Deo in het vliegtuig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Deo in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 02:07

Mag je mini deo mee in je handbagage?
Mini deo is dus minder dan 100, spuitdeo wel.
En hoe zit dat met die zakjes voor vloeistof? Mag ik wel gewoon mascara meenemen of dat ook niet?

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony


Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: Deo in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 02:16

Toen ik in september ging vliegen hoefde je niet je vloeistoffen in een zakje te hebben. Ik heb dat zelfs nog na gevraagd, maar de mevrouw van het inchecken zei dat als ze dat willen op vliegvelden, dat ze dan daar wel zakjes beschikbaar hebben/uitdelen. Ik had ook mini spuitdeo mee, helemaal geen problemen mee gehad.
Verder is er bij mij helemaal niet echt gekeken naar vloeistoffen. In Nl moesten we ze in een bakje leggen en niet groter dan 100 ml. Maar in Egypte is er een meisje van mijn groep gewoon door de beveiliging gekomen met een flesje water in haar tas. Maar de jongens moesten hun nog dichte flesje cola wel inleveren, maar ik vermoed dat de man die bij de beveiliging zat hem heeft leeggedronken xD.


RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Re: Deo in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 02:29

Citaat:
Er gelden veiligheidsregels voor uw handbagage en de maximaal toegestane hoeveelheid vloeistoffen. Vloeistoffen, gels en spuitbussen in de handbagage mogen alleen in kleine hoeveelheden van max. 100 ml per stuk en op de juiste manier verpakt, worden meegenomen. De regels zijn van toepassing voor alle passagiers die vertrekken vanaf een luchthaven binnen de EU of Egypte ongeacht uw bestemming. Hoeveelheden vloeistoffen die niet zijn toegestaan, worden bij de douane ingenomen en vernietigd.

de regelgeving
Het is alleen toegestaan om een kleine hoeveelheid vloeistoffen in de handbagage mee te nemen.
Deze vloeistoffen moeten in aparte verpakkingen zitten met een maximum van 100 milliliter per verpakking.
De verpakkingen met vloeibare inhoud moeten in één transparante plastic zak zitten met een maximale inhoud van één liter.
De plastic zak moet hersluitbaar zijn.
Per persoon mag u één transparante plastic zak meenemen.

U kunt de plastic zak als die voldoet aan de bovengestelde eisen, van huis meenemen.

wat valt onder vloeistoffen?
Elk item met een vloeibare inhoud, een aantal voorbeelden:
water en andere (alcoholische) drankjes, siroop, soep
parfum
gels, cremes, lotions, spuitbussen
toiletartikelen waaronder tandpasta, deodorant (ook roller), lipgloss, scheerschuim, vloeibare make-up, mascara

Friends are like snowflakes, when you pee on them, they disapear.

Mieke_Cunna

Berichten: 2633
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Deo in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 02:45

Zelf nooit gevlogen maar waarom is die regel er?

Wanneer een probleem je pad kruist, verander dan je richting maar niet je bestemming. (Ellies)
Pluto ❤️

Winged

Berichten: 33006
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:57

Mieke_Cunna schreef:
Zelf nooit gevlogen maar waarom is die regel er?

Bij mijn weten ivm 11 september

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:59

Femek2902 schreef:
Toen ik in september ging vliegen hoefde je niet je vloeistoffen in een zakje te hebben. Ik heb dat zelfs nog na gevraagd, maar de mevrouw van het inchecken zei dat als ze dat willen op vliegvelden, dat ze dan daar wel zakjes beschikbaar hebben/uitdelen. Ik had ook mini spuitdeo mee, helemaal geen problemen mee gehad.
Verder is er bij mij helemaal niet echt gekeken naar vloeistoffen. In Nl moesten we ze in een bakje leggen en niet groter dan 100 ml. Maar in Egypte is er een meisje van mijn groep gewoon door de beveiliging gekomen met een flesje water in haar tas. Maar de jongens moesten hun nog dichte flesje cola wel inleveren, maar ik vermoed dat de man die bij de beveiliging zat hem heeft leeggedronken xD.


