Pakjesavond! Wat te doen met eten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Pakjesavond! Wat te doen met eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 15:29

Hoi Hoi!

Ook dit jaar komt Sinterklaas weer bij ons langs, wat vast en zeker als elk jaar weer enorm gezellig gaat worden! Helaas is alleen zins vorig jaar ons clubje wel een stuk kleiner geworden (niet meer de hele fam maar alleen mijn ouders, mijn broertje en ik en dan nog aanhang). Nu vieren wij al jaren heel erg uitgebreid het sinterklaasfeest en minder het kerstfeest.. :)

Alleen nu zijn we best aan het dimdammen hoe we deze avond het leukste in kunnen delen, gezelligheid staat daarbij echt boven aan! Maar als eerste, wat te doen met het eten? Mijn moeder is niet van plan om echt uren in de keuken te staan, maar we willen wel graag iets 'aparts' doen gewoon anders als anders zeg maar. Niet zoals elke doordeweeksedag samen aan tafel eten wat de pot schaft zegt maar... :P

Maar WAT? Gourmetten zijn we ondertussen een beetje zat.. plus dat dat ook al snel elke jaar weer met kerst doen. :+

Ik heb al verschillende topic's gekeken, wat mensen met kerst doen maar dat blijft toch wel 'lastig' aangezien dat over het algemeen toch hele uitgebreide menu's zijn en dat is toch niet onze bedoeling haha!

Ook zijn ideetjes voor de rest van de avond welkom, eerder hadden we toch een hele club en kwamen de avond wel door met de cadeautjes en de gedichtjes en soms zelfs nog een bezoekje van sint en piet zelf! Een hoop lol had je wel haha maar nu moeten we toch maar noodgedwongen naar andere opties gaan kijken. We doen niet aan een z.g.n. sinterklaasspel of surprises ofzo. :)

In elk geval alvast super bedankt!

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Re: Pakjesavond! Wat te doen met eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:33

Wij doen gewoon hapjes maken. :) lekkere wrapjes, dadels, pepernoten.. iedereen neemt wat mee en maakt wat lekkers!^^ reuze gezellig!

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: Pakjesavond! Wat te doen met eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 15:39

Mijn broertje en ik wonen allebei nog thuis, dus dat word wel lastiger dat iedereen wat maakt en mee neemt... Denk dat we dan ruzie in de keuken gaan krijgen.. :P

Verschillende hapjes is uiteraard wel erg leuk, ook zelf al aan zitten denken.. Evenals een tapas avondje o.i.d. maar mam begon direct al over dat dat zo veel werk is om voor te bereiden...

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Pakjesavond! Wat te doen met eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:43

Fonduen?

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Pakjesavond! Wat te doen met eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 15:47

Wij eten altijd erwtensoep met roggebrood, en daarbij allerlei hapjes: kaas, worst, komkommer, tomaatjes, radijsjes, worteltjes, gevulde eieren... De kids zijn zo zenuwachtig dat ze zo toch wat binnenkrijgen tussendoor..

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Re: Pakjesavond! Wat te doen met eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-13 15:55

Bij ons zijn er nu op dit moment zins vorig jaar geen zenuwachtige kids meer bij.. :P

Die hapjes is inderdaad wel een leuk idee voor de avond op tafel, net als bij een verjaardag bij ons dus. :) Dan komen er toastjes, verschillende nootjes, chocorozijnen (jam!) en gaat er een hapjesschaal met allemaal verschillende (gezonde) hapjes rond en vaak later ook nog warme hapjes..

Fondu is een idee, al lijkt dat niet erg veel op gourmetten? Moet ik alleen nog wel een fonduset ergens vandaan toveren / regelen. :P Meer ideetjes zijn ook van harte welkom uiteraard!!

femo
Berichten: 1841
Geregistreerd: 20-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:13

_Marinke_ schreef:
Mijn broertje en ik wonen allebei nog thuis, dus dat word wel lastiger dat iedereen wat maakt en mee neemt... Denk dat we dan ruzie in de keuken gaan krijgen.. :P

Verschillende hapjes is uiteraard wel erg leuk, ook zelf al aan zitten denken.. Evenals een tapas avondje o.i.d. maar mam begon direct al over dat dat zo veel werk is om voor te bereiden...



haha, oh sorry! dat word lastig dan inderdaad! toastjes met lekkere kaasjes, en chippies doen het ook goed! stokbroodje, soepje!

