Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 22:07

hallo,

mijn pony heeft altijd al een bloedneus (bijna elke dag) soms wat minder maar nu echt erg, ik vond bloed op der staldeur en na 3 min bewegen droop het uit der neus heb het met 5(!) doekjes proberen schoon te maken deze waren helemaal rood. maar nog niet gestopt. er is al een endoscopie gedaan begin dit jaar + een hoofdfoto om te kijken of er een tumor zit, dit is niet het geval (in der hoofd niet dan) nu liep ze ook opeens met der hoofd over de grond en dat doet ze echt nooit, maar dan ook echt nooit. daarna ging ik met mijn hand over de hals en voelde ik een grote bobbel zo'n 20 cm achter haar oren, het is dik, warm en heel hard en groot. maar ook weer een beetje zacht, heel apart dus.

morgen komt er toevallig een DA op stal die ik ga vragen ook mijn paard te bekijken, mijn eigen DA is helaas op vakantie maar naar deze worden we door gewezen dus dat zal wel okee zijn. ben heel benieuwd wat hij gaat zeggen..!

heeft er iemand ervaringen mee?
Laatst bijgewerkt door xxsalinaxx op 02-12-13 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:09

Mijn eerste vraag is: Waarom heb je er niet eerder een DA bijgehaald?! Een bloedneus kan bij paarden heel ernstig zijn, naar wat ik gehoord heb. Paard bij ons op de manege had dit, en het bleek dat hij al heel lang aan een hersentumor leed.

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:10

Ik zou de DA nu even bellen en om advies vragen. Als ze haar hoofd heel laag houd zou het kunnen dat het bloed gedeeltelijk haar keel in gaat.

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 22:11

als je goed lees is er een DA bijgehaald en heb ze zelfs in de kliniek gestaan. we konden niet de precieze oorzaak vinden en toen zou het een haarvatje zijn. maar zoveel bloed kan denk niet uit een haarvaatje komen. dit paard heeft een medische achtergrond, en met alle dingen komt er een DA bij of een bezoekje aan de kliniek!

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

zeurkous
Berichten: 285
Geregistreerd: 12-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:12

Resistance: er staat toch duidelijk dat er al een endoscopie is gedaan en een hoofdfoto begin dit jaar, door wie denk je dat dit gedaan wordt? Door de groenteboer?

''slimme blondjes bestaan niet'', daar ben ik een wandelend voorbeeld van toch?

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 22:12

ik heb net ook gebeld, morgen komt er eentje kijken

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:12

ik denk dat ik richting een kliniek zou gaan en hem niet eerder mee naar huis nemen of ik moest weten waar die bloedneuzen vandaan kwamen :7

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:13

LotTj3 schreef:
Resistance: er staat toch duidelijk dat er al een endoscopie is gedaan en een hoofdfoto begin dit jaar, door wie denk je dat dit gedaan wordt? Door de groenteboer?


Sorry, mijn fout. Had ik even overheen gelezen.

zeurkous
Berichten: 285
Geregistreerd: 12-10-04

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:14

haha kan gebeuren ik moest er in ieder geval om lachen.

''slimme blondjes bestaan niet'', daar ben ik een wandelend voorbeeld van toch?

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:15

LotTj3 schreef:
Resistance: er staat toch duidelijk dat er al een endoscopie is gedaan en een hoofdfoto begin dit jaar, door wie denk je dat dit gedaan wordt? Door de groenteboer?



begin dit jaar...dat was januari.We zijn nu bijna een jaar verder en in de OP staat dat de pony iedere dag wel een bloedneus heeft.TS heeft misschien erg veel geduld,en vertrouwen dat het uit zich zelf weer overgaat?
Ik denk dat dat niet gaat gebeuren.

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet


loisbr96

Berichten: 1133
Geregistreerd: 28-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:16

Ik zou het helaas niet weten. Wel kwam ik laatst dit artikel tegen over bloedneuzen van de kliniek in Bodegraven: http://paarden.dapbodegraven.nl/bloedneus.html

Citaat:
Het beeld is vaak dramatischer dan de kwaal. Een paard bezit ongeveer 40 liter bloed en daarvan kan hij er makkelijk vijf missen. Dat lijkt misschien niet zo veel, maar het geeft echt een hele plas

:D

Pearlx

Berichten: 1366
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:17

Ik vind het een beetje apart dat ze al een jaar regelmatig een bloedneus heeft, maar er geen duidelijke oorzaak naar voren komt en ze gewoon weer op stal staat. Wat is er precies gezegd bij de keren dat de DA erbij was/dat ze op de kliniek stond?

