Zijn echt hele nette prijzen met service (controle, gratis nieuwe lenzen als er eentje kapot is bijv., gratis extra vloeistof als dat nodig is), maar online blijft altijd het voordeligst, omdat je daar die service dus niet hebt. Maar ik hoor van veel klanten (ik werk bij Specsavers) dat onze prijzen echt niet heel veel hoger liggen dan de online prijzen, dus misschien het proberen waard? Maar zoals eerder geopperd is het ook wel slim om misschien eens te gaan shoppen bij meerdere opticiens. Alleen ik kan je nu al vertellen dat particulieren echhht niet goedkoop zijn, en soms niet eens gediplomeerd (maar dat geldt voor andere opticiens evengoed) ;) Opticiens vinden het ook niet erg tof als je ergens anders je lenzen haalt en vervolgens bij hen je ogen laat controleren. Maar als je ervoor betaalt lijkt dat me verder geen probleem.

Joe!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Artimes, Bloemetje75, bonnielau, Celebi, criollo_yess, Dees, ellen05, Geralda1994, Jade91, Lalidan, Larissa123, maaikemuis, Mutti, nick_en_ik, Plus_en_Min, Reyndir, Sabine, sanowa, SemrushBot, Syzygy, U2andI, wemkelover, Winged en 80 bezoekers