Onzin, zakje heb je nodig, anders word alles weggegooid.

Mascara mag je gewoon meenemen, deo weet ik niet. Zou een roller of stick meenemen.

muntdrop

Berichten: 2971
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:01

Tegen dat mensen een vloeibare bom of iets kunnen maken. Met kleine hoeveelheden vloeistof kan dat blijkbaar niet. Voor zover ik weet gaan vliegtuigen niet spontaan door wolkenkrabbers heen wanneer ze te veel vloeistof aan boord hebben ;).

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:04

Van vloeistoffen kunnen ze bommen maken ofzo. En omdat ze niet gaan controleren of de cola in jouw flesje cola wel echt cola is, hebben ze deze regel. Tenminste, zo begreep ik dat :P

RuthenRoos
Berichten: 508
Geregistreerd: 27-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:05

Ik denk dat kleine deo in zo'n hersluitbaar zakje mag. Ik had een deo-stick, dat mag in ieder geval!
Flesjes drinken mogen niet, tenzij je ze op het vliegveld tax-free hebt gekocht en ze geseald zijn.
Neem je wel een flesje mee, dan wordt je handbagage eruit gepikt en wordt je tas helemaal leeggehaald en bekeken. (Zo ging dat bij ons in Canada).

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Deo in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:07

Ik heb altijd een minideospray bij me en dat is nog nooit een probleem geweest.

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:07

Ik gooi altijd deo en luchtje tot 100ml in een plastic ziplock zakje van max 1l van de appie en dan gewoon voorin het vakje van mijn rugzak. Op Schiphol moet je het eruit halen en in het bakje leggen, alhoewel ik dat ook vaak zat vergeten ben. Goed opletten dat je verpakkingen niet groter zijn dan 100ml en dan komt alles goed.

Europe is our playground

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Deo in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:29

Ik werk zelf bij de securitycheck op Schiphol en je mag het inderdaad gewoon meenemen in je handbagage, zolang het onder de 100 ml. is :)
Mocht je geen doorzichtig plastic zakje hebben, dan hebben wij deze wel voor je :j Maar vaak wordt het ook goedgekeurd als je de vloeistoffen gewoon in een toilettasje hebt, plastic zakje is dus niet echt noodzakelijk!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Deo in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:31

Ik heb idd ook een doorzichtig toilettasje en dat mag ook altijd mee :)

Europe is our playground

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Deo in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-12-13 20:08

Okee heel erg bedankt!!

Handgemaakte knuffeltjes van jouw eigen paard/pony <3
https://www.bokt.nl/markt/ad/512148/aan ... -paardpony

Humphry
Berichten: 1239
Geregistreerd: 08-08-08

Re: Deo in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:11

Ligt aan de bestemming vermoed ik want tijdens mijn vliegen naar Ibiza ( meerdere malen! mocht het niet mee, moest ik het afgeven ) Naar Spanje zelf was het weer geen probleem..

...onderschrift loos...

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 20:18

Humphry schreef:
Ligt aan de bestemming vermoed ik want tijdens mijn vliegen naar Ibiza ( meerdere malen! mocht het niet mee, moest ik het afgeven ) Naar Spanje zelf was het weer geen probleem..

En dat was (minder dan) 100ml?

Als je trouwens groter dan 100ml hebt en hij is bijna leeg, dan mag dat niet! Want wij gaan uit van de inhoud die op de verpakking staat. Geldt ook voor potten gel etc. Ook al zien we dat er echt weinig in zit, als er 250 ml op staat mag het niet mee.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:57

Denk dat het per luchthaven een beetje verschillend is. Ik reis veel en heb een heel kleine minispray die ik altijd meeneem en die zéker onder de 100ml is, maar de ene keer laten ze het wel toe en de andere keer niet. (En ja hij is altijd 100% vol want koop voor iedere reis een nieuwe) Afgelopen zomer maakten ze er op Schiphol geen probleem van maar in Hongkong en Sydney mocht het dan weer niet...