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 22:24

even ter duidelijkheid. het heeft mijn nooit goed gezeten dat ze een bloedneus heb en ga er ook absoluut niet vanuit dat het over gaat. tijdens de endoscopie zagen we een spoor bloed lopen tot boven het oog. verder zijn we niet gegaan (vraag me niet waarom niet) we hadden geen oorzaak. maar een tumor was toen nog niet uitgesloten. om een tumor uit te sluiten werd er een hoofdfoto gemaakt. hierop was alles okee. dus dacht de kliniek dat het een adertje is, en ja ik heb er niet voor geleerd dus ik geloof dat. maar het heeft me nooit lekker gezeten en nu weet ik bijna zeker dat het geen andertje meer is, want zoveel komt er niet uit een adertje lijkt mij. en ook idd onder het motto dat een paard niet zomaar doodbloed en het meestal dramatischer lijkt, heb ik er verder nooit echt over gehad. tot nu er ook een bobbel op der hals (manenkam) zit.

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:28

hebben ze ook naar de stollingsfactor van het bloed gekeken?

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

kiki1976

Berichten: 16845
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:32

Ik wil je niet bang maken, maar niet iedere tumor is te zien op een foto.

Volg Bo en haar verwachte veulentje [KS-MK] Als je dochter haar droom waar maakt, Bo x White Dream
Het is wat het is

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 22:33

er zijn meerdere bloedtesten gedaan afgelopen jaar, daarop was alles prima. weet niet of je dat daarop kunt zien?

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 22:34

kiki1976 schreef:
Ik wil je niet bang maken, maar niet iedere tumor is te zien op een foto.


ja dat weet ik ook, en daarom heb ik voor me zelf nooit uitgesloten dat het geen tumor is, en dat hij misschien we te klein was op te zien.. ik ben benieuwd!!

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:35

misschien was er begin 2013 nog geen tumor te zien maar zat deze er wel al.
ik zou opnieuw foto's en onderzoeken laten doen, we zijn bijna een jaar verder.

of een second opinion laten doen bij een andere kliniek.
ik zou niet rusten tot dit tot de oorzaak was uitgezocht..

succes en sterkte!

**Het geluk van een kind begint in het hart van de moeder**

Anoniem

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:37

Ik wil je ook niet bangmaken, maar als ik jou was zou ik nu naar de kliniek rijden.

Het toppaard van iemand die hier vorig jaar op de manege stond had niets, en de volgende dag kwamen ze 's ochtends voeren op stal, en zat er overal bloed, wat afkomstig was uit de neus. Ze zijn als een gek naar de kliniek gereden, maar het paard heeft het helaas niet gehaald. Het bleek dat hij een tumor had, wat een hele tijd onopgemerkt was gebleven.

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 22:41

haha bang ben ik toch al wel een beetje, ik zou ook het liefst naar de kliniek gaan maar ik kan zelf niet rijden ben pas 17. en ze is verder gezond dus neem aan dat ze morgen gewoon haalt hoop ik, ze heb het natuurlijk al een jaartje. maar ik snap het helemaal dat je dat aanraadt

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

Anoniem

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:46

Wat vervelend Salina.

Hopelijk valt het mee. En of je nu naar de kliniek rijd of morgen als het een tumor oid is maakt het waarschijnlijk de 12 uur ook niet meer uit.

Good Luck!!

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 22:47

vonneke schreef:
Wat vervelend Salina.

Hopelijk valt het mee. En of je nu naar de kliniek rijd of morgen als het een tumor oid is maakt het waarschijnlijk de 12 uur ook niet meer uit.

Good Luck!!



heel erg bedankt!!

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

zandvangers

Berichten: 1206
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:54

,
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 17-07-22 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Chantalx249

Berichten: 512
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:54

Als de bobbel vast zit kan het een tumor zijn... En als het wat losser zit zou het een vetbult kunnen zijn..
Hopen maar op het minst erge! Sterkte !

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Paard enorme bloedneuzen + bobbel op de hals?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-13 23:00

ik heb haar temperatuur niet gemeten, ga morgen vroeg naar stal en ga dat gelijk doen! had ik ook al als advies gekregen net van de DA en me lesgeefster. bedankt dat jullie allemaal meedenken en het is idd een grote bult! en bedankt voor jullie steun!

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tinkermuts en 93 bezoekers