Wat zouden jullie doen? Verkopen of niet?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Wat zouden jullie doen? Verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 11:02

Deze week belde mijn oom op, hij kreeg mijn moeder aan de lijn en na het gesprek zei mijn moeder dat mijn oom iemand wist die Mylano wilde kopen.... Ik had echt zoiets van *slik*...
Die man schijnt zelf een aantal pony's te hebben en is op zoek naar een bonte hengst om op den duur mee te gaan dekken, papier maakt hem niets uit want dat heeft hij bij zijn merries ook niet, het is puur een beetje voor "de fun".

Voor mij en mijn fokkerij is Mylano veel en veel te groot, er zit geen volledig papier bij, dus heel grof gezegd is mylano "niet interessant" om aan te houden. Maar het is zo'n scheetje.... Lovers
Met mijn moeder heb ik er ook een heel gesprek over gehad en zij zegt dat ik hem weg moet doen als ik er een goede plek voor kan vinden, zij zegt ook "je hebt er alleen maar meer werk mee en het kost je een stal waarin je op den duur ook weer een merrie aan kunt houden"....
Theoretisch gezien heeft ze wel gelijk, dat is makkelijk zat......

Maar ik ben zo bang dat hij op de markt terecht komt...En dat wil ik niet... Stel dat dit een aardige man is die hem echt wil houden om mee te dekken heb ik daar eigenlijk geen probleem mee, maar waar moet hij anders naar toe? En wat als die man hem verkoopt?

Ik ben gewoon nog niet gewend om pony's te verkopen, mijn moeder moest al lachen om me, maar volgens haar went het vanzelf... Knipoog Waar fok je anders voor??

Wat vinden jullie ervan?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:12

Ja verstand en gevoel zit helaas vaak nogal veel verschil tussen.
Daarom is het voor ons ook makkelijker om te zeggen: verkopen, dan voor jou. Wij hebben immers geen band met hem.

Toch heeft je moeder wel gelijk, jij wilt serieus verder met de minipaardjes en dan heb je meer aan een goede fokmerrie dan aan Mylano, verstandelijk gezien.

Ik zou die man eens bellen wat zijn bedoeling is en misschien kun je er eens komen kijken en afspreken (als het doorgaat) dat jij Mylano terug mag kopen als hij hem te koop zet.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:17

Man bellen afspraak maken om daar te kijken en hij om bij jou te kijken. En 'contractje' opstellen dat als hij 'm weg doet dat íe weer naar jou komt?

Makkelijk he dat verstandelijke geredeneer... Maar nu je gevoel nog.

Sterkte met de beslissing.

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:41

Daar sluit ik me bij aan. Je kunt hem altijd opzoeken en met internet is het heel makkelijk om contact te houden en foto's over en weer te versturen en spreek af dat hij hem eerst te koop aan jou aanbeid voordat hij hem te koop zet eventueel maar als het zo'n schatje is dat sluit hij hem vast ook in zijn hart.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:47

Moeilijk he? Wij hebben het ook met Floor. We houden haar nu nog wel. Als we haar weg willen doen zijn er mensen die al voor haar in de rij staan waar wij zeker weten dat ze goed terecht komt. Zolang ze niet 'in de weg' staat(voor wat wij heel graag willen) blijft ze. Maar als ze weg gaat zullen we het er erg moeilijk mee hebben. Als wij verstandig zouden zijn zou ze weg gaan. En als we nog verstandiger zouden zijn zou Tammy ook weg gaan maar die 'kan'.
Oke, als je een verstandig antwoord wilt hebben zou ik zeggen verkopen. Ik zelf zou liever hem houden totdat je iets 'anders/beters' heb/krijg/ga kopen.
Hij blijft iig heel moeilijk.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 12:02

Ja soms moet je je verstand laten spreken maar dat gevoel he.....Ik hoop voor je dat je een goede keus kunt maken Knipoog

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-02 13:46

Weet je, misschien krom van mij om zo te denken, maar als Mylano een volledig goed papier zou hebben en een beetje kleiner zou zijn, zou ik veel minder moeite hebben met het verkopen....Dan weet je dat het waarschijnlijk gewoon een liefhebber is die op zoek is naar zo'n soort hengstje, maar de meeste hengsten zonder papier eindigen allemaal op de markt en erger..... Daar ben ik zo bang voor..

Ik heb heel lang gedacht om Mylano te laten ruinen en dan bij Japik in het land te doen, maar eigenlijk heeft Japik gezelschap genoeg met al die merries om zich heen, en het verhaal van Mick (van Jacqueline) ben ik ook nog niet vergeten....Als Japik 1 keer van zich afslaat kan het al fataal zijn, bij wijze van, hij is zo groot.....Ik moet er niet aan denken dat zoiets zou gebeuren, dus die optie vervalt ook een beetje.....

Verstandelijk weet ik wel dat het beter is als ik hem zou verkopen waarschijnlijk, maar nogmaals hij is zo lief....

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 19:29

Verkopen... Misschien hard om te zeggen, maar dit is een mooie kans!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 22:09

Verkopen...
Evt met afspraak dat hij voor hetzelfde bedrag weer eerst bij jou aangeboden wordt mochten ze hem willen verkopen...
Succes ermee!

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 23:14

zal verhuren of verkopen met contrakt dat jij de eerste koop heb.
maar wel zwart op wit zetten anders heb je nog geen poot om op te staan.
dit heb ik met misty ook gedaan en nu na 8 jaar staat ze weer bij mijn op het land.
en hoe gaat het met mika?
weet je al wat meer?
veel geluk met je beslissing.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 23:32

Ik moest mijn vorige paard ook verkopen, en precies om dezelfde reden heb ik een contract opgesteld. Wil de nieuwe eigenaar hem verkopen moet ik eerst aan mij worden aangeboden. Het is ook een overeenkomst van vertrouwen natuurlijk dat dit daadwerkelijk gebeurd, maar mocht ie m aan een ander verkopen kan je m altijd nog aanklagen mocht je willen...