Reiki 1

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Reiki 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 01:35

Omdat ik mij de laatste tijd aan het orienteren ben op reiki ben ik erg benieuwd of er bokkers zijn met ervaring hiermee. Hoe was je inwijding bijvoorbeeld? Wat merkte/voelde je? Kun je het toepassen op jezelf of anderen?
Ik ga binnenkort vrijblijvend kijken bij een introductie avond hier in de buurt, intussen zou ik het leuk vinden alvast wat ervaringen te mogen lezen :)

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu


ingeb0rg

Berichten: 850
Geregistreerd: 17-10-08
Woonplaats: IJmuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 02:55

Zelf niet, maar mijn ouders hebben alle cursussen doorlopen. Er is zelfs een cursus bij ons thuis gegeven, omdat het pand toen verbouwd werd geloof ik.

Ik vind het heerlijk om te ondergaan. Ik slaap beter, voel me beter een dag erna. En het is heerlijk om je te helpen met ontspannen.

Ik weet nog dat mijn ouders erg te spreken waren over de inwijding. Het enige jammere is, is dat er altijd van die sensatiezoekers zijn. Mensen die alles opeens zien, en vooral lila kleuren. Omdat dit staat voor spiritualiteit. Erg jammer.

Wel leuk dat je de cursus wil gaan doen! Wat wil je met reiki gaan doen na de cursus? Voor jezelf, of behandelingen enz..

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Reiki 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 09:54

Gaaf dat jij er zoveel baat bij hebt als je ouders je reiki geven :j Zou je het niet zelf willen proberen?
Ik wil het vooral gewoon eens ervaren en daarna voornamelijk op mezelf toepassen. Ik heb bijvoorbeeld veel moeite met het reguleren van stress in mijn lichaam (pijn op mn borst, hyperventileren, pijn aan nek/schouders) en ik denk zelf dat het wel een goede ondersteuning zou kunnen zijn. Mijn vriend is ook geinteresseert dus we willen het samen gaan doen :)

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

Hannanas
Berichten: 13005
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:08

Ik ervaar reiki als een rust om te geven aan anderen. Zowel mens als dier.

Aan mezelf.. beetje lastig.. Eigenlijk nooit.
Ik heb de cursusdagen als bijzonder ervaren door de energieverschillen die ik kon opmerken, de warme stromen in mijn lijf die ik voelde, en de effecten die de handen hebben gehad. Maar de energieverschillen voel ik toch altijd al. Bevestiging en dat te kunnen delen is wel fijn.
Reiki is meer dan een warme hand.
En daar kan ik mij nog keer op keer over verwonderen. Je hand op een warme plaat leggen en dan je hand op een lichaam plaatsen geeft niet het warme gevoel wat je voelt wanneer er reiki gegeven wordt.

Keer op keer denk ik nog... Onzin! Om gelijk weer met die ervaringen te denken.. dan toch echt?
Ik ben ook niet helemaal into the reiki.. maar aandacht doet leven.
De aandacht van de handen.. doet veel goed! En of dat dan warm,koud, niks doet of tintelingen geeft.. dat maakt niet zoveel uit.

Het heeft mij vooral vertrouwen gegeven in mijzelf.
Als honderdste bevestiging dat ik echt kan vertrouwen op mijn intuitie.
Soms wanneer ik een massage (alleen dierbaren dichtbij) geef zijn mensen verwonderd. Waar leer je dat? Heb je weer wat nieuws gelezen (kwa handeling bijvoorbeeld).
Mijn massages zijn namelijk altijd anders. Ik laat gewoon mijn handen het werk doen.

Ik heb nu het vertrouwen in "gewoon maar doen".
En wanneer ik iets opmerk bij mens en dier, dat ik daar vanuit kan gaan.
Dat het eerste wat mij opvalt.. daar ook echt wat mee is.

Niet banketstaaf maar poetsen.


Hannanas
Berichten: 13005
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:15

Mars schreef:
Gaaf dat jij er zoveel baat bij hebt als je ouders je reiki geven :j Zou je het niet zelf willen proberen?
Ik wil het vooral gewoon eens ervaren en daarna voornamelijk op mezelf toepassen. Ik heb bijvoorbeeld veel moeite met het reguleren van stress in mijn lichaam (pijn op mn borst, hyperventileren, pijn aan nek/schouders) en ik denk zelf dat het wel een goede ondersteuning zou kunnen zijn. Mijn vriend is ook geinteresseert dus we willen het samen gaan doen :)


Ademtherapie zou denk ik wel goed zijn voor jou.
Ademtherapeuten genoeg. Onder bewegingen in en uit ademen.
Helpt erg goed om alle spieren te ontspannen.
(bijv voeten draaien wanneer je ligt.. voeten naar buiten inademen.. vasthouden.. voeten heel langzaam naar binnen langzaam uitademen)

Niet banketstaaf maar poetsen.

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Reiki 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:04

Wat leuk, ik zit er ook aan te denken om mijn reiki 1 te halen. De laatste tijd veel bezig met energie en heb wat vrienden en kennissen die met reiki of pranic healing (is wel iets anders, maar ook energetische healing) bezig zijn. Heel interessant, ik weet niet in hoeverre alles voor mij werkt, maar het lijkt me in ieder geval goed en fijn om meer over te weten en te voelen. :j

Corelli

Berichten: 9995
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:18

Ik vind het heerlijk om te krijgen (mijn moeder heeft alles t/m master en krijg het wel eens in combi met een massage) en ik zie dieren er ook heel fijn op reageren :j
Veel plezier in je "ontdekkingstocht" :D

Mars

Berichten: 33252
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Reiki 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 19:42

Wat gaaf om jullie berichten te lezen en ook dat dieren er zo goed op reageren. Ik hoop mijn eigen beestjes er eventueel ook mee te kunnen helpen, lijkt me echt te gek. Ben ook heel benieuwd naar de introductie avond volgende week :j

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

nerina_97
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-01-11

Re: Reiki 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:29

Ik lees even mee. :)

Ik heb weleens reiki gehad van iemand en toen voelde ik tintelingen. Dat was wel grappig. Ik voelde me moe en ontspannen na zo'n behandeling.

Als ik later klaar ben met mijn studie zou ik me graag erin willen verdiepen. Alleen heb ik daar nu simpelweg de tijd niet voor...

Mars, ik wens jou veel plezier bij de introductie.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 07:44

Heb een jaar of 15 geleden mijn inwijding gehad. Wat ik precies voelde weet ik niet meer, wel dat ik erna heel moe was en een hele middag heb geslapen. Ik voelde me zo ontspannen. En mijn handen tintelden en werden warm. Ik gebruik het eigenlijk alleen op mezelf en naasten die er voor open staan. Vooral zelf heb ik er veel profijt van ik sta veel rustiger en meer ontspannen in het leven, helemaal nadat ik 4 jaar na mijn eerste inwijding ook reiki 2 heb gedaan. Huisdieren heb ik wisselende ervaringen mee. De hond van mijn zusje loopt er zelfs voor weg. Maar ik heb 1 kat gehad die het heerlijk vond en het echt opzocht af en toe.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _kimm, charrr91, Googlebot, Gypsy, Jayya, Lisa_22, Paardennamen, Rebel_Jits, san4nie, Sanne_zepp, sasja0705, vilo en 179 bezoekers