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Pakjesavond! Wat te doen met eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 10:38

Fondue, racletten, wokken aan tafel, pizzaoventjes voor aan tafel?

Loveies

Berichten: 277
Geregistreerd: 27-11-13

Re: Pakjesavond! Wat te doen met eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 01:14

Wij eten met Sinterklaas meestal soep met lekker belegde broodjes, erg simpel en toch ook lekker.
Dit jaar gaan we voor het eerst gourmetten met Sinterklaas.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Pakjesavond! Wat te doen met eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 01:18

wij hebben 2 verschillende gekruide beenham, lekker in de oven 3 kwartier en klaar.
daarbij doen we snijbonen en sla met dressing, en dan koken we aardappels, tot ze net niet gaar zijn, af laten koelen en verder bakken in de koekenpan.
eventueel kun je dit bakken met uitjes, spekjes, groentes etc maar dat doen wij niet.
lekker simpel en redelijk culinair.

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: Pakjesavond! Wat te doen met eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 01:43

steengrillen? garnalen in knoflook gemarineerd, satéstokjes ( kun je dag tevoren allemaal maken :-)) wat stokbrood en satésaus erbij, wat garnituur ( komkommer e.d.) en grillen maar ;-).
kaasfondue of een gewone fondue?
salade maken dag tevoren? ( aardappelblokjes etc. mengen met doperwtjes enz...) met gevulde hamrolletjes , stukken forel ( lidl/ aldi) eromheen...
een quiche dag tevoren maken of een groentetaart ( familie vraagt mij zeer vaak om preitaart te maken *lol, zeer simpel) en dan opwarmen dag erna in de oven en salade erbij
of lekker stokbrood met smeerseltjes als tonijnsalade/ zalmsalade/ kipkerrie/ of lekkere pittige humus, een lekker kaasplankje met druiven/dadels en wat stukken groenten met een dip ( bleekselderij, paprikarepen, wortels kan allemaal in leuke glazen staan)
grote pan goulash/ stoofvlees dag tevoren... rijst en groenten erbij..

kan nog wel even doorgaan ;-), eten is ook zo persoonlijk en geen idee waar mensen van houden.
Zo'n lekkere soep als boven aangegeven met stokbrood... ook heerlijk :-)... en ach, als het maar gezellig is toch?

veel plezier!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 01:47

Marinke! Weet je wat ook onwijs lekker is, Kip Braadoven. Heb je in verschillende smaakjes, en moet een uur in de oven. Echt onwijs lekker, en je hoeft er vrijwel niets voor te doen! Als je met veel bent zou ik het in tweeen doen, en lekker de tijd nemen voor het eten. Eerst de eerste kippenpootjes een uur in de oven, en meteen de tweede kippenpootjes erin voor een uur, en ondertussen ga je lekker zitten eten, en gezellig kletsen. Neem er de tijd voor, en dan komt de tweede lading kippetjes! Dan kan je er bijvoorbeeld van die krieltjes (met schil) bij doen, die je eerst kookt, en vervolgens droogkookt met zeezout en knoflookboter. Is heel lekker! En dan een simpel slaa'tje erbij, en voila, een heerlijke maaltijd! *\o/* :Y)

Anoniem

Re: Pakjesavond! Wat te doen met eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 01:49

Wij eten met 5 december standaard snert, oftewel: Oud Hollandse Ewrtensoep!

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 01:57

Resistance schreef:
Wij eten met 5 december standaard snert, oftewel: Oud Hollandse Ewrtensoep!


Ieeeeuww.... :=
Haha, eet smakelijk!


Ik heb als toetje lekker een Hazelnoot-creme taartje van Maison Kelder <3 (even vroeg voor mijn verjaardag want ben de 7e jarig :=