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Molfre

Berichten: 2630
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Deo in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 00:59

Zo lang je deo bij de bagage check (voor de duty free) maar in zon zakje zit. Daarna mag je zelfs literflessen wijn en champagne meenemen.
Je kan dus ook kiezen om na de bagagecheck een flesje deo te kopen.

Merry of soul she sailed on a day,
over the sea to Skye.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 01:03

Anthea schreef:
Femek2902 schreef:
Toen ik in september ging vliegen hoefde je niet je vloeistoffen in een zakje te hebben. Ik heb dat zelfs nog na gevraagd, maar de mevrouw van het inchecken zei dat als ze dat willen op vliegvelden, dat ze dan daar wel zakjes beschikbaar hebben/uitdelen. Ik had ook mini spuitdeo mee, helemaal geen problemen mee gehad.
Verder is er bij mij helemaal niet echt gekeken naar vloeistoffen. In Nl moesten we ze in een bakje leggen en niet groter dan 100 ml. Maar in Egypte is er een meisje van mijn groep gewoon door de beveiliging gekomen met een flesje water in haar tas. Maar de jongens moesten hun nog dichte flesje cola wel inleveren, maar ik vermoed dat de man die bij de beveiliging zat hem heeft leeggedronken xD.


Onzin, zakje heb je nodig, anders word alles weggegooid.

Mascara mag je gewoon meenemen, deo weet ik niet. Zou een roller of stick meenemen.


Sorry, ik probeer gewoon mijn ervaring te delen. En de mevrouw van het inchecken zei toch echt dat er op vliegvelden waar je vloeistoffen in een zakje moeten, ze wel zakjes hebben. Wat Dreamy trouwens ook al zei.
Verder had ik het in een minikruidvat tasje die niet doorzichtig was en daar hebben ze ook niet moeilijk over gedaan :) Ik kon overal zo doorlopen ;)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 01:18

Anthea schreef:
Femek2902 schreef:
Toen ik in september ging vliegen hoefde je niet je vloeistoffen in een zakje te hebben. Ik heb dat zelfs nog na gevraagd, maar de mevrouw van het inchecken zei dat als ze dat willen op vliegvelden, dat ze dan daar wel zakjes beschikbaar hebben/uitdelen. Ik had ook mini spuitdeo mee, helemaal geen problemen mee gehad.
Verder is er bij mij helemaal niet echt gekeken naar vloeistoffen. In Nl moesten we ze in een bakje leggen en niet groter dan 100 ml. Maar in Egypte is er een meisje van mijn groep gewoon door de beveiliging gekomen met een flesje water in haar tas. Maar de jongens moesten hun nog dichte flesje cola wel inleveren, maar ik vermoed dat de man die bij de beveiliging zat hem heeft leeggedronken xD.


Onzin, zakje heb je nodig, anders word alles weggegooid.

Mascara mag je gewoon meenemen, deo weet ik niet. Zou een roller of stick meenemen.

In theorie is het zo maar in praktijk is het lang niet altijd zo. Ik heb tot dit jaar nog nooit mijn liquids (gels, deo, crèmes) in een plastic tasje gestoken en helemaal nooit problemen mee gehad (zowel binnen Europa als tussen Europa en Noord-Amerika). Nooit een opmerking, nooit iets moeten weggooien terwijl alles los in mijn carry-on koffertje zat. Zelfs geen opmerkingen van de superstrenge security in Amerika. Je moet dus maar geluk hebben :)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Anoniem

Re: Deo in het vliegtuig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 03:22

Dan heb ik altijd pech, bij mij word altijd heel uitgebreid het zakje bestudeerd, ook al zijn het allemaal echte mini flesjes van 5 ml :')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 bezoekers